In de laatste zeven maanden ben ik van een vet% van 30+ naar een vet% van 15-16% gegaan. Toch ben ik nog niet daar waar ik zijn wil. graag zou ik een vet% van rond de 8-10 bereiken, met veel massa.
Tot nu toe heb ik dit voornamelijk gedaan door middel van perioden van ongeveer 6-8 weken cutten en bulken af te wisselen. Nu ik eenmaal een vet% heb bereikt waarbij ik me lekker voel wil ik eigenlijk niet veel hoger als 15-16% gaan.
Van de andere kant haat ik cutten, vooral omdat ik nooit gruwelijke workouts heb tijdens de cut, weinig tot geen krachttoename. maar het resultaat ben ik uiteindelijk wel blij mee.
Na het lezen van The ketogenic diet van lyle mc donald, was ik een groot fan van lyle. Nu heb ik zijn boek "the ultimate diet" gelezen, en ik hoor er veel goeds over. Goede krachtwinst tijdens het cutten, spiermassa winnen en vet verliezen, het blijkt allemaal te kunnen met deze extreme aanpak.
het programma the ultimate diet 2.0 is gebaseerd op ultimate diet en bodyopus. maar dan opgezet met de meest recente informatie, en omdat het handiger is een cycle van 1 week.
de cycle ziet er als volgt uit:
maandag: low carb, medium vet, high proteine.
50% van dagelijkse behoefte. depletion workout, cardio optioneel.
dinsdag: low carb, medium vet, high proteine.
woensdag: low carb, medium vet, high proteine.
50% van dagelijkse behoefte. rustdag, cardio optioneel.
donderdag: low carb, medium vet, high proteine.
50% van dagelijkse behoefte. laatste depletion/tension workout, savonds na de training begin je met je eerste carb load maaltijd.
vrijdag: carb load. high carb, medium vet, high proteine.
200%+ van je dagelijkse behoefte. je load +- 1000-1200 gram carbs.
creatine load optioneel, cardio optioneel.
zaterdag: 10-25% onder dagelijkse behoefte.
high proteine, medium carb, medium vet. power workout low rep heavy weights.
zondag: 10-25% onder dagelijkse behoefte
high proteine, medium carb, medium vet. cardio optioneel.
voor meer informatie over het programma staat hieronder een link met een pdf van het boek:
http://www.spiritualmagus.nl/Fitnes/...Diet%202.0.pdf
Het programma lijkt in bepaalde mate op een ckd, maar is naar mijn mening veel beter opgezet als een ckd. Ik geloof in dit programma, met als doel vetverlies, spierbehoud/winst, krachtwinst.
Mijn vragen: Heeft iemand ervaring met dit programma, wat denken jullie van dit programma? denken jullie dat het doet wat het belooft? en is er misschien iemand die mee wil doen.?
Tot nu toe heb ik dit voornamelijk gedaan door middel van perioden van ongeveer 6-8 weken cutten en bulken af te wisselen. Nu ik eenmaal een vet% heb bereikt waarbij ik me lekker voel wil ik eigenlijk niet veel hoger als 15-16% gaan.
Van de andere kant haat ik cutten, vooral omdat ik nooit gruwelijke workouts heb tijdens de cut, weinig tot geen krachttoename. maar het resultaat ben ik uiteindelijk wel blij mee.
Na het lezen van The ketogenic diet van lyle mc donald, was ik een groot fan van lyle. Nu heb ik zijn boek "the ultimate diet" gelezen, en ik hoor er veel goeds over. Goede krachtwinst tijdens het cutten, spiermassa winnen en vet verliezen, het blijkt allemaal te kunnen met deze extreme aanpak.
het programma the ultimate diet 2.0 is gebaseerd op ultimate diet en bodyopus. maar dan opgezet met de meest recente informatie, en omdat het handiger is een cycle van 1 week.
de cycle ziet er als volgt uit:
maandag: low carb, medium vet, high proteine.
dinsdag: low carb, medium vet, high proteine.
woensdag: low carb, medium vet, high proteine.
50% van dagelijkse behoefte. rustdag, cardio optioneel.
donderdag: low carb, medium vet, high proteine.
50% van dagelijkse behoefte. laatste depletion/tension workout, savonds na de training begin je met je eerste carb load maaltijd.
vrijdag: carb load. high carb, medium vet, high proteine.
200%+ van je dagelijkse behoefte. je load +- 1000-1200 gram carbs.
creatine load optioneel, cardio optioneel.
zaterdag: 10-25% onder dagelijkse behoefte.
high proteine, medium carb, medium vet. power workout low rep heavy weights.
zondag: 10-25% onder dagelijkse behoefte
high proteine, medium carb, medium vet. cardio optioneel.
voor meer informatie over het programma staat hieronder een link met een pdf van het boek:
http://www.spiritualmagus.nl/Fitnes/...Diet%202.0.pdf
Het programma lijkt in bepaalde mate op een ckd, maar is naar mijn mening veel beter opgezet als een ckd. Ik geloof in dit programma, met als doel vetverlies, spierbehoud/winst, krachtwinst.
Mijn vragen: Heeft iemand ervaring met dit programma, wat denken jullie van dit programma? denken jullie dat het doet wat het belooft? en is er misschien iemand die mee wil doen.?
Comment