ultimate diet 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ultimate diet 2.0

In de laatste zeven maanden ben ik van een vet% van 30+ naar een vet% van 15-16% gegaan. Toch ben ik nog niet daar waar ik zijn wil. graag zou ik een vet% van rond de 8-10 bereiken, met veel massa.

Tot nu toe heb ik dit voornamelijk gedaan door middel van perioden van ongeveer 6-8 weken cutten en bulken af te wisselen. Nu ik eenmaal een vet% heb bereikt waarbij ik me lekker voel wil ik eigenlijk niet veel hoger als 15-16% gaan.

Van de andere kant haat ik cutten, vooral omdat ik nooit gruwelijke workouts heb tijdens de cut, weinig tot geen krachttoename. maar het resultaat ben ik uiteindelijk wel blij mee.

Na het lezen van The ketogenic diet van lyle mc donald, was ik een groot fan van lyle. Nu heb ik zijn boek "the ultimate diet" gelezen, en ik hoor er veel goeds over. Goede krachtwinst tijdens het cutten, spiermassa winnen en vet verliezen, het blijkt allemaal te kunnen met deze extreme aanpak.

het programma the ultimate diet 2.0 is gebaseerd op ultimate diet en bodyopus. maar dan opgezet met de meest recente informatie, en omdat het handiger is een cycle van 1 week.

de cycle ziet er als volgt uit:

maandag: low carb, medium vet, high proteine.
    50% van dagelijkse behoefte. depletion workout, cardio optioneel.

dinsdag: low carb, medium vet, high proteine.

woensdag: low carb, medium vet, high proteine.
    50% van dagelijkse behoefte. rustdag, cardio optioneel.

donderdag: low carb, medium vet, high proteine.
    50% van dagelijkse behoefte. laatste depletion/tension workout, savonds na de training begin je met je eerste carb load maaltijd.

vrijdag: carb load. high carb, medium vet, high proteine.
    200%+ van je dagelijkse behoefte. je load +- 1000-1200 gram carbs.
    creatine load optioneel, cardio optioneel.

zaterdag: 10-25% onder dagelijkse behoefte.
    high proteine, medium carb, medium vet. power workout low rep heavy weights.

zondag: 10-25% onder dagelijkse behoefte
    high proteine, medium carb, medium vet. cardio optioneel.

voor meer informatie over het programma staat hieronder een link met een pdf van het boek:
    http://www.spiritualmagus.nl/Fitnes/...Diet%202.0.pdf

Het programma lijkt in bepaalde mate op een ckd, maar is naar mijn mening veel beter opgezet als een ckd. Ik geloof in dit programma, met als doel vetverlies, spierbehoud/winst, krachtwinst.

Mijn vragen: Heeft iemand ervaring met dit programma, wat denken jullie van dit programma? denken jullie dat het doet wat het belooft? en is er misschien iemand die mee wil doen.?
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Volgens mij zijn Sancho en Sakurakilla je al voorgegaan met hun KETO dieet. Een idee om hun eens te PM-en?
    Ikzelf heb geen interesse.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

ik heb het boek "the ketogenic diet" helemaal doorgelezen, en "the ultimate diet 2.0" welke ik wil gaan doen verschilt toch op een paar essentiele punten.

het grootse verschil zit hem in de calorie en vetinname, en de aanbevolen training. je neemt minder vet en minder calorieen tijdens de dieet fase.
      Last edited by dynobet; 21-11-2009, 07:00.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

een ander verschil is de aanbevolen hoeveelheid carbs op de lage dagen. aangezien Ketose niet verplicht is tijdens ud2.0. Ook zijn er heel specifieke aanbevelingen qua depletion training etc, tension training en power workout.

al met al is het net als KETO een cyclisch dieet, gebaseerd op depletion training gevolgd door een grote refeed. maar lyle zegt zelf dat dit programma zijn oude keto programma in alle punten overtreft.

Comment

Ikzelf heb dit dieet 4 weken gevolgd, ook al werd er geadviseerd pas met dit dieet te beginnen bij een max BF van 15% en ik een BF had van 21.8%, maar meer uit nieuwsgierigheid en koppigheid ben ik ermee begonnen.
          Mijn BF is in die 4 weken van 21.8 naar 19.1% en mijn gewicht was van 103 naar 105 toegenomen wat betekend dat ik 4.40 in lbm toegenomen ben.

Het is een zwaar dieet, ikzelf ben huisman en heb wat dat betreft minder te verduren als iemand die een volle werkweek erop naast houd.
          Naar mate de weken verstrijken wordt het ook steeds zwaarder, je merkt dat je minder en minder puf hebt en snakt naar het einde van de week waarin je kan reloaden. Het resultaat is verbluffend, dat wel en wanneer mijn Bf naar 15% gezakt is ga ik het zeker weer doen. Voor nu doe ik het op een rustige manier.

Originally posted by dynobet View Post
          de cycle ziet er als volgt uit:

maandag: low carb, medium vet, high proteine.
          De eerste dag 2x!! FullBody, 3x 15x per oefening, 1 oefening per spiergroep, op 50-60 % RM
          dinsdag: low carb, medium vet, high proteine.
          Zelfde als maandag, op deze dag ga je kapot, de eerste 2 weken misschien nog niet, maar de weken daarna wel.
          woensdag: low carb, medium vet, high proteine.
          50% van dagelijkse behoefte. rustdag, cardio optioneel.
          1 uur cardio, dit om de glycogeen in je spieren te laten dalen en je vet te verliezen. Erg zwaar, je voelt je leeglopen, transpireert en je lichaam schreeuwt om suikers en je maag is behoorlijk aan het trekken.
          donderdag: low carb, medium vet, high proteine.
          50% van dagelijkse behoefte. laatste depletion/tension workout, savonds na de training begin je met je eerste carb load maaltijd.
          Je begint de dag met een 1 uur cardio-sessie, dit is volgens Lyle het moment om het meeste vet te verbranden van de week, Dit is bikkels.....Tussen cardio en avond workout moet minimaal 6 uur tussen zitten.
          De workout in de avond is er een waar je het meest tegenop ziet, Full Body, 3x 6-12reps op 70-80% RM en belangrijk om geen blessure te krijgen voor je power workout mag je deze sessie niet tot faillure gaan.
          Je bent nu dus helemaal gaar....
          Deze workout kan je niet wachten om hierna te gaan beginnen met de reload.
          vrijdag: carb load. high carb, medium vet, high proteine.
          200%+ van je dagelijkse behoefte. je load +- 1000-1200 gram carbs.
          creatine load optioneel, cardio optioneel.
          Feesten!! eten en niks doen, je voelt je lichaam helemaal pompen, je krijgt het warm en voelt je energiek, de dagen hiervoor zijn alweer vergeten en heb zin om zaterdag de power workout te doen.
          Pak je volledige 16 gr carbs per pond LBM, want je hebt het nodig....
          Het meest lastige trouwens vond ik om een gepaste voedingsschema hiervoor te maken omdat je maar beperkt in je suikers mocht zijn, 50 gr fructose of 100 gr geraffineerde, erg lastig met zoveel carbs.
          zaterdag: 10-25% onder dagelijkse behoefte.
          high proteine, medium carb, medium vet. power workout low rep heavy weights.
          Hierin ga je knallen, je voelt je lichaam vol energie zitten, ik pakte op deze dag 10 tot 20 % meer gewicht dan dat ik doorgaans met een normaal dieet deed.
          Vandaag Full Body 3x 3reps 90% RM per oefening, 2 per spiergroep.
          zondag: 10-25% onder dagelijkse behoefte
          high proteine, medium carb, medium vet. cardio optioneel.
          Zondag ga je je voorbereiden op de dagen die komen gaan en dat voelt niet fijn.......maar ja, no pain no gain......

Met dit dieet ga je echt tot het naadje en als je er ook nog 8 uur per dag bij werkt......succes iig, Je hoeft trouwens de eerste dagen niet perse op 50% van je Kcal intake te zitten, mocht het te zwaar zijn kan je ook verhogen, je verliest dan wel minder snel vet maar het is dan wel makkelijker vol te houden.
          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
          There is no failure except in no longer trying

Comment

top post, en leuk dat je er goede resultaten mee behaald hebt.
            2 kilo massa aanzetten, en aardig wat vet verliezen in zoon korte tijd is geniaal. Maar het heeft zijn prijs.

Comment

Huh jouw log was toch veel verder al dan ditte?
              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
                Huh jouw log was toch veel verder al dan ditte?
                Om het overzichtelijk te houden heeft dynobet twee topics geopend: http://forum.bodynet.nl/trainingslog...s-ud2-0-a.html
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

dit, het topic waarin ik dit nu post, is een topic met vragen naar ervaringen en meningen. ik wou graag weten of jullie denken dat deze aanpak werkt, of ervaringen van mensen.

het andere logje, degene waarnaar pinade een link stuurt, is een logje waarin ik ud2 doe.

Comment

Aight.
                    My bad.

Thanks.
                    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Zou dat dan ook voor mij moeten of kunnen werken?.. Ik kan mij zo slecht voorstellen dat als ik onder mn behoefte eet dan nog spiermassa aanmaak.. Ik durf het niet zomaar aan te nemen of te proberen... En betekent dat dan ook dat ik eerst mn bf naar boven de 15% moet brengen? Komt het dan neer op, dat ik eerst mn lijf moet verklooien om het beter te krijgen?.. Sorry voor de vragen, maar ik ben nu ff de kluts kwijt hoor... En mijn kennis in voeding, is minder sterk als het zou moeten zijn... Ook heb ik heel veel moeite erna, denk ik.. Hoe krijg ik dan mn onderhuidse vet weer weg? Is niet zo simpel meer op je 52ste hoor...

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                        Zou dat dan ook voor mij moeten of kunnen werken?.. Ik kan mij zo slecht voorstellen dat als ik onder mn behoefte eet dan nog spiermassa aanmaak.. Ik durf het niet zomaar aan te nemen of te proberen... En betekent dat dan ook dat ik eerst mn bf naar boven de 15% moet brengen? Komt het dan neer op, dat ik eerst mn lijf moet verklooien om het beter te krijgen?.. Sorry voor de vragen, maar ik ben nu ff de kluts kwijt hoor... En mijn kennis in voeding, is minder sterk als het zou moeten zijn... Ook heb ik heel veel moeite erna, denk ik.. Hoe krijg ik dan mn onderhuidse vet weer weg? Is niet zo simpel meer op je 52ste hoor...
                        Dit dieet is in eerste instantie bedoeld om in BF te zakken en daarbij zo min mogelijk spiermassa te verliezen of zelfs spiermassa erbij te gainen.
                        Dit dieet werkt het beste als je minder dan 15% BF hebt, de meeste hebben moeite om laag te kunnen gaan in BF zonder al teveel spiermassa te verliezen, dit dieet zorgt dus daarvoor.
                        Je kan dit dieet ook toepassen om spiermassa erbij te winnen, alleen ga je dan de eerste depletion dagen niet op 50% van onderhoud eten, maar op onderhoud of zelfs daarboven.....
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Ja ik zie het nu, je schreef het al MAX 15%.. Ik denk dat ik ff in de war was met jouw start op 21,8%bf... Ik heb het dus zowel verkeerd gelezen als begrepen.. Was al bang om mn bf te moeten laten stijgen joh, ik denk dat ik toen over de rest heb heengelezen.. Sorry, en bedankt voor je goede uitleg..

Comment

Uh knulletje en okidoki,
                            denk dat jullie iets verkeerds gelezen hebben.
                            Dyno heeft geen 21,8 % vet en is geen 52.
                            Deze gegevens heb ik jos1203 aan dyno doorgegeven om mijn behoefte etc over ud2 te vragen.
                            Denk dat er iets mis gaat.
                            dus die gegeven komen neer bij mij jos 1203
                            maar kan jullie vertellen dat UD2 heel goed gaat en ik zie het in de spiegel dat het helpt, ook bij een 52 jarige ahahahahahahaha.
                            succes allemaal

Comment

hey jos, dit topic is al een jaar oud. de posts van okidoki en knulletje zijn ook van een jaar geleden. en tsja, een jaar geleden was ik wel nog vrij vet.
                              de posts hebben dus niets met jou te maken, of met jouw ud2 poging.

ps. ik wist niet dat je 52 was. opa aan de ud2. nee serieus, ik ben blij dat het bij jou lekker loopt met ud2.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X