Vraag over Macro's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over Macro's

Ik ben aan het afvallen. Wat ik nu begrijp is dat ik ongeveer 50 gram aan vet nodig heb op een dag. 1 gram vet = 9 Kcal. Ik heb net een bak griekse yoghurt op, waar per 100g 10g vet zit. er zit 500 gram in de bak griekse yoghurt. Dat betekent dus 10g x 5 = 50g ????

Wil dat zeggen dat als ik 1 bak griekse yoghurt neem ik mijn dosis vet voor vandaag al binnen heb?
    Wil dit ook zeggen dat als ik nu iets eet waarin een hoge dosis aan vet zit (ik denk bijvoorbeeld aan noten), ik aankom in plaats van afval?
    Last edited by Optimus_Prime; 15-06-2011, 12:41.
    ~love what you do, do what you love~

waarschijnluk zit er 10gram eiwit in en zo niet ja dan 50gram vet
    Lost all i got

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
      Wat ik nu begrijp is dat ik ongeveer 50 gram aan vet nodig heb op een dag.
      Hoe zwaar weeg je?, 50 kilo?, dan ja, niet?, dan niet......je hoort 1 tot 1,5 gram per kg lichaamsgewicht oftewel 30% van je calorie inname aan vetten te consumeren waarvan 30% uit meervoudige verzadigde en 70% uit enkelvoudige onverzadigde vetten......tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
        Hoe zwaar weeg je?, 50 kilo?, dan ja, niet?, dan niet......je hoort 1 tot 1,5 gram per kg lichaamsgewicht oftewel 30% van je calorie inname aan vetten te consumeren waarvan 30% uit meervoudige verzadigde en 70% uit enkelvoudige onverzadigde vetten......tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb
        Zou dit niet moeten zijn: Lean body mass?
        Dus 81 kilo (mijn gewicht) - 17% = 64g vet

Zelfde berekening zie ik bij eiwitten: 81 kilo - je vet percentage = je lean body mass. Dan 1 g per kg die je hebt, zoals je zegt = 64g eiwit

Maar wat ik dus begrijp is dat je vrij snel op je grammen zit?

Comment

Dan neem je de volgende keer wat anders dan Griekse yoghurt?
          'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
            Dan neem je de volgende keer wat anders dan Griekse yoghurt?
            das de vraag niet, maar bedankt voor je inbreng

Comment

Zou dit niet moeten zijn: Lean body mass?
              Dus 81 kilo (mijn gewicht) - 17% = 64g vet

Zelfde berekening zie ik bij eiwitten: 81 kilo - je vet percentage = je lean body mass. Dan 1 g per kg die je hebt, zoals je zegt = 64g eiwit

Maar wat ik dus begrijp is dat je vrij snel op je grammen zit?

dat soort detailleringen doe je pas wanneer je overmatig veel vet heb....17% vp is normaal bij een man..

Comment

dat soort detailleringen doe je pas wanneer je overmatig veel vet heb....17% vp is normaal bij een man..
                Klopt. Maar ik wil lager komen te zitten. Dus dan zal ik toch iets beter moeten gaan opletten wat ik tot me neem, toch?

Ik ben van 30 tot 17 gekomen, wat natuurlijk goed is. Maar het had veel sneller gekund als ik me eerder echt had verdiept wat goede voeding precies inhoud en hoe ik mijn inname kan calculeren. Ik wil er in ieder geval nog wat kilo's af

Comment

Klopt. Maar ik wil lager komen te zitten. Dus dan zal ik toch iets beter moeten gaan opletten wat ik tot me neem, toch?

Ik ben van 30 tot 17 gekomen, wat natuurlijk goed is. Maar het had veel sneller gekund als ik me eerder echt had verdiept wat goede voeding precies inhoud en hoe ik mijn inname kan calculeren. Ik wil er in ieder geval nog wat kilo's af
                  eiwitten op 3 gram per kg lichaamsgewicht
                  vetten op 1 tot 1,5 gram per kg lichaamsgewicht
                  de rest aan koolhydraten

Je ziet dat de koolhydraten kunnen fluctureren naar gelang van cutten of bulken....

Comment

hewt belangrijkste van afvallen is dat je minder energie inneemt dan dat je verbruikt.
                    dit staat los van het feit of deze kcals uit vetten, eiwitten of koolydraten komen.

wel is het verstandig je aan richtlijnen te houden daarbij is het erg belangrijk voldoende eiwit te nemen om spierafbraak te voorkomen, ook is voldoende vet belangrijk en het liefst onverzadigd, dus geen griekse yoghurt!!!

daarna vul je je kcals nog aan met koolydraten.
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik dacht dat griekse yoghurt goed was?

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                        ook is voldoende vet belangrijk en het liefst onverzadigd, dus geen griekse yoghurt!!!

daarna vul je je kcals nog aan met koolydraten.
                        Vergeet het belang van verzadigde vetten niet.....

Comment

Vergeet het belang van verzadigde vetten niet.....
                          tuurlijk heb je ook verzadigde vetten nodig,
                          alleen als je genoeg vetbronnen eet met veel onverzadigd vet dan krijg je ook al voldoende hoeveelheden verzadigd vet binnen. en vergeet niet dat magere vleeswaren ook verzadigd vet leveren zoals kip.
                          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik dacht dat griekse yoghurt goed was?
                            vet is niet verkeerd alleen moet je uitkijken voor te veel verzadigd vet en griekse yoghurt is voor zo´n 80% verzadigd vet.

Comment

Die vetten kun je makkelijk hebben, is niets mis mee. Die griekse yogurt ook niet, zal het gewoon blijven eten in de cut. en op het moment dat gewicht afnamen wat stagneert even kijken of deze yogurt te vervangen is voor de kwark (mager) natuurlijk. tot die tijd, lekker blijven eten.

zelf heb ik ook maaltijden waarbij ik grote hoeveelheden vetten naar binnen werk. blijf prima afvallen, beter nog zelfs. want op het moment dat ik vetten te laag heb gebeurt er weinig qua vetverbranding.

succes,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X