Waterpoloboy - trainingslogje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je kan toch 2 x 10 aan de barbell hangen? Zit je op 30 kg ofzo afhankelijk van het gewicht van de barbell...

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
      Je kan toch 2 x 10 aan de barbell hangen? Zit je op 30 kg ofzo afhankelijk van het gewicht van de barbell...
      Ik zou mooi overstappen naar een andere sportschool. Je moet wel alle oefeningen kunnen uitvoeren. Zeker als je wat hoger in gewicht komt! Dat wil dus zeggen dat je die oefeningen niet meer kunt doen.
      Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Mischien heeft ie geen andere mogelijkheid, je kan toch gewoon met de benchbarbell military press doen?

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
          Mischien heeft ie geen andere mogelijkheid, je kan toch gewoon met de benchbarbell military press doen?
          Dat is zeker een mogelijkheid! Maar ideaal is anders. Overstappen is misschien wat overdreven, maar mocht er een andere in de buurt zitten, die meer te bieden heeft, zal ik toch is een kijkje gaan nemen.
          Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Waarom draai je zo'n maf schema weg, kun je niet beter gewoon het sticky schema hanteren en er wat meer energie in stoppen per setje dan je nu doet?

MP met dumbells is prima, mits je de discipline hebt om je onderrug niet te verneuken door te zwaar te gaan. Al kun je zoals gezegd ook de BP bar jatten, gaan ze niet blij mee zijn, maar ach...
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
              Waarom draai je zo'n maf schema weg, kun je niet beter gewoon het sticky schema hanteren en er wat meer energie in stoppen per setje dan je nu doet?

MP met dumbells is prima, mits je de discipline hebt om je onderrug niet te verneuken door te zwaar te gaan. Al kun je zoals gezegd ook de BP bar jatten, gaan ze niet blij mee zijn, maar ach...

zoiets heb ik hem ook al verteld maar waterpoloboyyy wil niet luisteren....
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                zoiets heb ik hem ook al verteld maar waterpoloboyyy wil niet luisteren....
                nou als ik met suggesties kom, wordt er uiteindelijk niet meer gereageerd dusja.. Wat was er dan bijvoorbeeld mis met mijn schema van vandaag 5 werksetjes telkens van 8 reps..?
                "Straight outta gym"

Comment

pull ups, chin ups in 4 verschillende varianten 3 x 5
                  leg press 3 x 8 130kg
                  bench press 3 x 8 50kg
                  standing calf raise 3 x 8 20kg
                  dips 1 x 5 (voelde een enorme pijnscheut aan de binnenkant van me rechterborst, nog nooit eerder gehad :S)
                  machine rear/row deltoid 3 x 8 50kg horizontale, verticale grip
                  seated leg curl 3 x 8 90kg
                  military press 3 x 8 25kg
                  leg extensions 3 x 8 90kg
                  Squat 5 x 8 70kg
                  lying dumbbell flyes 3 x 8 8kg
                  shrugs 1 x 8 20kg, 2 x 8 22kg
                  bicep curl 1 x 8 10kg, 1 x 8 9 kg, 1 x 8 8kg
                  side raises 3 x 8 7kg
                  abdominal 3 x 8 65kg
                  torso rotation 3 x 8 80kg
                  hanging leg raise 3 x 15
                  standing dumbbell reverse curl 3 x 8 8kg
                  Zal het wel even opsommen.

-Je traint fullbody, maar je begint niet met squat/deadlift. Altijd hiermee beginnen en niet achteraan je training proppen.
                  -Je doet nutteloze kut oefeningen(torso rotation), veel te veel overbodige isolaties(flyes, leg press, leg curl, leg extension, reverse curl).
                  -Je opzet is slecht. Je wilt alles trainen maar hierdoor heb je teveel setjes(51 volgens mijn telling). Dit is natuurlijk veel te veel en hierdoor duren je trainingen veel te lang. Hou het bij de compounds en de eventuele isolaties die je doet alleen voor biceps/triceps/kuiten. Zijkant schouder is optioneel.
                  -Je traint je abs. Op zich is dit natuurlijk niet per defenitie slecht, maar om hier nou 9 setjes aan te verspillen is natuurlijk niet handig. Hou het op 3 setjes als je die nog graag wilt trainen in fullbody.

Zou dus als ik jou was het op het schema van de stickies houden.

Succes
                  Still shrinking.

Comment

Hey ik heb even beetje zitten kijken voor een UB/LB schema en ik heb de volgende oefeningen gekozen om in mijn schema te plaatsen, zijn dit er genoeg en ongeveer de juiste oefeningen? (Let op, deze oefeningen worden verspreidt over de week, dus de UB oefeningen worden verdeeld over 2 trainingen, zo ook de LB oefeningen.

Ik train momenteel namelijk nog maar 3x per week, aangezien ik nog waterpolo training heb. Is dit echter afgelopen of na 1x per week gegaan. Ben ik van plan 4x per week te gaan trainen! Zie hier de oefeningen

Upperbody oefeningen

Bench Press flat
                    Incline bench press
                    Close grip bench press
                    Decline bench press
                    Dips
                    Chin ups, pull ups met verschillende breedtes
                    Military press
                    Side raises
                    Reverse fly
                    Shrugs
                    Standing Dumbbell Bicep curl
                    Barbell wrist curl over bench
                    Reverse barbell wrist curl over bench

Lowerbody oefeningen
                    Squat
                    Leg press
                    Leg extensions
                    Seated leg curl
                    Deadlift/goodmorning
                    Standing calf raise
                    Barbell lunge
                    (Hip abductor)
                    (Hip adductor)

Core
                    Back extension
                    Plank hold
                    Torso rotation
                    Abdominal
                    Hanging leg raise

Dinsdag LB
                    Donderdag UB
                    Zaterdag/Zondag LB
                    Dinsdag UB
                    Donderdag LB
                    Etc. etc.

Ik moet nog even kijken hoe ik het zal gaan indelen en waar core bijkomt e.d.

/edit zie zojuist dat Unexist wat gepost heeft :P. mijn training begint nou ook met squat, bench press en chin ups
                    "Straight outta gym"

Comment

Veel te veel oefeningen. Als je nog nooit fullbody fatsoenlijk hebt gedaan(wat ik aan je vorige schema's aanneem) zou ik als ik jou was gewoon nog lekker op FB houden, kost minder tijd en is veel effectiever. Tenzij je natuurlijk zoals mij bent en liever 4x traint dan 3x
                      Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
                        Veel te veel oefeningen. Als je nog nooit fullbody fatsoenlijk hebt gedaan(wat ik aan je vorige schema's aanneem) zou ik als ik jou was gewoon nog lekker op FB houden, kost minder tijd en is veel effectiever. Tenzij je natuurlijk zoals mij bent en liever 4x traint dan 3x
                        oh ik dacht juist dat ik sneller klaar zou zijn met bijvoorbeeld alleen 1 dag bovenlichaam en de andere dag onderlichaam.. Mijn schema's gaan wel iets vooruit per training denk ik met behulp van jullie tips, mijn laatste training is alweer een verbetering tov de vorige al zeg ik het zelf
                        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                          oh ik dacht juist dat ik sneller klaar zou zijn met bijvoorbeeld alleen 1 dag bovenlichaam en de andere dag onderlichaam.. Mijn schema's gaan wel iets vooruit per training denk ik met behulp van jullie tips, mijn laatste training is alweer een verbetering tov de vorige al zeg ik het zelf
                          Doe niet moeilijk en pak gewoon het FB schema uit de stickies.
                          Still shrinking.

Comment

-Je traint fullbody, maar je begint niet met squat/deadlift. Altijd hiermee beginnen en niet achteraan je training proppen.
                            Kvind er die altijd wat over, soms deden we squat en dl toch als laatste oef om zo nog dat extra meer uit je workout te halen, sporadisch kan het wel niet es kwaad gek te doen

Betere advies dan dit zult ge niet krijgen of ik raad je Rippetoe aan totdat je iets meer ervaren zijt en weet wat ge doet

Voor de rest succes verder !!
                            No means Try Again

Comment

Originally posted by Fistful of Steel View Post
                              Kvind er die altijd wat over, soms deden we squat en dl toch als laatste oef om zo nog dat extra meer uit je workout te halen, sporadisch kan het wel niet es kwaad gek te doen
                              Mogelijk, echter is het vaak door de meeste coaches aangeraden om te beginnen met squat doordat het ook een redelijk goede warming up is voor je hele lichaam.

Heb zelf ook wel eens aan het eind gedaan alleen heb dan maar 70% van het gewicht wat ik kan als dat ik het op het begin zou doen
                              Still shrinking.

Comment

de oefeningen die in dat FB schema staan, doe ik zo ondertussen allemaal wel. Behalve deadlift, ik ben daar nog bezig met de techniek van en met losse stang bench press.

Ik waardeer het overigens zeer dat er moeite genomen wordt om mijn log in te zien
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X