vetreserves aanspreken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vetreserves aanspreken

Hallo iedereen,

ik ben nu enkele maanden bezig met een gezondere levensstijl (gezond eten en sporten) omdat ik tochwel zoals een groot deel van de bevolking wat buikvet heb dat ik graag er af wil.

Het buikvet situeert zich echt rond de navel, daarboven en daaronder heb ik een soort horizontaal 'lijntje' lopen waartussen de probleemzone zich bevind.

Ik ben totaal niet dik, en hoef ook niet af te vallen. Ik wil gewoon wat strakker in mijn lichaam zitten.
    Wat ik me nu afvroeg is hoe ik het beste ervoor kan zorgen dat mijn lichaam de vetreserves gaat aanspreken. Ik veronderstel dat dit is door de hoeveelheid vet te beperken.

Hoeveel vetten heeft het lichaam nodig om normaal te kunnen functioneren?
    Als ik op Google zoek zie ik tussen 50-90 gram staan, mag je onder die 50 gram gaan of heb je dan een tekort aan de goede vetzuren? De verzadigde vetten hebben ook totaal geen toegevoegde waarde dus mogen volledig geschrapt worden (of voor zover dat mogelijk is) als ik het goed begrijp?

Alvast bedankt!

ik ben de eerste maar niet de laatste die je gaat aanraden de stickies door te nemen. Zijn er duidelijk en volledig. Je zal er veel nuttige info in terugvinden.
    Succes alvast
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Cardio doen met een hartslag van rond de 120.Nog beter is HIT te doen.High Intensity Training.Als je dat goed doet duurt dat rond de 20 minuten.
      Werkt als volgt:5 minuten warming up(bv op de crosstrainer of hardlopen)daarna gooi je een minuut alles uit de kast(hartslag moet door het dak)om daarna een minuut een rustig tempo te doen.Dit doe je max 7 maal achter elkaar.Als je meer kan heb je het niet goed gedaan,dus echt alles uit de kast.
      Dan komt het,eet hierna de komende 3a4 uur geen koolhydraten en vetten,maar alleen een eiwitshake na de training.De vetverbranding van HIT komt juist de uren na de training flink op gang.Als je koolhydraten of vetten neemt stopt de vetverbranding.
      Succes.

Comment

Net zoals Dimix zegt jij heb duidelijk niet de stickys gelezen
        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
          Cardio doen met een hartslag van rond de 120.Nog beter is HIT te doen.High Intensity Training.Als je dat goed doet duurt dat rond de 20 minuten.
          Werkt als volgt:5 minuten warming up(bv op de crosstrainer of hardlopen)daarna gooi je een minuut alles uit de kast(hartslag moet door het dak)om daarna een minuut een rustig tempo te doen.Dit doe je max 7 maal achter elkaar.Als je meer kan heb je het niet goed gedaan,dus echt alles uit de kast.
          Dan komt het,eet hierna de komende 3a4 uur geen koolhydraten en vetten,maar alleen een eiwitshake na de training.De vetverbranding van HIT komt juist de uren na de training flink op gang.Als je koolhydraten of vetten neemt stopt de vetverbranding.
          Succes.
          20 minuten lijkt kort maar het is echt een slopende activiteit

Comment

Originally posted by Dimix View Post
            20 minuten lijkt kort maar het is echt een slopende activiteit
            Inderdaad, heb het laatst geprobeerd maar na 13min hield ik het dus echt voor gezien, lach volgens mij 10 minuten op de grond uit te huilen :P
            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
              Inderdaad, heb het laatst geprobeerd maar na 13min hield ik het dus echt voor gezien, lach volgens mij 10 minuten op de grond uit te huilen :P
              heb het ook 1 x gedaan met de crosstrainer. De kerel die toen naast mij rustig zijn ding aan het doen was keek toch vreemd op toen ik om de andere minnuut als een bezetene tekeer ging

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                heb het ook 1 x gedaan met de crosstrainer. De kerel die toen naast mij rustig zijn ding aan het doen was keek toch vreemd op toen ik om de andere minnuut als een bezetene tekeer ging
                hahaha ja ik laatst op de loopband. En maar op die snelheidsknopjes rammen
                Die wandelende mensen vond het maar raar
                Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Das ook de reden dat ik de loopband niet zo handig vind voor HIIT. Lekker losgaan op de crosstrainer is wat mij betreft het handigst, alleen staan ze je in het gemiddelde healthcentre wel aan te gapen ja.......

Comment

Uit de sticky's kan ik niet opmaken of je onder de 50 gram vetten mag.

Ik ga nu naar de gym, waar ik voornamelijk aan cardio doe voorafgegaan door wat krachttraining. HIIT wou ik uit proberen wanneer ik in de buitenlucht ga lopen, want in de fitness is dit echt niet handig vind ik.
                    Ik ben 20 jaar en zou dus aan een optimale hartslag van +- 140 slagen/min sporten, maar als ik de hartslagmeters van de toestellen moet geloven, zit ik hier snel over. Best een hartslagmeter aanschaffen dus.

Toch bedankt voor de reactie's

Comment

Originally posted by Lauwchen View Post

Ik ga nu naar de gym, waar ik voornamelijk aan cardio doe voorafgegaan door wat krachttraining. HIIT wou ik uit proberen wanneer ik in de buitenlucht ga lopen, want in de fitness is dit echt niet handig vind ik.
                      Ik ben 20 jaar en zou dus aan een optimale hartslag van +- 140 slagen/min sporten, maar als ik de hartslagmeters van de toestellen moet geloven, zit ik hier snel over. Best een hartslagmeter aanschaffen dus.

20 jaar en een optimale hartslag van 140? Dat lijkt me wel erg laag. Hoe kom je daar aan en waar is die hartslag dan optimaal voor?

Voor vetverbranding moet jij volgens mij een hartslag hanteren van 220-20 (je leeftijd) = 200
                      200 * 80% = 160
                      200 * 85% = 170

Je hartslag voor een optimale vetverbranding zou dus in de marge van 160/170 moeten liggen.

Comment

Om vet kwijt te raken kun je juist beter je koolhydraten verlagen en normaal of iets meer vet gaan eten.
                        createmybody.net

Comment

1 gram vet per kg lichaamsgewicht.
                          Waarom zou je er onder willen.

Dat soort vet maakt je niet dik hoor. Een overschot aan calorieen maakt je dik. Vooral koolhydraten als ik me niet vergis.
                          Is HIIT trouwens niet heel hoge intensiteit (zoals de naam zegt) en dus een hoge hartslag?
                          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Ik had gelezen dat 80-85% je maximale hartslag was, en de optimale hartslag voor vetverbranding 60-70% was. Dat weet ik dus ook weer
                            Ik vind het lastig om koolhydraten te laten.. dus mocht iemand een goede vervanger weten?
                            Ik ben een echte brood- en pasta eter (volkoren uiteraard) maar heb niet het gevoel dat ik meer verzadigd geraak van eiwitten

Comment

Ik had gelezen dat 80-85% je maximale hartslag was, en de optimale hartslag voor vetverbranding 60-70% was. Dat weet ik dus ook weer
                              Ik vind het lastig om koolhydraten te laten.. dus mocht iemand een goede vervanger weten?
                              Ik ben een echte brood- en pasta eter (volkoren uiteraard) maar heb niet het gevoel dat ik meer verzadigd geraak van eiwitten
                              de enige tip die ik weet is veel melk, kip, tonijn, andere vis.
                              lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X