Hoe zit het nou? (vet/spier/gewicht)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe zit het nou? (vet/spier/gewicht)

Ik heb me gewogen op de sportschool (op zo'n uitgebreide weegschaal) en heb nu een vraag over het vet/spierpercentage.

Ik ben een vrouw, 1.72, 63 kg en heb op het moment een vetpercentage van 26.1% (16.6 kg).

Het is de bedoeling dat ik 2/3x per week krachttraining ga doen en 1x per week beetje cardio (skaten, fietsen, hardlopen).

Zal mijn gewicht nou toenemen (omdat spieren meer wegen dan vet?) of is dat niet 1:1 verdeeld? Zet niet altijd al het vet zich om in spier? Dus val je ook een deel af?

Is het verstandiger om te gaan meten?

En hoe zit het met het vetpercentage? Wat is rieeel in bijv. 5/6 maanden? (bij gemiddeld 3x per week trainen)

Alvast bedankt!
    "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Effe de stickies

Comment

Hier in de afslank pijler?

Ik heb ze net doorgenomen, maar daar vind ik het antwoord op mijn vragen niet. Wel heel veel andere informatie (die ik nog even rustig tot mij moet nemen)

Comment

vet kan zich niet omzetten in spieren. je houd dezelfde hoeveelheid spiere,ze worde alleen groter en dus ook zwaarder. maar je krijgt natuurlijk niet gelijk een vrouwenbodybuilders lichaam erdoor je gewicht zal wel schommellen en naar omlaag gaan maar als je goed traind/eet niet te veel ,je vet gaat zowiezo weg en strakker word je zeker
        en kwa vetpercentage dat haalbaar is hangt het af van pers tot pers en hoe serieus je het nemt
        next goal: becoming baloe jwt

"velen voelen zich geroepen,maar weinigen zijn uitverkoren"

Comment

Thanks!

Ben ik daarvan ook weer op de hoogte..

Schrok nogal van het vetpercentage eigenlijk. (Nu lees ik trouwens dat het verschil tussen mannen en vrouwen qua vet echt groot is..) Maar ik wil wel graag een doel voor ogen hebben als ik train en dat vind ik moeilijk omdat ik eigenlijk niet weet hoe veel ik dan moet zakken in vetpercentage, hoeveel spieren ik moet opbouwen en wanneer ik resultaat ga zien.

Waarschijnlijk is het een kwestie van uitproberen en gaan knallen.. Maar het zou fijn zijn een beeld voor ogen te hebben.

Op internet vind ik 1000 plaatjes van gespierde mannen etc. Maar als ik op zoek ga naar een mooie gespierde vrouw vind ik echt niets! Ik moet echt een beeld hebben waar ik zo nu en dan naar kan kijken en dat ik denk "Ja, daarvoor doe ik het!" (natuurlijk doe ik het ook voor de gezondheid en omdat het lekker is om te trainen.. maar dat beetje extra op dagen dat het zwaar wordt )

Comment

Genoeg gespierde vrouwen, moet je maar ff rondneuzen op bodynet.

Over jou doel, zal ik lekker na 23% eerst gaan. Kost je 6 weken ongeveer. Daarna op onderhoud eten en lichtjes spiermassa winnen, dit doe je 2 a 3 weken. En daarna door naar de 20%. Dan ga jij al heel blij zijn met je resultaat.

Nu eerst wat moet je doen: - gezond eten(post je voedingsschema in de voedingssectie, door middel van de stickies kan je die opstellen)
            - goed trainingsschema en aanpak(post deze in de training sectie)

Hoop hopelijk meer te lezen van je en suc6

Comment

Heb er echt zin in!

Neem straks mijn schema mee naar huis en zal ik het hier typen (in de pijler trainingsschema). Op die manier kan ik ook ff aan die afkortingen wennen, want de helft van de tijd ben ik echt verdwaald .

Voedingsschema heb ik net inderdaad al doorgelezen. Heb ook mijn behoefte uitgerekend via de link die gegeven werd. Er staat bij dat als je gewicht kwijt wil je 500 Kcal onder je behoefte moet gaan zitten maar dat lijkt mij wel heel weinig. (Nu wil ik ook niet afvallen, maar alleen dat vet lozen en spieren krijgen )

Ik kwam uit op 1966 - 103 gr eiwitten - 44 gr vet - 291 gr Koolhydraten.

Nja ik ga vanavond eens kijken hoever ik kom met een voedingsschema!

Bedankt voor de reacties.

Comment

succes
                next goal: becoming baloe jwt

"velen voelen zich geroepen,maar weinigen zijn uitverkoren"

Comment

Yeah heb ook een goed fototje gevonden (zonder de boobs dan haha)

Comment

Originally posted by Supernatural View Post
                    Heb er echt zin in!

Neem straks mijn schema mee naar huis en zal ik het hier typen (in de pijler trainingsschema). Op die manier kan ik ook ff aan die afkortingen wennen, want de helft van de tijd ben ik echt verdwaald .

Voedingsschema heb ik net inderdaad al doorgelezen. Heb ook mijn behoefte uitgerekend via de link die gegeven werd. Er staat bij dat als je gewicht kwijt wil je 500 Kcal onder je behoefte moet gaan zitten maar dat lijkt mij wel heel weinig. (Nu wil ik ook niet afvallen, maar alleen dat vet lozen en spieren krijgen )

Ik kwam uit op 1966 - 103 gr eiwitten - 44 gr vet - 291 gr Koolhydraten.

Nja ik ga vanavond eens kijken hoever ik kom met een voedingsschema!

Bedankt voor de reacties.
                    ongeveer 500 kcal is niet veel of weinig, het is de gezonde manier... maar goed, mss kan 600 of 700 niet echt veel kwaad... maar elke dag een beetje is voor het lichaam en voor je doel het beste...

als je eigenlijk strakker wilt staan, zou ik zelfs mss durven aanraden minder dan 500kcal tot zzelfs onderhoud te eten, zodat je geen spieren verliest of iets meer dan onderhoud zodat je wat spier bij krijgt

Comment

Wat ik zelf gemerkt heb nu in de eerste weken is dat je omvang ineens snel gaat slinken, je lichaam gaat strakker staan. Mijn gewicht is heel licht gestegen, maar mijn omvang blijft afnemen Ik weet natuurlijk niet hoe snel dat gaat voor de mensen met een lager vetpercentage, ik kwam van de 33%.
                      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik zou als ik jou was trouwens niet 290 gram aan KH eten. Ik ben aan het kuren(cut) en eet zoveel KH en ben even groot/klein als jij. Tevens ben ik ruim 17 kilo zwaarder met 14% bf.
                        Last edited by Prazoc; 03-06-2011, 11:44.

Comment

Zou op de 175gr eiwit en 175gr KH gaan zitten, met 60 gram vet.

Kom je uit op 1940 kcal. Eerste tijd gewoon je lichaam goed voeden, en met behulp van je training het vet eraf halen en spiermassa erbij.

Zelf heb ik ik 9 maanden tijd zeker 10kg vetmassa verloren waarbij ik zo'n 7kg spiermassa erbij heb gekregen door gewoon op onderhoud te eten.

Succes!
                          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by Supernatural View Post
                            Zal mijn gewicht nou toenemen (omdat spieren meer wegen dan vet?) of is dat niet 1:1 verdeeld?
                            Je zult me wel een pietlut vinden maar 1 kg spieren weegt nog steeds evenveel als 1 kg vet. Spieren wegen dus niet meer dan vet. Wat wel het geval is, is dat het soortelijk gewicht van vet lager is dan van spierweefsel. Met andere woorden: 1 kg vet heeft een groter volume dan 1 kg spierweefsel.

Zoals reeds opgemerkt kan vetweefsel niet omgezet worden in spierweefsel. Vet vervult de rol van "reservetank" en bevat energie die je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld een training. Dus door middel van training (met name cardio) kan je vet verliezen. Echter, door goede voeding kan je veel beter/efficiënter zorgen dat je vetpercentage onder controle komt en blijft.

Je merkt ook op dat je nauwelijks foto's van gespierde vrouwen tegenkomt. De reden is dat het voor vrouwen veel moeilijker is om spierweefsel te kweken. Dit wordt veroorzaakt door het hormoon testosteron. Testosteron spoort het lichaam aan om spierweefsel te kweken. Vrouwen hebben dit hormoon in veel mindere mate dan mannen.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Figure Athlete

http://www.t-nation.com/figureImages.jsp?pageNo=1

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X