Renewed cutschema!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Renewed cutschema!

Hallo,

Een paar weken terug ben ik begonnen met het cutten. Ben op het gebied van training geen nieuwe, maar met voeding heb ik me nooit bezig gehouden totdat ik een tijdje uit de roulering lag (en dus een zwemband heb gecreeërd, hahaha!). Heb mijn voedingsschema pas gepost, maar omdat ik er toch nog twijfels over heb en van een oud-bodybuilder dit advies kreeg, wilde ik kijken wat jullie hiervan vinden.

Heel graag tips/aanvullingen/wijzigingen.

Stats:
    Lengte: 1.73 m.
    Gewicht: 61 kg.
    BF: ong. 17%

Train 5 dagen per week waarvan 3 kracht en 2 cardio. Doel: Afvallen, spierdefinitie. Wil zo weinig mogelijk zuivel binnen krijgen (behalve de kwark uiteraard.) Drink 2,5 liter water en (kruiden/caffeineloze) thee.

Dit is het schema wat hij me aanraadde! Ik weet nog niet wat ik ervan vindt, ben benieuwd naar de comments. Bedankt alvast.

Ontbijt:
    - 2 boterhammen, dik belegd met ei (zonder eigeel)

Tussendoor:
    - Appel
    - 250 gr. magere kwark

Lunch:
    - 2 boterhammen, dik belegd met gegrillde kipfilet

Tussendoor:
    - Tonijn op water
    - Handje cashewnoten

Avondeten: (hier heb ik met meer mensen te maken, dus varieert helaas)
    - Zo min mogelijk aardappelen
    - Berg groente
    - (liefst) Kipfilet
    - 250 gr. magere kwark met stukjes banaan

Na training:
    - Boterham, dik belegd met gegrillde kipfilet.

opzich niets mis mee..

Comment

Bespeur ik een maar...?

Comment

Is die kwark nog nodig bij je avond eten dan is de kipfilet genoeg toch?

En zou na trainen geen brood meer eten savonds.
        eat eat eat and look like a freak!

Comment

Dus die kwark kan eruit? Krijg ik dan wel genoeg eiwitten binnen?

Wat is dan verder aan te raden na de training (voor de afterburn)?

Comment

Zou na de training 30gr wei en 30gr dextrose pakken (normaal meer, maar aangezien je aan het cutten bent).
            Zou de kwark (zonder de banaan, gewoon naturel) bewaren voor het slapengaan.
            Denk dat het dan niet verkeerd is. Hoeveel eiwitten is dik belegd met ei overigens? Een eiwit levert namelijk maar 4gr eiwit, vandaar.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

eve een vraagje tussendoor, is dit ook een goedcutschema als je massa wilt behouden?
              een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Comment

@ GeneralIx: Nam dat eerst ook na m'n training en die kwark voor het slapen gaan, maar hij adviseerde me dus om na het trainen gewoon helemaal niks meer te nemen omdat je dan je maag op gang blijft houden... En hij benadrukte vooral dat ik geen eiwitshakes moet nemen omdat je er dik van wordt :S:S
                Doe trouwens gewoon een ei op een boterham. Dat vind ik dik zat. :P

Comment

robert nee!

Ik zou minder brood eten en dan rijst nemen. en absolut de banaan droppen

Comment

Waarom de zuivel eruit? Pak gewoon van alle zuivel een magere variant (Melk etc.) Hierdoor krijg je tenminste voldoende eiwitten binnen die je helpen bij het cutten.

Comment

Omdat het dan 1. lang duurt voordat ik droog ben en 2. ik voldoende eiwitten binnen krijg, maar bedankt!

Comment

Heb 'm trouwens ie**************** gewijzigd:

Na het trainen een shake van een halve maatschep whey en 51 gram dextrose (1 gram per vvm).

Bij het avondeten geen kwark, deze toch gewoon voor het slapen gaan nemen.

Comment

ik vind het veels te veel dextrose.. met jouw gewicht zou ik max 25gram nemen

Comment

En GeneralIx dan? Die nam wel meer dextrose als ik me goed herinner.
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X