Discussie: spaarstand

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nee, leptine kun je helaas niet injecteren, dat zou wat zijn.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      je hebt niet alles gelezen, anders zou je het antwoord weten
      Heb het later gezien. Het is te duur. Je kan via refeed van 2 dagen wel wat aan je leptine of hoe heet het doen.
      Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Originally posted by Toph View Post
        Erg interessant! Wat me opvalt is dat er wel weinig inname is qua kcal. Stel je behoefte is 4000kcal dan is de kans groter dat je KH inname de glycogeensyntheserate overschrijdt, waardoor je excess aan KH om gaat zetten in vet toch? Even jouw eerdere artikel in gedachten nemend waarin je iets vertelt over glycogeen synthese.
        als je behoefte 4000 kcal is, zal ik je nooit aanraden om 3 maaltijden per dag te nemen. aangezien niemand het echt fijn zal vinden om zich 3x per dag helemaal murf te moeten eten.

stel je neemt 500 kcal in 1 maaltijd. dan vormt dit een massa in je maag. stel je die massa even voor als een kleine bal. enzymen werken van buitenaf in op die bol om de voeding af te breken. zoon kleine bal is relatief snel afgebroken.

ok nu neem je een grote maaltijd met 1500 kcal. Nu is de "bal" 3x zo groot. enzymen werken nu ook weer van buitenaf op die bol in om de voeding af te breken, maar doet er nu een heel stuk langer over.

de inname is groot, maar doordat de afgifte nog steeds vrij geleidelijk aan gebeurt.....
        ---------------------------

hoe snel zoon bal wordt afgebroken, heeft ook te maken uit welke voedingsmiddelen deze "bal" bestaat. is dat een flinke portie vlees (langzaam verteerbaar) + veel groenten (zeer langzaam verteerbaar en lage gi), bonen et etc etc. dan zal die hele grote bal heel langzaam verteren, en daardoor is de afgifte zo geleidelijk, dat de glycogeen opslagcapacitiet waarswchijnlijk niet zal worden overschreden.

bestaat die bal uit een flink aantal sneden witbrood + een liter melk etc etc. dan zal die bol veel sneller verteerd worden, en dan is de kans groter dat glycogeen opslag capciteit overschreden wordt.
        -----------------------------

ik persoonlijk vind maaltijden van 1000 kcal (aan gezond voedsel zoals groenten, bonen, rijst, vlees, vis, etc) voor mij echt het maximum. dan zit ik echt propvol.

tuurlijk kan ik als ik minder gezond eet ook wel 1500 kcal eten, maar dat is nou juist niet de bedoeling. het liefst eet ik zelfs maar 800 kcal per maaltijd. ik eet vandaag 3600 kcal. dit betekent dat ik grofweg 4 grote meals eet wat een 3200 kcal zijn + een post workout shakle van een 400 kcal.

Wat ik duidelijk wou maken in dit topic, is dat je vooral moet doen waar jij je persoonlijk goed bij voelt. Iemand begon te roepen: je moet vaker eten want dat is goed voor de stofwisseling, en dit is onzin.

je voeding verdelen over meerdere maaltijden heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen. en dit geld ook voor je voeding verdelen over minder maaltijden. Het belangrijkste is dat hetgeen je eet gewoon goed is. de verdeling ervan is meer een kwestie van voorkeur (welke voor en andelen hecht jij meer of minder waarde aan. hoe ervaar jij het een of ander).

Wat voor jou het fijnste werkt, is de beste weg.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by spaake View Post
          Heb het later gezien. Het is te duur. Je kan via refeed van 2 dagen wel wat aan je leptine of hoe heet het doen.
          refeeds (high carb, low fat, moderate proteine). met kcal op of boven onderhoud, kunnen idd je letpine gehalte (en vele andere hormonen waarden) weer herstellen. dit is waarom je bijvoorbeeld bij een CKD of bij ud2 carb loads doet (die laag in vetten zijn).

er is ook een sticky over refeeds.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Kevster View Post
            Nee, leptine kun je helaas niet injecteren, dat zou wat zijn.
            kan wel, alleen moeilijk aan te komen en zeer duur.

bij mensen met overgewicht werkt het niet effectief omdat hun receptoren ongevoelig zijn geworden voor leptine terwijl er doordat ze heel veel vetcellen hebben al ruim voldoende leptine circuleert en geproduceert wordt.

bij mensen die al mager zijn daarintegen...dat zou wat zijn idd
            (al is leptine maar 1 van de manieren van je lichaam om zaken te reguleren, van de vele manieren).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X