bijgekomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bijgekomen

Hey mensjes

Sinds een aantal maanden heb ik hier al het forum gelezen en sinds een maand ongeveer ook aangesloten.

Graag zou ik wat willen afvallen en strakker worden.

Nadat ik de topic "cutten" had gelezen, dacht ik nu ga ik ook het aantal calorieën wat ik nodig heb eens uitrekenen.

Aan de hand van de voedingscalculator kwam ik uit op 2600 Kcal. Wat mij nogal veel leek maarja.

Blijkbaar ben ik dus mijn hele leven lang al aant cutten.

Als ik dagelijks uitreken wat ik eet, kom ik uit op +- 1100 Kcal.

Zit dus een paar honderden kcal onder mijn onderhoud.

Ik heb het aantal calorieën dus maar geleidelijk aan verhoogd (4 weken) naar +- 1300 kcal, en dit door middel van meer eiwitten te eten. ('s morgens: magere kwark en voor slapen gaan)

Spijtig genoeg heb ik nu juist het omgekeerde effect. Ben op 1 maand al zeker 2.5 kg bijgekomen.

Heeft iemand hier nog last van gehad of enige ervaring?

Groetjes

Wacht even... jij eet al "je hele leven" 1100 kcal per dag? Ten eerste lijkt het me dan sterk dat je nog veel af moet vallen maar ten tweede, een dieet waarbij je 1200 of minder per dag eet is een crash-dieet. Mag ik vragen wat je dan zoal op een dag at voordat je aan je eten ging sleutelen?

Comment

Je hele metabolisme is in de war. Het lichaam denkt dat je nooit meer zult eten dan die 1100 kcal! Voel jij je niet moe en slap? Heb je het niet vaak koud? Ik vermoed van wel..
      Ohh endat bijkomen zal hoogst waarschijnlijk geen vet zijn!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

kan wel vet toch? omdat haar lichaam alles wil vasthouden en op wil slaan om maar niet uit te sterven. alles wat je dan meer eet gebruikt je lichaam volgens mij dan als reserve in de vorm van vet. overlevingsstand van je lichaam toch?

verder is er geen discussie over mogelijk dat 1100 kcal per dag gewoon ziekelijk laag en ongezond is!
        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Heb jij wel goed gerekend? Is toch wat extreem laag, niet?
          getting back in shape...

Comment

dus wat ik vandaag gegeten heb:

10:00 Magere yoghurt (100 gr) + 1 kiwi

13:30 Koolvis (150 gr) + 200 gram groenten: 100 gr broccoli, 100 gr wortelen, rijst: 60 gr (gekookt), soyadessert alpro 100 gr

17:00 havermout 50 gr + 30 cl magere melk (om havermout te maken)

daarna gaan fitnessen

20:00 1 boterham met kipfilet beleg 30 gr

22:30 magere kwark 150 gr

drink alleen water de hele dag (2.5l)

Voel me eigenlijk nooit slap of moe, ben een nogal energiek mens.

Comment

als ik goed uitgerekend heb, kom ik aan 1150 kcal, ofwel klopt mijn tabel niet

Comment

Je berekening klopt wel, je eetpatroon absoluut niet. Jij eet veel, veel, veel te weinig. Als je wilt afvallen zit er maar één ding op: eerst je metabolisme aan gezonde porties voedsel laten wennen. Hoe je dat het beste kunt doen (en hoe je zorgt dat je daar zo weinig mogelijk van aankomt) kan je beter aan de experts hier vragen, maar dat je eerst aan gaat komen is logisch. Het kan bijna niet anders of jouw lichaam staat al heel lang in de hongerstand - energiek of niet. En elke calorie die je het op dit moment meer geeft dan eerst wordt als een razende aangezet als vet - zoals al gezegd, om reserves op de bouwen voor de hongerwinter waar je lichaam zich al jaren in waant.

Het is trouwens bijna onmogelijk om met zo weinig eten alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen dus ik hoop dat je trouw je vitaminepillen hebt geslikt, anders kamp je waarschijnlijk ook nog eens met de nodige tekorten.

Je zou hier om te beginnen je stats (lengte, gewicht, %) kunnen posten en je doelen. Misschien dat er dan iemand met je mee kan rekenen

Comment

Allemaal waar, hoewel ik betwijfel of het daadwerkelijk allemaal in vet omgezet wordt, ze traint inmiddels toch?
                  Desalniettemin: ga eten. Dit is echt belachelijk weinig en zeer ongezond!

Comment

Stats ben ik idd zeer benieuwd naar en ook naar je vet%. Wel goed om te lezen trouwens dat je erg veel groente eet.

Zoals Druifje aangeeft moet je eerst terug naar een normaal onderhoudsschema en dat zijn aardig wat meer kcal. Dat moet dus in stapjes gaan want anders wordt je lichaam denk ik aardig gek. Je zou eens kunnen proberen met elke twee weken je inname met 10-15% te verhogen en kijken wat dat doet. Je zult er wel wekelijks bij moeten blijven met een huidplooimeter en een goede weegschaal.

Comment

Zal dat kleine beetje vet even voor lief nemen, want zitten op zo een laag kcal schema is roofbouw

Comment

Waar is je avondmaal als ik vragen mag..?

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Allemaal waar, hoewel ik betwijfel of het daadwerkelijk allemaal in vet omgezet wordt, ze traint inmiddels toch?
                          Ze is 2,5 kilo aangekomen en ik betwijfel ten zeerste of haar lichaam, na jaren op zo weinig te hebben geleefd, bij een "overschot" van 200 kcal meteen denkt: "Hee, ik ga spieren maken!" Verbeter me gerust want ik ben geen expert, maar het lijkt me op dit moment weet wel heel erg stug

Originally posted by Gauner View Post
                          Waar is je avondmaal als ik vragen mag..?
                          Ze eet volgens mij 's middags warm.

Comment

Mijn avondmaal is mijn middagmaal. Ik eet meestal 's middags warm en vooral veel groeten omdat ik dat graag heb. ahja was nog vergeten te vermelden dat ik altijd een eetlepel biergist (levure de bière) op mijn groenten doe, dus dat is mijn vitamine B.

Vitamientjes neem ik niet. Laat iedere 6 maanden mijn bloed checken en heb tot nu toe alleen foliumzuur te kort gehad en slik daar ook 1 pilleke per dag voor.

1.72, 69 kg (dus er kan toch iets van af) en laatste meting 20 %.

Zou het ook niet beter zijn als ik iets meer vetstoffen (goede vetten) neem?

Het is inderdaad waar, dat ik het vaak wel koud heb:-) De verwarming staat hier altijd wel goed aan.

Comment

Ik zei toch dat je het van jezelf vaak koud hebt?
                              Je stofwisseling staat dus stil. Dat moet opgejaagd worden.
                              Meer eiwitten eten! En sowieso je kcal inname langzaam opvoeren tot zeker 2000 per dag. Dat zou het beste zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X