Hoeveel melk per dag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

drink 3liter ongeveer per dag, dat vind ik al veel...

Comment

niet alleen vetten en eiwitten maken melk goed. er zit calcium in voor goede botten en tanden. verder vitamine a voor de weerstand tegen infecties. en het is goed voor de huid en voor de vernieuwing van cellen. verder is melk een mix van eiwitten waaronder casseïne dus het is een goede eiwitbron met een verspreidde opname daarvan. er zit ook natrium in wat helpt om het vocht op peil te houden en je balans. maar, en dat geldt voor alles eigenlijk, gebruik het in mate. de meningen zijn verdeeld over melk. maar ik zeg dat je naar je lichaam moet luisteren. bij meer als 1 liter kun je opspelingen in je maag krijgen en sommigen zeggen dat je ammoniak kunt zweten maar dat vind ik niet. mvg

Comment

Ik hanteer momenteel maximaal 1L zuivel per dag en ik vind dat ruim voldoende.. Namelijk 500ml magere yoghurt en 500ml kwark. Ik zat soms op 2,5L per dag, maar ik wilde mijn suikerinname verminderen, want die extra eiwitten die mijn 1,5L zuivel extra zou leveren is makkelijk uit andere voedingsbronnen te halen..
        "Straight outta gym"

Comment

400ml melk en 500gr kwark is genoeg zuivel voor mij
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

heb tijdenlang 2 liter melk per dag gedronken plus nog een bakje kwark er bij. dus 2.5 liter zuivel. maar ik merkte dat ik toen sneller vet ging aanzetten in de bulk bij zulke grote hoeveelheden. (vergeleken met een dieet met evenveel kcal en dezelfde ekv. maar dan met andere voedingsmiddelen).

Nu neem ik 1 liter zuivel per dag (500ml melk en 500g kwark). In de cut schrap ik de zuivel niet per defenitie. Ik schrap zuivel als ik qua fysiek wil pieken. ongeacht cut of bulk.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik heb ooit van mijn instructeur gehoord dat veel melk niet goed is, omdat dat vocht in je lichaam vasthoudt. Verder zou je er een laagje van krijgen waardoor je er minder droog uit ziet.
              Maar goed ik weet niet in hoeverre dit juist is....

Zelf drink ik 500 ml melk en eet ik 250 gr kwark

Comment

Originally posted by Dude123 View Post
                Ik heb ooit van mijn instructeur gehoord dat veel melk niet goed is, omdat dat vocht in je lichaam vasthoudt. Verder zou je er een laagje van krijgen waardoor je er minder droog uit ziet.
                Maar goed ik weet niet in hoeverre dit juist is....

Zelf drink ik 500 ml melk en eet ik 250 gr kwark
                Als je niet boven je onderhoud eet/drinkt word je niet dik.

Heb een tijd 1.5 a 2liter melk per dag gedronken met 's avonds nog een bak kwark erbij...
                Melk ben ik mee gestopt en haal mijn eiwitten nu vooral uit kip en vis.

Edit : altijd al gedaan trouwens, die melk was gewoon lekker om mijn nootjes en brood mee weg te spoelen etc
                Last edited by Maasproductions; 09-02-2011, 19:57.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                  Als je niet boven je onderhoud eet/drinkt word je niet dik.

Heb een tijd 1.5 a 2liter melk per dag gedronken met 's avonds nog een bak kwark erbij...
                  Melk ben ik mee gestopt en haal mijn eiwitten nu vooral uit kip en vis.
                  wat dude 123 zegt klopt gewoon. je huid wordt wat "dikker" door onderhuids vocht wat wordt vastgehouden, en als je op een laag vet% staat. dan zie je er wat minder droog uit.

maar dat betekent voor mij dat je alleen als je er echt op je best uit moet zien, dat je dan even je zuivel een tijdje schrapt. en de rest van de tijd is het niet echt nodig.
                  ------------------

Verder is vetter worden niet puur een kcal kwestie. Maar ook waar die kcal vandaan komen.

kcal bepalen of je zwaarder of niet zwaarder wordt. maar niet wat er gebeurt met je spier of vetmassa. daarop hebben buiten de hoeveelheid kcal ook de timing, voedingskeuze, hormoon spiegels, en tig talle andere zaken invloed op.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Straatvechter View Post
                    niet alleen vetten en eiwitten maken melk goed. er zit calcium in voor goede botten en tanden. verder vitamine a voor de weerstand tegen infecties. en het is goed voor de huid en voor de vernieuwing van cellen. verder is melk een mix van eiwitten waaronder casseïne dus het is een goede eiwitbron met een verspreidde opname daarvan. er zit ook natrium in wat helpt om het vocht op peil te houden en je balans. maar, en dat geldt voor alles eigenlijk, gebruik het in mate. de meningen zijn verdeeld over melk. maar ik zeg dat je naar je lichaam moet luisteren. bij meer als 1 liter kun je opspelingen in je maag krijgen en sommigen zeggen dat je ammoniak kunt zweten maar dat vind ik niet. mvg

bump*
                    ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

Melk drinken vanwege de calcium en de botten is 1 van de grootste fabeltjes die er is. Een verkoop praatje die de wereld in geholpen is in de tijd dat er nog geen consumenten bureau's waren die keken of reclame campagnes op waarheid berust waren. Verkoop praatjes om het toenmalige overschot aan zuivel producten aan de man te krijgen. Puur economisch praatje en meer niet.

Hetzelfde als in de jaren '70 toen er een spinazie overschot was en men begon met reclame om dat aan de man te krijgen. Popeye die begon als een reclame figuurtje en later zijn eigen showtje kreeg puur om mensen te stimuleren een product te gaan gebruiken waarvan er te veel was en de overheid niet kwijt kon.

Comment

geen melk voor mij.
                        alleen yoghurt en kwark.
                        vindt ik lekkerder en meer eiwitjes.
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                          geen melk voor mij.
                          alleen yoghurt en kwark.
                          vindt ik lekkerder en meer eiwitjes.
                          hetzelfde hier..
                          "Straight outta gym"

Comment

Ik nuttig niet meer als 500 tot 1 liter per dag. Waarom zou je meer drinken dan dat. Teveel spreekt voor zich.
                            Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

melk is bagger, voor de eiwitten neem ik wat anders. Ik drink geen melk.
                              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

@ Falstyr

dat van die spinazie lijkt me een beetje sterk, dat is toch puur tijdelijk? als er teveel is dan kun je niet zo even 1 2 3 een reclame campagne opzetten omdat het er ligt. Dat spul bederft voordat die reclame er is lijkt me toch?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X