MisterMn Log to 100 Kg and 10%

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dynamix View Post
    Ik wist niet dat het al een paar jaar geleden was dat je zoveel was aangekomen, maar die 100 kilo op 10% zal je zeker lukken als je al zover bent gekomen. Ik ben wel in de war door je stats; je squat 8x80 met 87 kilo vetvrije massa, terwijl ik 8x102,5 squat met 65 kg vetvrije massa. Ik vraag me af hoe dat verschil zo groot kan zijn.

Anyway, blijf doorgaan zo dan haal je het vast en zeker binnen een jaar.
    Thanks for the support!

Wat betreft het squatten, mijn knieschijf is een paar jaar geleden uit de kom geschoten (knieschijfluxatie) en het herstel heeft heel lang geduurt.

Ik ben nu nog erg voorzichtig met mijn knie omdat de kniebanden nog steeds zwak zijn voor mijn gevoel. Ook vanwege mijn lengte en angst voor blessures wil ik niet te zwaar squatten en deadliften.
    Omdat het gewoon goede oefeningen zijn wil ik ze wel doen maar dan gecontroleerd en met een mooi gewicht. Als ik merk dat de groei stagneert stijg ik met het gewicht.
    The expert in anything was once a beginner..

Comment

Originally posted by MisterMn View Post
      Thanks for the support!

Wat betreft het squatten, mijn knieschijf is een paar jaar geleden uit de kom geschoten (knieschijfluxatie) en het herstel heeft heel lang geduurt.

Ik ben nu nog erg voorzichtig met mijn knie omdat de kniebanden nog steeds zwak zijn voor mijn gevoel. Ook vanwege mijn lengte en angst voor blessures wil ik niet te zwaar squatten en deadliften.
      Omdat het gewoon goede oefeningen zijn wil ik ze wel doen maar dan gecontroleerd en met een mooi gewicht. Als ik merk dat de groei stagneert stijg ik met het gewicht.
      Het is inderdaad zo dat mensen die langer zijn en die naar verhouding lang bovenbenen hebben wat meer moeite hebben met squaten. Maar lange ledematen zijn bij deadlifts juist een voordeel. Met name lange armen.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Zou je de logica daarachter nog eens kunnen verwoorden voor mij inferno? Dit dacht ik ook maar kan het niet uitleggen aan andere mensen.

Comment

Originally posted by NickP View Post
          Zou je de logica daarachter nog eens kunnen verwoorden voor mij inferno? Dit dacht ik ook maar kan het niet uitleggen aan andere mensen.
          Heeft te maken met het hefboomeffect. moment = kracht x arm Dus als de arm langer is heb je minder kracht nodig om hetzelfde moment te behalen.

==========================================

If you’re familiar with physics, you’ll intuitively know that our bone structure defines our lever lengths and affects the range of motion we lift weights through. This stuff plays a huge role in how much we can lift. A guy with gorilla-like arms can easily deadlift weight off the ground. He hardly needs to bend to grab the barbell and doesn’t need to lift the weight back up very high. In physics terms that means he needs to exert a large force, sure, but since the distance travelledisn’t very far, there isn’t much “work” (force x distance) being done. Deadlifts are made even easier by having a short torso, which means there isn’t much spinal stabilization required. Plus, short lever lengths lead to rad leverage.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
            Het is inderdaad zo dat mensen die langer zijn en die naar verhouding lang bovenbenen hebben wat meer moeite hebben met squaten. Maar lange ledematen zijn bij deadlifts juist een voordeel. Met name lange armen.
            Dit gaat dan met name over de regular deadlift of is dit ook zo met de Romanian Deadlift?

Is de Deadlift dan ook vanwege mijn lengte niet gevaarlijk voor mijn onderrug, deze gedachte had ik wel eigenlijk.
            Ik blijf misschien TE voorzichtig met de deadlift, misschien iets gaan verhogen dan.

Comment

Dit gaat dan met name over de regular deadlift of is dit ook zo met de Romanian Deadlift?
              Geldt voor allebei, de hefboom verandert niet.

Is de Deadlift dan ook vanwege mijn lengte niet gevaarlijk voor mijn onderrug, deze gedachte had ik wel eigenlijk.
              Ik blijf misschien TE voorzichtig met de deadlift, misschien iets gaan verhogen dan.
              Dit is forumlid joachimrens, een lange roeier die al een tijdje niet van zich heeft laten horen. Kijk maar hoe hij met gemak 210kg de lucht in trekt:

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ms-log-72.html
              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Geldt voor allebei, de hefboom verandert niet.

Dit is forumlid joachimrens, een lange roeier die al een tijdje niet van zich heeft laten horen. Kijk maar hoe hij met gemak 210kg de lucht in trekt:

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...ms-log-72.html
                Mooi logje, ik denk dat ik ook maar eens wat hoger ga pakken dan.

Al blijf ik voorzichtig met mijn knie en onderrug.

Comment

Vandaag UB dagje, opstaan, shake erin en gaan

DB BP
                  12x20
                  12x20
                  12x28
                  10x30
                  8x32
                  8x34 laatste herhaling met hulp.

Pull up (dit keer met contragewicht om volledig uit te hangen)
                  10x30
                  9x40
                  8x30
                  12x70

DB MP
                  12x20
                  10x22
                  10x22
                  9x22

BB BP
                  12x60
                  10x70
                  8x70
                  12x50
                  12x50 Laatste 2 series waren al behoorlijk leeg, heel rustig uitgevoerd.

Seated mid Row
                  12x40
                  12x45
                  10x50
                  8x55

Reverse shoulder fly
                  12x5
                  12x5
                  12x5

Afgesloten met een serie Biceps en Triceps oefeningen.

Heerlijke training weer!

Comment

Vandaag met moeite een LB dagje na een lange werkdag!

Squat
                    Warmup
                    10x50
                    10x50
                    8x60
                    8x70
                    6x80

Romanian Deadlift
                    12x50
                    12x50
                    10x50 Deze keer geen kramp!

Leg Press
                    12x125
                    12x150
                    12x150
                    12x100 laatste serie heel langzaam.

Leg Curl
                    12x50
                    12x50
                    12x60

Seated Calf raise
                    20x50
                    20x50
                    20x50

Squat vandaag op sokken gedaan en ik moet zeggen, HEERLIJK!
                    Last edited by MisterMn; 11-02-2014, 20:56.

Comment

Benen doodbranden !
                      1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
                      Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

Pas je wel op met squatten op sokken, weet niet of je een stoffen ondergrond hebt of een gladde maar met een gladde zou ik voor de squat op blote voeten gaan dan. En met stof kan sokken wel zodat ze allebeide in ieder geval wat grip hebben. Uitglijden met squat pfoeee moet er niet aan denken, kijk ik heb een betonnen ondergrond dus dan zijn schoenen wel lekker

Comment

Originally posted by Chrizzlybear View Post
                          Benen doodbranden !

Zeg dat, die trap na mijn training was weer een ramp!

Comment

Originally posted by NickP View Post
                            Pas je wel op met squatten op sokken, weet niet of je een stoffen ondergrond hebt of een gladde maar met een gladde zou ik voor de squat op blote voeten gaan dan. En met stof kan sokken wel zodat ze allebeide in ieder geval wat grip hebben. Uitglijden met squat pfoeee moet er niet aan denken, kijk ik heb een betonnen ondergrond dus dan zijn schoenen wel lekker
                            Ik heb een redelijk stroeve ondergrond dus het kan nog best, als ik naar de 150 kilo ga zal ik wat anders moeten doen haha. Nog een paar jaar op sokken dus.
                            Mijn schoenen zijn ook gewoon helemaal niks, van die asics met dikke zolen!

Comment

Vandaag UB dagje, opstaan, shake erin en gaan

DB BP
                              12x20
                              12x20
                              12x28
                              10x30
                              8x32
                              8x34 laatste herhaling met hulp.

Pull up (dit keer met contragewicht om volledig uit te hangen)
                              10x30
                              9x40
                              8x30
                              12x70

DB MP
                              12x20
                              10x22
                              10x22
                              9x22

BB BP
                              12x60
                              10x70
                              8x70
                              12x50
                              12x50 Laatste 2 series waren al behoorlijk leeg, heel rustig uitgevoerd.

Seated mid Row
                              12x40
                              12x45
                              10x50
                              8x55

Reverse shoulder fly
                              12x5
                              12x5
                              12x5

Afgesloten met een serie Biceps en Triceps oefeningen.

Heerlijke training weer!
                              Waarom wissel je spiergroepen af? Lijkt me een stuk effectiever om eerst borst af te werken voordat je aan iets anders begint. En vooral als jij je voorste schouderkoppen tussen door pakt, komt je bench ook niet ten goede.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                                Waarom wissel je spiergroepen af? Lijkt me een stuk effectiever om eerst borst af te werken voordat je aan iets anders begint. En vooral als jij je voorste schouderkoppen tussen door pakt, komt je bench ook niet ten goede.
                                Ik volg het ub/ lb schema alleen soms wissel ik wel eens een oefening, vandaar dat switchen in spiergroepen. Die mp press voor de bp is inderdaad geen goede zet geweest, schouders hadden het zwaar!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X