Back to Basic Traininglog Ramon 3.0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik ben al zo lang (verkeerd) bezig zonder enig goed resultaat te behalen, dat ik gewoon eindelijk eens goed wil gaan afvallen. Dan kom je natuurlijk in de verleiding om diep te gaan. Wel weet ik dat ik het nooit meer op de manier ga doen als vorig jaar.

Ik ga me nog eens rustig de zomersticky's doorlezen om vervolgens een nieuw schema te maken voor over 3 weken.
    I'm in transformation mode!!!!

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      als je een bulkschema hebt.....dan heb je in feite ook al een cutschema. Tenzij je verkeerd loopt te bulken en je zelf vet loopt te maken

Een bulkschema met een ander KEV verhouding en iname bedoel je!?

Comment

Originally posted by Ramon1983 View Post
        Een bulkschema met een ander KEV verhouding en iname bedoel je!?
        Denk dat hij cleanbulk bedoelt, zodat je iets in VP zakt terwijl je spieren bouwt. Maar bij mensen met flink overgewicht snap ik dat ze eerst een goede cut willen doen.

Maareh, hoeveel kg zou jij per maand willen verliezen? En wees dan realistisch.
        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
          Denk dat hij cleanbulk bedoelt, zodat je iets in VP zakt terwijl je spieren bouwt. Maar bij mensen met flink overgewicht snap ik dat ze eerst een goede cut willen doen.

Maareh, hoeveel kg zou jij per maand willen verliezen? En wees dan realistisch.
          Als ik realistisch ben, zou ik zeer tevreden zijn met 1,5 kilo per week.
          En dit zou naar mijn inziens ook haalbaar moeten zijn.

Comment

Stel jij hebt 25% bij 100kg, dan is je VVM 75kg. Wil je die behouden en je wil naar 15% vet, dan moet je cutten naar 88kg. Dat is dus 12kg. Waarmee je dus aangeeft in 8 weken klaar te willen zijn. Is dat niet een beetje overmoedig? Ik heb geen ervaring met cutten vanaf dat VP, maar ik deed 8kg in 4 maanden. Wat betekent dat jij 6 maanden bezig zou zijn. Is dat niet iets realistischer? Je bent tenslotte ook niet in 2 maanden 100kg geworden.

Maar nogmaals, misschien zie ik het verkeerd.
            Train hard or go hormone

Comment

Als ik realistisch ben, zou ik zeer tevreden zijn met 1,5 kilo per week.
              En dit zou naar mijn inziens ook haalbaar moeten zijn.
              je wil al je VVM behouden. je wil absoluut geen VVM gaan verliezen.
              een kilo vetmassa bevat ongeveer 7000 kcal.

Eet je dus een 500 kcal onder behoefte, zul je een 3500 kcal deficiet hebben per week en dus pond vetmassa per week aan vet kwijt kunnen spelen. Dit is een realistisch doel. Als je training en voeding echt heel goed is, kun je misschien nog een klein beetje VVM opbouwen.

In het begin zul je nog wat vocht (glycogeen) verliezen in de eerste tijd van je cut. Dus de eerste maand zul je wellicht een 3 kilo verliezen, en de weken erna 2 kilo per maand. Dat zijn haalbare doelen.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

En je moet ook nog onthouden dat je een aantal weken in dit proces op onderhoud moet gaan eten om je behoefte weer op te krikken.
                Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Ik heb me vergist in het typen.....
                  Ik bedoelde ook 1,5 kilo per maand.

Comment

Wat voor mij inderdaad ook erg belangrijk is, is dat ik geen tot zeer weinig VVM verlies.

Heb net zomersticky's weer eens gelezen ter opfrissing en heb alles weer eens goed berekend.
                    Nu ga ik het schema aanpassen, zodat ik hier de komende 3 weken nog aan kan sleutelen (mocht dat nodig zijn) en jullie tips en adviezen kan verwerken.

Op dit moment doe ik het LB/UB trainingschema, wat me goed bevalt, maar is het verstandig om dit blijven te volgen, maar wellicht kleine aanpassingen te doen, of kan ik beter een paar weken weer iets anders doen, om de spieren weer te prikkelen.

Comment

• Originally posted by Ramon1983 View Post
                      Ik heb me vergist in het typen.....
                      Ik bedoelde ook 1,5 kilo per maand.
                      Hehe, dan zitten we op dezelfde golflengte! Scheelt nogal

Wat voor mij inderdaad ook erg belangrijk is, is dat ik geen tot zeer weinig VVM verlies.

Heb net zomersticky's weer eens gelezen ter opfrissing en heb alles weer eens goed berekend.
                      Nu ga ik het schema aanpassen, zodat ik hier de komende 3 weken nog aan kan sleutelen (mocht dat nodig zijn) en jullie tips en adviezen kan verwerken.

Op dit moment doe ik het LB/UB trainingschema, wat me goed bevalt, maar is het verstandig om dit blijven te volgen, maar wellicht kleine aanpassingen te doen, of kan ik beter een paar weken weer iets anders doen, om de spieren weer te prikkelen.
                      Gewoon bij je schema blijven. Je hoeft niet zo frequent te wisselen. Als jij progressief blijft laden, dan geef je je spieren voldoende prikkels.

VVM behouden is realistisch. Ik ben van 20% naar 11% gegaan zonder VVM verlies. Zeker als je wat hoger in je vp zit is het goed te behouden.
                      Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Ramon1983 View Post

ik blijf hem op aanraden van dynobet ook volgen. ik ben begin cut, de 1e en 2e week iets verloren in kracht, maar ben nu weer terug op niveau en op een aantal oefeningen zelfs gegroeid in kracht.
                        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Originally posted by Teddek View Post
                          ik blijf hem op aanraden van dynobet ook volgen. ik ben begin cut, de 1e en 2e week iets verloren in kracht, maar ben nu weer terug op niveau en op een aantal oefeningen zelfs gegroeid in kracht.

Hoe lang volg je het imiddels???

Comment

• Ruim 2 maand, ben 27 maart begonnen met het schema van Dynobet en ben 9 mei begonnen met cut.
                            focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Hier weer een kleine update!!!

Vorige week vrijdag een heerlijke training gehad, veel energie en morivatie om hard te trainen, omdat ik een paar dagen niets heb kunnen doen.
                              Helaas had ik wel wat last van mijn rechtertricep, waardoor ik bankdrukken niet op max gewicht heb kunnen doen.

Op het moment heb ik het gevoel dat er niet veel gebeurt met mijn lichaam.
                              Ik voel me zwaar en opgeblazen.
                              Ben daarom ook zeer blij als ik kan beginnen met cutten.

Comment

• Ik heb nog even een vraag, omdat ik meerdere topics ben aan het lezen en ik kom vaak tegen dat anderen, die in de cut zitten, op trainingsdagen op onderhoud eten en niet trainingsdagen 500kCal onder onderhoud zitten.

Is dit beter of in mijn geval beter elke dag 500kCal onder onderhoud???

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X