vetpercentage,..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vetpercentage,..

Zoals ik al in andere gesprekken gezegd heb zou mijn vetpercentage omlaag moeten en ook moet ik nog wat spieren bij krijgen. Over de spieren heb ik al heel wat gevonden hier en daar ben ik nu zo al wat uit. Maar voor mijn vetpercentage te verlagen zit ik nog met een paar 'vraagjes'. Ik heb al veel gelezen dat je 20 - 30 minuten per dag 's morgens voor het ontbijt aan cardio moet doen. Als ik 20-30 minten ga lopen of joggen komt dat op het zelfde neer ? En zijn er ook nog andere mogenlijkheden om uw vetpercentage te verlagen ? Aan mijn etenstijl ben ik nu aan het werken. Eerst durfde ik wel eens 'vettig' te eten. Nu soms ook nog maar ik let nu al veel meer op mijn eten. Ik ben 16 jaar 1.75 m en ik weeg zo'n 62-64 kilo. Mijn doel is zo min mogelijk vetpercentage, zo min mogenlijk te wegen maar wel zo sterk mogenlijk te zijn. Ik zit met een sport waar elke kilo telt. ( mountenbike (wedstrijden) ) En ik wil ook creatine gaan gebruiken lijkt dat verstandig of niet ? Het staat niet op de dopinglijst maar is het wel verstandig voor een 16 jarige jongen ?

Hartelijk dank voor de reacties.

Gtzz. Bob

Originally posted by bob van loon View Post
    Zoals ik al in andere gesprekken gezegd heb zou mijn vetpercentage omlaag moeten en ook moet ik nog wat spieren bij krijgen. Over de spieren heb ik al heel wat gevonden hier en daar ben ik nu zo al wat uit. Maar voor mijn vetpercentage te verlagen zit ik nog met een paar 'vraagjes'. Ik heb al veel gelezen dat je 20 - 30 minuten per dag 's morgens voor het ontbijt aan cardio moet doen. Als ik 20-30 minten ga lopen of joggen komt dat op het zelfde neer ? En zijn er ook nog andere mogenlijkheden om uw vetpercentage te verlagen ? Aan mijn etenstijl ben ik nu aan het werken. Eerst durfde ik wel eens 'vettig' te eten. Nu soms ook nog maar ik let nu al veel meer op mijn eten. Ik ben 16 jaar 1.75 m en ik weeg zo'n 62-64 kilo. Mijn doel is zo min mogelijk vetpercentage, zo min mogenlijk te wegen maar wel zo sterk mogenlijk te zijn. Ik zit met een sport waar elke kilo telt. ( mountenbike (wedstrijden) ) En ik wil ook creatine gaan gebruiken lijkt dat verstandig of niet ? Het staat niet op de dopinglijst maar is het wel verstandig voor een 16 jarige jongen ?

Hartelijk dank voor de reacties.

Gtzz. Bob
    ^

creatine niet gebruiken op 16 jaar maar je moet 45 min zweten voor je afvalt dus begin maar te tellen en als je spieren traint zou ik persoonlijk voorstellen per spier 4 oefeningen 4 sets van 10 a 12 herhelingen om eigenlijk droog te staan veel geluk mssl
    no pain no gain

Comment

Creatine niet doen, vind het sowieso helemaal niets op jouw leeftijd en daarbij ga je er alleen maar vocht van vasthouden. Extra gewicht dus waar je in jouw geval niets aan hebt.
      Vet verliezen en spier opbouwen tegelijkertijd is nagenoeg onmogelijk dus je zult een keuze moeten maken wat eerst komt.
      Vet verliezen doe je in de eerste plaats via voeding aangevuld met cardio. Je kunt gerust gaan hardlopen maar gok zomaar dat je gezien je sport al flink wat cardio doet? Qua voeding ga je zo'n 200 kcal onder je behoefte zitten en dan uiteraard goed uitgebalanceerd.

Comment

Hallo Shanasse,

Ik heb nog een vraag. Wij hebben thuis een magnetische hometrainer van kettler. ( rijd net zoals een gewone fiets). Als ik daar dan elke morgent op fiets voor het ontbijt enzo.. Komt dat dan op hetzelfde neer als cardio? Of niet ?

Comment

Ja hoor, fietsen is ook een vorm van cardio dus kun je zeker doen.
          Zijn nogal wat verschillende meningen over helemaal nuchter aan de cardio, wat mij betreft kan het wel en het heeft als voordeel dat je sneller tot vetverbranding overgaat omdat je weinig snelle energie in je lichaam hebt. Mocht je bang zijn voor spierverlies (wat zeker mogelijk is) kun je er voor kiezen om eerst wat eiwitten te nemen, dan de cardio te doen en hooguit een half uurtje daarna je volledige ontbijt te nemen.

Comment

Originally posted by bodybuilder-antwerpen View Post
            ^

creatine niet gebruiken op 16 jaar maar je moet 45 min zweten voor je afvalt dus begin maar te tellen en als je spieren traint zou ik persoonlijk voorstellen per spier 4 oefeningen 4 sets van 10 a 12 herhelingen om eigenlijk droog te staan veel geluk mssl

Waar haal je dat?

Comment

Geen idee waar hij zijn info haalt maar kloppen doet het iig niet.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
                Mocht je bang zijn voor spierverlies (wat zeker mogelijk is) kun je er voor kiezen om eerst wat eiwitten te nemen, dan de cardio te doen en hooguit een half uurtje daarna je volledige ontbijt te nemen.
                Het is mischien een domme vraag maar wat kun je dan zoal eten als je eiwitten binnen wilt hebben ? En mijn ontbijt is normaal gezien 1 appel. Met 2 glazen half volle melk.

grtz Bob

Comment

Dan lijkt je ontbijt dus helemaal nergens naar.

Zonder ongein, dat is echt geen ontbijt hoor. Je lichaam heeft het al de hele nacht zonder wat voor voeding dan ook moeten doen en dan wil je het gaan opstarten met een appel en wat melk?
                  Je zou voor de cardio een eiwit shake of wat kwark ofzo kunnen nemen, verder dient je echt ontbijt veel uitgebreider te zijn en te bestaan uit flink wat koolhydraten en eiwitten. Denk aan brood met zoet of hartig beleg of ontbijtgranen met melk ofzo. Daarnaast een stuk fuit of sapje is uiteraard prima.

Comment

Niet alleen veel eten kan leiden tot vettoename, maar gestructureerd weinig eten ook. Je lichaam kan op sommige momenten de energie die het nodig heeft niet gebruiken, waardoor je lichaam(zo slim als het is) voedsel gaat opslaan. Zo ontstaat vet. Heb dit ooit ergens gelezen, en er zit denk ik wel een kern van waarheid in. Lijkt me een goed idee om niet al te overdrijven, je bent namelijk niet echt heel dik ofzo, met zulke stats. Als je elke avond een half uurtje hardloopt, buiten fitness trainingen om, en wel goed eet(vooral eiwitten), dan zul je heus wel afvallen. Het is mischien niet helemaal volgens de regels, maar het werkt wel.

Maar als je het echt goed wilt doen, EERST afvallen, daarna spieropbouwen of andersom.
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
                      Creatine niet doen, vind het sowieso helemaal niets op jouw leeftijd en daarbij ga je er alleen maar vocht van vasthouden. Extra gewicht dus waar je in jouw geval niets aan hebt.
                      Vet verliezen en spier opbouwen tegelijkertijd is nagenoeg onmogelijk dus je zult een keuze moeten maken wat eerst komt.
                      Vet verliezen doe je in de eerste plaats via voeding aangevuld met cardio. Je kunt gerust gaan hardlopen maar gok zomaar dat je gezien je sport al flink wat cardio doet? Qua voeding ga je zo'n 200 kcal onder je behoefte zitten en dan uiteraard goed uitgebalanceerd.
                      Haha creatine nam ik toen ik 15 was
                      Wat ben ik een spetter

Comment

Originally posted by Fenomeen View Post
                        Waar haal je dat?
                        Marktplaats boek {Afvallen} xD
                        Wat ben ik een spetter

Comment

Originally posted by bob van loon View Post
                          Het is mischien een domme vraag maar wat kun je dan zoal eten als je eiwitten binnen wilt hebben ? En mijn ontbijt is normaal gezien 1 appel. Met 2 glazen half volle melk.

grtz Bob
                          Haha neem brinta zonder suiker 500 ml melk en 70 a 80 gram brinta

oops oud topic
                          Wat ben ik een spetter

Comment

Lekker boeiend allemaal weer.
                            Topic is ook een beetje oud, bij deze gesloten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X