Fal's Zware Metalen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Falstyr View Post
    Pijnlijk huiswerk om later toe te gaan passen
    WTF... Ik moet echt wat aan mijn lenigheid gaan doen, maar er zit een grens aan mijn masochisme
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

    Comment


    • Tja je moet wat over hebben voor die yoga/gymnastiek chicks

      En ik hoop dat het me squat positief beinvloed en rug probleempje weg neemt.

      Comment


      • Originally posted by Falstyr View Post
        Tja je moet wat over hebben voor die yoga/gymnastiek chicks

        En ik hoop dat het me squat positief beinvloed en rug probleempje weg neemt.
        Heb je serieuze plannen voor je toekomstige lenigheid of wil je gewoon nieuwe standjes uitproberen?
        Geniet, en drink met maten!

        Comment


        • Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          Heb je serieuze plannen voor je toekomstige lenigheid of wil je gewoon nieuwe standjes uitproberen?
          Lenigheid is:
          1. geen stijve hamstrings meer dus dieper kunnen squaten in correcte houding.
          2. geen stijve groin meer waardoor ik dieper kan squaten in correcte houding
          3. dat alles zal ook de rug klachten weg nemen en zorgen dat me hamstrings beter gebruikt kunnen worden om kracht te leveren dus zwaarder squaten/deadliften
          4. meer standjes voor de sex is bonusje

          Comment


          • Originally posted by Falstyr View Post
            4. meer standjes voor de sex is bonusje
            Bonusje? Ik denk dat als het eenmaal zover is dat je er meer dan blij mee bent Vince
            Geniet, en drink met maten!

            Comment


            • Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Bonusje? Ik denk dat als het eenmaal zover is dat je er meer dan blij mee bent Vince
              Nja, de pop iets minder hard opblazen kan hem ook helpen andere standjes te doen



              The only way to make your dreams come true is WAKING UP

              Status: @Onderhoud

              Comment


              • De afgelopen dagen met wat mobiliteits oefeningen en strek werk bezig geweest. Best pittig en ik voelde gewoon spieren oprekken tot in het pijnlijke aan toe. Zo begon ik met een aantal van die oefeningen als mijn opwarm regime naast het foam rollen op de benen. Toch was het geen gewone benendag zoals de laatste tijd. Had sinds gisteren het gevoel dat het anders moest en zo gedacht, zo gedaan

                Zoals gewoonlijk begon ik met de squat. Ik ga altijd paralel, maar op de singles neem ik onderin even paar tellen rust om alle momentum er uit te halen om vervolgens met volle snelheid omhoog te knallen. De rust intervals waren 2mins zowel voor oefening als set wissels.

                Afijn ik begon met de 60kg a 10reps en bouwde het op. Bij de 120kg had ik wat moeite en deed 6 reps, even paar tellen rust en dan nog 3 reps. Gedurende al deze sets begon ik bij sommige reps expres me glutes aan te spannen zoals geleerd bij de mobiliteits oefeningen voor betere postuur en zo. Het verschil qua verplaatsen gewicht was marginaal at best, maar het rendement zat meer in het feit dat ik 0 rugpijntjes er vaarde gedurende de gehele work-out. Eerder had ik gezegd de 150kg aan te houden als hoogste gewicht voorlopig omdat de 10rep sets qua volume langzaam omhoog kwamen. Je ziet het al aankomen, maar ik voelde me zo goed dat ik 160kg er op gooide. En het lukte...me PR van een anderhalve week geleden is er aan met +5kg. Nog mooier is dat dit gewicht makkelijker omhoog ging dan de 155kg toen.

                Dat betekend dat ik nu een 1rm van 160kg op de paralel squat heb. Even veel als de 160kg op de deadlift welk in in februari ofzo had gezet. Tijd om die deadlift binnenkort weer eens te verbeteren

                Vervolgens ging ik de Deadlift doen. De eerste paar sets met 10reps gingen makkelijk en snel in een Roman Deadlift uitvoering. Een single op 120kg en door naar de 135kg. Bij dit gewicht verlaagde ik de rust intervals tot 45 sec en voltooide zo de 135kg zonder al te veel problemen. Een goede druk op de rug van al het werk en me handen hielden het goed vol.

                Toen zat ik de bedenken wat te doen. Had al een tijdje geen DB Rows meer gedaan en begon met de 30,5kg om te eindigen met 45,5kg a 8reps. Het was pittig, maar het voelde goed. Heel me bovenrug brandde en er was geen gegooi met me lichaam om het gewicht te verplaatsen.

                Hierna deed ik nog een paar sets met Standing Calf Raise om de work-out te beeindigen met een Squat Widowmaker.

                Droge Cijfers
                Squat
                10reps: 60kg, 80kg, 100kg
                6x, even adem rust, 3x 120kg
                singles: 130kg, 140kg, 150kg
                4mins rust
                1x 160kg (PR +5kg)

                Deadlift
                10reps: 60kg, 80kg, 100kg
                1x 120kg
                10 singles met 135kg

                DB Row
                10reps: 30,5kg, 40,5kg
                8reps: 45,5kg

                Standing Calf Raise
                10reps: 60kg, 80kg, 100kg, 120kg, 120kg, 120kg

                Squat Widowmaker
                80kg 27reps

                Comment


                • Gezellig
                  The only way to make your dreams come true is WAKING UP

                  Status: @Onderhoud

                  Comment


                  • Mooie workout hoor.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                    sigpic

                    "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                    Comment


                    • nice
                      No means Try Again

                      Comment


                      • Goede training.
                        Geniet, en drink met maten!

                        Comment


                        • Zie al helemaal voor me hoe ik over 2-3 maanden 180kg squat en 200kg deadlift. Dat betekend dat ik wel vroeg de jaars doelstelling behaald heb. Jammer genoeg dat bankdrukken totaal niet opschiet :S

                          Comment


                          • brute squat!
                            Owner of the Iron Playground.

                            Comment


                            • niet te overmoedig worden vince anders sleurt (indien het niet lukt) de teleurstelling je te onder

                              gewoon verder doen zoals je bezig bent, gaat lekker !!
                              No means Try Again

                              Comment


                              • Dat zijn brute stats als je die eenmaal gehaald hebt Vince! Wat bankdrukken betreft, je bent sterker dan je denkt! Ik weet nog wel dat we niet zo heel veel qua kracht van mekaar verschilden sinds de laatste training.
                                Geniet, en drink met maten!

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X