1a2x per week (cardio nuchtere maag: fietsen (racefiets)) 20 km (35-45+-)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Fruit naar vet? Valt ook wel mee eigenlijk. Maar fructose is gewoon rotzooi (vind ik dan). Fruit voor de training heeft ook niet zo veel zin. Wordt relatief traag opgenomen en geeft nauwelijks insuline (die je spiermassa beschermt en opbouwt). Dextrose is wat mij betreft gewoon de dikke winnaar.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Fruit naar vet? Valt ook wel mee eigenlijk. Maar fructose is gewoon rotzooi (vind ik dan). Fruit voor de training heeft ook niet zo veel zin. Wordt relatief traag opgenomen en geeft nauwelijks insuline (die je spiermassa beschermt en opbouwt). Dextrose is wat mij betreft gewoon de dikke winnaar.
      Voor die doeleinden wel ja.
      Fructose levert weinig insulinepieken en wordt traag opgenomen. In dat geval kun je er overdag wel je voordeel mee doen als je een langzamere energiebron nodig hebt. Ik neem fruit altijd verdeeld over de middag. Ik ben het helemaal eens met de kritieken dat fruit je niet gortdroog kan maken. Als je dat wilt moet je al het fruit in je schema door groenten vervangen. Ik persoonlijk hoef niet zo heel droog te worden en kan de voordelen van fruit dus wel gebruiken. Ze zitten ook bomvol anti-oxidanten. En dan bedoel ik ook anti-oxidanten die NIET in groenten zitten (bijvoorbeeld quercitine en pectine)
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Is het niet het beste om fruit dan s' ochtends na het ontbijt te nemen? Ik eet altijd in de ochtend of rond twaalfen een stuk fruit.
        "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Ik neem maar 2 stukken fruit per dag he.. maar het kan verschillen,wat voor fruit (banaan,appels,mandarijn)..

Omega-Viscapsules????
          Ik ben totaal niet bekend, met pilletjes,capsules etc...
          Last edited by Dekker; 10-06-2008, 18:13.

Comment

Originally posted by Dekker View Post
            Ik eet/drink trouwens.. over een dag(voorbeeld van vandaag)..

Nogmaals.. Ik ben 20 jaar, 1.83, gewicht 78+-, vetpercentage.. ik denk ong. 20%? (Zal binnenkort wel ff fotos maken en posten)..

07.30.

1 glas halfvolle melk
            2 bruine boterhammen (+2 plakken kipfilet)
            1 bruine boterham (pindakaas)

10.00

0.5 liter water
            2 bruine boterhammen (1 plak kipflet, 1 plak slagersachterham)

12.00 - 13.00

0.5 liter water
            2 bruine boterhammen (1 plak gebraden gehakt, 1 plak kaas

15.00 - 16.00

0.5 liter water of een cola
            Appel of Banaan of Mandarijn. (oftewel, stuk fruit)

17.30-18.30
            Wat de pot schaft...
            Aardappelen, Andijvie, kipfilet... en Jus' over de aardappelen en andijvie..

20.00-21.00

0.5 water..
            Appel of Banaan of Mandarijn. (oftewel, stuk fruit)

Ik ben totaal niet bekend, met.. Whey Shakes etc...
            Ik heb 1keer zo'n magere kwark gehaald ofzo.. das gewoon te goor..

Tjah en dit is zeg maar wel zo'n ongeveer dagelijks wat ik eet..

En hier wil ik dan zeg maar ''cardio op nuchtere maag'' gaan doen, of dat Tabata wat ERIKv me voorstelde

Cardio Nuchtere Maag: 20 km fietsen(racefiets), 40/45 min.. doe ik erover. (3x per week)

Tabata: 4min 20sec/10sec. (Sprinten(hardlopen) of ik wil dit gaan doen op de racefiets).. En dan 3x op een dag.. met 5 min rust.. tussen een tabata serie van 4 minuten. (3x per week)

Ik ben trouwens niet meer lid van een sportschool.. heb wel dumbells thuis liggen.
            YouTube - Tabata Protocol

Tips.. etc ! Alles is welkom, zelfs als het NEGATIEF is ! Kwa cardio.. of dat ik Tabata met dumbells moet doen.. weet ik het allemaal ! TELL ME !
            Ok.. de voeding is dus wel goed zo.. alleen wat minder fruit dus?

En hoe vinden jullie dan, hoe ik het ga aanpakken kwa cardio enzo?

Comment

Ok.. de voeding is dus wel goed zo.. alleen wat minder fruit dus?

En hoe vinden jullie dan, hoe ik het ga aanpakken kwa cardio enzo?
              Ik eet 's avonds rond negenen geen fruit meer....en cola zou ik eigenlijk helemaal niet drinken: Heel misschien eens per week of eens in de twee weken. Ik vrat laatst voor het eerst in 7 maanden een hele zak chocoladepinda's aan een stuk door op. Lekker, na al die tijd.

Ik ben geen meester, ofzo maar je cardio lijkt me dik in orde. Voor krachttraining gebruik je dumbells?

Comment

Originally posted by Mattroid View Post
                Ik eet 's avonds rond negenen geen fruit meer....en cola zou ik eigenlijk helemaal niet drinken: Heel misschien eens per week of eens in de twee weken. Ik vrat laatst voor het eerst in 7 maanden een hele zak chocoladepinda's aan een stuk door op. Lekker, na al die tijd.

Ik ben geen meester, ofzo maar je cardio lijkt me dik in orde. Voor krachttraining gebruik je dumbells?
                Ja. ben niet meer lid van een sportschool en heb thuis alleen dumbells liggen..

Ja ik stop ook bij deze met cola drinken etc.. gewoon voornamelijk het altijd verfrissende WATER ... Tjah dat fruit, dat haal ik dan dan maar weg... alleen kwa magere kwark ofzo.. dat vindt ik gewoon te goor :P krijg ik nooit weg. Mwah dan verlies ik maar wat spieren, als me vetjes maar verdwijnen

Comment

Zoetstof bij die kwark gooien dan. Maar wel eten voor het slapen gaan!
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Zoetstof bij die kwark gooien dan. Maar wel eten voor het slapen gaan!
                    Hoe bedoel je? WEL ETEN BIJ SLAPEN GAAN?

Ik heb nu nog geen kwark in huis ofzo... dus wat is dan goed om te eten om.. (20.00???)

Comment

Hoe bedoel je? WEL ETEN BIJ SLAPEN GAAN?

Ik heb nu nog geen kwark in huis ofzo... dus wat is dan goed om te eten om.. (20.00???)
                      Ik weet niet of je wel iets moet eten na achten als je wilt afvallen...misschien een glas karnemelk (of melk) Of een eiwit/wheyproteine(??) shake?

Comment

Waarom zou je niet moeten eten na 20 uur?
                        je lichaam heeft ook dan voedingstoffen nodig en ook als je wil afvallen.

Het kan niet zo zijn dat je om 19 uur nog wat eet den dan pas weer om 8 uur ofzo, dan zit je lichaam 13 uur zonder eten.

gewoon een pot magere kwark wegwerken. En wat er bedoel wordt met zoetstoffen erbij gooien. Is gewoon om de smaak van de kwark zeg maar te verminderen en het zoeter te maken.

Maar zoals al gezegd, goed eten is belangrijk voor het afvallen.
                        En wat je zei over, dan verlies ik maar wat spieren is onzin.
                        Als je zo denkt dan stop maar met afvallen, want spieren heb je nodig om af te vallen. 3 keer raden wat de meeste kcal vreet. juist ja spieren, hoe minder spieren, hoe minder je verbrandt.

En natuurlijk wil je gewoon je stofwisseling op peil houden. Dus doe er maar zoetstoffen door of koop een casein shake.
                        En er is nog een oplossing, gewoon naar binnen wurgen die hap. Je gaat er niet dood aan, je wilt wat bereiken, dan moet je die "ik wil alleen maar lekker eten" mentaliteit opzij zetten. Hoe moeilijk het ook zijn mag.

@ mattriod, je hebt voor het slapen gaan langzame eiwitten nodig, geen snelle. dus kwark of caseine shake. zijn miscchien nog wel andere produkten die ook evnetueel wat van deze eiwitten hebben, maar deze 2 zijn bij ver het best.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                          @ mattriod, je hebt voor het slapen gaan langzame eiwitten nodig, geen snelle. dus kwark of caseine shake. zijn miscchien nog wel andere produkten die ook evnetueel wat van deze eiwitten hebben, maar deze 2 zijn bij ver het best.
                          Kan je die kwark dan ook met noten en rozijnen eten?

Comment

geen vetten of kh voor het slapen gaan, alleen eiwitten. Dus wil je wat toevoegen, zoetstoffen dus. ( tja wat kh zijn niet te vermijden, maar houd het zo laag mogelijk)

ik weet niet of dit wat is, maar ik voegde eerst ook af en toe wat kaneel toe. Wat ook lekker smaakt. meende dat er een bepaalde stof in kaneel zit, die goed is voor bb, maar kan het mis hebben ( had het ergens gelezen, misschien wel hier op bodynet)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X