Van couch potatoe tot mens health cover

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Waterpoloboy View Post
    Q: "Doorgaan met dips? Gewoon steeds eentje meer proberen?"

A: Uiteraard, omdat een oefening moeilijk is wil niet zeggen dat je maar gelijk een andere moet doen, omdat hij toevallig zwaar is. Gewoon jezelf de tijd geven aan de uitvoering te wennen en telkens proberen een herhaling er meer uit te persen!
    Super, bedankt. Had ik ff nodig!
    2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
    14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
    25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
      Dips waren echt een ramp. Één setje van 5 waarvan ik er 4 kon uitvoeren (doel was 3X8 reps). Toen was ik gesloopt en voelde ik me zo klein dat ik stopte. (Had ook niet veel tijd meer vanwege andere verplichtingen).

Doorgaan met dips? Gewoon steeds eentje meer proberen?
      Hier wat informatie over dips:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...ool-power.html
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Updatetje:

Het ging vandaag al een stuk fatsoenlijker met de dips.
        set X herh.
        2 X 5 en
        1 X 4
        Nog niet waar ik wezen wil, maar dat mag ik ook niet verwachten.

Aangezien ik eerst een poosje heb gecut en nu aan het bulken ben merk ik dat dit het echte werk is. Ik merk op dat ik in de eerste twee weken al flinke progressie heb geboekt, durf niet zo goed doelen te stellen aangezien ik niet weet wat haalbaar is. Voorlopig doorgaan met bulken tot ik 17% bf heb (nu 13%) en dan weer cutten.
        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.

Comment

Verslag dag 1 (nu twee weken aan het trainen)

Set | gewicht op 1 | 2 | 3
          Bankdrukken * 15 17.5 17.5 (gewicht aan beide kanten) (= +2.5kg tov eerste keer)
          Bankdrukken incline 10 12.5 13.75 (gewicht aan beide kanten) (= +1.25kg tov eerste keer)
          Squat * 10 15 17.5 (gewicht aan beide kanten) (= +5kg tov eerste keer)
          Hamstring curl (staand) 35 40 45 (= +10kg tov eerste keer)
          Calf raise (staand) 35 40 45 (= +5kg tov eerste keer)
          Dips * 6 6 6

Dips inmiddels 3 X 6 zonder smokkelen, mijn doel is 12, 10 en 8 te kunnen volbrengen. Ben blij met het voorlopige resultaat.

Vraag:
          Echter vind ik dat de vooruitgang op het bankdrukken een beetje achterblijft op de rest. Vinden jullie dit ook, of is dit een gewone ontwikkeling? Mijn doel is nu massa aanzetten.

Comment

Dips inmiddels 3 X 6 zonder smokkelen, mijn doel is 12, 10 en 8 te kunnen volbrengen. Ben blij met het voorlopige resultaat.
            Het heeft meer nut om in die lagere reps te blijven en het gewicht te verhogen. Ik raad je aan om een dipriem aan te schaffen. Die kun je dan ook gebruiken voor pullups.

Vraag:
            Echter vind ik dat de vooruitgang op het bankdrukken een beetje achterblijft op de rest. Vinden jullie dit ook, of is dit een gewone ontwikkeling? Mijn doel is nu massa aanzetten.
            Aan je techniek werken doet wonderen:

Benching with the Pecs

Bankdruk techniek
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Wederom bedankt voor je reactie, Inferno.

Dips
              Wat gewicht verhogen ten opzichte van reprange uitbreiden heb je natuurlijk helemaal gelijk , mijn doel is tenslotte massa bouwen. Goed idee zo'n riem, volgens mij liggen die trouwens bij ons in de gym gewoon klaar voor gebruik. Ga ik mee aan de slag, eerst nog even een paar keer zonder gewicht hoor .

Bankdrukken

Dat filmpje geeft duidelijk weer waar ik me op moet concentreren en waar ik nog moet verbeteren bij het bankdrukken. Ik denk dat er in techniek nog wel wat werk aan de winkel is bij mij.

Comment

Als je gewicht totaal doet is dat fijner. bijvoorbeeld 30+ stang ofzo. Vind ik dan. Benching with the pecs is heel handig voor je bankdrukken. Owja voordat je een dip riem koopt kan ej ook nog dumbells in je hoodie doen als je eentje hebt met zo een grote zak ding.

Comment

Wederom bedankt voor je reactie, Inferno.

Dips
                  Wat gewicht verhogen ten opzichte van reprange uitbreiden heb je natuurlijk helemaal gelijk , mijn doel is tenslotte massa bouwen. Goed idee zo'n riem, volgens mij liggen die trouwens bij ons in de gym gewoon klaar voor gebruik. Ga ik mee aan de slag, eerst nog even een paar keer zonder gewicht hoor .
                  Dips kun je 5x5 doen en de laatste set doe je een repout. Als je meer dan 7 reps kunt dan doe je de volgende keer wat gewicht erbij. Het is maar een idee.

Blijf wel op je techniek letten. Dus niet zo ver zakken dat je ellebogen naar het plafond wijzen want dat is niet zo gezond voor je schouders. En zorg ervoor dat je je borst naar voren blijft duwen en je schouderbladen tegen elkaar. Maar dat staat allemaal in die link in post #17.

Bankdrukken

Dat filmpje geeft duidelijk weer waar ik me op moet concentreren en waar ik nog moet verbeteren bij het bankdrukken. Ik denk dat er in techniek nog wel wat werk aan de winkel is bij mij.
                  Daar ben je inderdaad wel even zoet mee, geloof mij nou maar. Maar het is alleen maar in jou voordeel.
                  - Dave Tate

Comment

Ik doe al jaren aan duurloop, sinds een paar weken loop ik interval (ter voorbereiding op HIIT). Vandaag dacht ik: laat ik eens in plaats van mijn standaard 10 km rondje hardlopen eens een HIIT-sessie doen. Ik was werkelijk "pijn in m'n zij- en hartkloppingen in m'n keel"-gesloopt ! M'n benen voelen aan alsof ik benendag heb gehad.

Ik ga me er meer in verdiepen, dit is leuk.

Mijn resultaten:

HIIT 20130317.JPG

Netto tijd: 11 minuten
                    Snelheid jog: 10 km/u (60 seconden)
                    Snelheid sprint: 18,5 km/u (30 seconden)
                    Aantal sprints: 8

Comment

Ik ben van plan volgende week weer over te gaan op fullbody. Ik heb het idee dat ik hier meer progressie op boekte, en voor de afwisseling vind ik dit een mooi moment om weer eventjes over te gaan.

Na wat meer in te lezen heb ik ook besloten te stoppen met bulken. Ik wil naar een VP van 8%, ik zit nu op 13%. Zodra ik op 8% zit wil ik zeer geleidelijk massa opbouwen, zonder dat mijn VP omhoog gaat.

Dus nu eerst met voeding ietsje onder onderhoud met wat cardio (fietsen naar werk = 135 km per week + HIIT hardlopen in het weekend gevolgd door een duurloop van 7,5 km) ervoor zorgen dat ik voor de zomer m'n abs weer zichtbaar heb.

Ik wil jullie graag vragen mijn voorgenomen FB schema te beoordelen:

Training:

Squat
                      Chin up
                      Bench press
                      Leg raises
                      Deadlift
                      Military press
                      Bent over row
                      Dips

Sets X reps = 3 X 8 (totaal is 24 sets dus ben er ca. een uurtje mee bezig)

Graag letten op: volgorde & overkill

Comment

Pak gewoon een bestaand programma zoals Starting Strength of dat van Reg Park.
                        - Dave Tate

Comment

Ik zou het doen zoals inferno zegt, zelf doe ik sl en daar boek ik prima progressie mee.

Comment

Dit lijkt me wel wat: (Reg Park)

Tails, Delft... Waar train jij?

Full Body
                            Exercise Sets Reps
                            Squats 5 5
                            Pull Ups or Chin Ups 5 5
                            Bench Press or Dips 5 5
                            Forearm or Grip Work 2 10
                            Calf Exercise 2 15-20
                            Full Body
                            Exercise Sets Reps
                            Front Squats 5 5
                            Barbell Rows 5 5
                            Standing Military Press 5 5
                            Deadlifts 3 5
                            Forearm or Grip Work 2 10
                            Calf Exercise 2 15-20

Comment

Je kunt het eventueel ook zo doen:

Workout A
                              • Squats
                              • Bench Press
                              • Barbell Rows
                              • Biceps curls
                              • Calf Exercise

Workout B
                              • Standing Military Press
                              • Front Squats
                              • Dips
                              • Deadlifts
                              • Pullups
                              • Forearm or Grip Work

Rows en deadlift op dezelfde dag beviel mij niet, vandaar. En elke keer kuiten en onderarmen hoeft ook weer niet.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Je kunt het eventueel ook zo doen:

Workout A
                                • Squats
                                • Bench Press
                                • Barbell Rows
                                • Biceps curls
                                • Calf Exercise

Workout B
                                • Standing Military Press
                                • Front Squats
                                • Dips
                                • Deadlifts
                                • Pullups
                                • Forearm or Grip Work

Rows en deadlift op dezelfde dag beviel mij niet, vandaar. En elke keer kuiten en onderarmen hoeft ook weer niet.
                                Alles 5x5 buiten deadlift? En gewoon redelijk op je max?
                                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X