Week 5, UB 1
Pull ups, iets breder als schouderbreedte, moest om de 2 reps grip herpakken :/
1 x 10 bw+10kg (+2 reps)
1 x 8 bw+10kg (gelijk)
1 x 6 bw+10kg + 4 bw (gelijk)
Bench press, medium grip
1 x 8 70kg (-15kg, + 4 reps)
1 x 6 75kg (-7,5kg, +2-4 reps)
1 x 8 70kg (-10kg, + 4 reps)
Barbell row
1 x 6 70kg (-7,5kg)
2 x 12 60kg (-17,5kg, + 4-6 reps)
Incline barbell press
1 x 6 60kg (-5kg)
1 x 8 55kg (-10kg, +2 reps)
1 x 8 55kg (-10kg, +3 reps)
Overhead press
1 x 10 45kg (-7,5kg, + 4 reps)
1 x 8 45kg (-7,5kg, + 4 reps)
1 x 6 45kg + 4 40kg (-5kg, +1 rep met 45kg t.o.v. 5x50kg)
Dumbbell lateral raise, gezorgd dat me pinken boven me duimen bleven voor meer nadruk op side delts ipv front delts, bovenin vasthouden + traag terug bewegen.
3 x 12 5kg ea
Seated reverse db fly, bovenin proberen heel kort vast te houden.
3 x 15 5kg ea
Rope pushdown (2 haken aan elkaar)
3 x 8-9 40kgkg
Db bicep curl
3 x 12 10kg ea
Shrug met db’s
3 x 8 34kg ea
Wrist curl, kleine rechte stang
geskipt i.v.m. tijd
Goed, geen training om over naar huis te schrijven. Veel lui drukken wel bank in mijn sportschool, maar trekken nooit op, dus eerst maar de pull ups gedaan. Alles voelde alweer loodzwaar (te zwaar) aan, geen idee wat het probleem is. Ik kan van een aantal dingen bedenken, maar daar wordt de training niet echt beter van volgens mij. Dus ik heb me “ego” maar aan de kant gezet en gewoon het gewicht verlaagd en gewoon met tussen de 6-12 reps gemaakt per set. Ik trainde dit keer weer alleen, dus de stang uittillen verneukte weer lekker me hele setup, waardoor ik me scapula bijna niet meer goed op de bench kan drukken.. Die bench blijft echt een doorn in me oog elke training weer, maarja over 2 weken wil ik gaan droog trainen, dus dan mag ik al blij zijn als ik me kracht überhaupt ga behouden. Ik ga de komende weken dus sowieso niet echt heel veel presteren vermoed ik. Ik zit al een aantal weken tegen ziek aan, maar ik word het gelukkig niet. Ik mag dus eigenlijk in me handjes knijpen dat ik wel gewoon heb kunnen trainen de afgelopen tijd. Ik probeer er dan maar rekening mee te houden omdat dit beter werkt voor me gemoedstoestand. Normaal vind ik het een geen excuus, want ik eet en slaap genoeg dus dan moet alles gewoon omhoog gaan, punt.
Achja let’s keep on lifting, krachttoename is natuurlijk geen vereiste voor spiergroei op de korte termijn, althans. Het zou wel de bedoeling moeten zijn met dit schema, maar toch.
Pull ups, iets breder als schouderbreedte, moest om de 2 reps grip herpakken :/
1 x 10 bw+10kg (+2 reps)
1 x 8 bw+10kg (gelijk)
1 x 6 bw+10kg + 4 bw (gelijk)
Bench press, medium grip
1 x 8 70kg (-15kg, + 4 reps)
1 x 6 75kg (-7,5kg, +2-4 reps)
1 x 8 70kg (-10kg, + 4 reps)
Barbell row
1 x 6 70kg (-7,5kg)
2 x 12 60kg (-17,5kg, + 4-6 reps)
Incline barbell press
1 x 6 60kg (-5kg)
1 x 8 55kg (-10kg, +2 reps)
1 x 8 55kg (-10kg, +3 reps)
Overhead press
1 x 10 45kg (-7,5kg, + 4 reps)
1 x 8 45kg (-7,5kg, + 4 reps)
1 x 6 45kg + 4 40kg (-5kg, +1 rep met 45kg t.o.v. 5x50kg)
Dumbbell lateral raise, gezorgd dat me pinken boven me duimen bleven voor meer nadruk op side delts ipv front delts, bovenin vasthouden + traag terug bewegen.
3 x 12 5kg ea
Seated reverse db fly, bovenin proberen heel kort vast te houden.
3 x 15 5kg ea
Rope pushdown (2 haken aan elkaar)
3 x 8-9 40kgkg
Db bicep curl
3 x 12 10kg ea
Shrug met db’s
3 x 8 34kg ea
Wrist curl, kleine rechte stang
geskipt i.v.m. tijd
Goed, geen training om over naar huis te schrijven. Veel lui drukken wel bank in mijn sportschool, maar trekken nooit op, dus eerst maar de pull ups gedaan. Alles voelde alweer loodzwaar (te zwaar) aan, geen idee wat het probleem is. Ik kan van een aantal dingen bedenken, maar daar wordt de training niet echt beter van volgens mij. Dus ik heb me “ego” maar aan de kant gezet en gewoon het gewicht verlaagd en gewoon met tussen de 6-12 reps gemaakt per set. Ik trainde dit keer weer alleen, dus de stang uittillen verneukte weer lekker me hele setup, waardoor ik me scapula bijna niet meer goed op de bench kan drukken.. Die bench blijft echt een doorn in me oog elke training weer, maarja over 2 weken wil ik gaan droog trainen, dus dan mag ik al blij zijn als ik me kracht überhaupt ga behouden. Ik ga de komende weken dus sowieso niet echt heel veel presteren vermoed ik. Ik zit al een aantal weken tegen ziek aan, maar ik word het gelukkig niet. Ik mag dus eigenlijk in me handjes knijpen dat ik wel gewoon heb kunnen trainen de afgelopen tijd. Ik probeer er dan maar rekening mee te houden omdat dit beter werkt voor me gemoedstoestand. Normaal vind ik het een geen excuus, want ik eet en slaap genoeg dus dan moet alles gewoon omhoog gaan, punt.
Achja let’s keep on lifting, krachttoename is natuurlijk geen vereiste voor spiergroei op de korte termijn, althans. Het zou wel de bedoeling moeten zijn met dit schema, maar toch.
Comment