BMR verhogen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    Als je alleen cardio en beetje buikspieren doet wordt je een kleinere en nog steeds even mollige versie als voorheen. Je verliest namelijk spieren en relatief weinig vet. Met cardio gaat je BMR maar tijdelijk een beetje omhoog.

Dus je moet KT doen als je fatsoenlijk wilt afslanken. Je BMR gaat bij ontwikkeling van spiermassa constant een bepaalde hoeveelheid omhoog.
    Hoe kan je nu, spieren kweken en tegelmijk vet verbranden ????
    da's topch onmogelijk !
    Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Originally posted by Snowfever View Post
      @Viranelly....volgens mij zijn de adviezen gericht op tuner1346, die 3-4 keer per week aan cardio doet en geen KT. Waarom reageer je op een advies wat gericht is aan iemand anders? Jou situatie is kennelijk anders, jij doet immers wel aan KT.
      eigenlijk doe ik wel krachttraining 3 keer per week + 2 keer / week cardio 20 a 30min op een 80 - 85 ´% hartslag. ;-)))

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
        eigenlijk doe ik wel krachttraining 3 keer per week + 2 keer / week cardio 20 a 30min op een 80 - 85 ´% hartslag. ;-)))
        Prima. Eet er wel goed bij, anders gaat je spiermassa naar de knoppe. Spiermassa bouwen en vetmassa verliezen gaat over de tijd gezien prima samen.

Comment

Vooral beginners kunnen goed spieren kweken en vet verbranden, hangt ook nauw samen met goede voeding. Gevorderden kiezen vaak voor bulk of cut periodes. In de bulk flink groeien om vervolgens het teveel aan vet in de cut wegwerken.

Comment

lijkt me dat je met cardio nooit je BMR kan verhogen. Enkel je (niet basic) Metabolic Rate.
            BMR verhoging kan enkel door bijvoorbeeld meer spiermassa of door te spelen met warmte/kou om je interne thermostaat op te krikken.

Maar ik krijg het gevoel dat TS niet persé vraagt naar BMR maar naar eerder naar 'MR'

Tijdelijk BMR verhoging kan technisch gezien sowieso niet :P Maar misschien denk/doe ik weer te moeilijk
            Fear is the mind killer

Comment

Vooral beginners kunnen goed spieren kweken en vet verbranden, hangt ook nauw samen met goede voeding. Gevorderden kiezen vaak voor bulk of cut periodes. In de bulk flink groeien om vervolgens het teveel aan vet in de cut wegwerken.
              Jazeker, ik heb een BMR van 2060 kcal ik eet perdag 1800 -2200 kcal perdag doe powertraining en cardio, tijdens cardio weet ik dat ik 450 kcal verbrand.
              sommige van jullie hbben eens gezegt dat 2200 kcal al niet genoeg was !

heb daar toch men twijfels over

weeg 87.2 kg
              59.1 % water
              7.2 % vet
              43.5 %spiermassa
              en een BMI van 28.3
              BMR 2060 KCAL

Comment

BMR is 2060 en je eet hooguit 2200? Als ik simpel reken met jou stats zou jou onderhoudsniveau uitkomen rond de 3100 kcal oftwel je zit er 900 kcal onder?
                Leg me uit hoe je dit volhoud? Kloppen je stats...7,2 % vet is echt laag!

Comment

BMR is 2060 en je eet hooguit 2200? Als ik simpel reken met jou stats zou jou onderhoudsniveau uitkomen rond de 3100 kcal oftwel je zit er 900 kcal onder?
                  Leg me uit hoe je dit volhoud? Kloppen je stats...7,2 % vet is echt laag!
                  ja vond ik ook kheb zo een weegschala waar je je lichaamsanalise kunt doen; kvind het soms ook raar maja

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
                    ja vond ik ook kheb zo een weegschala waar je je lichaamsanalise kunt doen; kvind het soms ook raar maja
                    zo'n weegschaal is prut

Comment

Bij 7% en 87 kg ben je één grote spierbundel waarbij je elke spier duidelijk kunt zien. Kijk in de spiegel en oordeel zelf.

Comment

Bij 7% en 87 kg ben je één grote spierbundel waarbij je elke spier duidelijk kunt zien. Kijk in de spiegel en oordeel zelf.
                        hoeft niet misschien is hij wel heel lang ?
                        of zwaare botten of whatefer
                        Lost all i got

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                          hoeft niet misschien is hij wel heel lang ?
                          of zwaare botten of whatefer
                          bmi 28 en bmr 2060, klinkt klein of vettig

Comment

@TS: geloof het nou maar, krachtraining is DE manier om er beter uit te zien. Of je nu wilt afvallen of aankomen, KT is echt 100x beter dan cardio.

Ik vond mezelf een jaar terug ook te dik, terwijl ik maar iets van 82kg woog bij 179. Ik had totaal geen verstand van voeding of training, dus ik dacht als ik gewoon 4x per week een uur ga hardlopen en weinig eet dan moet ik wel afvallen. Dit gebeurde ook, alleen ik ging er niet veel beter uitzien. Ik begon vocht vast te houden in me gezicht en ik had nog steeds een buikje..

Ik dacht bij mezelf, hoe kan dat nou, ik eet weinig en loop 4x per week hard..
                            Toen kwam ik op dit forum en ben ik keihard gaan trainen in de gym. Ik weeg nu weer 80kg, alleen zie ik er totaal anders uit dan een jaar terug. Puur door de krachtraining.

Dus onthoud, van cardio val je niet af, je verliest vet door goede voeding en goede krachtraining met eventueel een beetje cardio erbij. Maar de focus moet liggen op je voeding en op je KT.

En verder is er dus een GROOT verschil tussen gewicht verliezen en vet verliezen. Je kan afvallen, maar als dit geen vet is, dan is het water of nog erger spier, en dat is het laatste wat je wilt.
                            Failure is your friend

Comment

Hij is nog geen 1,80 volgens zijn stats! En zegt zelf in een andere post die hij overgewicht heeft.

Comment

Originally posted by Bolder View Post
                                bmi 28 en bmr 2060, klinkt klein of vettig
                                Idd ben vettig ;-))

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X