Fal's Zware Metalen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

1 Voet op de trap andere in de lucht en dan met de voet die op de strap staat daar een dumbell in je hand houden (kan je stabilizeren met je andere hand aan de trede), pak je meteen beetje grip mee ook nog

Zo doe ik ze eigenlijk altijd, werkt voor mij beter dan machines
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Woon gelijksvloers. Geen trappen. Rand van me powerrack is te klein. Dan sta ik de hele tijd met me hak op de grond als ik fatsoenlijke Rom probeer te doen. Kan proberen met BB op schoot maar met 140-150kg is dat niet echt comfortabel. Het snijd in je vlees.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Woon gelijksvloers. Geen trappen. Rand van me powerrack is te klein. Dan sta ik de hele tijd met me hak op de grond als ik fatsoenlijke Rom probeer te doen. Kan proberen met BB op schoot maar met 140-150kg is dat niet echt comfortabel. Het snijd in je vlees.

Kussentje er tussen leggen?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Geen idee hoe ik de Calf Raise thuis kan doen zonder een fatsoenlijke verhoging waar ik niet vanaf val of waar me hiel niet steeds de grond raakt als ik beneden in de Rom zit..
          Ik heb je destijds aangegeven hoe je dat moet doen. Maar goed. Twee plankjes met een spijker aan elkaar maken vond je toch te moeilijk zeker
          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Te technisch. En ben nog niet bij de bouwmarkt geweest om te kijken dus zijn dingen voor toekomst

http://www.fysiosupplies.nl/prod_lis...thirdgroup=FMS
            Hebben ze handig spul mbt mini bands, een medicijnbal, foam roller. Eens kijken of ik wat via Sakura kan regelen
            Last edited by Falstyr; 22-05-2009, 11:35.

Comment

ik doeze met de barbell net zoals je zou gaan squatten, ga heel lichtjes achteruit en ga dan schuin voorover gaan leunen tegen het rack
              doe ze platvoets en blijf net dat ietsje van de grond weg met je hiel, gaat goed, zo varieer ik nu en dan, voeten naar binnen of buiten plaatsen en je voelt de prikkels super !!!
              No means Try Again

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=fZbucSufNm4

A1
                Exercise Sets Reps
                Barbell incline bench press 1 11-15 RP
                Dumbbell seated military press 1 15-30 RP
                Dip 1 15-20 RP
                Wide-grip lat pulldown 1 15-20 RP
                Deadlif 2 5-8 or 9-12 SS (Straight Sets)

Dat is de work-out in het voorbeeld. Wat ik gedaan is...*hijg hijg*...beetje anders. En zie nu dat ik 1 set van Deadlift te kort kom :S

Ik ben begonnen met de Bench Press. 10x40kg, 60kg en toen kwam de Rest Pause voor de 80kg. De afgelopen tijd doe ik al iets soortgelijks. Een doel qua max aantal reps en dan met een statisch gewicht zien te halen. Enig verschil is dat de rust nu veel korter is en dat je maar 3 'sets" hebt. Dus met de 80kg deed ik 9reps, 5 en anderhalf alvorens ik het gewicht van me af moest rollen. Hierna kwam de Extrem Stretch voor de borst in een Flyes positie met 10kg schijven per arm. Leuk en aardig, maar ik vind Flyes normaliter al een kut oefening en dit maakt het er niet beter op. Voelde meer me schouders en armen werken dan dat me borst duidelijk voelbaar opgerekt werd.

Toen volgde de Seated DB Press. Ik nam expres een lichter gewicht (20,5kg), maar het stabiliseren van de dumbell maakte het erg zwaar. Dus ipv even 10 reps er uit te persen werd het 8, 5 en 5. Toch voldeed ik met moeite aan de 15-30rep regio...pfew.

Close Grip Bench Press a 60kg was de volgende oefening. Doel was tussen de 15-20reps te komen en dat lukte met 9, 5 en 3reps. De laatste wilde nauwelijks locken bovenin zo vermoeid was me triceps. Dus toen maar extreme stretch voor de triceps. Ik dacht een DB of schijf in 1 hand te houden overhead, maar dat verneukte me pols. Als oplossing een schijf van 20kg en met beide handen achter me hoofd vasthouden. Voelde me triceps redelijk, maar moet dus meer gewicht hebben.

Wilde Chest Supported DB Row doen. Was het al tijdje van plan, maar nu een oplossing gevonden. Ik kan het bankje low incline zetten, op bankje liggen en me voeten tegen de muur zodat ik nog steeds een solide basis heb en niet met me lichaam ga gooien om te cheaten. Maar het gewicht was pittig op deze isolatie manier. 30,5kg met 9reps, 6 en 5. Wel stoer om me schouders en bovenrug in de spiegel te zijn. Ze zijn massive!!

De Deadlift was zwaar. Me hamstrings waren nog beetje kapot na woensdag en de work-out dusver maakte het niet makkelijker. 10x 60kg en 10x80kg waren de opwarm sets en toen de 100kg zoveel mogelijk reps tot me grip het begaf bij 11. Toen nog wat standaard hamstring stretches die ik altijd doe als er een dead of squat in me work-out zit.

In plaats van 15ademteugen rust intervals bij de Rest Pause oefeningen deed ik geen ademteugen. Eer dat me buik vol en leeg geblazen is dan zijn er 2 minuten voorbij heheh. Dus met me stopwatch de rust gewoon op 20sec gezet bij die sets.

Me borst is niet echt opgeblazen of het gevoel zwaar werk geleverd te hebben. Wel zijn me armen en schouders enorm opgepompt. Aderen die normaal alleen over me biceps lopen na een workout liepen nu door over me onderarmen.

Het Stretchen vind ik nog steeds bullshit. Heb meer het gevoel me schouders en ellebogen naar de klote te helpen met die onzin.

Maar de work-out lijkt voldoende glycogeen voorraad te gebruiken. Had gezinsbak patat gegeten vooraf en werd alsnog duizelig richting het einde. Iets wat ik alleen heb als me carbs opraken. En dat op een high carb dag van 300-400gr :O

Comment

Lekker toch DC. En je moet die stretch niet doen in de flye-positie. Dan is hij gewoon brak inderdaad. Je moet de bodempositie van een press aanhouden met je armen smal naast je, en dan een jofel gewicht. Dan ga je wel het een en ander voelen trekken.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ach ben moe en gaap en me armen/schouders zijn "vol". Me bovenrug heeft ook zwaar gewerkt. Verder..."hard werken" is niet anders dan anders

Comment

Vandaag wat deadlifts op nuchtere maag gedaan. Puur en alleen qua techniek. Heb er ook wat filmpjes van gemaakt ter controle

60kg
                      YouTube - Deadlift 60kg

100kg
                      YouTube - Deadlift 100kg
                      Stond bij laatste rep op me hakken en dacht om te vallen. Lastig hoor stang zo dicht op het lichaam

140kg
                      Hier had ik 6 singles mee gedaan
                      YouTube - Deadlift 140kg

160kg
                      en hier zie je dat het gewicht geen probleem is, maar me grip faalt heel snel
                      YouTube - Deadlift 160kg

Geen bolling te bekennen in de bovenrug

Comment

Chalk mis je zowiezo geloof ik ? Scheelt als flink wat, dus dat zou ik zowiezo paar blokjes van aanschaffen kost geen drol

En idd, mega improvement van je techniek kweet nog filmpje tijdje terug dat je rug echt zo bol stond was even moeilijk kijken als toeschouwer

YouTube - 150kg Deadlift 1RM

Even als flashback

Even 1 ding over je techniek, weet niet of komt doordat je grip achterloopt en je dat gaat compenseren, maar je linkerarm is licht gebogen lijkt me toch niet echt relaxt. Je doet het veel minder met 140kg dus lijkt me dat vooral aan grip licht maar ik denk ik zeg het maar ff
                        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Magnesium heb ik, maar merk er geen verschil mee qua grip. Het zorgt dat me handen niet glad zijn van zweet. Aangezien ik me handen en de barbel flink afveeg met handdoek is dat al geen probleem.

Dat me linkerarm "krom" staat bedoel je meteen bij start of bovenin? Bovenin als me grip het begint te begeven doe ik altijd nog een gedeeltelijke "curl" om zo wat grip te behouden en opnieuw in de stang te knijpen tot hij weer op de grond ligt.

Maar grip moet enorm veel aan gedaan gaan worden, want zo kan ik niet veel reps maken en ook niet zwaar gaan zoals ik echt kan. Als ik 1x100, 1x140, 1x160 en 1x180kg doe dat het me wel lukt. Maar dat is niet echt gezond voor me rug :S kut zooi.

Comment

Vanaf 160 kg gaat je techniek wat haperen Vincent. Sterk ben je zeker. Ongetwijfelt, maar het komt wel uit je tenen. Misschien is het beter om (net zoals ik nu) een stapje terug te doen en wat meer setjes te maken met een iets lichter gewicht zodat je straks ineens met sprongen vooruit gaat en de 200 kg kunt deadliften.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Het is ook gewenning vermoed ik. Voorheen hield ik me kont hoog en "dook" als het ware in het gewicht. Ik trok het gewicht met me onderrug omhoog en die was er niet blij mee. Nu trek ik merendeels uit me benen en weet nog neit hoe de explosiviteit er uit te halen op die manier.

Er is gewoon nog veel werk te verzetten.

Tijdje op reps doen is met DoggCrapp het idee. Ben benieuwd. Maar 10reps met 100kg is al vermoeid en zwaar voor me grip

Maar het lijkt het waard te zijn. Me rug vind het prettiger op deze manier a la Rippetoe :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X