Je kan WEL vet verliezen en toch spieren groeien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bilo View Post
    Ik vind hem inderdaad hele goede videos maken. Ik zal morgen als ik wat meer tijd heb die post van dyno even ontkrachten want de nummers kloppen toch niet helemaal

Zelf neem ik een goede omega 3 (zit veel verschil in), multivit, magnesium (herstelt mijn zenuwstelsel duidelijk sneller van), creatine en whey proteine
    Ben benieuwd.

Bron voor de waarden van omega 3 vetzuren:
    http://www.voorlichtingmvo.nl/gfx/fi...3_vetzuren.pdf

Bron voor de glutamine in de verschillende producten:
    Nutrition Facts and Analysis for Chicken breast tenders, uncooked

bij "proteine and amino acids" kun je klikken op "more details". Daar zie je het volledige aminozuur spectrum / hoeveelheden in mg per aminozuur, van het product dat je bekijkt. Let goed op dat je de serving size meeneemt in je berekeningen. Deze staat vaak standaard op 1oz, maar kun je omzetten naar 100g of kilo.
    -----------------

Oja, ben overigens zelf niet tegen het gebruik van supplementen. Ze leveren een stukje gemak wat soms wel van pas kan komen / handig is. Ja dat klopt.

Maar om te stellen dat je voor het bouwen van spiermassa en verliezen van vet in eenzelfde periode supplementen nodig hebt (zoals jij deed in post nummer 3 in dit topic), klopt dan weer niet.

(ben overigens zelf het levende bewijs aangezien ik de laatste maanden geen supps heb gebruikt. Klopt niet helemaal, heb wel havermoutmeel gekocht bij body en fitshop, omdat ik geen zin had om mijn eigen havermout te malen. maar eigenlijk is dit ook gewoon voeding en niet een supp).
    Last edited by dynobet; 13-11-2013, 01:17.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik vind hem inderdaad hele goede videos maken. Ik zal morgen als ik wat meer tijd heb die post van dyno even ontkrachten want de nummers kloppen toch niet helemaal

Zelf neem ik een goede omega 3 (zit veel verschil in), multivit, magnesium (herstelt mijn zenuwstelsel duidelijk sneller van), creatine en whey proteine
      ik heb zo veel shit geprobeerd maar nooit merkbaar verschil gemerkt, heb dingen als omega en mv ook heel hoog gedosseerd om iets te merken maar ik heb nog nooit wat gemerkt.
      Maar jij merkt van wat omega 3 en mv dat je cns sneller hertsteld, ik wil je niet in twijfel trekken maar het lijkt me dat of het pplacebo is of dat je voeding daarvoor echt niet in orde was.

Comment

In dat filmpje: Supplementen omdat er in voeding van alles zit wat je niet nodig hebt? Nee, gelukkig is het vulmiddel en alles van de sups wel een hele nuttige bijdrage.
        Ironisch dat hij als argument gebruikt dat er oa metalen in kwik zitten. Maar dat is in visoliesupplementen niet anders, daar zit net zo goed oa kwik in. Sterker, veel leveranciers zijn vaag over welke visbronnen ze hebben gebruikt. En hoe groter/ouder de vis is, hoe meer metalen erin zitten.
        Uit voeding is vis niet de enige bron; avocado, noten, (lijnzaad)olie, ect. Veel van die bronnen hebben nog diverse andere voordelen. En welk voordeel bieden visoliesupplementen tegenover een mooie schone vetbron?

Beetje jammer trouwens, als je niet iets in je eigen woorden kan verwoorden, Bilo. Ik neem aan dat als je hem volledig begrijpt je het ook zelf kan verwoorden.

Ik kan niet trouw elke dag die hoeveelheden eten hoor. Zo enorm strak ben ik niet in mijn voedingsschema
        Met zon instelling wordt het sowieso al appels met peren vergelijken
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Grote voordeel van die supps is dat sponsorboy er aan verdient, dus voor hem is het veel beter dan het eten van echte voeding met extra micro's e.d.

Comment

Ik kom er op terug mannen (en vrouw) haha

pff ik heb echt helemaal geen inspiratie om te discussieren. Kut weer en voel me depri
            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Van alle dingen die je kan controleren, kies je uitgerekend het weer om je depri te laten voelen :P. Iets doe je niet goed.

Life is as good, as you make it.

Comment

Ja bilo kom op man depri voelen is voor wijven man...wij hebben een heel makkelijke manier om je dopamine te verhogen
                Een discussie aangaan als je het zelf niet jsn verwoorden en dan zeker tegen een dynobet is ook niet leuk

Comment

Even uit 35jaar ervaring, mensen die EN spiermassa aan willen komen EN vet willen verliezen doen er bijna altijd langer over om een bepaald stadium te bereiken dan mensen die gefaseerd bezig zijn.

Dit geld voor zowel naturals als gebruikers in een opbouwprogramma.
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Dank je mannen.

3XL. Wie ben ik om tegen 35 jaar ervaring in te gaan.
                    Ach ja, we weten allemaal al lang dat ik eigenwijs ben :P..dus toch bij deze:

Gewoon even op het gevoel he, zonder research om het te staven:...Ik denk dat tegenwoordig er zoveel methodes zijn die anders zijn dan vroeger. UD2.0, carbcycling etc. Maar ook de supplementen zijn beter, de technieken en ook de kennis. Vroeger (30 jaar geleden) dachten ze echt dat zo lang mogelijk krachttrainen je zo sterk mogelijk maakte. Plus zoveel mogelijk eten. Plus erg lang op de crosstrainer staan om vet te verliezen. Tegenwoordig weten we dat 45 minuten KT beter is, plus 10 minuten HIIT heel goed is om vet te afterburnen maar geen spieren. Plus de kennis over hoog in proteine zitten plus andere voedingskennis.

Denk je niet dat dat allemaal meehelpt in dat je tegenwoordig meer kennis hebt hoe je vet kan verliezen en toch spieren kan laten groeien?? En dat is een vraag, ik weet het ook niet zeker :P

Dus eigenlijk wat die man in die video zegt: "ja je moet een kcal tekort hebben om vet te verliezen, maar je hoeft niet perse meer een kcal overschot te hebben om spieren te kweken".

Comment

Wel om snel spieren te bouwen is het punt...

Comment

Denk je niet dat dat allemaal meehelpt in dat je tegenwoordig meer kennis hebt hoe je vet kan verliezen en toch spieren kan laten groeien?? En dat is een vraag, ik weet het ook niet zeker :P

Dus eigenlijk wat die man in die video zegt: "ja je moet een kcal tekort hebben om vet te verliezen, maar je hoeft niet perse meer een kcal overschot te hebben om spieren te kweken".
                        Er wordt ook niet gezegd dat het niet kan.

Originally posted by 3XL View Post
                        Even uit 35jaar ervaring, mensen die EN spiermassa aan willen komen EN vet willen verliezen doen er bijna altijd langer over om een bepaald stadium te bereiken dan mensen die gefaseerd bezig zijn.
                        Dit geld voor zowel naturals als gebruikers in een opbouwprogramma.

Ik denk dat tegenwoordig er zoveel methodes zijn die anders zijn dan vroeger. UD2.0, carbcycling etc. Maar ook de supplementen zijn beter, de technieken en ook de kennis. Vroeger (30 jaar geleden) dachten ze echt dat zo lang mogelijk krachttrainen je zo sterk mogelijk maakte. Plus zoveel mogelijk eten. Plus erg lang op de crosstrainer staan om vet te verliezen. Tegenwoordig weten we dat 45 minuten KT beter is, plus 10 minuten HIIT heel goed is om vet te afterburnen maar geen spieren. Plus de kennis over hoog in proteine zitten plus andere voedingskennis.
                        Al die nieuwe kennis en bepaalde supplementen helpen uiteraard. Maar we hebben het hier over hoe lang het duurt voordat je het beoogde resultaat hebt behaald.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Dank je mannen.

3XL. Wie ben ik om tegen 35 jaar ervaring in te gaan.
                          Ach ja, we weten allemaal al lang dat ik eigenwijs ben :P..dus toch bij deze:

Gewoon even op het gevoel he, zonder research om het te staven:...Ik denk dat tegenwoordig er zoveel methodes zijn die anders zijn dan vroeger. UD2.0, carbcycling etc. Maar ook de supplementen zijn beter, de technieken en ook de kennis. Vroeger (30 jaar geleden) dachten ze echt dat zo lang mogelijk krachttrainen je zo sterk mogelijk maakte. Plus zoveel mogelijk eten. Plus erg lang op de crosstrainer staan om vet te verliezen. Tegenwoordig weten we dat 45 minuten KT beter is, plus 10 minuten HIIT heel goed is om vet te afterburnen maar geen spieren. Plus de kennis over hoog in proteine zitten plus andere voedingskennis.

45 minuten kracht trainen is echt te weinig om kracht te trainen...

Comment

Originally posted by Silk View Post
                            Denk je Silk?
                            Ook als je vooral compoundoefeningen doet en dan 2 x per week
                            Lijkt mij wel genoeg,maar ik heb nooit echt op kracht getraind.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Silk View Post
                              Sorry maar totaal niet mee eens. Sterker nog. Ik heb vroeger met Generalix hier getraind..en die deed een schema waar hij maar 15 minuten per dag trainde.

Al die theorien en schemas en technieken. haha ik gebruik gewoon graag mijn boerenverstand. En ik denk dat als je maar je spieren overload (en dat kan in 15 minuten) dan groeien ze. Meer spieren is meer kracht

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                                Even los van of deze hoeveelheden ook daadwerkelijk noodzakelijk/het meest effectief zijn:

Als die man in plaats van omega 3 uit tonijn (zeer magere vis, omega 3 vetzuren komen vooral voor in vette vissen), nou eens zou proberen om Omega 3 uit makreel of zalm te halen), dan zou je uitkomen op 50g makreel (EPA 1,46g DHA 2,86g per 100g) of 100g zalm (EPA 0,76g DHA 1,06g per 100g) per dag. Dit zou de volledige omega 3 hoeveelheid dekken die Jeff aangeeft als effectieve dosis.

Omega 3 vetzuren komen voor in veel meer voedingsmiddelen dan enkel vis. Zo bevatten walnoten bijvoorbeeld 8.70g omega 3 (ALA). Maar ook in brood (0.10), pindakaas (0.88), mayonaise (6.82) roomboter (0.45), spruitjes (0.51), bonen (0.24), linzen (0.21) en vele andere voedingsmiddelen zitten (kleinere) hoeveelheden omega 3 vetzuren (ALA). De waarden tussen haakjes zijn Grammen omega 3 (ALA) per 100g product.

Creatine zit niet alleen in rood vlees zoals steak (5g per kilo), maar ook in kip (4g per kilo) vis zoals zalm (5g per kilo), haring (10g per kilo), sardientjes (4g per kilo), makreel (4g per kilo), tonijn (4g per kilo), varkensvlees (5g per kilo), etc. In kleinere hoeveelheden zit het ook in zuivel zoals melk (hoeveelheid weet ik niet, maar op wikipedia staat wel vermeld dat het erin zit).

Bij een pond vlees/vis per dag (vrij gemiddeld) en een paar glazen melk, zit je makkelijk aan de 3g per dag. Grote eters met een hoge kcal en eiwitbehoefte zitten hier vaak ruim boven. De onderhoudsdosering voor creatine is 0.03g per kg lichaamsgewicht. Bij inname daarboven is er sprake van stapeling. stapeling wordt vaak gedaan vanaf 3g per dag tot 20g per dag. Bij 20g per dag is er binnen 5 dagen maximale verzadiging bereikt. Bij lagere innamen gaat dit langzamer.

Glutamine zit vooral veel in melk (7820mg per liter). Maar ook veel in kip (22.420mg per kilo kip) of in biefstuk (40.780mg per kilo biefstuk). Mits je voldoende eiwitten eet waarvan een aanzienlijk gedeelte uit hoogwaardige dierlijke eiwitten krijg je ruim voldoende glutamine binnen.

Er zijn twee mogelijkheden:
                                1. Die man is direct of indirect gekoppeld aan supplementen verkoop (via ATLEANRX?). Hij weet wel beter, maar gebruikt bewust misleidende voorbeelden om zijn visie kracht bij te zetten.
                                2. Hij weet de fuck niet waar die over praat.

half drie. duurde toch wat langer dan gedacht om deze video te ontkrachten
                                Haha nice one.
                                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X