WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Week 1, UD2.0

Depletion training 1

Chest press 6x15
    Machine row 6x15
    Db Lateral raise 6x15
    Seated calf raise 6x15
    Preacher curl machine 6x15
    Rope pushdown 6x15
    Leg press 6x15
    Lying leg curl 6x15

Rust: 60 seconden, time under tension: 45 seconden.

Commentaar: erg aftasten met gewicht, niet licht in me kop, geen kotsneigingen, maar wel een intense spiervermoeidheid gedurende de sets. Die 45-60 seconden spanning op de spier is erg wennen voor me met 15 reps, normaliter pomp ik die repranges er binnen 20 seconden doorheen, maar dat is hier dus niet de bedoeling wat het extra zwaar maakt.

Doordat ik wel een flinke burn in me spieren had wist ik in ieder geval dat ik wel zwaar/hard genoeg aan het trainen was. Ik denk dat ik nog niet misselijk en licht in me hoofd was, omdat me glycogeen voorraden nog aardig vol zaten. Ik verwacht morgen alweer een veel zwaardere training.

Ik denk dat als ik gewoon 60 secs rust blijf houden ik minder snel misselijk wordt. Leg press en leg curls waren wel intens, enorme burn, waardoor het aardig op zelfkastijding begon te lijken. Waarschijnlijk komt dit, omdat ik met 5x per week fietsen dus op deze manier al gedeeltelijk me glycogeenvoorraden in me benen leegtrek, waardoor benen trainen eerder intens aanvoelt dan bovenlichaam. Dit is mijn vermoeden of het klopt, geen idee, maar het lijkt me op zich wel logisch.

Tips, aandachtspuntjes etc. van toeschouwers van mijn log zijn altijd welkom.

Morgen, same shit, different day.
    "Straight outta gym"

Comment

• Ik herken hier veel in. Ik heb vandaag een soort gelijke training op 120 gram koolhydraten getraind om alvast te wennen. Hoog in reps (15-20) en ook 1 minuut rust. Ook ik had een flinke burn ipv misselijkheid. Heel raar gevoel idd om ineens zoveel reps te maken, voelde alsof de waterput helemaal leeg was. Met welke oefening had jij het meeste moeite? Ik met benchen. Deed trouwens deze oefeningen en dan in 2 gedeeltes:

6 sets bankdrukken/chest press
      6 sets seated row
      6 sets incline chest press/incline bankdrukken
      6 sets lateral pulldown
      4 sets lateral raise
      6 sets calf raise
      6 sets leg press
      6 sets leg curl
      4 sets biceps curl
      4 sets tricep puishdown

Heb nu wel zin om al te beginnen aan het ud2 dieet maar ik werk langzaam toe naar de hel die lowcarb heet
      BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Originally posted by Guusd View Post
        Ik herken hier veel in. Ik heb vandaag een soort gelijke training op 120 gram koolhydraten getraind om alvast te wennen. Hoog in reps (15-20) en ook 1 minuut rust. Ook ik had een flinke burn ipv misselijkheid. Heel raar gevoel idd om ineens zoveel reps te maken, voelde alsof de waterput helemaal leeg was. Met welke oefening had jij het meeste moeite? Ik met benchen. Deed trouwens deze oefeningen en dan in 2 gedeeltes:

Heb nu wel zin om al te beginnen aan het ud2 dieet maar ik werk langzaam toe naar de hel die lowcarb heet
        Nice, ziet er goed uit kerel. Ik merkte ook inderdaad dat chest press me ziekelijk veel kracht kosten en ik moest daar wat vaker verlagen en ook daar had ik beetje moeite om burn in me pecs te krijgen.. In me lats kreeg ik ook niet echt een zieke burn. Verder is het gewoon wennen aan het gevoel dat je bij rep 6 als een flinke burn hebt en dan je om bij de 15 te komen echt alles uit de kast moet halen en hooguit 1-2 reps over zou hebben per set en dan weer ff rust en dan kun je weer.

Wel slim, dat je nu al low carb gaat. Ik denk dat zolang je 60 secs rust je wel van misselijkheid misschien vandaan kan blijven. Zodra ik richting 30-45 secs rust zou gaan ga ik sowieso afsterven bij de benen. Hoewel er bijv. wel stond dat je eigenlijk licht in je kop moet zijn, soort van misselijk en extreme musculaire vermoeidheid zou moeten ervaren, anders ben je niet aan het depleten.

Zo dat het in het boek, maar ik weet niet hoe letterlijk je dit moet opvatten, het deed namelijk wel gewoon enorm "pijn" door de verzuring.
        "Straight outta gym"

Comment

• Gaat goed hier als ik het zo zie. Ik had de eerste week eerste training in het begin ook een aardige pomp! Intens veel zweten maar naarmate de weken vorderen worden de depletion workouts ook erger. Trust me. Je geeft het zelf ook al aan dus bij deze zal ik het voor je bevestigen:P.
          Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
            Gaat goed hier als ik het zo zie. Ik had de eerste week eerste training in het begin ook een aardige pomp! Intens veel zweten maar naarmate de weken vorderen worden de depletion workouts ook erger. Trust me. Je geeft het zelf ook al aan dus bij deze zal ik het voor je bevestigen:P.
            Thanks, man. Ik heb behoorlijk honger de hele dag en als ik op de fiets zit trap ik me aardig in het zweet en voel me moe.

Heb afgelopen nacht ook maar 3-4 uur geslapen, dus daar kan het ook aan liggen..

Ik vermoed dat ik zometeen echt ga afsterven bij de training. Trouwens ik weet het zeker, aangezien ik behoorlijke spierpijn heb en dan die intense burn erbij. Dit gaat zo ongelofelijk kut worden..

Even wat betreft de gewichten Sjoerd, moet ik nu gewoon op gevoel blijven trainen qua gewicht en gewoon verlagen als ik me 15 reps en 45 seconden werken niet meer haal of moet je echt strikt je gewicht blijven handhaven? En wat betreft het licht in je kop zijn en misselijk. Is dat gewoon omdat hte de eerste training was dat ik het niet had, zo niet. Is het vereist om die 2 sensaties te voelen, want me spieren branden echt als de ziekte tijdens de set. Ik wil zeker weten dat ik hard genoeg aan het werken ben..

Ik weet dat ik 6-8 helse weken tegemoet ga, de depletion workouts worden telkens zwaarder. Achja, train insane or remain the same.. Vol gas muziek aan en op mezelf blijven inpraten dat het het waard is . Mezelf bewijzen waar ik van gemaakt ben!
            Last edited by Iron Mind; 03-04-2013, 17:19.
            "Straight outta gym"

Comment

• Ik ga je volgen. Succes en hou vol!
              Life doesn't get any easier...you just get stronger

Comment

• Succes met je training vandaag! No pain no gain!

Comment

• Originally posted by DavyD View Post
                  Ik ga je volgen. Succes en hou vol!
                  Bedankt, man. Volgers zijn altijd leuk. Dat gaat zeker goedkomen!

Originally posted by Guusd View Post
                  Succes met je training vandaag! No pain no gain!
                  Bedankt, kerel. Het was me een training wel zeg.. Zometeen even het verhaal..
                  "Straight outta gym"

Comment

• Week 1, UD2.0

Depletion training 2

Incline db press 6x15
                    Lat pulldown 6x15
                    Db Lateral raise 6x15
                    Standing calf raise 6x15
                    Incline db curl 6x15
                    V-bar pushdown 6x15
                    Leg press 6x15
                    Seated leg curl 6x15

Rust: 60 seconden, time under tension: 45 seconden.

Commentaar: geen kotsneigingen, niet licht in me kop niets. Die 60 seconden rust tussendoor zorgt ervoor dat ik niet het gevoel heb dat ik de training niet af kan maken. Op zich ideaal zou je zeggen. Ik denk dat ik wel hard genoeg train, want ik krijg vaak de 15e rep er maar uit uitgeperst, voordat de spier in actie echt letterlijk in een verzuurde kramp stand springt.

Bij de leg press en de leg curl voelt het letterlijk alsof me spieren gaan ontploffen en aan het afscheuren zijn, zo intens is de verzuring. Waarom ik niet misselijk en/of duizelig wordt. Geen idee, waarschijnlijk komt dat als ik me rust zou verkorten tot 30-45 seconden, maar ik vraag me af of dat noodzakelijk is? Ik denk namelijk persoonlijk dat ik enkel gewicht op de stang hierdoor moet inleveren en dan misschien wel misselijk wordt. Verzuren doe ik toch wel als ik maar niet meer dan 60 seconden rust. Wel apart, want ik was namelijk het bangste voor het feit dat ik licht in me kop zou worden tijdens deze trainingen en zou moeten gaan kotsen en misschien out zou gaan, maar dat lijkt nu nog niet te gaan gebeuren.. Wat dat betreft, valt het me nog best mee. Ik ben namelijk van het allerergste uit gegaan en het valt nu iets minder erg uit . Waarschijnlijk wordt het de komende weken allemaal nog wel een tikkeltje erger, dus misschien ga ik toch nog gelijk krijgen wat betreft mijn "worst case scenario" gedachte..

Kortom, ik voel me nog best levend, wel gewoon kapot moe. Lopen gaat lastig, omdat me benen (kuiten vooral) nog zeer doen van het verzuren.

Morgen enkel cardio en verder hopen dat de spierpijn meevalt vrijdag voor de tension workout.
                    Last edited by Iron Mind; 03-04-2013, 21:18.
                    "Straight outta gym"

Comment

• Ik denk dat je het goed doet, het boek geeft toch 60 seconden aan? Als je daarmee knetterhard verzuurd kan je toch niet veel dieper gaan?

De tension workout is toch het zwaarste training waarna de carb load begint? Heb het boek nog niet helemaal uit maar volgens mij snap ik de grote lijnen nu wel

Comment

Ik denk dat je het goed doet, het boek geeft toch 60 seconden aan? Als je daarmee knetterhard verzuurd kan je toch niet veel dieper gaan?

De tension workout is toch het zwaarste training waarna de carb load begint? Heb het boek nog niet helemaal uit maar volgens mij snap ik de grote lijnen nu wel
                        Ja, het zal wel. Ik krijg er gewoon niet meer uit. Het is meer mijn eigen verbazing, omdat ik zo heftig reageerde op de rug, benen training met high rep en weinig rust, waarbij ik een tijd terug moest kotsen en erg duizelig werd. Vandaar dat dat een puntje is wat terug blijft komen. Wat ik wel verwacht had, maar nog niet ervaren heb.

Hier ff citaat van Lyle himself:

"Take about a minute or a minute and a half between sets. This gives you enough rest to avoid puking, but still
                        lets you elevate lactate/growth hormone levels. Be warned, if you're not used to this type of training, be prepared for some serious discomfort. Nausea, intense muscular burning and fatigue are going to be your new friends on these workouts.

In fact, if you don't feel all those sensations and more, you're not working hard enough.
                        More concretely, if you're not feeling a burning sensation in the muscle you're trying to train,
                        you're not depleting muscle glycogen. Either your form sucks and you're not using the muscle you
                        think you're using or you're going too fast during your sets."

Hij zegt dus zelf 60 secs rust en misschien wel 90 seconden, maar ik werk gewoon 45 seconden per set met 15 reps en probeer 1-2 secs omhoog en 2-3 secs naar beneden te gaan met een burn die begint bij rep 6-8 en dan vol maken tot 15. Dus het zal wel goed zijn. Het is alleen dat hij zegt dat je "al die sensaties" moet voelen, anders werk je niet hard genoeg, maar als me spieren hard verzuren en enorm vermoeid raken dan zal het wel goed zijn.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Ohja en de tension workout is ook zwaar en daarna begint inderdaad de carb-load.

Goed man, het is wel belangrijk om het idee er achter te snappen. Dan snap je tenminste waar je mee bezig bent!
                          "Straight outta gym"

Comment

• Oh dat stukje kan ik me wel herinneren, staat ergens rond pagina 18 ofzo?
                            Ik denk dat Lyle zelf dat gevoel heeft gehad, maar hij kan niet zeggen hoe een ander mens er op reageert.

''if you're not feeling a burning sensation in the muscle you're trying to train,
                            you're not depleting muscle glycogen''

Jij geeft duidelijk aan dat je het voelt branden dus ik weet eigenlijk wel zeker dat je goed bezig bent

Comment

Oh dat stukje kan ik me wel herinneren, staat ergens rond pagina 18 ofzo?
                              Ik denk dat Lyle zelf dat gevoel heeft gehad, maar hij kan niet zeggen hoe een ander mens er op reageert.

''if you're not feeling a burning sensation in the muscle you're trying to train,
                              you're not depleting muscle glycogen''

Jij geeft duidelijk aan dat je het voelt branden dus ik weet eigenlijk wel zeker dat je goed bezig bent
                              Ja, dat zou ook goed kunnen. Ja, dat is waar. Vooral in me benen is de brandende sensatie echt enorm intens. Vandaar dat lopen nu al verneukt gaat. Dat wordt leuk straks door de uni "lopen", hahaha.

Verder enkel honger lijden, maar koffie en water drinken onderdrukt toch een beetje de honger gelukkig.

Ben al 2,5kg afgevallen btw sinds maandag.. Niet dat dat veel uitmaakt, maar wel grappig om te zien.
                              "Straight outta gym"

Comment

• Goed om te zien dat je begonnen bent. Mijn oprechte excuses dat ik nog steeds niet naar je schema's heb gekeken. Ik heb het zo belachelijk druk dat ik er barely tijd voor heb gehad. Zo te lezen heb je al flink hard gewerkt tijdens de depletion. Depletion is ook het kutste gedeelte. Als je eenmaal aan de lowcarb gewend bent is dat echt appeltje eitje. Alleen de depletions blijven gewoon kut. Voor de een wat kutter dan de ander. Vooral niet tot failure trainen en minimaal 45s TUT is wel belangrijk. Gewicht niet eens echt.
                                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X