WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Week 2, UD2.0

Depletion training 1

Chest press 6x15
    Machine row 6x15
    Db Lateral raise 6x15
    Standing calf raise machine 6x15
    Preacher curl machine 6x15
    Rope pushdown 6x15
    Leg press 6x15
    Lying leg curl 6x15

Rust: 60 seconden, tijd van de werkset: 45-60 seconden.

Commentaar: ik begon vol goede moed en vol overtuiging aan me depletion workout. Even 5 minuutjes opgewarmd met hartslag 140. Beetje zitten klooien met gewicht af en toe, omdat ik af en toe vastliep op 8-12 reps, daarna lichter en dan de set volpompen tot de 15-20 totdat ik 45-60 seconden gewerkt had.

Het ging wel aardig, tijdens de sets is het echt afzien. Ik heb nu al geen eens meer een pomp in me spieren, qua burn viel het nu ook wel mee, maar het voelde allemaal gewoon moe. Bij de 8ste rep heb ik vaak al amper meer gevoel van leven in de spier, waardoor het lijkt alsof de energie uit me tenen moet komen om de set af te kunnen maken.

Het brand allemaal wel en het verzuurt ook wel, maar de loomheid begint er langzaam in te sluipen tijdens de training. Ik ben echt blij dat ik muziek heb tijdens het trainen, aangezien gedachte als "Waar ben ik in godsnaam mee bezig" eventjes voorbij kwam vliegen. Echter werd die gedachte al gauw verdrongen door positieve gedachten die me erdoor heen helpen. Des te meer pijn, lijden tijdens de trainingen etc. des te groter is de kans dat ik de gewenste resultaten ga behalen die ik voor ogen heb.

Qua honger is het wel zuur af en toe, zeker als ik gegeten heb merk ik pas hoe honger ik eigenlijk heb. Koffie drinken helpt gelukkig.

Enfin, morgen nog 1x hetzelfde doormaken, maar dan nog een tikkeltje erger. Af en toe moet ik wel gewoon gewicht verlagen om de tijd vol te kunnen maken, maar daar stoor ik me niet echt aan, want dan heb ik gewoon verkeerd ingeschat hoeveel energie ik nog heb. Hoewel het onderscheid tussen daadwerkelijk spierfalen en mentaal falen af en toe lastig uit elkaar te houden zijn.

Ik verwacht daar in ieder geval wat meer te weten over te komen de komende tijd, haha.

Gewichtsupdate:
    1 april: 81,5kg
    9 april: 81,0kg

Ik heb deze waarden weergegeven, omdat 8 april een weging was met "extra ochtend gewicht" en dat scheelt toch weer wat, haha.
    Last edited by Iron Mind; 09-04-2013, 18:12.
    "Straight outta gym"

Comment

• Koffie drinken hielp mij ook heel erg goed tijdens UD2. Je hebt trouwens een mooie powerworkout gedraaid!

Succes verder, hoeveel weken ga je nog door?

Comment

• Originally posted by Swekie View Post
        Koffie drinken hielp mij ook heel erg goed tijdens UD2. Je hebt trouwens een mooie powerworkout gedraaid!

Succes verder, hoeveel weken ga je nog door?
        Ja, cafeïne is fantastisch om mijn honger te onderdrukken en wakker te houden. Ik vond me power workout iets tegen vallen. Ik had gehoopt harder los te kunnen gaan bij deadlift en de bench. Deadlift was wat minder door spierpijn en die bench is altijd al een doorn in me oog geweest..

Ik ga na deze week nog 4-6 weken door. Volgens mij zou je na 6 weken 2 weken "rust" qua UD2.0 in moeten lassen, maar daar voel ik niet veel voor eigenlijk, maar volgens mij zou het wel nodig zijn omdat anders de vetverbranding misschien gaat stagneren.

Ik wil dus eigenlijk 8 weken UD2.0 draaien, maar om daar nou 6 weken + 2 weken rust + 2 weken UD2.0 van te maken zit ik ook weer niet op te wachten, ik wil gewoon door deze ellende heen en klaar :P. Ik wil geen 2 weken met het idee rondlopen dat ik daarna nog 2 weken ga afsterven. Maar misschien bedenk ik me nog wel.
        "Straight outta gym"

Comment

• blijft 1 van de leukste logs maat!

Comment

• Originally posted by quibus View Post
            blijft 1 van de leukste logs maat!
            Bedankt, gab !
            "Straight outta gym"

Comment

• Caffeine helpt over het algemeen altijd wel om honger te onderdrukken.

Heb je nog geen kotsneigingen gehad ofso ?
              If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

• bij een mijn eerste cuts heb ik me vol lopen vreten in groente.
                er gingen kilo's tomaat en komkommer door en dit hielp er goed om de honger te onder drukken.
                zo ver ga ik iig niet meer.
                focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Originally posted by InfineGhost View Post
                  Caffeine helpt over het algemeen altijd wel om honger te onderdrukken.

Heb je nog geen kotsneigingen gehad ofso ?
                  Nee, man. Ik doe benen als laatste en dat scheelt. 60 seconden rust is voldoende om me hartslag tot acceptabele niveau's te doen laten dalen. Ik denk dat als ik 30-45 seconden rust neem mijn hartslag flink over de jank gaat, waardoor ik over me nek zal gaan. Ik merk nu al dat mijn hartslag in me keel klopt bij de leg press, maar hij daalt net genoeg in me rust.

Dus ik denk dat als ik 30-45 secs rust neem dat het dan een hele andere training gaat worden dan nu qua beleving. Als me hartslag richting/nabij de 200 gaat/komt, begin ik me meestal enorm kut te voelen tenminste bij krachttraining.

Ik heb het dus verkeerd ingeschat dat ik zou moeten kotsen bij deze training, op zich niet erg vervelend dat ik daarin ongelijk heb gekregen .
                  "Straight outta gym"

Comment

• Owke das wel beter

Wat Teddek ook zegt komkommers sla en tomaat etc zijn allemaal loze kcal en kh vult ook veel he
                    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

• Goed bezig man!
                      Je weet dat ik volg! veel leerzame dingen komen voorbij

Neem je ook caffeine pillen of blijft het bij koffie?

Comment

• Originally posted by InfineGhost View Post
                        Owke das wel beter

Wat Teddek ook zegt komkommers sla en tomaat etc zijn allemaal loze kcal en kh vult ook veel he
                        Zeker, zwaarder trainen lukt bijna niet of ik moet me rust gaan verkorten, ik weet alleen niet of dit echt meer waarde heeft.

Originally posted by Mrloaded View Post
                        Goed bezig man!
                        Je weet dat ik volg! veel leerzame dingen komen voorbij

Neem je ook caffeine pillen of blijft het bij koffie?
                        Mooi, ik log natuurlijk voor mezelf maar als er mensen van kunnen leren. Doet me dat zeker goed.

Nee, ik hou het enkel bij koffie, aangezien ik koffie drinken erg lekker vind.

Originally posted by Teddek View Post
                        bij een mijn eerste cuts heb ik me vol lopen vreten in groente.
                        er gingen kilo's tomaat en komkommer door en dit hielp er goed om de honger te onder drukken.
                        zo ver ga ik iig niet meer.
                        Jep, ik eet incidenteel al een hele komkommer in 1x op en tomaat is ook ideaal. 3 grote tomaten uit het vuistje werkt ook prima. 1l water er achter aan en ik kan er weer 1-2 uurtjes tegenaan qua honger. Thanks voor de tip.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Week 2, UD2.0

Depletion training 2

Incline db press 6x15
                          Lat pulldown 6x15
                          Db Lateral raise 6x15-20
                          Standing calf raise 6x15
                          Incline db curl 6x15
                          Straight bar pushdown 6x15
                          Leg press 6x15
                          Lying leg curl 6x15

Rust: 60 seconden, tijd per werkset: 45-60 seconden.

Commentaar: echt, gewoon op. De eerste set begon vol overtuiging met bijv. 20kg db press pomp ik er de eerste set 20 reps uit en dan eindig ik me 6e set met 14kg per db. Echt lachwekkend hoe erg ik moet verlagen om spierfalen te voorkomen en 45-60 seconden te kunnen blijven werken. Ik krijg ook totaal geen pomp meer en me spieren branden wel, maar het is meer gewoon dat ze moe aanvoelden. Het voelt alsof er gewoon geen energie in zit en dan probeer ik er nog maar wanhopig wat reps uit te persen met lege spieren. Ik voel de spier wel die ik aan het trainen ben, het brandt wel maar niet meer zo intens, het voelde allemaal gewoon leeg en futloos. De terugreis naar huis op de fiets was prima te doen, maar ik had ook wind mee, dus dat zal wel flink gescheeld hebben qua extra uitputtingsslag.

Hele dag honger, nog steeds. Hele dag soort van trekkende maag. Morgen rustdag en ik ga 's avonds of 's ochtends nog wel wat cardio doen. 30-60 minuten hardlopen of fietsen ga ik doen. Als het mooi weer is ga ik wel lekker een stukje fietsen. Wat voor intensiteit weet ik nog niet, ik denk gewoon middelmatige intensiteit, eerst maar zien hoe hard het gaat .

Vrijdag moet ik de carb-load iets eerder beginnen, omdat ik vrijdagmiddag, avond een tentamen heb, dus ik doe de tension workout in de middag en begin de carb-load dan voor me tentamen.
                          Last edited by Iron Mind; 10-04-2013, 17:43.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Ja maat het is geen pretje dat ud2, mijn vrouw vond ook dat ik erg gezellig was haha.
                            maar het moet de moeite waard zijn, doorzetten gab.

Comment

• Hoe heb je je eerste cycle ervaren pik?
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                                Ja maat het is geen pretje dat ud2, mijn vrouw vond ook dat ik erg gezellig was haha.
                                maar het moet de moeite waard zijn, doorzetten gab.
                                Ik hoop het kerel, ik ga er vanuit van wel. Volgens mij doe ik het allemaal wel goed, dus ik verwacht wel mooie resultaten! Tenminste ik hoop dat ik het allemaal juist doe .

Originally posted by Kevster View Post
                                Hoe heb je je eerste cycle ervaren pik?
                                Ja, het is echt gewoon mentaal door blijven duwen, telkens weer. Me lichaam schreeuwt dat het gewoon op en leeg is en toch moet ik door blijven duwen, trekken etc. Ik merk vooral dat ik snel moe ben. Ik ben niet chaggy ofzo, maar de depletion training zelf begint nu echt kut te worden, verder heb ik de hele dag honger. Ik heb bijv. net ruim 1kg aan avondeten om (800g groente) en ik heb gewoon nog honger. Ik lijk net een bodemloze put, me lichaam wilt duidelijk gewoon meer kcal binnenkrijgen.

Wat betreft de depletion training, de tijden dat je bezig bent zijn fucking kut, maar tussen de sets gaat het wel. Ik heb enkel een hoge hartslag en als ik weer een beetje "bijgekomen" ben dan zie ik dat ik nog maar 10-30 seconden rust over heb en dat x 1,5 uur. Prettig is inderdaad anders. Terwijl op andere momenten tijdens het fietsen naar het station heb ik niet echt het idee dat ik doodga, want he. Dat gebeurt tijdens de depletion ook niet, dus waarom nu wel. Me lichaam zeikt gewoon, maar nog een tandje harder fietsen lukt gewoon. Nadeel is wel dat ik kas onder het zweet zit na me fietstocht tegen de wind in.. Ik heb het namelijk erg snel warm tijdens cardio en ik zweet erg snel (vetverbranding?)

Ik durf wel te zeggen dat ik me af en toe zowaar gewoon prima voel en vitaal, niet iets wat ik zou verwachten als ik zo weinig kcal zou eten, want ik ben nu natuurlijk gewoon zo katabool als de ziekte. Het bewijst wel dat je lichaam een fascinerende machinerie is die zich hier aan weet aan te passen, waardoor ik me tijdens rust niet ultra kut voel.

Ik weet gewoon dat het moet gebeuren en ik heb het kutste gedeelte van deze week alweer gehad. Nu komt het leuke. Verder vind ik het fantastisch om zo ver te gaan met me lichaam. Je kan vaak nog wel verder, maar ik train alleen, dus ik wil spierfalen vermijden. De scheidslijn is af en toe enkel lastig te trekken tussen mentaal falen en spierfalen en/of totale verzuring. Bij de legpress beginnen mijn benen op een gegeven moment te trillen als de ziekte en dat begint het best eng te worden als je bijv. nog wat extra reps wil doen om de 20 reps vol te maken, terwijl je bij de 15e rep je poten al niet meer voelt, omdat ze vol zitten.

Echt een fantastische iets vind ik het, ik hoop dat het zich ook uitbetaald zoals ik verwacht, maar dat is nog even afwachten..
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X