Sjoerd's Total Destruction

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
    Net gerend, verder dan 5,9km in 30 minuten kwam het even niet. Nuchtere maag gerend wel.
    Dat is best een aardige intensiteit als je 5,9 in 30 minuten aflegt. Het lijkt mij dat wanneer je op nuchtere maag op een te hoge intensiteit cardio doet, dat je lichaam meer glucose benodigd. Die uiteraard niet beschikbaar is. Je lichaam gaat dan glucose vrijmaken via gluconeogenese (onder andere door afbraak van aminozuren). Mits er geen aminozuren via de voeding beschikbaar zijn, zullen deze aminozuren afkomstig zijn van aminozuren die opgeslagen zijn in het lichaam (skeletspieren, lever).

Je zit wellicht al op een 150-200g kh per dag en de intensiteit van je trainingen ligt hoog. je glycogeen voorraden zijn dus sowieso al vrij leeg gedurende de hele dag, en de vetverbranding ligt de hele dag vrij hoog. Waarom dan toch cardio die qua intensiteit te hoog ligt voor uitvoer op nuchtere maag?
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Gaat wel goed zo, intensiteit moet hoog zijn voor goede fatburn. Laag intensieve cardio heeft weinig tot geen nut voor fatburn, tenzij je 2 uur achter elkaar gaat lopen.
      Met de HIT cardio ben je gelijk weer aardig depleted, de voeding die er na komt de rest van de dag is toereikend, maar de extra fatburn gaat na de cardio nog eventjes door, terwijl alles verder weer goed wordt aangevuld.
      Om de (kans op) spiereiwit afbraak te minimaliseren is de cardio ook max 30minuten.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Als ik de intensiteit terug moet schroeven. Dan zal het eventueel crosstrainer worden weer. Alleen ik heb het idee dat ik met hardlopen ook mijn conditie meteen even flink kan boosten.

EDIT: of hardlopen op 11 per uur of iets dergelijks.
        Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Als ik de intensiteit terug moet schroeven. Dan zal het eventueel crosstrainer worden weer. Alleen ik heb het idee dat ik met hardlopen ook mijn conditie meteen even flink kan boosten.

EDIT: of hardlopen op 11 per uur of iets dergelijks.

Niks terugschroeven. gewoon doorstampen. Bij Mart zit de extremiteit in de trainingen........
          Als je een nieuwe fase in gaat ga je ook door met stampen. Knallen op hoog niveau. Je mag morgen trouwens wat extra eten als je honger hebt. Enjoy the weekend bro.

Comment

• Lekker! Mss ff een extra maaltijdje erbij. Even kijken wat er bij mijn ouders in de kast ligt. Beetje vulling is wel nice. Of anders mss wat extra eten tijdens het avondeten zondag. Begin het nu wel te voelen. Denk dat ik aan einde van week 3 wel echt goed toe ben aan wat meer kcals per dag. Kan je uiterlijk volgende week dinsdag ook het nieuwe schema mailen? Moet namelijk mn planning voor het werk doorgeven en mn vriendin komt dan ook die week erop. Dus moet even alles goed gaan plannen voor die week van kerst.
            Zit daar nog steeds dezelfde hoeveelheid aan cardio in????? Nu doe ik eigenlik 6x cardio. 2x30 min en 4x20 minuten. Variatie tussen rennen, cross en hometrainer. Wil mn knieeen niet naar de klote helpen door 6x te gaan rennen. Jij ook fijn weekend Martin! Mss nog een feestje voor je verjaardag?

Comment

• Het is feest als zondag mijn FlexCup pupil goed scoort. Hij is nu bezig met z'n carbload. Dus zien of hij het goed doet........

De cardio gaat omlaag als je een ander schema hebt, je moet iets meer calorietjes overhouden voor herstel en groei. Vet blijft wel dalen.

We kunnen komend jaar ook wel een keer een langere periode extra cardio toevoegen hoor, dan kan je een keer de 10km in een goede tijd neerzetten en evengoed een zeer goede fysiek hebben.

Maar ik ben het ff kwijt Sjoerd, trainde je nu 3x of 4x per week? Ik moet op zoveel schema's letten.....

Comment

• Train nu 4x per week. Morgenvroeg biceps en triceps, buik en 20 minuten crosstrainer. Ja dat is altijd een afweging. Het is lekker om extra cardio erin te hebben omdat je weet dat je uithoudingsvermogen dan op peil blijft. Aan de andere kant. Als je kijkt naar het feit dat ik gewoon 4 km kon lopen in 20 minuten denk ik dat mn conditie toch een soort van ondergrens heeft. Heb toen 4 maanden geen cardio gedaan behalve wat bedcardio. Een beetje veel. Mss speelt dat wel mee maargoed. 1-2x per week cardio zou mss wel nice zijn om de conditie een beetje te ontwikkelen.

Oh ja flex cup. Was het even vergeten. Zou je zelf toch ook aan meedoen toch als je niet ziek was geworden????

Comment

• Haha flink bezig hier beachboy.
                  Ik heb trouwens een formulier achtergelaten in dat vergaderhok maar kon geen postvakje vinden van de vereniging?
                  Groeten

Comment

• nice bro!! jaa de forumulieren kunnen gewoon boven achter gelaten worden nu. Mensen snapten eerst waar ze het forumlier achter moesten laten. Bij de nieuwe posters in januari wordt dat ook veranderd. Ik ga straks sporten. Dan kijk ik ff of ik je formulier kan vinden!!!!

Comment

• Originally posted by Revius View Post
                      Haha flink bezig hier beachboy.
                      Ik heb trouwens een formulier achtergelaten in dat vergaderhok maar kon geen postvakje vinden van de vereniging?

Yo Zyed,
                      is het niks voor jou om een periode van een paar maandjes ff flink de cut er in te zetten en dan weer volop aan de power?
                      Of heb je te weinig ruimte voor dat soort uitstapjes?

Comment

nice bro!! jaa de forumulieren kunnen gewoon boven achter gelaten worden nu. Mensen snapten eerst waar ze het forumlier achter moesten laten. Bij de nieuwe posters in januari wordt dat ook veranderd. Ik ga straks sporten. Dan kijk ik ff of ik je formulier kan vinden!!!!
                        nice, ik ga maandag en woensdag na tentamen maar weer eens daar trainen, toch maar deload

Originally posted by marnop View Post
                        Yo Zyed,
                        is het niks voor jou om een periode van een paar maandjes ff flink de cut er in te zetten en dan weer volop aan de power?
                        Of heb je te weinig ruimte voor dat soort uitstapjes?
                        Nee man ik blijf gewoon op de 120kg, ben eindelijk weer op gewicht (was 126,5 ineens) en zal vanzelf wel wat droger worden over 1-2 jaar op hetzelfde gewicht.
                        Groeten

Comment

• Heb je formulier gevonden man!!! Je bent lid nummer 40! Heb je mailtje gestuurd Haha ja, dan zijn de gewichten tenminste wel toereikend in de gym. Als je aan het deloaden bent. Hoeveel tentamens heb je? Ik heb er 3. Vrijdag, maandag en dinsdag. Te beginnen op 16 december. Dus vanaf nu volle bak leren..

Comment

• Net weer getraind, biceps en tripeps waren aan de beurt. Kon ietsjes zwaarder met de oefeningen. Dus dat gaat iig lekker Daarna buik en 20 minuten crosstrainer. Toen was ik kapot in de goeie zin van het woord. Gister was ik vergeten 50g rijst te nemen op t schema. Dus dat neem ik denk ik vandaag maar extra erbij. Of mss morgen extra bij het avondeten. Moet ik nog ff kijken Voor de rest gaat het allemaal volgens plan nog.

Comment

• Ik had er gister 1 en volgende week 3 (ma-wo-vr) en 40 leden dat schiet al op.
                              Maar er zijn gewichten zat, alleen ik vertrouw die stang niet, die buigt alle kanten op tijdens het squatten en heeft geen grip.
                              Misschien vanuit de vereniging een power bar regelen haha
                              Groeten

Comment

• Originally posted by Revius View Post
                                Ik had er gister 1 en volgende week 3 (ma-wo-vr) en 40 leden dat schiet al op.
                                Maar er zijn gewichten zat, alleen ik vertrouw die stang niet, die buigt alle kanten op tijdens het squatten en heeft geen grip.
                                Misschien vanuit de vereniging een power bar regelen haha
                                Dat soort initiatieven kunnen zeker bespreekbaar gemaakt worden. Hoe meer leden hoe meer power we krijgen binnen de besluitsvorming van het sportcentrum. Bijvoorbeeld, eind januari, begin februari wil ik een meeting houden met het bestuur voor het aanschaffen van verstelbare dumbells, zodat de gevorderde lui toch zwaarder kunnen. Haha, nee idd. Pas maar op. Met die 200 kilo van jou eraan zegt ie dalijk nog een keer knak.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X