lekkere training.
Op naar de 17% vet & 5+ kg spiermassa!
Collapse
X
-
Originally posted by gameface View Postzie rode.
Dus geneuzel over melksuikers gaat nergens over.
Bovendien is de mix van eiwit, koolhydraten en vetten in melk optimaal op elkaar afgestemd voor een goede afgifte van IGF1..
Uit diverse onderzoeken is gebleken dat je goed groeit op melk en dat je vet kan afbreken door voldoende melk drinken.
Daarom wordt melk ook voor de cut geadviseerd tegenwoordig.
Het Australische onderzoek, wat een negatiever beeld ga van melk bleek BS te zijn, ging om een enkel glas melk per dag bij de testgroep en werd geanaliseerd op niks, de ingredienten ipv de anabole werking van melk.
Is daarom van dezelfde bs als dextrose en fructose.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Moet even achteraf editten, dus rectificeren.
Het onderzoek dat ik aanhaalde mbt negatiever beeld van melk is niet een Australisch onderzoek, maar een al ouder onderzoek ergens, wel gebaseerd op niets. o.m. op het ontstaan van een slijmlaag, de suikers en het vet. Wat dus later door degelijke onderzoeken werd ontkracht.
Het onderzoek van Australie zou echter aangeven dat melk drinken geen merkbaar positief effect zou hebben, maar de inname van melk bleek te laag.
Bij hogere doseringen was er wel een aanmerkelijk anabool effect.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Thanks allemaal, het is voor een goed doel he
Tricep pulldown heb ik 10 kg opgezet (3x12) dat was ik vergeten erbij te zetten. De laatste keer dat ik na de sportschool ging was dat 20 kg, of mijn spieren moeten weer heel erg wennen of ik ben toch echt heel wat spiermassa kwijt! Volgens de tanita is er maar 0,3 % spiermassa verdwenen, maar ik weet zeker dat dit meer is.
Ik had het er nog over op dit forum, maar er was gewoon helemaal niemand bij de vrije gewichten behalve een vrouw! Ik vind het ongelooflijk! Ik voelde mij meteen een stuk minder slap toen ik zag dat deze vrouw met lage gewichten aan de slag ging, dat is wel is anders dan al die mannen die ik daar normaal zie of bb-vrouw. Ik heb haar zien squatten (1/4 wat hier al gemeld werd) en ik zag haar nog lunges doen.
Met die hitte was het inderdaad veel zwaardeer, mijn rusthartslag was 100 O.O Normaal 65-70. Aan de andere kant was er haast niemand (ook nog is zondagochtend), heeerlijk!
Ik heb gisteren wel de hele dag honger gehad, had ik gisterenmiddag ook nog een verjaardag. Ik heb daar alleen water gevraagd en verder geprobeerd om alleen komkommer te eten. Dit werkte prima. Daarna snel naar huis en een flinke bord eten gehad. Ik eet normaal boven de 300 g kh, dit is dan wel een flinke omslag
Ik heb momenteel fikse spierpijn,bij elke beweging die ik maak voel ik kleine pijnscheutjes. Ergens vind ik dit niet erg, dit is wel een teken dat ik hard gewerkt heb
Ik heb zelfs spierpijn in mijn onderarm:P De enige spieren waar ik niets van voel zijn mijn buikspieren!
Morgen weer, hoop wel dat mijn spierpijn een beetje over is (grotendeels dan).
Comment
-
ik weet niet hoe goed jouw herstellend vermogen is, maar houd en rekening mee dat je in een cut een stuk minder snel hersteld.
wanneer ik bulk train ik vrijwel altijd 4x per week ub/lb split.
in de cut train ik meestal maar 2-3x per week (meestal fullbody, en op een iets lager volume), omdat herstel een stuk minder snel gaat. (vanwege minder voeding = minder herstel)
je hebt al best wel lang niet meer getraind, en de keuze om bijvoorbeeld 3x pw een fullbody schema (bijvoorbeeld dat uit de stickys) te volgen had mij logischer geleken.
Bij een fullbody training (met hetzelfde totaal volume als je nu bij split doet), belast je je spiergroepen minder intensief, maar daarvoor wel frequenter.
Omdat je een bepaalde spiergroep niet meteen in 1 training zwaar belast, lunnen de spieren, pezen en aanhechtingen wennen aan de krachttraining.
--------------------------
maargoed, mijn punt wat ik wou maken is, dat je rekening moet houden met een langzamer herstel tijdens een cut. En dat je daarom dus ook goed moet luisteren naar je lichaam.
Merk je dat het net iets teveel is, verminder dan bijvoorbeeld het aantal setjes per oefening. ga dan ook niet tot faillure, maar stop 1-2 reps voor faillure.
succes met je volgende training.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Katlyn View PostThanks Dynobet,
ik zal dan idd niet tot faillure gaan mocht ik last blijven houden.
Ik neem wel extra glutamine voor sneller spierherstel, het schijnt dat lichte cardio ook helpt (geen idee of dit ook waar is).Geniet, en drink met maten!
Comment
-
oké bedankt
Ik blijf trouwens maar honger houden, ik snak naar koolhydraten! Gisteren heb ik echt lopen watertanden toen ik eindelijk een aardappel mocht eten, nu ga je je eten wel meer waarderen
Ondanks dat ik nu nauwelijks zout eet hou ik toch erg veel vocht vast, komt vast door die warmte, Luchtvochtigheid is erg hoog! Ik blijf maar aan de fles water lurken (gewoon zo'n 1,5 liter fles). Mijn onderdruk was gisteren ook al veelte hoog (95), misschien heeft het wel wat met elkaar te maken (bovendruk was wel gewoon 120).
Ondanks die zien in koolhydraten bevalt dit mij prima! Ik vind brood helemaal niet lekker en nu eet ik gewoon in de middag indisch! Ik ga van de week even tonijn halen, ik vind tonijn met een wat tomaat & sla heerlijk. Het is niet super duur en perfect voor in de cut.
Mijn supps:
1000 g vit. c
1 multivit (100 %)
14 mg ijzer
800 mg calcium
glutamine
Comment
-
Opzich klink het alsof je het allemaal goed doet. die honger in het begin is normaal. Toen ik voor het eerst zo laag in carbs ging, had ik er wel een week last van. Vreselijke honger, en een flauw gevoel. Na een tijdje wen je er best wel aan, en je lichaam leert en beter mee omgaan.
Ik weet niet of je al nagedacht hebt over een soort van refeed dag 1xpw (refeed is beter als junken. Je eet wel gewoon gezond en volgens schema, maar vooral wat meer koolhydraten). Als je dit van plan bent, dan kun je 1 dag in de week bijvoorbeeld op onderhoud eten. Een goed idee zou dan bijv 2200 kcal, 175g eiwit, 275g koolhydraten, 44g vet zijn.
Lange tijd minder koolhydraten eten maakt je gek (mij iig wel). je snakt naar brood, aardappelen, rijst, etc. Niet alleen mentaal is her heerlijk om een refeed te houden, maar om veel andere reden is dit ook erg goed.
Als je bijvoorbeeld de zwaarste training van de week op deze dag plant, dan heb je langer en meer energie, en kun je intensiever trainen, wat op zijn beurt weer een grotere trainingsprikkel teweegbrengt, en door de extra voeding, herstel je veel sneller. Tevens heeft het effect op bepaalde hormonen, maar daar wil ik niet te diep op ingaan. het heeft echter voornamelijk positieve effecten op lange termijn. zowel physiologisch als mentaal. (hetzelfde principe als junken, maar gezonder en effectiever).
als je hier meer over wilt weten (waarom dit goed is), dan zal ik nog wel wat meer posten hierover.
PS. als er een sup is die goedkoop is, en waarvan ik denk dat die absoluut niet mag missen (als je toch al supps neemt), dan is het visolie. Ik denk dat je er vast wel het een en ander over kunt vinden. (ikzelf gebruik de caps van hema 300 voor 11 euro).More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Katlyn,
ziet er allemaal erg goed uit, de aanvullende info van Dyno ook.
succes he, gaat goed.
go for it!
ps die visolie is erg goed idd.
tegen de dorst en continu honger,
een fles vullen met water en een flinke scheut citroensap doet ook wonderen voor wat extra en snelle energie. Als je het veel te zuur vind, een scheutje sinaasappelsap er door (van die vers geperste), mag wel.
Zijn maar een paar calorietjes, maar geeft heel erg veel extra energie en extra vetafbraak, is mijn ervaring.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Bedankt mannen voor de tips!
Ik dacht zelf wel aan een refeed, neem je op zo'n dag ook dextrose na de training (wat je normaal wel in de bulk doet)? Ik dacht aan een refeeddag 1 x in de 2 week (mijn vet% is nog vrij hoog). Ik kan dit later verhogen naar 1 x in de week.
Ik heb mij nooit zo verdiept in de visolie, 1 zalm in de week + tonijn is dus onvoldoende?Last edited by Katlyn; 12-07-2010, 20:57.
Comment
-
Nog even geen trainingslogje, maar een stukje blog wat ik persoonlijk vaak heb ervaren.
Om fysiek er uit te komen zien zoals ik wil, zal ik mentaal ook een grote stap moeten maken. Een gebrek aan motivatie is geen reden om een keer een training over te slaan, of om te gaan cheaten. Het is gewoon hard werken! Ik zal moeten accepteren dat er een dag voor kan komen dat ik geen zin heb om clean te eten of te gaan trainen. Het verschil zit hem in de opties, is er een optie om te trainen (geen andere afspraak of iets dergelijks), dan is er maar 1 optie. Gewoon doen. Het gevoel dat je hebt na getraind te hebben zonder dat je er zin in had is heerlijk, je bent direct weer gefocussed op het geen waar je het allemaal voor doet. Op het moment dat je ervoor kiest niet te gaan trainen (want je bent vandaag veel te moe), dan heb je een kort gevoel van rust & ontspanning. Het geen wat daarop volgt is je moe, depri & lusteloos voelen. Je doelen lijken eindeloos ver en je beseft je dat het lichaam waar je naar streeft niet voor jou weg gelegd is.
Comment
-
Originally posted by Katlyn View PostNog even geen trainingslogje, maar een stukje blog wat ik persoonlijk vaak heb ervaren.
Om fysiek er uit te komen zien zoals ik wil, zal ik mentaal ook een grote stap moeten maken. Een gebrek aan motivatie is geen reden om een keer een training over te slaan, of om te gaan cheaten. Het is gewoon hard werken! Ik zal moeten accepteren dat er een dag voor kan komen dat ik geen zin heb om clean te eten of te gaan trainen. Het verschil zit hem in de opties, is er een optie om te trainen (geen andere afspraak of iets dergelijks), dan is er maar 1 optie. Gewoon doen. Het gevoel dat je hebt na getraind te hebben zonder dat je er zin in had is heerlijk, je bent direct weer gefocussed op het geen waar je het allemaal voor doet. Op het moment dat je ervoor kiest niet te gaan trainen (want je bent vandaag veel te moe), dan heb je een kort gevoel van rust & ontspanning. Het geen wat daarop volgt is je moe, depri & lusteloos voelen. Je doelen lijken eindeloos ver en je beseft je dat het lichaam waar je naar streeft niet voor jou weg gelegd is.The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
Welcome To The Brotherhood Of The Iron!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment