Trainingslog voor iedereen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingslog voor iedereen

Ben vandaag weer voor het eerst gaan trainen, vanaf maandag had ik niet meer getraind. Wilde woensdag gaan, maar mijn broertje kon donderdag pas, en de donderdag en vrijdag ben ik ziek geweest en zaterdag was de sportschool dicht eer ik erheen kon. Vandaag wel heerlijk getraind en op de terugweg had ik het (hopelijk) lumineuze idee om een topic te openen waar iedereen gewoon een keer (of vaker) kan melden hoe de training ging, en wellicht wat je gedaan hebt. Misschien kunnen anderen er inspiratie uit putten of gewoon gezellig meepraten.
    Heb geen idee of het aanslaat, maar we zullen zien.

Zal zelf beginnen.
    Vandaag eindelijk weer kunnen trainen, halfuurtje voor de training 3 caps RPM genomen, was om 11 uur opgestaan en moest om 12 uur bij cardo zijn (om 1 uur zijn ze dicht). Normaal kan ik 's ochtends niet trainen, maar met rpm zit de agressie er wel lekker in.
    De training zelf, ik wou dit keer gewoon doen waar ik zin in had, met enig beleid. Verwacht daarom geen schokkend geniale opbouw, maar gewoon een training om maar weer het gevoel van een lekkere training te krijgen, en de boel weer een kickstart te geven.

5x5 pull ups, minuut rust tussen de sets. Ging echt heerlijk explosief.
    5x5 incline (30gr) dumbell press, ook een minuut tussen de sets. Ging ook lekker, ga misschien volgende keer doen met kabels, dan kun je explosief tot het einde zijn, met dumbells ga je dan knallen, denk dat de sportschool eigenaar het daar niet mee eens is.
    3x5 pendlay rows, antagonistisch gezet met military press.*
    3x5 leg press, cluster (had geen energie genoeg voor squats, was bedoeld als onderhoud).
    1x5 Gironda curl
    3x5 een armige barbell curls (beide 30 secs rust tussen sets)
    1x5 triceps extension
    3x5 smal bankdrukken (zelfde rust systeem als met biceps)

*:Komt neer op:
    1x5 pendlay row
    1 minuut rust
    1x5 military press
    1 minuut rust
    etc, dit 3x
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Heb een 3 uur lange EPA-walk gehouden, me benen waren bijna op en kon mezelf nog net de patatzaak in slepen om me cheatmaal te bestellen.

Gisteren weer eens op de sportschool getraint. Meer om te zien wat de schade qua krachtverlies was dusver. Morgen begin ik weer met een fatsoenlijk schema en her-opbouw.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Heb een 3 uur lange EPA-walk gehouden, me benen waren bijna op en kon mezelf nog net de patatzaak in slepen om me cheatmaal te bestellen.

Gisteren weer eens op de sportschool getraint. Meer om te zien wat de schade qua krachtverlies was dusver. Morgen begin ik weer met een fatsoenlijk schema en her-opbouw.
      3 Uur lang... Netjes hoor.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Meen je dat? Had zelf het idee dat het nogal overkill was en wellicht zelfs het nutteloos was zodra je langer doorging als 45-60mins, maar omdat er niks anders te doen was... Meer uit verveling zolang door gegaan.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Meen je dat? Had zelf het idee dat het nogal overkill was en wellicht zelfs het nutteloos was zodra je langer doorging als 45-60mins, maar omdat er niks anders te doen was... Meer uit verveling zolang door gegaan.
          Betwijfel ook of het echt goed is hoor, was meer om aan te geven dat ik voor die tijd al dood in de sloot had gelegen.

sigpic

Comment

Vandaag weer een algemeen ergernisje gehad. Wat vandaag weer lekker aan het Rippetoe'en, squats in de smith (ze hebben nog steeds geen power- of squatrek). Was ik net klaar met set 2, komt er een kerel naar me toe die zegt dat ik het verkeerd doe. Had al zoiets van niet weer zo een he, maar helaas wel. Die kerel is zelf 110kg aan vet. Traint al minimaal zo lang als ik en misschien wel langer. Toen hij begon woog hij denk ik 110kg aan vet. Had dus al moeite om hem serieus te nemen, zeker omdat hij ook alleen met toestellen traint.
            De conversatie ging ongeveer zo:
            X: "Je doet dat verkeerd he".
            Ik: "Volgens mij toch niet".
            X: "Jawel, nu komt alle druk op je knieën en rug he".
            Ik: "Nee hoor".
            X: "Jawel, je moet je schouders boven je hakken houden".
            Ik: "Is onzinnig en ook nog onmogelijk om dan te squatten tot acceptabele diepte".
            X: "Ja, dan ben je gewoon te stijf".
            Ik: * kijkt geschokt en ongelovig, aangezien ik twee benen in mijn nek kan leggen, en hamstrings kan stretchen zover dat ik met vlakke handen achter me kan staan om maar iets te noemen *
            Ik: "Nee zo moet dat dus niet, zoals ik hem nu doe is de enige manier om in een smith behoorlijk te squatten, in een powerrack was de vorm anders geweest."
            X: "Nee echt niet."
            Ik: "Ja echt wel!"
            X: * taait geschrokken af *

Als ik ergens kwaad om kan worden is het wel om dit type mensen. Ze wanen zich experts, terwijl ze al jaren trainen zonder enig resultaat, en ze trainen alleen met toestellen volgens schema's van de instructeurs.

Los van die ergernis, verder heerlijk getraind.
            Last edited by GeneralIx; 01-04-2008, 15:11.

sigpic

Comment

Inmiddels aangekomen op de 16,5% BF ga ik serieuzer cutten. Alle zuivel is eruit muv de kwark op het eind van de dag. HAvermout en shakes worden vanaf nu met water bereid en mijn training is in een andere fase beland.

Ik ben opgestaan en heb een schep whey in een shakebeker met 250 ml water gedaan. Ik drink het op en zet mijn MP3 speler aan. Flinke deathmetal herrie blaast mijn trommelvliezen aan gort en ik laat de agressie mijn hoofd vullen. Ik doe mijn jas aan en jog naar de sportschool waar ik 5 minuten vandaan woon.
              Ik spring meteen op de hometrainer en fiets een 20 minuten op relatief normaal tempo. Daarna stap ik meteen af en ga op de roeimachine een kwartier intensief roeien om van daar uit meteen een kwartier HIIT spinning te doen.

Daarna drink ik in de kantine een kleine eiwitshake en wandel ik rustig naar huis waar ik ga douchen en omkleden. Daarna heb ik mijn ontbijt gegeten.

S 'avonds heb ik een uur krachttraining gedaan. Borst, triceps en buik.
              Tot zover dag 1.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Klinkt als een brute cardiosessie kerel. Ga wellicht ook eens proberen om mijn zuivel weg te gooien, kijken wat het doet...

sigpic

Comment

Ik ga ook maar eens per jaar heel bruut te werk om droger te worden. De wintermaanden gebruik ik enkel om massa en voornamelijk kracht te winnen.
                  Nu staat dat allemaal op een laag pitje en ga ik 200% voor vetverlies.
                  Zelfs de kcal uit magere melk zijn me nu teveel

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Vandaag weer een algemeen ergernisje gehad. Wat vandaag weer lekker aan het Rippetoe'en, squats in de smith (ze hebben nog steeds geen power- of squatrek). Was ik net klaar met set 2, komt er een kerel naar me toe die zegt dat ik het verkeerd doe. Had al zoiets van niet weer zo een he, maar helaas wel. Die kerel is zelf 110kg aan vet. Traint al minimaal zo lang als ik en misschien wel langer. Toen hij begon woog hij denk ik 110kg aan vet. Had dus al moeite om hem serieus te nemen, zeker omdat hij ook alleen met toestellen traint.
                    De conversatie ging ongeveer zo:
                    X: "Je doet dat verkeerd he".
                    Ik: "Volgens mij toch niet".
                    X: "Jawel, nu komt alle druk op je knieën en rug he".
                    Ik: "Nee hoor".
                    X: "Jawel, je moet je schouders boven je hakken houden".
                    Ik: "Is onzinnig en ook nog onmogelijk om dan te squatten tot acceptabele diepte".
                    X: "Ja, dan ben je gewoon te stijf".
                    Ik: * kijkt geschokt en ongelovig, aangezien ik twee benen in mijn nek kan leggen, en hamstrings kan stretchen zover dat ik met vlakke handen achter me kan staan om maar iets te noemen *
                    Ik: "Nee zo moet dat dus niet, zoals ik hem nu doe is de enige manier om in een smith behoorlijk te squatten, in een powerrack was de vorm anders geweest."
                    X: "Nee echt niet."
                    Ik: "Ja echt wel!"
                    X: * taait geschrokken af *

Als ik ergens kwaad om kan worden is het wel om dit type mensen. Ze wanen zich experts, terwijl ze al jaren trainen zonder enig resultaat, en ze trainen alleen met toestellen volgens schema's van de instructeurs.

Los van die ergernis, verder heerlijk getraind.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Ik ga ook maar eens per jaar heel bruut te werk om droger te worden. De wintermaanden gebruik ik enkel om massa en voornamelijk kracht te winnen.
                      Nu staat dat allemaal op een laag pitje en ga ik 200% voor vetverlies.
                      Zelfs de kcal uit magere melk zijn me nu teveel

Nice, ik denk dat ik als ik meer tijd heb en lager ben ook 2x per dag ga sporten. Veel succes kerel

Comment

Thnx

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Klinkt als een brute cardiosessie kerel. Ga wellicht ook eens proberen om mijn zuivel weg te gooien, kijken wat het doet...
                          Kijken wat je zuivel doet als je het weg gooit??
                          Denk dat het na veloop vantijd vanzelf terug komt lopen...
                          Who's the Chef

Comment

Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Gelukkig, er is leven op het topic. Dacht vandaag toch maar weer een keertje te updaten.

Zoals de meesten wel weten ben ik bezig met Rippetoe, en vandaag had ik de squat/military press/pendlay row/pullups training. Agressie zat er goed in, maar mijn kracht was waardeloos. Alle gewichten een treetje verhoogd, maar het begon al bij de squat, moest echt heel hard werken om het gewicht omhoog te krijgen. Bij de military press moest ik iets aan leg drive erbij gooien in set twee bij de laatste twee reps, en bij set drie heb ik het gewicht maar verlaagd. Bij de row was de vorm niet echt geweldig, moest echt heel hard werken om de rug hol te houden en stil te staan, pas in set 3 was de vorm echt weer goed. De pullups lukken me normaal makkelijk (2*8), nu lukte alleen set 1 me in een keer. Setje twee heb ik in 3x moeten voltooien...
                              Kortom de training was verre van goed.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X