Misterfits eerste echte cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Misterfits eerste echte cutschema

Ik heb al een paar keer "gecut", maar heb er nooit echt een schema voor gemaakt. Ik ben daarom dus ook nog behoorlijk onervaren op het gebied van cutschema's. Na mijn GVT sessie (over 1,5 week ongeveer) wil ik beginnen met cutten, daarom wil ik even mijn cutschema posten.

Ik weet niet precies hoeveel % bf ik heb. Mijn stats zijn ongeveer:
    Lengte: 1.84m
    Gewicht: 87.5 kg
    BF: 15% (geschat dus)

Ik eet nu tijdens de bulk 4500 kcal. Ik gok dat mijn behoefte zo rond de 3800 kcal ligt.

Schema voor trainingsdagen (3445 kcal)
    Schema voor niet-trainingsdagen (3370 kcal) (

Ik wou op de niet trainingsdagen nog wel lager in de koolhydraten, maar vind het behoorlijk lastig om de koolhydraten te vervangen voor andere producten. Om wat meer vet binnen te krijgen, eet ik extra veel pinda's en ook heb ik daarom mayo erbij gedaan (misschien dat ik dit nog kan verhogen, om nog wat extra koolhydraten eruit te krijgen?).

Ik heb ook even voor het gemak het aantal vezels vermeld. Op niet trainingsdagen bestaat ruim 1/3 van de koolhydraten uit vezels.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Houdt je vooral niet in met commentaar (ik kan er tegen en doe er niet moeilijk over)
    Last edited by Misterfit; 02-05-2010, 18:16.

Ik heb er niet heel veel verstand van maar wat mij lijkt is dat er nog wel veel suiker in zit? melk, dextrose? en zit er in zaanse mayonaise niet heel veel verzadigd vet? Ik kan het fout hebben natuurlijk.

Comment

Zaanse mayo is niet slecht, wordt gemaakt van olie, is over het algemeen onverzadigd.
      Maar verzadigde vetten heb je ook nodig, evenals cholesterol.

Comment

Originally posted by STED View Post
        Ik heb er niet heel veel verstand van maar wat mij lijkt is dat er nog wel veel suiker in zit? melk, dextrose? en zit er in zaanse mayonaise niet heel veel verzadigd vet? Ik kan het fout hebben natuurlijk.
        op niet trainings dagen 51,35 gram, op trainings dagen ongeveer 20 gram meer. Best veel suiker nog inderdaad.

Comment

trainingdagen;

Bruine bonen staan bekend vanwege hun hoge KH, misschien nuttig die te vervangen door brocolli e.d.

Je ontbijt moet je wel aardige sterke maag voor hebben, eieren in de ochtend als ze gekookt zijn (ga ik even vanuit aangezien dat het makkelijskte is) mixen echt niet lekker met melk, al helemaal niet in combinatie met havermout. Sowieso killen eieren bij mij compleet de eetlust

20gr dextrose na de training zet niet echt veel zoden aan de dijk lijkt me en punani adviseerd altijd alle suikers uit je dieet te halen in je cutperiode en direct je volledige maaltijd te nemen (owh en koolvis en havermout met melk is echt een vieze combo, maar neem aan dat dat geen probleem is voor jou )

Zou sowieso de melk direct na het trainen nemen, eventueel iets meer om de dextrose te compenseren

Overigens dacht ik dat rund 19,1gr eiwit was en geen 21,8 maar dat is mierenneuken
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
            trainingdagen;

Bruine bonen staan bekend vanwege hun hoge KH, misschien nuttig die te vervangen door brocolli e.d.

Je ontbijt moet je wel aardige sterke maag voor hebben, eieren in de ochtend als ze gekookt zijn (ga ik even vanuit aangezien dat het makkelijskte is) mixen echt niet lekker met melk, al helemaal niet in combinatie met havermout. Sowieso killen eieren bij mij compleet de eetlust

20gr dextrose na de training zet niet echt veel zoden aan de dijk lijkt me en punani adviseerd altijd alle suikers uit je dieet te halen in je cutperiode en direct je volledige maaltijd te nemen (owh en koolvis en havermout met melk is echt een vieze combo, maar neem aan dat dat geen probleem is voor jou )

Zou sowieso de melk direct na het trainen nemen, eventueel iets meer om de dextrose te compenseren

Overigens dacht ik dat rund 19,1gr eiwit was en geen 21,8 maar dat is mierenneuken
            Aller eerst bedankt voor het commentaar. Bruine bonen pak ik juist, omdat er veel vezels inzitten. Maar brocollie komt inderdaad met minder kh en toch nog best wat vezels. Maar dan moet ik volgens mij nog best veel van dat spul eten. Wordt lekker duur allemaal.

Ik denk dat die 4 eieren geen probleem voor me zullen zijn.

Over die dextrose zat ik ook te twijfelen. zal het er wel uithalen.

Hoezo kun je geen koolvis eten en vervolgens havermout met melk? Lijkt me geen probleem. Ik stop alles naar binnen.

Probleem met een hogere behoefte is, dat je moeilijker alle koolhydraten eruit kunt krijgen. Heb al al het brood eruit geknikkert. Ik zal me er later nog eens over buigen en dingen veranderen.

Nog tips om de koolhydraten (met name de suikers) omlaag te halen en vooral de vetten omhoog te halen, zonder dat ik in kcal zak? nog meer pinda's? of een schepje meer mayo?

Comment

Misschien is het beter om de koolvis te vervangen door kipfilet. Heb ik wat meer eiwitten en wat meer vet binnen, zodat ik ergens anders weer kh kan schrappen. Denk dat dat ik brocolli gaat eten in plaats van bruine bonen. Dat scheelt ook alweer 38 gram koolhydraten.

Ik zoek nog alternatieven om wat melk/kwark eruit te werken. Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Comment

Meer eieren eten?

Comment

Als ik de bruine bonen met brocolli vervang, dan houdt ik op trainingsdagen 191 gram koolhydraten over. Op niet trainingsdagen: 124 gram. Lijk me opzich wel prima zo. Ik weet niet in hoever de lactose het afvallen in de weg staat, anders moet ik daar ook nog oplossing voor gaan vinden.

Bedenk met net, dat ik eventueel de dextrose wel voor de training kan nemen, aangezien ik niet echt veel koolhydraten gaan nuttig. Denk dat ik tijdens de training wel wat koolhydraten kan gebruiken.

Comment

Hoe ga je erbij trainen? Geen GVT toch?
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Hoe ga je erbij trainen? Geen GVT toch?
                      Daar kom ik nog wel toe. GVT schijnt trouwens wel ook effectief te zijn voor de verbranding. Maar denk dat ik wat anders ga pakken. Heb me echter nog niet zo verdiept in de ideale training om af te vallen.

Comment

Ik heb het een en ander geknutseld aan mijn schemaatjes:

Op trainingsdagen neem ik dus:
                        3449 kcal
                        276 gr eiwit
                        151 gr kh
                        192 gr vet
                        36 gr vezels

Ik heb de koolhydraten vooral rondom de training geplaatst (ik train meestal 2 uur na het ontbijt) 119 van de 151 gr koolhydraten eet ik rondom de training (78% dus).

Op niet trainingsdagen neem ik dus:
                        3359 kcal
                        273 gr eiwit
                        89 gr kh
                        210.4 gr vet
                        39 gr vezels

Het is me dus aardig gelukt om de koolhydraten eruit te krijgen. Het nadeel is echter, dat ik waarschijnlijk ziek wordt van de pinda's en broccoli.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Het heeft me echt veel moeite gekost om uiteindelijk de koolhydraten eruit te halen. Zeker omdat ik in de bulk 471 gram genuttigd heb.
                        Last edited by Misterfit; 02-05-2010, 18:16.

Comment

Wat ik denk is de melk vervangen door water en misschien magere kwark erbij?

en wat betreft de pinda's en broccoli, je kunt pinda's toch afwisselen met cashews of walnoten? en broccoli schuif ik altijd naar binnen met cherry tomaatjes, vind ik een erg goede combinatie

Comment

Originally posted by STED View Post
                            Wat ik denk is de melk vervangen door water en misschien magere kwark erbij?

en wat betreft de pinda's en broccoli, je kunt pinda's toch afwisselen met cashews of walnoten? en broccoli schuif ik altijd naar binnen met cherry tomaatjes, vind ik een erg goede combinatie
                            Als ik miljonair was dan kan ik nog wel meer dure dingen halen, zoals cherry tomaten en walnoten. Ik probeer trouwens de suikers er zoveel mogelijk uit te halen. Het melk dat ik neem op trainingsdagen is rond de training zelf, dus dat moet kunnen. En op de niet trainingsdagen lijkt me een beetje suiker ook niet zo erg, aangezien ik redelijk laag in koolhydraten zit, maakt die 8.7 gram van de melk niet zoveel uit. Met kwark krijg je juist meer suiker/lactose binnen. Waarom adviseer je de melk eruit te halen en te vervangen voor kwark?

Comment

Je zit wel erg hoog in vet, vind je niet?
                              Lijkt mij zelf prettiger (niet beter) om wat hoger in kh en lager in vet te zitten.
                              Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X