1a2x per week (cardio nuchtere maag: fietsen (racefiets)) 20 km (35-45+-)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zeg maar de ''Tabata week'' ..

Dinsdag,Donderdag,Zondag.. Tabata Cardio.. is het dan goed, om zeg maar op de Woensdag en Vrijdag bijvoorbeeld, Tabata KT te doen.. met wat dumbells? Of gewoon opdezelfde dagen er een combi van maken.. dus eerst 3x4min-tabata doen, en dan 10 min daarna.. nog ff flink rammen met Tabata KT (dumbells)

Comment

Als jhe het goed doet zul je ongeveer een halve kilo per week verliezen.
      bij mij is een halve kilo 1% vet voor zover ik weet.

Ik ben nu 3 weken bezig. 1.5 kilo lichter en merk het echt wel.
      Bovenste buikspier is te zien eronder begint ook al langzaam vorm in te komen, naja het onderste vet gaat als laatste weg, helaas.

Bij de zijkant van mijn knieën zie ik opeens kuiltjes, die ik eerst niet zag.
      Zover ik weet is 1% vet ongeveer 1 cm buikomvang minder, altans bij mij.

ik zit nu op 75 cm en dat betekend een bf van 9%. heb het laatst ook laten meten op sportschool en kwam ook 9% uit, dus het klopt wel redelijk die meting, mits je een gemiddeld persoon bent, dus niet van natuur de neiging hebt om meer vet dan normaal bij je buik op te slaan.

Maar goed buikomvang meten kan dus goed.
      En resultaten vallen je wel op hoor. bij mij maakt 1,5 kilo al een verschil.
      maar kan me best voorstellen als je wat meer vet hebt, het verschil iets minder snel te zien is.

maar het maakt opzich ook niks uit he, zolang je maar afneemt, dan zie je het vanzelf wel een keer.

Comment

nuchteremaag

Originally posted by Dekker View Post
        Hallo..

Ik ben van plan om vanaf morgen te beginnen met 1 a 2x per week cardio op nuchtere maag te gaan doen.. (op de racefiets: Fietsen) 20 km en daar doe ik dan ongeveer 35-45 min over.

En dan een beetje op me voeding letten, ik heb onregelmatige werktijden.. maar gewoon genoeg water, geen cola,alcohol,frituur,snoep etc..

Is dit een goed begin.. om zo me vet te gaan verbranden?

Gr. Dekker
        je moet het lichaam niet te veel ontnemen wat voedsel betreft ,in de ochtend neemt het lichaam het meeste op ,dus is goede voeding belangrijk ,want alles wat je eet na cardio houd je lichaam langer vast als je traint op een nuchtere maag,opotimaal presteren zal je ook niet kunnen ,want daar heb je geen energie voor om wat te verbranden, dus niet doen

Comment

ben toen in twee weken 1,5 % kwijtgeraakt terwijl ik op gewicht bleef. Maar ik zat in bulk. Het is alleen dat het per persoon verschilt, maar de reacties opmakend die ik allemaal zie (en krijg) op tabata-workout's zou ik het een behoorlijk succesvolle trainingsmethode noemen.

Succes!
          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by iwan123 View Post
            je moet het lichaam niet te veel ontnemen wat voedsel betreft ,in de ochtend neemt het lichaam het meeste op ,dus is goede voeding belangrijk ,want alles wat je eet na cardio houd je lichaam langer vast als je traint op een nuchtere maag,opotimaal presteren zal je ook niet kunnen ,want daar heb je geen energie voor om wat te verbranden, dus niet doen
            Dus jij zegt.. ''cardio-en op nuchtere maag'' NIET DOEN ?

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Als jhe het goed doet zul je ongeveer een halve kilo per week verliezen.
              bij mij is een halve kilo 1% vet voor zover ik weet.

Ik ben nu 3 weken bezig. 1.5 kilo lichter en merk het echt wel.
              Bovenste buikspier is te zien eronder begint ook al langzaam vorm in te komen, naja het onderste vet gaat als laatste weg, helaas.

Bij de zijkant van mijn knieën zie ik opeens kuiltjes, die ik eerst niet zag.
              Zover ik weet is 1% vet ongeveer 1 cm buikomvang minder, altans bij mij.

ik zit nu op 75 cm en dat betekend een bf van 9%. heb het laatst ook laten meten op sportschool en kwam ook 9% uit, dus het klopt wel redelijk die meting, mits je een gemiddeld persoon bent, dus niet van natuur de neiging hebt om meer vet dan normaal bij je buik op te slaan.

Maar goed buikomvang meten kan dus goed.
              En resultaten vallen je wel op hoor. bij mij maakt 1,5 kilo al een verschil.
              maar kan me best voorstellen als je wat meer vet hebt, het verschil iets minder snel te zien is.

maar het maakt opzich ook niks uit he, zolang je maar afneemt, dan zie je het vanzelf wel een keer.
              En jij doet ook Tabata-Cardio 4min 20sec (sprint) 10sec (stoppen)...maar moet je echt stilstaan gewoon, die 10seconden.. of kan je ook gewoon langzaam uitlopen? En dan weer die 20 sec. sprint?

Misterfit, vertel mij is jouw tabata-schema? heb je een log?

Comment

Is een topic over:
                http://forum.bodynet.nl/afslanken/22...tml#post385027

Originally posted by harold View Post
                Cardio op je nuchtere maag is wel de beste manier om vet te verbranden, dit omdat je cortisol level zo hoog is. Maar daardoor zal je ook spiermassa verliezen. Een goede tussen oplossing is voor de de cardio een kleine eiwitrijke maaltijd te nuttigen. Dit heeft tijdens de cardio geen effect maar erna werkt het anti-katabool..

grtz.

Comment

Ik heb dat tabata ff gezocht op youtube.com..
                  Ik zie 9 van de 10keer.. deze oefeningen:

En dan doen hun gewoon elke oefening 2x 20sec/10sec rust?

Squats
                  Burpees
                  KB Swings
                  Situps

Sprints (af en toe)

Maar het is beter om gewoon 1 oefening 8x20/10sec te doen the diehards !

Comment

Dit is een leuke
                    YouTube - WOD 'Tabata Something Else'

Comment

Originally posted by erikv View Post
                      Respect

YouTube - Tabata Protocol

Maar dit is dus een goeie voor mij? Kwa vet verbranding?
                      Op me racefiets, lukt dit ook wel.. ik heb wel een paar lange fietspaden.. waar ik deze dan op zou kunnen doen!

En dat dan 3x4minuten 20s/10s - Met 5 minuten rust... tussen 1x4minuten?

Comment

Je kunt zeggen wat je wilt, maar die gast heeft wel conditie.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Je kunt zeggen wat je wilt, maar die gast heeft wel conditie.
                          Die aan het squaten, pushups etc.. doet? Of die op die fiets?

Ik heb voor beide Respect !

Maar op die fiets, is dus goed kwa vet verbranding? En die andere kwa squaten,pushups,situps,pullups.. kwa KT?

En dan gewoon beide, 3x4minuten (met telkens 5 min.rust er tussen) ?

Comment

Originally posted by Dekker View Post
                            Die aan het squaten, pushups etc.. doet? Of die op die fiets?

Ik heb voor beide Respect !

Maar op die fiets, is dus goed kwa vet verbranding? En die andere kwa squaten,pushups,situps,pullups.. kwa KT?

En dan gewoon beide, 3x4minuten (met telkens 5 min.rust er tussen) ?

????

Comment

Ik eet/drink trouwens.. over een dag(voorbeeld van vandaag)..

Nogmaals.. Ik ben 20 jaar, 1.83, gewicht 78+-, vetpercentage.. ik denk ong. 20%? (Zal binnenkort wel ff fotos maken en posten)..

07.30.

1 glas halfvolle melk
                              2 bruine boterhammen (+2 plakken kipfilet)
                              1 bruine boterham (pindakaas)

10.00

0.5 liter water
                              2 bruine boterhammen (1 plak kipflet, 1 plak slagersachterham)

12.00 - 13.00

0.5 liter water
                              2 bruine boterhammen (1 plak gebraden gehakt, 1 plak kaas

15.00 - 16.00

0.5 liter water of een cola
                              Appel of Banaan of Mandarijn. (oftewel, stuk fruit)

17.30-18.30
                              Wat de pot schaft...
                              Aardappelen, Andijvie, kipfilet... en Jus' over de aardappelen en andijvie..

20.00-21.00

0.5 water..
                              Appel of Banaan of Mandarijn. (oftewel, stuk fruit)

Ik ben totaal niet bekend, met.. Whey Shakes etc...
                              Ik heb 1keer zo'n magere kwark gehaald ofzo.. das gewoon te goor..

Tjah en dit is zeg maar wel zo'n ongeveer dagelijks wat ik eet..

En hier wil ik dan zeg maar ''cardio op nuchtere maag'' gaan doen, of dat Tabata wat ERIKv me voorstelde

Cardio Nuchtere Maag: 20 km fietsen(racefiets), 40/45 min.. doe ik erover. (3x per week)

Tabata: 4min 20sec/10sec. (Sprinten(hardlopen) of ik wil dit gaan doen op de racefiets).. En dan 3x op een dag.. met 5 min rust.. tussen een tabata serie van 4 minuten. (3x per week)

Ik ben trouwens niet meer lid van een sportschool.. heb wel dumbells thuis liggen.
                              YouTube - Tabata Protocol

Tips.. etc ! Alles is welkom, zelfs als het NEGATIEF is ! Kwa cardio.. of dat ik Tabata met dumbells moet doen.. weet ik het allemaal ! TELL ME !
                              Last edited by Dekker; 09-06-2008, 18:17.

Comment

Over het algemeen niet heel slecht, maar zoals het er nu naar uitziet, eet jij veel te veel fruit. Alleen 's ochtends bij het ontbijt citrusvruchten helpen. Grapefruit kan ook wonderen verrichten, heb ik gehoord. Vlak voor de cardio is fruit ook effectiever. Het suiker geeft je energie. (natuurlijk niet eten als je op nuchtere maag wil trainen met cardio)

Het suiker in fruit kan door je lichaam snel in vet omgezet worden. Ook zou ik kaas en ham schrappen en vervangen met rosbief, fricandeau, pekelvlees(?) of ander soortgelijk vlees. Zalm, tonijn of pindakaas zijn ook goed broodbeleg. Bevatten veel essentiele goede vetten. Vergeet niet bij het ontbijt omega-viscapsules te nemen en per dag 2 koppen groene thee te drinken. Stimuleert vetverbranding.
                                "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X