vocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vocht

Wist niet juist waar ik het moest zetten maar aangezien ik aan het cutten ben doe ik het maar hier.

Ik heb dagen dat ik dus mijn vet% meet en dat ik op 15 % sta en dagen dat ik op 12 % sta, terwijl het de dag erna is. Iemand heeft me gezegd dat ik redelijk wat vocht ophoud. Heeft vocht dan zo'n grote invloed op je vet%? Kan iemand me zeggen hoe ik dat kan voorkomen en hoe ik het weg krijg? Ben nu bijvoorbeeld een stuk geminderd met melk, alleen nog in brinta. En ik merk wel verschil qua definitie in spieren maar het verschilt gewoon van dag tot dag. En snap echt niet waarom.

Kan iemand me uitleggen hoe dit komt en hoe ik het vocht weg krijg zodat ik wat droger sta?
    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

als je je vet% met een speciale weegschaal laat meten gaat door het vocht de trillingen sneller door je lichaam en word je vet& minder heb je minder vocht word je vet percentage meer!

als je houd plooi doet zou je onderhuids vocht vast kunnen houden en dan is het logischs dat een meeting hoger uitkomt. plas pillen ga je niet normaal veel van pissen en lijkt me slecht...

misschien wat zout over je eten?? dat ontrekt ook vocht uit je lichaam.

Comment

Originally posted by thijmen1993 View Post
      als je je vet% met een speciale weegschaal laat meten gaat door het vocht de trillingen sneller door je lichaam en word je vet& minder heb je minder vocht word je vet percentage meer!

als je houd plooi doet zou je onderhuids vocht vast kunnen houden en dan is het logischs dat een meeting hoger uitkomt. plas pillen ga je niet normaal veel van pissen en lijkt me slecht...

TS, kijk even naar je totale dagelijkse koolhydraten-intake.

Comment

Melk: Zoek eens op Co-enzym R (biotine)

Co-enzym R houd de huid soepel/vettig en is betrokken bij de aanmaak van keratine. Dit bij elkaar word door sommigen gezien als een dikke huid (imo is het gewoon een gezonde huid).

Zout: Minderen.. denk aan rijst ipv brood bijvoorbeeld.

Veel water drinken wil ook wel eens helpen.
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
          Melk: Zoek eens op Co-enzym R (biotine)

Co-enzym R houd de huid soepel/vettig en is betrokken bij de aanmaak van keratine. Dit bij elkaar word door sommigen gezien als een dikke huid (imo is het gewoon een gezonde huid).
          Nuttige post

dit heb ik nog nooit gelezen en ik vroeg me al af waarom melk/lactose je huid dikker laten lijken.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post

TS, kijk even naar je totale dagelijkse koolhydraten-intake.
            Mijn koolhydraten inname vandaag was 190 gr, als ik op onderhoud zou eten dan mag ik normaal gezien 280 gr nemen.

Moet ik nog lager gaan?
            Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
              Moet ik nog lager gaan?
              Dat hangt af van je totale voedingsschema.
              Vermijd zout, dat zorgt ervoor dat je vocht vasthoudt.
              Hoe kom je aan die 12% en 15%? Hoe zijn die gemeten?
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                Dat hangt af van je totale voedingsschema.
                Vermijd zout, dat zorgt ervoor dat je vocht vasthoudt.
                Hoe kom je aan die 12% en 15%? Hoe zijn die gemeten?
                Het is gemeten met een schuifmaat. Heb een huidplooimeter besteld dus zal volgende keer nog eens doen.

Maar met de schuifmaat heb ik op 9 verschillende punten gemeten.

Volgens een berekening op dit forum mag ik +- 2900 kcals hebben.

155 gr ei
                62 gr vetten
                399 gr kh

Nu heb ik eiwitten verhoogd en kh verlaagd omdat ik aan het cutten ben.

Comment

Is het mogelijk te posten wat je nu precies eet?

Comment

opstaan: 30 gr shake met water

07.30: 80 gr brinta + 400 ml magere melk.

10.00: 120 gr kipfilet (beleg) + groente (broccoli) + appelmoes.

12.30: 120 gr kipfilet + groente + 30 gr shake met water

15.30: kwark (platte kaas) 250 gr + 100 gr noten

18.30: avondeten: kipfilet met rijst, kalkoen met ananas schijfjes en aardappelen, vis met prei of wortelen met erwten, pasta met zalm, broccoli door elkaar. Is verschillend maar is meestal één van die dingen.

20.30: trainen

shake

voor slapen: 250 gr platte kaas.

Comment

Voeding is oke.
                      Check nog even hoeveel zout je binnenkrijgt, vooral in het avondeten.

Ben bang dat je een verkeerde manier van meting hanteert.

Comment

Originally posted by thijmen1993 View Post

Goed veel zout eten inderdaad, dan bloat je lekker en word je net een waterballon. Damn 'Thijmen1993', je moet echt eens ophouden met allemaal onzin op dit board te verspreiden.
                        'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                          Goed veel zout eten inderdaad, dan bloat je lekker en word je net een waterballon. Damn 'Thijmen1993', je moet echt eens ophouden met allemaal onzin op dit board te verspreiden.
                          Ja inderdaad, zout houdt juist vocht vast.
                          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Ik dacht dat ook van zout

Zal maar naar snuff zijn uitleg luisteren en eens letten in wat er allemaal zout zit dat ik eet. Ik weet wel dat het kipfilet beleg dat ik eet enorm zout is.

De verkeerde manier van meting zou wel eens heel goed kunnen, ik doe het nu nog met een schuifmaat dus zal wel niet in orde zijn.

Ook heb ik weinig geduld en had ik stiekem gehoopt dat ik 1 % per week kon verliezen. Zal maar wat meer geduld opbrengen.

Comment

Originally posted by blue_eye View Post
                              Ik dacht dat ook van zout

Zal maar naar snuff zijn uitleg luisteren en eens letten in wat er allemaal zout zit dat ik eet. Ik weet wel dat het kipfilet beleg dat ik eet enorm zout is.

De verkeerde manier van meting zou wel eens heel goed kunnen, ik doe het nu nog met een schuifmaat dus zal wel niet in orde zijn.

Ook heb ik weinig geduld en had ik stiekem gehoopt dat ik 1 % per week kon verliezen. Zal maar wat meer geduld opbrengen.
                              Probeer eens een andere methode.
                              Geen enkele manier zal jou exact vertellen wat jou BF is.
                              Ik meet mezelf ook met een huidplooitang en om eerlijk te zijn is het elk weekend wel ietsjes anders.
                              Ook hanteer ik de nek-taille methode. Ook niet exact maar het komt dicht in de buurt en is naar mijn mening meer stabiel als de meting uitgevoerd met de tang.

Als je nu eens met een meetlint je nek-omtrek en die van je middel opmeet.
                              Post die met je gewicht hier even, zal ik jou vertellen wat je BF is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X