5x/d diarree kan ook niet de bedoeling zijn. dus je ma heeft ergens wel gelijk: IETS doe je niet goed.
Probleemje...
Collapse
X
-
je hebt pas sinds kort je eetpatroon aangepast. vantevoren was je eetpatroon compleet anders. wellicht veel minder vezels (goed voor de stoelgang), en minder vetten, eiwitten, koolhydraten en kcal.
je lichaam moet wennen aan je nieuwe eetpatroon. je darmen zijn wellicht lui geworden (door je oude eetpatroon), en de vezels in je voeding stimuleren nu je darmen enorm. (brinta bevat al gauw 10g vezels per 100g. terwijl 100g rijst of niet volkoren brood maar 1-2g vezels bevat).
niet alleen ben je anders gaan eten, je bent ook meer gaan eten. dit draagt ook bij aan een grotere hoeveelheid vezels. daarnaast eet je nu wellicht ook meer vetten, wat vaak ook de stoelgang bevordert. vooral als je voorheen significant minder vet at. (eventueel kun je ook niet goed tegen lactose. en moet je melk schrappen).
----------------------------
je bent nog jong. Je wilt werken aan je fitheid/gezondheid en je lichaam. dat is een heel erg goed doel. en je hebt er veel profijt van gedurende de rest van je leven. wellicht investeer je enkele tot wel tientallen jaren aan een gezond, mooi en sterk lichaam. Het komt nu dus ook niet aan op een paar weekjes eerder of later.
ik zou zeggen: schrap alle zuivel. eet bij je avondeten witte rijst of witte pasta. en ipv brinta/volkorenbrood bij je ontbijt, pak je gewoon ongezout witbrood. zorg dat je wel aan je eiwitten, vetten, koolhydraten en kcal komt.
doe dit enkele dagen, en kijk of de klachten nu volledig verdwenen zijn. zo ja. dan ga je bij je avondeten witte rijst vervangen voior volkoren rijst.
Daarna ga je bij je ontbijt volkoren dingen eten ipv witbrood. zo pas je stapje voor stapje aan zodat je lichaam kan wennen.
dan eet je dus al eigenlijk gewoon zeer goed. je kan dan nog testen hoe je op zuivel reageert. vervang een deel van de kcal op een dag door 1-2 porties zuivel. kijk hoe je daarop reageert. is het dan opeens weer slecht, dan weet je dat het aan de zuivel ligt. kun je de hoeveelheid zuivel aan, kun je testen of meer zuivel ook goed gaat.
-------------------------
Binnen korte tijd weet je dan waar het probleem ligt, en kun je met een goed voedingsschema en trainingsschema keihard aan de slag gaan.
En je moeder mag je best wel steunen hierbij. is toch beter dat haar zoon gezond wil eten, en sporten. dan dat hij zoals zijn leeftijdsgenoten zuipt, rookt, blowt, gokt, steelt en weet ik veel. ze mag dus best trots zijn op haar zoon, en hem daarom steunen met zijn voeding.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Ok erg bedankt voor je reactie hier heb ik echt heel veel aan, ik heb een nog veel beter alternatief voor in de ochtend wat ongeveer dezelfde waarden bevat:Bambix rijstepapje. Ik ga even aan de slag met een ander voedingsschema en dan hoor je het van me.
p.s je zegt doe de zuivel even weg, waar moet ik dan mijn eiwitten uit halen en me vetten etc....Heb je mischien wat andere producten(die anti-laxerend dan zijn)?
Comment
-
vetten uit: vette vis, walnoten, advocados, eieren, rundergehakt, olijfolie, zaanse mayonaise en nog veel meer mogelijkheden.
eiwitten uit: kipfilet, kabeljauw, koolvis, rundvlees, rundergehakt, biefstuk, tonijn, eieren, kalkoen etc.
------------------
wat bijvoorbeeld lekker is:
pond kipfilet
150g witte kool
150g aubergine of courgette
1 paprika
1 uitje
1 zakje boemboe naar keuze voor kippenvlees
50g santen (blokje).
200g ongekookt afgewogen witte rijst
2 EL wokolie
uitje snipperen en samen met de boemboe in de wokolie kort aandraden. kip toevoegen en de boemboe/wokolie mengen met de kip. na 1-2 minuutjes voeg je 250 ml wate toe. voeg het blokje santen van 50g toe.
roeren tot de santen opgeklost is, en je hebt vlees in een sausje. dit kun je laten sudderen tot het gaar is en samen eten met de rijst. als je met groenten maakt, dan kun je de groenten toevoegen direct nadat de santen is opgelost. De saus met vlees/groenten is genoeg voor twee maaltijden met elk een 100g witte rijst.
dan zit je op een 1700-1800 kcal: 55g vetten, 175-200g kh, en een 125g eiwit. pak daar nog een paar sneetjes brood bij met een blikje tonijn en een lepel mayo. en eventueel nog een omelet met een aantal eieren, en dan zit je al ongeveer aan wat je nodig hebt.
ps je kan de kip met rijst en groenten/saus, gewoon verdelen over drie maaltijden, zodat je wel genoeg maaltijden per dag hebt.Last edited by dynobet; 06-11-2010, 22:48.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
goedkope eiwitbron = eieren/melk/kwark.
tijdelijk zul je dan even geen kwark en melk kunnen nemen.
mocht je over een tijdje merken dat zuivel tot een bepaalde hoeveelheid geen probleem is, dan kun je ook deze weer toevoegen. zo niet, dan helaas niet.
ps: kip in de aanbieding is ook vrij goedkoop. deze week 3.75 per kilo bij c1000.Last edited by dynobet; 06-11-2010, 23:08.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
@ TS,
Je had hiervoor al eens een topic over geopend : http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...-buikpijn.html
Toen werd je geadviseerd om wat aan je multivitamines te doen, heb je dat inmiddels gedaan?, zoja, dan was dat dus niet het probleem anders had je dit topic niet geopend......Ik daarentegen adviseerde je iets over zuivel weg te laten:
Originally posted by okidoki71 View Postlaat de zuivel weg uit je schema en kijk het ff aan, mocht de diaree afnemen bouw dan langzaam je zuivel op tot je grens bereikt is.Originally posted by okidoki71 View PostIs niet belangrijkste eiwitbron, zijn zat andere......je kan namelijk een zuivel intollerantie hebben, je kan misschien wel zuivel hebben maar niet teveel, mijn vrouw had namelijk precies hetzelfde, melk in de ochtend-kwark in de avond, dat kon ze nog hebben maar zodra ze yoghurt in de middag erbij nam zat ze aan de diarree..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
heey, ik heb me schema even opnieuw gemaakt.
Het lukt nog niet helemaal, ik heb te weinig eiwitten nog, teveel vetten en te weinig kh.
En bij mijn berekening met 3 gram x lichaamsgewicht= 210 , vetten 100 gram, kh: 390 gram?????is dit niet teveel dan?
Ik moest al mijn zuivel dus wel schrappen, kom er ook achter dat ik lactose intollerant ben. Had vandaag nog 1 x melk genomen(diaree als gevolg)
Zouden jullie even kunnen helpen, welke maaltijden ik meer kan maken(iets vervangen), denkend aan een beetje het budget.
De fitnesdag heb ik nog niet ingevuld omdat ik er nog even geen tijd voor heb, heb tentameweek. Hoor het van jullie, dynobet jij echt bedankt voor je hulp.Me moeder probeert me nu ook te helpen, ze zou voortaan kipfilet voor me halen.
1 Puntje nog: kloppen mijn waardes ongeveer van mijn groenten en avondeten?Attached Files
Comment
-
als je lactose intollerant bent, dan betekent dit dat je dus ook beter geen kwark kunt nemen. en ook geen normale whey. (er bestaat wel lactose vrije whey).
je verdeling tussen ekv is wel ok. 400g carbs valt wel mee voor een bulk. je zou eventueel je vetten nog kunnen boosten tot 110g. en je carbs dan 375 ofzo.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Knabbelnoot View PostHeb een soortgelijk probleem en dacht al gelijk aan die klote lactose. ga je echt hard (of naja eig zacht) van schijten:P
Misschien sojamelk is voor je? Al zitten daar ook nadelen aan hebben sommige hier verteld.
ik heb nu soya protein shake, dus ook van soya:P, dam ik dus ik moet nog meer kh. Mischien kan marnop me een beetje helpen qua producten.
Comment
-
waarom eet je niet gewoon genoeg kip en eieren om aan je eiwitten te komen? je schema is naar mijn mening niet echt je van het.
creeer gewoon een gerecht waarmee je alles wat je nodig hebt voor een hele dag binnenkrijgt. verdeel dit gerecht in 6 porties, en eet elke paar uur een portie. klaar.
600g kip
5 eieren
pond groente
300-400g rijst
wat kruiden/boemboe/santen etc.
is ook niet duurder als je huidige schema. zeker als je de kip gewoon in grote porties inkoopt als ze in de aanbieding zijn.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
Kanaal: Trainingslogjes
10 uur geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
5 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
1 week geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 week geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment