Beste iedereen die dit leest ^^,
na een half jaartje 3 keer in de week full body te hebben gedaan (met verschillende oefeningen tussendoor afgewisseld) wil ik zelf gaan trainen met een split schema voor 3 a 4 dagen in week, waarvan er 2 trainingsschema's zijn. Ik weet echter nog niet hoe ik deze moet indelen, ik dacht zelf aan:
Dag 1: Borst, schouder, triceps, onderrug
Dag 2: Bovenrug, benen, biceps, buik
Gaarne reacties hierop want ik weet echt niet of dit goed is.
Vervolgens weet ik ook nog niet (ja ik weet nog niet zo veel ) hoeveel herhalingen en reps ik wil doen. Mijn doel is massa maar zeker ook kracht. Ik heb een tijdje 4 setjes van 8 herhalingen gedaan waar ik met kracht iig erg op vooruit ging. Ik dacht eraan nu weer hetzelfde te doen.
Ik wil ook graag echt meer kracht bij bankdrukken, want ik druk momenteel maar met 40 :S Ik drukte met machines nog echt redelijk ''hoog'' voor m'n gevoel. Tevens doen al mijn vrienden ook maar 40 dus ik heb echt zwaar respect voor iedereen hier!!!
Nu komt iets wat ik (bijna helemaal) zelf weet, de oefeningen:
Borst: Bankdrukken
Dumbell fly's op plat bankje
Incline dumbell press
Schouders: Behind the neck press
Side raises
Front raises
Triceps: French press met 1 dumbell
Triceps pussdown ofso (weet nog niet wat)
Bovenrug: Lat pulldown (nauwe of brede greep?)
Reverse flye
Row machine ofso (weet nog niet wat)
Onderrug: Gewoon onderrug 'opdrukken' geen idee hoe dat heet
Biceps: Preacher Curl
Nog een oefening? of is 1 oef. voor biceps genoeg?
Benen: Squaten
Nog een oefening voor bovenspieren
Nog een oefening voor onderspieren
Buik: Oefening voor onder
Oefening voor boven
Oefening voor zijkant
Zo moet het er ongeveer uit komen zien. GAARNE TIPS want ik heb geen idee of dit een goed schema is en welke spiergroepen ik het best bij elkaar kan trainen.
Groetjes,
Posse
PS m'n muis doet het op het moment niet dus ik heb dit stukje helemaal zonder muis gesgreven -,-
na een half jaartje 3 keer in de week full body te hebben gedaan (met verschillende oefeningen tussendoor afgewisseld) wil ik zelf gaan trainen met een split schema voor 3 a 4 dagen in week, waarvan er 2 trainingsschema's zijn. Ik weet echter nog niet hoe ik deze moet indelen, ik dacht zelf aan:
Dag 1: Borst, schouder, triceps, onderrug
Dag 2: Bovenrug, benen, biceps, buik
Gaarne reacties hierop want ik weet echt niet of dit goed is.
Vervolgens weet ik ook nog niet (ja ik weet nog niet zo veel ) hoeveel herhalingen en reps ik wil doen. Mijn doel is massa maar zeker ook kracht. Ik heb een tijdje 4 setjes van 8 herhalingen gedaan waar ik met kracht iig erg op vooruit ging. Ik dacht eraan nu weer hetzelfde te doen.
Ik wil ook graag echt meer kracht bij bankdrukken, want ik druk momenteel maar met 40 :S Ik drukte met machines nog echt redelijk ''hoog'' voor m'n gevoel. Tevens doen al mijn vrienden ook maar 40 dus ik heb echt zwaar respect voor iedereen hier!!!
Nu komt iets wat ik (bijna helemaal) zelf weet, de oefeningen:
Borst: Bankdrukken
Dumbell fly's op plat bankje
Incline dumbell press
Schouders: Behind the neck press
Side raises
Front raises
Triceps: French press met 1 dumbell
Triceps pussdown ofso (weet nog niet wat)
Bovenrug: Lat pulldown (nauwe of brede greep?)
Reverse flye
Row machine ofso (weet nog niet wat)
Onderrug: Gewoon onderrug 'opdrukken' geen idee hoe dat heet
Biceps: Preacher Curl
Nog een oefening? of is 1 oef. voor biceps genoeg?
Benen: Squaten
Nog een oefening voor bovenspieren
Nog een oefening voor onderspieren
Buik: Oefening voor onder
Oefening voor boven
Oefening voor zijkant
Zo moet het er ongeveer uit komen zien. GAARNE TIPS want ik heb geen idee of dit een goed schema is en welke spiergroepen ik het best bij elkaar kan trainen.
Groetjes,
Posse
PS m'n muis doet het op het moment niet dus ik heb dit stukje helemaal zonder muis gesgreven -,-
Comment