Originally posted by Ashley
View Post
'Pinada schopt eigen kont'-log
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Gisteren was het plan een B-schema weg te draaien. Eerst dat stomme stomme stomme curlen...
Daarna kuiten en lieve mensjes, daar heb ik een vraag over. Beetje vreemd misschien, maar altijd als ik kuiten train moet ik naar de wc . Standaard na ongeveer de vierde of de vijfde rep krijg ik het gevoel te moeten plassen. Maak dan mijn set wel gewoon af, maar het is tot nu toe nog geen enkele keer voorgekomen dat ik niet moest plassen na de oefening. Maar het is wel zo dat als ik dan ga plassen, dat het dan eigenlijk niet echt nodig zou moeten zijn (als in: er komt geen hele niagara falls uit of zo). Beetje als een blaasontsteking: wel het gevoel te moeten plassen, maar niet daadwerkelijk moeten plassen. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Daarna stond de squat op het programma en eigenlijk ben ik vanaf dat moment gestopt met mijn schema. Ik begon met lege stang (even weer vorm testen, zag in mijn schrift namelijk dat het inmiddels al weer een maand geleden was dat ik voor het laatst gesquat had). En er liep een kerel rond in de gym die ik daar regelmatig zie. Eigenlijk nooit meer dan 'hoi' en 'tot ziens' gezegd. En die kerel kwam me even ongevraagd advies geven over mijn techniek. Super chill, aangezien ik mijn eigen vorm niet kan checken (geen spiegel in de buurt) en hij toch wel een aantal goede tips gaf (en nee, niet de gemiddelde tips die een instructeur van een sportschool geeft, ik heb echt wel het idee dat hij qua techniek weet waar hij het over heeft, hoewel ik de opmerking die hij over voeding maakte even achterwege zal laten ). Enfin, ik was blij met de tips en vond het dus wel best om even af te stappen van het schema en een x aantal hele lichte sets achter elkaar te doen onder het toeziend oog van de kerel in kwestie...
Toen kwam de instructeur van de sportschool ook nog even een duit in het zakje doen: 'Mag ik je vragen of je squats alleen doet voor je bovenbenen of niet? Als je namelijk een verhoging onder je hakken legt, dan druk je meer vanuit je hakken en krijg je stevige billen en een sterke onderrug, zonder verhoging train je alleen je bovenbenen.'
En ik ga binnenkort maar eens een manueel opzoeken, die rug van mij is echt niet goed... Merk dat als ik door mijn knieƫn ga (ongeacht welke oefening) dat ik automatisch scheef ga, kont zit dan rechts van het midden en krijg dat ook niet gecorrigeerd. Daarnaast is het gisteren ook weer in mijn rug geschoten.. Erg fijn dus..."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Beetje jammer dus. Dat rugverhaal dan.
Over dat plassenverhaal, ik merk bij mijzelf dat als ik echt ga verzuren bij een oefening (melkzuur), ik het gevoel krijg te moeten schijten. Zeker bij kuiten. Denk dat het het melkzuur is dus."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostToen kwam de instructeur van de sportschool ook nog even een duit in het zakje doen: 'Mag ik je vragen of je squats alleen doet voor je bovenbenen of niet? Als je namelijk een verhoging onder je hakken legt, dan druk je meer vanuit je hakken en krijg je stevige billen en een sterke onderrug, zonder verhoging train je alleen je bovenbenen.'
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostBeetje jammer dus. Dat rugverhaal dan.
Over dat plassenverhaal, ik merk bij mijzelf dat als ik echt ga verzuren bij een oefening (melkzuur), ik het gevoel krijg te moeten schijten. Zeker bij kuiten. Denk dat het het melkzuur is dus.
Verzuring, zou kunnen dat het daaraan ligt. Maar ik moet zeggen dat ik het bij andere oefeningen waarbij ik verzuur niet heb. En dat ik er meer last van heb bij een standing calf raise dan bij een sitting of op de leg press.
Originally posted by Falstyr View PostWat een sukkels zijn instructeurs toch ook"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
-
Originally posted by GeneralIx View PostBeetje jammer dus. Dat rugverhaal dan.
Over dat plassenverhaal, ik merk bij mijzelf dat als ik echt ga verzuren bij een oefening (melkzuur), ik het gevoel krijg te moeten schijten. Zeker bij kuiten. Denk dat het het melkzuur is dus.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Stiekem heb ik toch wel major spierpijn in de hamstrings over gehouden aan gisteren .
Zojuist even naar de sportschool geweest en gewoon wat cardio gedaan. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou doen, naar de sportschool gaan alleen om te cardio-en.
Gisteren heb ik te veel gejunkt, grote friet met, kroket, kaassoufflƩ, king size milkshake van de burger king... Oopsie
Oftewel, vanaf vandaag weer strenge voeding en eens kijken wat het weer wordt (wellicht toch eens een keer een bf-meting laten doen).
@Fallus: Je hebt me gisteren die oefeningen niet laten zien . Heb je er filmpjes van?"Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
haha jij ook al spierpijn
Gisteren zei ik nog tegen fallstyr, "Ik ben niet eens moe, voel niets,".
maar werd wakker vanmorgen, en had flinke spierpijn in me lats.
(van die 2 setjes "fout" deadliften.) en ook in mijn onderrug.
(wat de eerste keer in mijn leven is dat ik daar spierpijn heb.)
verder geen spierpijn in benen of borst ofzo, dus dat is mooi.
Oja, cardio is ook leuk toch
ciaoMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door XanthePayeer.com is een universeel platform voor het uitvoeren van financiƫle transacties via internet, dat zijn gebruikers een breed scala aan mogelijkheden...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 uur geleden -
-
Antwoord op Is a data science course useful?door LauravenusAbsolutely, a data science course can be incredibly useful! With the ever-growing reliance on data in several sectors making important decisions, possessing...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 2x
- 92.5kg 4x
- 92.5kg 5x
Deficit wide grip SL DL:
- 90kg 2x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 92.5kg 6x
Sumo safety bar goodmorning:
- 21kg 2x15
Wide...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70.5kg 6x
- 70.5kg 8x
Safety bar back extension:
- 40.5kg 4x
- 23kg...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 2x
One legged calf raise:
- 30kg 15x, 8x L en R
Superset met
Lu side raise:...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111.5kg 2x
- 91kg 3x
- 91kg 4x
Deficit wide grip SL DL:
- 85kg 2x10...-
1 week geleden -
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C