Fal's Zware Metalen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fal's Zware Metalen

    Intro
    Vorig jaar was ik dus begonnen met het vast leggen van mijn work-outs en andere ongein er om heen. (link)

    In het afgelopen jaar heb ik van alles gedaan, geprobeerd en geleerd. Zo was er het V-diet waar iedereen erg kritisch naar was. Circuit trainingen, Heavy Duty, Bill Star, Chad Waterbury en het laatste half jaar verscheidene WSB princiepes. Van hoog vet% naar laag en weer terug omhoog.

    Afijn. Ik wil het nu een stapje verder brengen. Voeding is altijd een probleem geweest voor mij. Niet zo zeer het strikt houden aan het schema en ook niet de juiste voeding kiezen, maar in het feit dat ik gewoon niet weet hoeveel kcal ik nodig heb. Geen enkele berekening is van toepassing op mij en zo ook lijkt geen enkele verdeling van voedingsstoffen te kloppen. Dit heeft vaak tot frustraties geleid omdat je zonder kloppende voeding nergens komt qua fysiek. Enige uitweg voor mij is het uiterlijk te laten varen en te focussen om zo sterk mogelijk te worden.

    En weet je...dat is helemaal zo erg niet eens. Altijd een relatief traag iemand geweest als het op explosiviteit aan kwam en als het op conditie aan kwam was ik al helemaal nergens. Cleans hebben enorm geholpen en zo ook de 10sets a 3reps van squats/bench. Wil je met mij een sprintje trekken dan mag je tegenwoordig van goede huize komen. Maar goed...

    De zomer komt er aan. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om veel binnen te trainen. Het is vaak warm en beklemmend en met bezweette handen aan het ijzer trekken is niet prettig. Vandaar dat ik wat contact heb gelegd met mensen die een handje kunnen helpen met dit probleem. In de weekenden is het mogelijk om in Ridderkerk mee te doen aan Strongman trainingen. Als ik daar geen zin in heb dan op naar de Dordtse Biesbosch om daar Highland trainingen mee te maken. Ik kijk hier enorm naar uit en zal zeker interessant worden om naast het powerliften bij te doen.

    Powerliften...klinkt heel wat, maar valt wel mee. Bench en Squat heb begin ik de nuances steeds beter van onder de knie te krijgen, maar de deadlift heb ik enorm verwaarloosd. Me grip is slechter dan ooit en heb vandaag wat Captains of Crunch grippers gekocht icm wat magnesium om daar wat aandacht aan te besteden.


    Voeding
    Zoals gezegd is en blijft voeding het grote hekelpunt. Puur en alleen omdat het onmogelijk lijkt te zijn om er achter te komen wat nu mijn daadwerkelijke kcal en macro verdeling is.

    De komende tijd ga ik Carbcycle hanteren. Het is iets wat ik zelf tot op zekere hoogte heb gehanteerd, maar doe het nu volgens de berekeningen van T-nation. Toen ik zag dat er 400gr koolhydraten op High Dagen genomen wordt schrok ik wel. Kan nooit goed gaan met mijn vet% en het effect op de insuline. Maar we zullen zien.

    Als dit na een maand of 2 toch niet lijkt te zijn wat ik wil dan maar eens een kijkje nemen naar dat Intermittent Fasting.


    Sport
    Heb nu lange tijd in de lage rep ranges gezeten en op den duur heeft dat geen effect meer. Tuurlijk blijf ik qua kracht vooruitgaan, maar de work-outs zelf worden ook saai en eentonig zo. Vandaar dat ik gekozen heb voorlopig weer even een soort van Full Body te doen in de rep range 8-12.

    In de weekenden van de zomer maanden zal er regelmatig een Strongman of Highland training aan toegevoegd worden. Ben benieuwd hoe me dit zal bevallen anders blijf ik het de rest van het jaar ook doen. En misschien dat er dan over een jaar of 2 aan lokale wedstrijden mee gedaan wordt hehe.

    De oefeningen waarbij grip en knijp kracht nodig is gaan ook meer aandacht krijgen. Wat meer onderarm isolatie werk, static holds en andere middelen zullen de revue gaan passeren. Lijkt me wel zo handig...zeker aangezien ik van plan ben Coan Philips Deadlift te gaan doen om dat wat meer omhoog te trekken qua gewicht. De deadlift is veel te lang buiten beschouwing gelaten.


    Supplementen
    Heb heel veel geprobeerd zoals de meeste mensen wel doen in het begin van de sport. En iedereen komt tot de conclusie dat het merendeel niet leverd wat het claimt en dat het weggegooid geld is. Dus ik hou het simpel:
    1. Visolie capsules - stuk of 9-12 per dag
    2. Multivitamine & Mineralen - 1-2 per dag
    3. Proteine shakes
    4. Animal producten
    5. Supercharge Labrada als pre work-out - al wordt deze in een "bulk" vervangen door chocomel


    Kuren
    Ik zal niet schijnheilig gaan ontkennen dat ik niks gebruik. En als ik het lijstje afwerk met zaken waaraan je moet voldoen om te "mogen" gebruiken dan zijn er een paar waar ik niet aan voldoe. Zoiets als het aantal trainingsjaren...ik zit nog niet aan me 4 jaar.

    Het afgelopen jaar heb ik al kennis gemaakt met Anavar. Ondanks dat het vrij mild is vergeleken met de meeste andere AS bracht het wel resultaat op een lage dosering. Dus dat ga ik binnenkort nog eens doen. Maar na de zomer wordt het tijd voor het echte werk. Ik ga het niet gebruiken om een goed fysiek te bereiken, maar om kracht winst te boeken. De kuur opzet is niet de meest ideale daarvoor, maar het is een begin.

    Is het cheaten? Uhm...noem het wat je wilt. Boeit me niet. Ik wil gewoon op me 30e in staat zijn 300kg te deadliften, 240-260kg paralel squat, 150-175kg Bench, 150kg Push Press uit te kunnen voeren.

    Huidige kracht stats
    Even globaal wat kracht stats zodat ik later kan terug kijken waar ik mee begon.

    Par. Squat 1x 150kg
    Reguliere Deadlift 1x 160kg
    Sumo Deadlift 1x 175kg
    Bench Press 1x 110kg
    Push Press 1x 85kg

    Op YouTube post ik af en toe wat filmpjes, of verwijder ik weer een paar. Zal zo nu en dan wat in de topics posten.
    http://www.youtube.com/user/Sabazel


    Last edited by GeneralIx; 29-06-2010, 17:00.

  • #2
    Leuk stukje om te lezen hoe je prioriteiten toch veranderen met de tijd. Ik zou alleen niet je gehele uiterlijk laten varen, waarschijnlijk is het bewust of onbewust toch echt wel een punt waarbij je jezelf aanrekent als het niet "klopt". Zeker als je besluit toch aan de AS te gaan voor massa/kracht, zou toch zeker doelen op een Marius strongman fysiek (zij het met wat hoger vet%, maar als je besluit dat je gaat gebruiken is het toch wel mogelijk laag te gaan zitten zou ik zeggen) Enne dat strongman deadlift verhaal, ben je nu helemaal klaar met je rugpijn/klachten en alles dat je weer hard kunt DLen ?

    Zou ook wel eens willen weten waar in ridderkerk je dan zit want woon daar namelijk zelf ook en van strongman heb ik echt nog nooit gehoord hier. Weet dat er ooit eens een trampull is geweest in het uiterste noorden van ridderkerk, maar dat is al meer r'dam dacht ik eigenlijk.
    The internet, SERIOUS business!

    Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

    Comment


    • #3
      Ridderkerk Zuid zit de sportschool van Strongman deelnemer Husaini (spel ik het goed). Voor 7,50 kun je daar in het weekend Strongman onderdelen doen. Is zo'n 8,5-9km fietsen van mij af.

      En me rug. Heb er geen last van bij Squat en zo omdat ik nu steeds meer de correcte uitvoering heb. Nu moet ik me focussen om bij deadlift die nuances ook te leren. Verder heeft de manueel me rug helemaal gekraakt en recht gezet. Doe ook voldoende mobiliteit en flexibiliteit oefeningen die enorm helpen. sindsdien zo goed als geen last meer. Alleen in me stuitje als ik maximaal ga.

      Comment


      • #4
        Na het gesprek wat we vanmorgen op MSN gevoerd hebben en het lezen van deze eerste post van je nieuwe log ben ik zeer benieuwd wat je gaat winnen aan kracht en massa in de komende maanden.
        Persoonlijk ben ik geen voorstander van AS (jajaja, dat weten we nu wel)
        maar ik respecteer je doel en ben van mening dat goede kuren icm met de juiste voeding en rust jou een heel eind in de goede richting kunnen stuwen!
        Ik zal je log met plezier blijven volgen Vince! Go for it!
        Geniet, en drink met maten!

        Comment


        • #5
          Wereldintro. Goed ook dat je nu voor jezelf helder hebt wat je wel en niet wilt, en hoe je de boel gaat aanpakken. Succes!
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

          sigpic

          "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

          Comment


          • #6
            Goed verhaal Vince. Maar ik moest toch wel even heel hard lachen toen ik dat las over IF. Mag ik nu ook aannemen dat je me daar niet meer mee gaat pesten?


            Heb je trouwens nu totaal geen last meer van je rug? Of wel nog steeds wat zeurende pijntjes na een training?
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

            Comment


            • #7
              Heb zeurende pijntjes overdag, maar ja dat schijnt normaal te zijn. Niemand is echt 100% rug pijn vrij naar het schijnt. Samen met alle andere pijntjes die ik her en der heb valt het nauwelijks op hehe.

              T-Nation.com | Lower Back Savers
              T-Nation.com | More Lower Back Savers

              Hebben ook veel geholpen.

              Comment


              • #8
                Even wat huiswerk. Qua techniek...

                YouTube - Mark Rippetoe: Press Posture Question

                YouTube - Mark Rippetoe: Deadlift Set-Up

                YouTube - Mark Rippetoe: Deadlift Anatomy

                YouTube - Mark Rippetoe: The Deadlift Scapula

                Comment


                • #9
                  Leerzaam!
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

                  Comment


                  • #10
                    En...ze helpen je niet alleen zwaarder te tillen, maar ook nog eens zonder rugpijn hehe. Echt heh. Iedereen kan de "domme" globale beweging leren, maar het zijn zo weinig mensen die de nuances beheersen en kunnen uitleggen. En laat het nu net die nuances zijn die een enorm verschil maken en die je niet leert op de meeste sportscholen :S

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Falstyr View Post
                      En...ze helpen je niet alleen zwaarder te tillen, maar ook nog eens zonder rugpijn hehe. Echt heh. Iedereen kan de "domme" globale beweging leren, maar het zijn zo weinig mensen die de nuances beheersen en kunnen uitleggen. En laat het nu net die nuances zijn die een enorm verschil maken en die je niet leert op de meeste sportscholen :S
                      Bij ons op de sportschool leer je niet eens de globale beweging

                      Dusssss, filmpjes even in fotografisch geheugen opslaan en zondag meteen mee aan de slag.
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

                      Comment


                      • #12
                        Goed die ga ik vanavond thuis eens kijken. Mijn deadlift techniek meot echt veel beter.
                        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

                        Comment


                        • #13
                          Altijd handig zulke filmpjes....
                          Geniet, en drink met maten!

                          Comment


                          • #14
                            Schijnbaar heerscht het Pinada-virus. Sinds vorige week zit er iets niet helemaal goed. Ben vaker moe en duf en kan niet echt de motivatie noch energie opbrengen om te sporten. Hierdoor was vrijdag en vandaag erg simpel...

                            Vrijdag
                            Wat squat, maar bij tweede opwarm setje gestopt. Gevoelsmatig klopte er niks van. Barble lag scheef en allerlei van dat soort kleine kut dingetjes. Daarna wat deadlift en militairy presses gedaan voor techniek. Vervolgens geeindigd met mijn versie van Atlas Stones. Had een deel van de barbel gesloopt om daar de gewichten aan te hangen en dan van de grond af te tillen. Lastig om van de grond te krijgen.

                            Maandag
                            10rep squats van 50kg opbouwend tot 110kg. Voelde nog steeds niet goed dus reeks oefeningen afgelast en verder gegaan met de Bench Press a 10reppers met eind set op 80kg. Afgerond nog wat chin ups en klaar.

                            Hopelijk dat het woensdag wel weer goed voelt. Of anders even een weekje rust ofzo...weet ik veel...het gevoel geen reet gedaan te hebben *behalve de kamer vergassen hehe* is best een kut gevoel *behalve die heerlijke aroma*

                            Comment


                            • #15
                              Dikke bummer Flappie. Ga je nou ook aan de BJ's?

                              Maar ga anders even een paar dagen op je krent zitten, even bijtanken. Yeah I know, look who's talking...


                              En sorry dat ik je heb aangestoken
                              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X