afslanken en trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• afslanken en trainen

Hallo iedereen,

Ik weet dat dit de foute plek is voor deze vraag !

maar ik zit met een kleine vraagteken, ik ben momenteel aan het dieeten met proteineshake, en train daar mijn spieren bij, zowat elke dag een andere spiergroep.

Nu heb ik gelezen op internet(effe gegooglet) dat, krachttraining je testosteron zou verhogen, heb dus bloed laten trekken,
    en tot mijn verbazing, is hij gedaalt !!

Vind dit niet normaal,omdat ik toch nog in de fleur van mijn leven ben, en nog een jaartje te groeien heb, daarom vraag ik, weet er iemand hoe ik mijn testosteron kan verhogen ?

alvast bedankt
    Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Hey!

Ik denk niet dat je je hier te druk om moet maken. Het kan gewoon toeval zijn, je testosteron niveau kan voor zover ik weet per dag een beetje verschillen.
    Of was het dramatisch lager dan de vorige keer? Ik heb trouwens ook nog nooit gehoord dat iemand zijn testosteron niveau zomaar liet meten, is hier een bepaalde reden voor?
    The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

de reden is dat ik elk jaar een grondige test laat doen, de dokter kiest dan wat er moet worden gecontroleerd !
      En ik vind voor zo een jonge kerel als ik dat vorige meeting 378 en nu was ie gezakt tot aan 312 ng/dl

Comment

Wat houdt een eiwitdieet juist in? Ik veronderstel zowel erg weinig kcal en erg weinig vet. Daar kan je probleem al zitten. Verder zijn er enorm veel stoffen die een (kleine) impact kunnen hebben op testosteron, eerste waar ik aan denk zijn zink en magnesium.

edit: herinner me nog uit een ander topic hoe je cut eruit ziet. Je wil 500 tot 1000gr per dag afvallen, daarmee mag je normaal blij zijn op een week...
        Zomerstickie lezen dus.
        Last edited by Brambo19; 14-08-2010, 19:26.
        @ ketIF

Comment

Heb je je arts al gevraagd wat hij ervan vind? Als hij zegt dat het normaal is zou ik me er echt niet te druk om maken zolang je nergens last van hebt als gevolg van dat lagere test gehalte.
          The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

ik neem voedingssup. ik heb geen tekorten, blijkt uit bloedtest.
            mijn dokter zegt dat het schommelt, maar ik vind het behoorlijk laag, ik vertrouw mijn dokter niet meer !
            zeg nu zelf 312 ng is wel zeer laag niet ?

Comment

zijn er verder nog mensen die hier enige kennis van af weten ?

alvast bedankt

Comment

Verschil is niet zo groot, aangezien het beide om momentopname gaat.
                Merk jezelf dat je last hebt van te laag testosteron? Want zolang je er niets van merkt, boeit het ook niet. Waarom laat je eigenlijk je bloed elk jaar testen?
                Ik zou me d'r in elk geval niet druk om maken tenzij ik het echt merk, en er last van ondervind.

Comment

testosteron daalt altijd tijdens een dieet waarbij je minder kcal nuttigt.
                  tijdens een periode van een calorie deficiet gebeurt het volgende met je hormonen: insuline omlaag. testosteron omlaag. IGF-1 omlaag. thyroid/schildklier hormonen omlaag. catecholamines omhoog. cortisol omhoog. leptine omlaag. ghrelin omhoog. je bent katabool. (tijdens een periode van een kcal overschot gebeurt vrijwel het tegenovergestelde).
                  -------------------

Jij streeft naar een 500-1000g gewichtsverlies per dag. Dit is zowieso onmogelijk, maargoed als je heel snel gewicht wil verliezen, dan zul je heel weinig kcal tot je moeten nemen (met alle gevolgen van dien, want dit is extreem slecht voor je spiermassa ongeacht je eiwitinname).

Het grootste deel van je probleem (laag testosteron), ligt dus aan het feit dat je aan het dieten bent. Hoe strenger/langer je dieet, hoe groter het effect.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
                    ik neem voedingssup. ik heb geen tekorten, blijkt uit bloedtest.
                    mijn dokter zegt dat het schommelt, maar ik vind het behoorlijk laag, ik vertrouw mijn dokter niet meer !
                    zeg nu zelf 312 ng is wel zeer laag niet ?
                    stel je niet zo aan. De piek die elke puber heeft is normaal en vergaat weer eind van de puberteit. en nu blijft je testosteron de rest van je leven zakken geleidelijk. als je 26-30 bent ga je zeker ook huilen omdat je testosteron weer met een grote stap zakt.

Als je naast het sporten te weinig vetten eet zoals vette vis, noten e.d. dan motiveer je de testosteron ook niet om optimaal te werken. Dus zoek je probleem in je eetpatroon. Want afvallen met eiwitshakes belooft niet veel goeds...ergo volgens mij weet je geen ruk van wat je aan het doen bent. Hoe zit je kcal, koolhydraat, vet en totale eiwit inname. Lees zomerstickie voor een fatsoenlijk afval schema en stel realistische doelen zoals een half % vetverlies in een week.

Comment

Geniet maar van de periodes waar je je nog elke dag 3x op een dag suf rukt, op een gegeven moment zul je er steeds minder zin in krijgen
                      ~love what you do, do what you love~

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        testosteron daalt altijd tijdens een dieet waarbij je minder kcal nuttigt.
                        tijdens een periode van een calorie deficiet gebeurt het volgende met je hormonen: insuline omlaag. testosteron omlaag. IGF-1 omlaag. thyroid/schildklier hormonen omlaag. catecholamines omhoog. cortisol omhoog. leptine omlaag. ghrelin omhoog. je bent katabool. (tijdens een periode van een kcal overschot gebeurt vrijwel het tegenovergestelde).
                        -------------------

Jij streeft naar een 500-1000g gewichtsverlies per dag. Dit is zowieso onmogelijk, maargoed als je heel snel gewicht wil verliezen, dan zul je heel weinig kcal tot je moeten nemen (met alle gevolgen van dien, want dit is extreem slecht voor je spiermassa ongeacht je eiwitinname).

Het grootste deel van je probleem (laag testosteron), ligt dus aan het feit dat je aan het dieten bent. Hoe strenger/langer je dieet, hoe groter het effect.
                        ik wil juist verhinderen dat mijn spiermassa verbrand, daarom gebruik ik 3 a 4 eiwitshakes, met elk 40g eiwit, plus eet af en toe gedurende de dag, een beetje gerookt zalm, of kip, en 1000 gram per dag verliezen, is nu onmogelijk geworden, ik dnek dat ik op puur vet aan het verliezen ben!

dit gaat sloom, om 100 gram per dag, vandaag had ik geluk 300 gram.

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
                          Geniet maar van de periodes waar je je nog elke dag 3x op een dag suf rukt, op een gegeven moment zul je er steeds minder zin in krijgen
                          hehe, ik laat me rukken !

Comment

ik dnek dat ik op puur vet aan het verliezen ben!
                            Ik hoop het voor je, maar ik betwijfel het

Comment

ik wil juist verhinderen dat mijn spiermassa verbrand, daarom gebruik ik 3 a 4 eiwitshakes, met elk 40g eiwit, plus eet af en toe gedurende de dag, een beetje gerookt zalm, of kip, en 1000 gram per dag verliezen, is nu onmogelijk geworden, ik dnek dat ik op puur vet aan het verliezen ben!

dit gaat sloom, om 100 gram per dag, vandaag had ik geluk 300 gram.
                              Laten we uitgaan van 4 shakes, is dus 160gr eiwit. Dan nog wat zalm of kip, in totaal dus max 200gr eiwit. Dit wil zeggen dat je amper 800kcal per dag eet, veel te weinig!
                              Weet je waarom je nu steeds minder afvalt? Omdat de behoefte aan calorieen van je lichaam sterk aan het dalen is. Uiteindelijk verlies je niks meer en wanneer je dan weer normaal eet kom je opnieuw zeer snel vet aan.

Stickys al gelezen?
                              @ ketIF

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X