Back in shape!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja gebeurde inderdaad net na die lus die de 50 loopt zegmaar dus kwam er ineens een stoet 30 en 40lopers bij...

Volgend jaar gaan we het gewoon weer proberen ik heb de eerste dag met lopen in ieder geval wel schik gehad vond het sfeertje wel lache. Eerste dag ook hele dag met een leuk vrouwke gelopen die ik tegenkwam, gezellige boel die vierdaagse

Homegym begint vorm te krijgen, bankje vorige week afgelast en net bekleed. Volgende week tijd zien te vinden om rek te maken en dan bankje + rek in de lak zetten dan heb ik voorlopig zat om te kunnen beesten in de schuur

"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ik hoop dat je meer schijfjes hebt dan dat zielige 2.5 kg ding op je foto
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Nice je bent aardig goed droog. Mooie smalle taille t.o.v. je schouderbreedte, goeie zaak. De schouderontwikkeling is er zeker ook. Keep it up.

Jammer van je vierdaagse, waarschijnlijk ben je geforceerd grote stappen gaan lopen. Dat is namelijk dodelijk voor je schenen..
        "Straight outta gym"

Comment

Pfff wat een verschil met die foto's uit #74, laat het gauw weer zomer zijn...

Even een update, tijd niet bijgehouden hier ben van plan dat weer wel te doen. Voor de mensen die dat interessant vinden en vooral als steun in de rug voor mezelf.

Als ik mezelf in de spiegel bekijk tov vorige foto's is m'b vet% toch wel wat gestegen. Zit nu net onder de 15 op de gok, nek taille zegt ook 14,8 ofzoiets. Afijn dat is niet zo interessant, die tan die ik toen had doet het meeste verschil denk ik, kwam vorige week onder de zonnebank uit en dat gelijk 2% gezakt te zijn wat een verschil!

Maar verder, home gym is een stuk verder af, heb er ook nog wat foto's van gedropt op het forum maar heb dus een rack en barbell, bankje optrekstang etc etc ik kan prima trainen in de schuur. Laatste tijd focus op kracht gehad, die manier van trainen spreekt me meer aan dan hypertrofie trainingen..

Krachtstats ondertussen:
          BP, 95 gedrukt toen ik alleen was zit wellicht nog wat speling in
          SQ, 145kg zelfde verhaal
          DL, 165 kg getrokken tijdje terug maar omdat ik de laatste tijd veel deed squatten heb ik de deadlift al een tijdje op een 'onderhoud' gehad. Heb aan Iguana gevraagd een 8weken opzet te maken waar ik eergister de eerste training van heb gedaan, verwacht dus dat die gaat vliegen de komende tijd

Weeg net geen 83kg nu, bijna 5kg zwaarder als toen ik terug kwam uit Spanje begin juli.

Doelen voor de komende tijd en wat ik dus in dit log probeer te bereiken:
          In 2013 nog:
          100kg BP
          150kg SQ

25 december is m'n zwager hier voor kerstavond dan gaan we toppen dus hoop die twee dan te kunnen doen Moet kunnen lukken!
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Zover de krachtdoelen, maar zo ijdel als dat ik ben en ondanks dat ik krachtgericht trainen een enorme voldoening vind geven heb ik dus ook graag dat ik blij kan zijn met m'n fysiek

83kg op een procentje of 15 nu dus, dat wil ik weer naar/onder de 10% brengen op de lange termijn met hetzelfde gewicht. Als iemand me wat kan sturen mbt voeding optimaliseren is advies op dat gebied nog altijd welkom!

Afgelopen twee weken geprobeerd goed te meten en m'n voeding weer vanuit een schema af te wegen enzo, al eet ik nog wel elke dag anders ik pleur meestal 's ochtends een schema met ~dezelfde macro's in elkaar...

3300 kcal
            E 225
            K 400
            V 90
            Daar gemiddeld de afgelopen weken 200 gram per week van aangekomen. Denk dus voorlopig die macro's aanhouden, of iemand andere suggesties?

Comment

Dus jij gaat 2 maanden hard trainen om slechts vijf kilo op je 1 RMs te verbeteren? Dat komt op mij over dat jij je doelen erg conservatief stelt. Het zou mijn niks verbazen als jij meer kunt bereiken in die twee maanden.

Je zegt dat je de afgelopen weken zo'n 200 gram per week aankomt. Als dat voornamelijk vetmassa is dan zijn je macro's niet goed. Als het voornamelijk spiermassa is dan ben je goed bezig. Met andere woorden: dat getal alleen zegt onvoldoende.

Comment

Twee maanden op 5kg zou inderdaad wat laag ingezet zijn, vandaar dat het plan was dat over iets meer als twee weken te doen maar misschien was mn post wat onduidelijk, dat heb ik wel eens vaker haha

Over gewicht heb je gelijk, alleen gewichtstoename zegt niet zo bijster veel, wel hoop ik een goed beeld te krijgen van waar mn onderhoud ligt door dat zo bij te houden.

Vanochtend UB pull workout gedaan. De exacte getallen hier niet bij me maar het belangrijkste:
                Pull ups, grip ~schouderbreedte palmen van me af.
                40 reps in 8 sets, vorige keer had ik er nog 9 voor nodig
                BOR 3x8x60kg
                Shrugs 3x?x80 kg

Nog wat verdwaalde oefeningen, oa negative pull ups met 7kg extra en wat bicepwerk maar dat log ik nooit. Nu nog lekker een bak kipkerrierijst wegwerken en vanavond gourmet met de fam, eigk niet echt zin in dat geforceerde blije feestdag gedoe maarja

Comment

Oh ja, nu zie ik het. Je spreekt over "in 2013 nog" en over "8 weken opzet". Dat is inderdaad niet hetzelfde.

Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar bij mannen is het vaak zo dat als ze vet aanzetten het op de buik komt. Dus een toename in buikomvang (eenvoudig te meten met een meetlint) is dan een goede indicator of je aankomt in vetmassa of in spiermassa. Dat is vaak eenvoudiger vast te stellen dan met een huidplooimeter.

Comment

Buik kan ik inderdaad ook op gaan meten bij mn wekelijkse weegmoment, kijken hoe dat veranderd tov mn gewicht. Al denk ik dat ik er ook vanuit mag gaan dat mn core best groeit door het zware liften..

Net met maatje uit de schuur terug, UB push dag.

BP:
                    Na opwarmen,
                    3x87
                    3x87
                    3x87
                    3x87
                    2x90
                    1x95, ging goed, vrij vlot goed op mn techniek gelet bij alle sets

OH press
                    3x50
                    3x50
                    8x40
                    8x40

Cgbp en incline BP beide vanaf 60 kg dropset naar 50 en 40kg, reps niet geteld gewoon doorgeknald en proberen goed alles aan te spannen lekkere langzame reps.

Wat dips en side raises om het af te maken

Comment

Vanochtend squatdag, ging niet echt lekker. Vloer begint nu om half 6 vrij koud te worden dus heb voor het eerst in tijden met schoenen aan gesquat en vond het maar niks, heb er niet echt chille schoenen voor... Verder kwam ik er eigenlijk pas lekker in toen ik alweer bijna moest gaan dus niet echt veel uitgehaald, jammer

squat
                      5x110
                      2x120
                      3x120
                      3x125( met belt deze)
                      2x120
                      2x120
                      1x125
                      1x130

+ wat plank holds en paar lichte front squats en romanian deadlifts op vrij licht gewicht

Comment

Dayuummmm, vriend van m'n zusje kwam gister aanzetten met een klein bodempje noxipro wat hij nog had staan, de oude formule.

Kwartiertje geleden opgedronken manman wat jammer dat dit spul uit de handel is gehaald haha. Heerlijk dat enorm opgefokte kriebelgevoel in je buik en die focus in je kop, ik trek effe 'n trainingsbroekie aan en duik de schuur in

UB pull dag op de planning

Comment

Lekkerr, armen voelen helemaal leeg traps voelen lekker strak

Pull ups, 40 herhalingen in 7 sets, weer set minder nodig gehad.
                          BOR
                          8x60
                          8x65
                          ?x60
                          ?x60, lekker langzaam bovenin even vasthouden steeds. Was bezig daar op letten dus reps niet geteld
                          ?x60

Shrugs
                          ?x80, drie sets. Zal zo rond de 6 a 8 reps geweest zijn allemaal

Negatieve pull ups
                          bw+5 x 5
                          bw+5 x 5
                          bw+5 x 5

Afgemaakt met wat dumbell curls en barbell curl dropset, ook weer geen flauw idee hoeveel gewicht of reps, maar wel lekker afgebrand die armen Moeten eens bij gaan trekken die krengen..

Comment

Vanochtend push dag gedaan.
                            BP 3x6x75kg
                            1x90

Overhead press
                            8x40
                            8x40
                            7x40, gevolgd door drie keer push press omhoog, langzaam omlaag

Incline BP
                            3 sets met 60 kg, weer te druk met de oefening om de reps te tellen dat houdt meestal boven de drie wel op... zo'n 6a8 reps

Gcbp met 60kg superset met bw dips , 3 sets

Afgesloten met wat lateral raises en overhead tricep extentions met 8kg dumbells

Zat lekker voldaan in de bus, vooral schouders voel ik nog flink

Comment

Lowerbody dag gedaan straks..

DL
                              10x60
                              5x100
                              3x120
                              2x140
                              2x140
                              2x140
                              2x140
                              2x140

SQ
                              5x100
                              1x120
                              2x120
                              3x125
                              3x125
                              Heb laatste tijd een vreemd gevoel in m'n rug soms, niet in de onderrug echt maar net wat hoger en aan de zijkant. Voel ik eigenlijk tijdens een oefening niet maar als ik zegmaar spanning op m'n core wil zetten voor ik aan een set begin voel ik daar iets, geen pijn, maar voelt eigenlijk ook niet helemaal lekker...

Misschien beter om de lowerbody dagen even op een wat lager pitje te zetten maar dat wil ik eigenlijk ook weer niet... Kijk het heel even aan nog

Kan dit komen door gebruik van een belt?, als ik namelijk de belt om heb en een set doe gaat het prima, maar zodra ik hem los klik krijg ik op die plek dus een soort steek daar.

Verder nog wat liggen planken met een beetje extra gewicht op de rug, 5kg schijfje twee keer en eentje met 10kg maar niet geteld hoe lang oid

Comment

UB pushdag erop zitten. Eerst een shitload pullups gedaan die heb ik nog opgeschreven
                                bw(ingepakt als een eskimo dus denk zo'n 87kg ofzo)
                                7x
                                6x
                                6x
                                5x
                                5x
                                5x
                                5x
                                6x
                                Daarna drie keer tien negatieve herhalingen, elke keer omhoog stappen op een stoel, goed de juiste spieren op spanning zetten en laten zakken. Wil namelijk beter onder controle krijgen welke spieren ik moet knijpen bij het positieve deel.

Daarna begonnen met 'tbar rows', barbell in de hoek gestoken en 45kg eraan gehangen. Eerst drie reps negatieve pullups om de spiertjes goed te voelen en daarna rows, herhaling of 6 drie sets.

DB rows, 32kg
                                3reps links, 3 reps rechts
                                2links, 2 rechts
                                2 links, 2 rechts
                                Dat allemaal gelijk achter elkaar zegmaar

Nog wat shrugs en bicep werk gedaan. drie setjes dumbell curls en een setje barbell curls. Biceps hadden eigenlijk nog wel wat gekund maar onderarmen zo fucking zuur dat ik niks meer gedaan kreeg. Verzuurde zelfs weer toen ik terug naar binnen liep vanaf achter met een bidon in m'n hand :')

Nou lekker shakie drinken en zometeen m'n maatkleren ophalen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X