op mannen blijkbaar.
Mijn dieet.
Collapse
X
-
Darren, proficiat, vergt heel wat doorzettingsvermogen om zover te komen.
Het is zo dat slechts een zeer klein percentage van mensen het karakter bezitten om zulk een missie te volbrengen. Respect daarvoor.
Maar...
Een nog kleiner percentage doet het op een doordachte manier.
Hopelijk ben je nu zover dat je ook een beetje opbouwende kritiek kan verwerken. Zo niet, pech, maar dit moet toch gezegd, omwille van respect voor de bodybuildiingsport.
Als je verder wil in deze tak van sport, zeker als amateur, moet je bakken kritiek kunnen slikken, en deze in praktijk omzetten naar perfectie.
Nergens vind ik het woord begeleiding terug. Om zomaar een dieet over te nemen uit een boekje, getuigd niet van enig intellect.
Als dit was onder begeleiding of je bent zelfs voedingsdeskundige is dit een andere zaak, maar ik vermoed dat geen van beide de waarheid is.
Dit gaat effe controversieel klinken, maar lees even mee.
De bedoeling bij een cutting dieet is dat men het calorie-overschot wegwerkt. Daarnaast gaat men het metabolisme verhogen. Het basaal metabolisme omvat alle processen in het lichaam in rust. Hoe kan men dit verhogen?
Dieet? NEE
Schildklierversnellers? NEE
Met beide lukt dit wel, maar het punt is dat dit niet ten koste van je VVM mag zijn.
Basis ligt em, jawel juist in de VETVRIJE MASSA (vooral spierweefsel).
Hoe hoger het gewicht VVM, hoe hoger het calorie-verbruik, ook in rust.
Besluit: Met elk cutting dieet moet het een prioriteit zijn om VVM te behouden, want dit is de sleutel tot vetverbranding.
Hoe doen we dit concreet. Het leven van een BB bestaat uit cycli.
Massa-cutting-massa-cutting...
In de massafase proberen we zoveel mogelijk spierweefsel te vergaren met zoweinig mogelijk vetwinst.
Cuttingfase zoveel mogelijk vetweefsel verliezen, met beperkt spierweefselverlies, en ja we gaan tijdelijk ook naar bvb 1000 kcal maar op een verantwoorde manier en max bvb 10 dagen om dan langzaam terug te keren naar massafase .
a) dieet :
We streven naar een LANGZAME en verhoudingsgewijze verhoging en verlaging van calorieen. DWZ we werken met een 250-300 kcal per TWEE weken omhoog of omlaag met de juiste verhoudingsgewijze percentages EW/KH/VET. Hierdoor doen we gemiddeld 3 maanden per cyclus.
Ik wil hierover meer uitleg geven maar dit wordt te uitgebreid en later kom ik hier concreet in detail uitleg over geven.
b) cardio
Langzaam en doordacht opvoeren naar cutting toe. Duur, intensiteit zijn belangrijk. Ook hier later meer uitleg
c) Supplementen
Gebruik de juiste dingen op het juiste moment in de cyclus
d) GEDULD. GEDULD. GEDULD.
De snelste is hier zeker de slechtste weg die je kan bewandelen.
Later hier meer over. Laat het duidelijk zijn dat BB een wetenschap is en niet zomaar wat aanmodderen. Want dan gebeuren er dingen waar je later ZEEEEEEER veel spijt van krijgt.
Comment
-
Ik vind het iig een hele interessante post Myobolix, wacht het vervolg graag af.
@ Snipke: voor de prestatie van darren uit Myobolix ook zijn respect, net als de meesten van ons. Dat neemt niet weg dat de manier waarop waarschijnlijk niet bepaald de beste is geweest...
Aangezien het verhaal hier staat en veel mensen dit lezen kan het voor andere mensen weer een leidraad vormen om hetzelfde te proberen. Ik vind het dus wel een goede zaak als iemand die er blijkbaar zoveel vanaf weet als Myobolix hier ook zijn zegje doet, het lijkt mij dat de meeste mensen die hier lezen er alleen maar wijzer van kunnen worden.
En dit draagt alleen maar bij aan het proces van leren van fouten toch?
Comment
-
@ myobolix.
Het is jouw volste recht jouw mening te uiten en heb er in elk geval geen probleem mee. Heb zelfs vermeld in mijn post dat het niet de beste oplossing is en dat ik niemand aanraad dit te doen.
Ik ben dus zeker geen voedingsdeskundige en heb ook geen begeleiding gebruikt. Ik heb beetje bij beetje gevoeld hoe ver ik kan gaan en dat risico genomen.
Het was vroeger nooit mijn bedoeling om plots te gaan sporten maar vond dat het nu nodig was. Omdat het me ten eerste zal helpen er terug beter uit te zien en dat ik me wat meer kan uitleven.
Dus Mybolix bedankt voor je post, heb het aandachtig gelezen en kritiek mag er zijn, kan er maar van leren. Trouwens toen ik dik was heb ik genoeg kritiek moeten slikken dus no problem.
En nog één ding wil ik zeggen, bepaalde dingen in je leven doe je niet zomaar maar heb je een reden voor, maar natuurlijk kan je dit niet allemaal zomaar voluit hier op een forum plaatsen.
@ Shanasse: laat me duidelijk zijn dat ik niemand wil aansporen dit te doen.
Take Care
D.
You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith. At least I try.
Comment
-
Toch heb ik een paar opmerkingen over het stuk wat je geschreven hebt Myobolix.
Originally posted by [bCitaat[/b] ]Daarnaast gaat men het metabolisme verhogen. Het basaal metabolisme omvat alle processen in het lichaam in rust. Hoe kan men dit verhogen?
Dieet? NEE
Simpel voorbeeld. Als je bv lijnzaad olie in je dieet toepast [dit geef ik even als voorbeeld omdat iedereen dit product onderhand kent] zorgt voor een betere spijsvertering EN een verhoging van je metabolisme.
Originally posted by [bCitaat[/b] ]In de massafase proberen we zoveel mogelijk spierweefsel te vergaren met zoweinig mogelijk vetwinst.
Cuttingfase omgekeerd, en ja we gaan tijdelijk ook naar bvb 1000 kcal maar op een verantwoorde manier.
En een dieet onder de 1000 kcal is wel heel erg weinig. Dit zal misschien opgaan voor [semi]prof bodybuilders en die kunnen dit ook maar een zeer korte tijd doen en dan ook maar alleen te pieken in een zeer korte tijd. Normaal gesproken is een dieet onder de 1000 kcal niet echt verstandig.
Afvallen is NIET alleen je kcal tellen daar gaan de meeste mensen flink de fout in. Het is heel belangrijk WAAR je de kcal vandaan gaat halen.
Om aftevallen is het belangrijk on verzadigde vetten, suikers en coolhydraten te verminderen en om te zorgen dat je geen overschot aan eiwitten binnen krijgt. Te veel eiwitten worden omgezet in vet. Eiwitten moet je elke dag laden!!
Grtzzzzz Ax
DUM SPIRI SPERO
WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!
Comment
-
Originally posted by [bCitaat[/b] (Darren @ Jul. 24 2003,19:14)]@ Shanasse: laat me duidelijk zijn dat ik niemand wil aansporen dit te doen.
Helaas zijn er altijd mensen die alleen lezen wat ze willen lezen en de waarschuwingen in de tekst even over het hoofd zien...
Vandaar mijn opmerking, was niet tegen jou gericht hoor.
Comment
-
Axor,
De post is aangepast zoals het bedoeld was.
Betreffende de beïnvloeding van het metabolisme door dieet :
Ja natuurlijk, je kan het metabolisme verhogen door de voeding die je inneemt, zo staat het ook vermeld in de laatste zin van de paragraaf.
Maar de nadruk wordt gelegd op het belang van VVM in de versnelling van het metabolisme.
Daarom wordt ook vermeld dat het controversieel klinkt.
Dit gaat effe controversieel klinken, maar lees even mee.
De bedoeling bij een cutting dieet is dat men het calorie-overschot wegwerkt. Daarnaast gaat men het metabolisme verhogen. Het basaal metabolisme omvat alle processen in het lichaam in rust. Hoe kan men dit verhogen?
Dieet? NEE
Schildklierversnellers? NEE
Met beide lukt dit wel maar punt is dat dit niet ten koste van je VVM mag zijn.
end quote
Comment
-
Wat jij deed was misschien wel ongezond, maar ik kan geen andere manier bedenken om zo snel mogelijk 65 kilo's kwijtraken. En trouwens ik heb dit ook meegemaakt er waren bij mij dagen geweest dat ik ook bijna niks at. Alleen ik heb geen supplementen gebruikt. Ik viel alleen 4 kilo's per week af, en je weet dat dat langzamer minder gaat worden. Maar ik weet niet of je dezelfde probleem had na zo'n 2 maanden flink aftevallen kon ik ineens niks meer kwijt raken. Maar ja het is inderdaad heel indrukwekkend die 65 kg eraf. En nu maar flink aan die spieren beginnen. Succes!God doesn't create men the same, juice makes up for his mistakes.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
3 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...3 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment