DC style kuiten is 15 sec de bodempositie aanhouden. Los daarvan, lekker he, benen op HIT. Onvoorstelbaar dat je binnen 5 minuten met die twee oefeningen harder kapot gaat dan de meesten op een hele beentraining met alle mogelijke bullshit eromheen.
Leo verneukt zijn sateprikkers ruggetje met HIT-log
Collapse
X
-
Oohw 15s, volgende keer maar is de bodempositie wat langer aanhouden (5-8 seconden ofzo) en dan doorwerken naar die 15s.
En tsja wat kan ik zeggen, benentraining HIT style is gewoon inhumaan!22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Afgelopen vrijdag had ik mn schouders + armen workout. Omdat ik volgens mij mn rechter schouder KEIHARD heb verneukt met vergooien, heb ik de side raises laten zitten. De excruciating pain die ik had bij de 2 kg side raises vertelde me dat het een goed idee was.
Side raises: niet gedaan
Bent over dumbell raises: warming up met: 10 x 2 kg, 8 x 4 kg, 8 x 6 kg, 5 x 8 kg. Hierna de werkset met 10 kg. Een herhaling of 7 full en daarna een HELE zooi partials, 5s rust, weer zoveel mogelijk partials, rust, partials, rust partials, kapot.
Lat pulldowns small grip: warming up: 10 x 20 kg, 8 x 35 kg, 4 x 50, 4 x 65 en hierna mn werkset met 75 kg. Ongeveer 7 volle reps, daarna nog een stuk of 3-4 forced reps en negatieven.
Triceps pulldowns als Pre exhaust: beetje opwarmen met onboeiende gewichten, daarna: volgens mij 60 kg (1 katrol) voor een rep of 7-8. Mn abs deden meet pijn dan mn triceps en ik heb mn ellebogen toch echt wel goed geklemd gehad tegen mn zij.
Meteen hierna dippen met bodyweight. Target was 3-5 en ik failde op de 5 redelijk (positief alleen).
Mijn ervaring is dat het ECHT lastig is tot complete failure te gaan. Als ik positief fail bij de 6e rep, moet ik er zeker nog wel 5 negatieven bijgooien om dit ook enigszins te laten falen. Daarnaast als ik geen spotter heb is positieve failure ook echt een hell. Zeker wennen dit! Ik denk dat als ik nog een paar weken doorga ik mezelf steeds beter kan aanleren om hard te failen. Tot die tijd zal ik 3-4 rustdagen nemen tussen de workouts.22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Denk btw leo dat het niet eens heel erg is als je maar 2 dagen rust hebt voor je eerste training, duurt nog wel 1-2 trainingen eer je echt alles eruit kan halen (omdat je dan pas beetje gewend raakt aan die intensiteit) dus een keertje te vroeg gaan is niet zo heel erg, vind 6 dagen iets te lang voor iemand die net aan HIT begint
Doe je geen static holds voordat je aan je negatieven begint btw, dacht dat dat normaal wasThe internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Oohwja, dat kan ik wel gaan doen inderdaad (bij benen niet, omdat de bepalende factor je weerstand tegen de pijn is). Bij dippen enzo wordt dit dan denk iets onder de hoogste stand van de rep enzo. Beetje checken, thnx22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Een widowmaker is zwaar maar dat is nog niks vergeleken bij wat Leo nu aan het doen isThe internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Wil net zeggen, ik snap dat je denkt dat dat het hardste is wat je ooit gedaan hebt, maar ten eerste als je na 20 rep squats nog kan lopen waren ze niet zwaar genoeg Laat staan nog 3 machines erna gaan doen.
Plus ik ken ook iemand die HIT op Leo style doet en als ik vergelijk hoe diep die gozer gaat en dan jou filmpjes zie dan is de symmetrie ver te zoeken, je zult vast hard trainen maar HIT is echt wel ergerThe internet, SERIOUS business!
Comment
-
Originally posted by LittleMofo View PostHet is vrooral de conditie die het hem doet bij benen trainen.
Zelf maak ik ook regelmatig twintigers op de legpress heerlijk is dat
Originally posted by LittleMofo View PostWat dacht je van een quad-set acher elkaar 20 reps
Fullsquat 20 reps direct erna Legpress 20 reps direct erna Leg curl 20 reps en als laatst direct legextentions 20 reps. Dit zo'n 3 x aan toe
Na failure op de Leg extension kun je al niet normaal meer lopen als je het goed doet, laat staan na die leg press binnen 5 sec erachteraan tot failure.
Dat is bijna kruiptraining voor gevorderden. En als je dan echt nog pijn wilt lijden, mag je erna lekker DC style quads stretchen. Dat is janken voor experts."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Straks ga ik weer voor de benen. Ik ga proberen nog dieper te gaan dan laatste keer (zowel mentaal als met de gewichten/reps). Wat ik ga doen:
Leg extensions als PE: 55 kg, target: 12-20 reps. (vorige keer: 15 x 50)
Leg presses: 124 kg, target: 12-20 reps. (vorige keer: 20 x 115)
Calf raises: 175 kg, target: 12-20 reps. (vorige keer 14 x 170). Deze keer explosief omhoog (de eerste paar reps), even vasthouden, in 3-5 seconden terug en 5-8s in de bodempositie.
Situps: 10 kg in de handen en niet cheaten. Zo lang ik maar voorbij de 12 reps kom ben ik blij
Ik hoop echt dat ik wat heb geleerd sinds de laatste keer benen en dat ik mentaal nog dieper kan. Ik hou jullie op de hoogte
En little mofo: wat jij beschrijft is gewoon een hoger volume. Daarnaast denk ik niet dat squatten qua intensiteit ooit zo hoog kan zijn als leg ext+leg press (omdat je bij squatten eerder vormfouten krijgt, VER voor falen). Hoe hoger het volume, des te lager de intensiteit (je kan lang OF intensief trainen, niet beiden).
@ yawg: Ik ben ook op zoek gegaan naar filmpjes over HIT benensessies, maar kan niks vinden (alleen beetje gelul eromheen enzo). Op wat voor termen zoek jij dan? Ik deed HIT workout, HIT legs en HIT leg press22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Net terug van benen, wat een ONMENSELIJKE PIJN!!! Dit zou ik mn ergste vijanden nog niet eens aan willen doen (alhoewel, sommige mensen...). Dit het ik gedaan:
Warming up op de leg press:
10 x 44 kg langzaam
8 x 88
4 x 100
Daarna warming up op de leg extensions:
8 x 35 kg
4 x 45 kg
En hierna was het aan, ik probeerde het wanhopig uit te stellen, gewicht 30x checken, naar de wc gaan, beetje met de benen schudden en moed bij elkaar schrapen. Mn quads waren al goed op spanning en ik wist dat ik zou lijden, in de meest ruime zin van het woord...
Ik ging rustig zitten, kneep de handvaten fijn, perste mn rug tegen de leuning, keek naar boven in de hoop dat god me zou bevrijden van zijn toorn (tevergeefs). Quads rustig op spanning brengen, naar boven knallen, rustig terug in een seconde of 4. Na een paar herhalingen voelde ik de verzuring toeslaan, quads trilde als gekken, goed doorademen.
Na een herhaling of 9 kostte me het onvergetelijk veel moeite om mn benen onder controle te houden, de beweging goed gecontroleerd uit te voeren (controle was ver te zoeken). Mn quads KLAPTE bijna uit elkaar, maar ik was vastberaden de 15 x 50 te verslaan met minimaal 15 x 55, nog een lange mentale weg te gaan. Explosief omhoog was onmogelijk, dus ik perstte maar wat ik kon, tranen schoten in mn ogen, beeld werd wazig. Hart raasde als een bezetene, want hij wist: voor dit soort dingen is het menselijk lichaam niet gemaakt.
Met alle kracht perstte ik door naar de 12, mn quads BURNDEN als malloten en een normale excentrische beweging was out of the question. Ik dacht maar 1 ding: doorgaan! Mn quads waren inmiddels een combinatie van afgrijselijke pijn en gevoelloos. Met mn laatste wilskracht pompte ik hem door naar de 16 (!) herhalingen op 55 kg, daar waar vorige keer (mentaal gezien) maar 15 x 50 mogelijk was. Ik kon het niet laten het uit te schreeuwen van de pijn en mn gezicht vertrok.
Nou begon het leuk te worden: de wandel naar de leg press. In feite maar een meter of 6 hemelsbreed, maar in deze staat van bewustzijn een pelgrimstocht naar mekka en terug. Wanhopig greep ik me aan alle apparatuur om me heen beet om maar niet door mn benen te zakken, wat toch wel gebeurde. 3x BIJNA op mn plaat gegaan met mn bakkes tegen het ijzer. Eindelijk zat ik, maarja, of ik hier zo blij mee moest zijn...
De stoel had ik al goed staan en de prikker stond op 124 kg. Ik moest en zou de 20 x 115 verbeteren, het liefst met 20 x 124, maar we gaan voor de 30 natuurlijk. De eerste 3 herhalingen waren een verademing, maar net toen ik dat dacht, werden mn quads getorched en ik wist: dit zou een lange set worden! Nog 17 te gaan en al zo een pijn, dat kan niet goed zijn.
herhalingen gecontroleerd proberen uit te voeren, explosief is onmogelijk. Zo diep mogelijk gaan en wat sneller omhoog proberen te stoten. Knieen begonnen te shaken en zelfs mn kuiten verkrampten. Mn gezicht verkrampte en vertrok van de pijn. Net precies tegenover het leuke meisje op de renbaan, die ik overigens AL LANG uit het oog was verloren (aan het begin van mn leg extensions, maar ik bedacht me dit later pas weer). Wanhopig keek ik omhoog en perste de handvaten nog harder fijn, rug hard in de leuning gedrukt.
Bij de 10-12 was het verschrikkelijk, het leek net alsog ik geen controle meer over mn benen had, alsof iemand anders ze bestuurde, maar ik zelf wel de pijn ervaarde. Bij de 15 kwam ik wel erg dicht tegen positief falen aan, maar de pijn weerhield me om nog verder te gaan. Ik dacht nee, ik kan nog lang niet stoppen!!! 20 herhalingen schreeuwde ik in mezelf. Bij de 17-18 werden de reps wat korter en toen ik op 20 zat deed ik nog een stuk of 8 partials (denk halve reps), langzame negatieve (10s denk ik, al was ik de toegang tot mn logische seconde tel system al lang verloren), hierna nog wat partials en helemaal terug tot de begin positie zo lang mogelijk.
Hierna kon ik niet meer nadenken, met mn hoofd voorover gebogen tegen de plaat aan kon ik weer tot mezelf komen. Ik probeerde nog te lopen na 5 minuten maar dat was natuurlijk onbegonnen werk. Strompelend naar de kuiten machine welke ik laadde met 40 kg voor de warming up.
10 rustige herhalingen met 40, gevolgd door 10 hh met 100, eventjes rust en daarna 8 hh op 120, op de manier hoe ik de werkset wilde doen. Als laatste warming up set 4 hh op 155 kg en mn kuiten waren warm.
Na een paar minuten totaal 175 erop geklapt en begon mn set. Ik zal het heel kort houden want ik denk hier liever niet aan terug.
Reps redelijk explosief tot op mn tenen, in 5 seconden terug en 5 seconden stretchen. Ik ging door tot een rep of 15 denk en die laatste rep zorgde ervoor dat mn kuiten IJSKOUD aanvoelde (zowel het gevoel zelf in mn kuiten, als toen ik mn handen op mn kuiten legde: gewoon een koude plek onderop mn calf). Redelijk tevreden was ik, want ik zat wel echt heel erg dicht tegen totale positieve fail. Ik durfde niet nog een rep te maken want ik was echt bang dat ik iets verschrikkelijks met mn kuit zou doen. En ja: de onmenselijke kramp was aanwezig.
Hierna situps tot de dood. De set duurde denk ik bij elkaar 2-3 minuten (op een gegeven moment duurde 1 rep wel 8 seconden, omdat ik het ZO zwaar had onderin de rep). Maar ik heb hem wel volgemaakt tot 20 hh met de 5 kg schijf en voor het eerst in mn leven voelde ik gewoon mn buik failen, echt een bizar gevoel.
Blij dat ik klaar ben...22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
19 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 day ago -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
5 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-