Voeding Bulk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding Bulk

Hallo,

heb alvast m'n bulk schema samengesteld om over 2,5 weken mee te beginnen.

Graag op en aanmerkingen als het niet goed is.

Stats
    22 Jaar
    188 CM
    90 KG
    17% BF

Training
    Ma - Borst & Triceps
    Di - Rug & Biceps
    Wo - Rust
    Do - Schouders & Abs
    Vr - Benen

Veel rust voor de spiergroepen. Bulk zal 4 maanden duren. Ondertussen wil ik in ieder geval Cell Mass & No-Xplode gebruiken, minimaal 1 maand.

Verder oriënteer ik me op ander goede combinaties dus tips zijn welkom. Kijken welke mij het beste gaat bevallen voor in de toekomst. Daarna 2 maanden cutten en klaarstomen voor de zomer.

Als laatste nog Whey. Ik gebruik nu B&F whey. Ben ik opzich tevreden over (qua smaak en oplosbaarheid) maar weet niet of de kwaliteit nou zo super is als je naar de prijs kijkt. Iemand tips?

Alvast bedankt!

SteefDK
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

33 views, geen reacties

Comment

je vet% is 17%. je gaat nu 4 maanden bulken, en wellicht dat je na die 4 maanden de 20% aantikt, en ook een 2-3 kilo spiermassa erbij hebt gepakt.

dan zit je rond maart op 20%, en aangezien de feestdagen eraankomen, en het toch je bulk is....

dan wil je gaan cutten. zul je ergens rond juni als alles goed gaat rond de 15% uitkomen. dan ben je nog steeds erm beetje vet. en van je harde werk tijdens het bulken is nog niet echt veel te zien.

je gaat dus even op onderhoud, en gaat verder cutten. misschien dat je dan ergens rond augustus/september een laag genoeg vet% dat er wat te zien valt, maar dan is de zomer voorbij.

Of in het ergste geval: cutten blijkt toch moeilijker als je dacht, en het lukt niet allemaal perfect zoals je had gedacht... en je staat daar dan in de zomer op 17% ofzo.
      ----------------------

Beter nu al deels klaarstomen voor de zomer. zodat je zeker weet dat je met 8 weken cutten in de zomer er goed bijstaat. dus nu al terug proberen te komen naar de 12%. dan clean bulken tot een % of 14. en 8 weken voor je op vakantie gaat, cutten en de laatste 4% eraf halen.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Is je trainig smiddags?
        Je kan nog wat carbs bij je wheyshake toevoegen.

Je EKV verhoudingen zijn mooi zo, ziet er prima uit.
        Je kan ook eventueel overwegen af en toe de KH wat omlaag te gooien, iig op de rustdagen of wat KH vervangen door eiwitbronnen.

Ik denk dat je met dit schema niet heel erg veel vet zal aanzetten, wel zat spiermassa.

Ik zou het proberen iets korter te doen dan 4 maanden en dan rustig aan overall wat lager gaan in KH en ietsjes hoger in eiwitten en vetten en dan overstappen op compleet carbcyclen en verder in de cut alleen de training intrensiveren en wat cardio toevoegen.
        Dan sta je redelijk droog maar supergroot in de zomer.(da's persoonlijke voorkeur..)
        succes.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@ Dynobet

Weet wat je bedoelt, maar ik heb vaker met 20% rondgelopen in de zomer, dus ik ben wel wat gewend. Gaat me er nu om flink te gainen qua spieren. Zal ook de laatste 2 maanden een fatburner gebruiken en flink aan de cardio gaan, gewoon knallen na de KT, omdat het dat waard is. Maakt dan ook niet uit als ik een beetje spieren verlies, zolang het maar niet te veel is. Zal goed op het eten blijven letten.

@Marnop
          Training is 's middags om half 4/4uur. Dus die shake na de training met druivensuiker is vrij snel voor het avondeten. Kan eventueel wat lager zitten met KH idd, maar hoe precies? Was aant denken aan minder middageten?

Verder nog enkele wijzigingen. Ipv ontbijt nu doe ik meteen bij opstaan een shake van 28gr whey en 300 ML melk en dan na douchen/scheren een shake met 28gr whey en 50gr havermout met 300ML melk. Op rustdagen met 25gr havermout.

Verder heb ik volgens mij wel genen om snel spieren te bouwen. Ben nu namelijk aan het cutten en ik zet nog steeds spieren aan, vooral merkbaar in mijn borst en rug. Niet veel, maar wel een beetje.

Als laatste kan ik fout zitten met het vet%. Zo'n kutapparaat op de fitness heeft het gemeten, maar die vertrouw ik voor geen meter. Ik ga kijken of de eigenaar van de plaatselijke supplementenwinkel mijn vet% zou kunnen meten. Ook heeft hij al aangeboden te helpen met een voedingschema en zal hem dus ook raadplegen. Hoe meer controle hoe beter toch?

Comment

Volgens mij kunnen jullie niet precies zien hoe ik het heb.

Apart schema voor rust en training. Training doet het bij mij niet meer.

Comment

Ok, hieraan toegevoegd wel het goede schema. Is dit op een of andere manier te verplaatsen met die in de topic zit?

Comment

Ik had al het idee dat de 2 schema's niet veel van elkaar zouden afwijken.

2 shakes als ontbijt....? Beter toch1 shake en daarna ontbijt met 2 eitjes nemen of een bakje kwark oid, je hebt ook een portie langzamere eiwitten nodig.

De KH omlaag alleen op rustdagen of af en toe als je denkt wat teveel vet aan te zetten in te korte tijd. Dus niet altijd lager doen, dat hoeft niet. Je moet wel voldoende energie hebben om te trainen.
                De KH tegen het einde van de bulk in stapjes omlaag gooien en gaan carbcyclen.
                Als je af en toe wat wil minderen in KH dan zou ik beginnen te minderen van KH met het avondeten, die KH worden het snelst/meest omgezet in vet. Maar dat is pas later in je bulk nodig, niet gelijk al.

Dat je nog steeds wat VVM aanzet ligt ws aan dat je nog steeds voldoende eet en je heb nog geen erg laag BF%. Pas als je BF% erg laag is dan zal je echt absoluut stoppen met groeien als je (te) weinig eet.

De meeste electronische vet meters zijn idd onbetrouwbaar, ze meten de kortste weg van punt A naar punt B en meten alleen weerstand en geen vet. Iets meer of minder drinken op een dag veroorzaakt al een groot verschil.
                Je weet het dan pas zeker als je 5 dagen achter elkaar meet en in/na steeds dezelfde omstandigheden.
                Ik dacht dat Dynobet laatst een paar apparaten had genoemd die wel redelijk betrouwbaar zijn met vetmeting. Ik weet niet of jullie apparaat daaronder valt, zou je even moeten vragen aan Dynobet.
                Last edited by marnop; 17-11-2010, 22:34.

Comment

Wat zou ik dan als ontbijt kunnen pakken. Misschien dat blik tonijn met 2 eieren en dan die vervangen door een pre-workout shake? Dus shake met bijv 20 gram druivensuiker?

Comment

Mis dan wel weer KH in ontbijt. Iemand tips? Of gewoon die eerste shake weglaten en van de tweede een grotere maken?

Met 2 eieren er extra bij dan, dan pak ik ze niet bij de maaltijd om 10 uur maar bij het ontbijt.

Comment

Wel KH in je ontbijt en eitjes, de eerste shake houden de 2e er uit. Je hebt die eerste KH in je ontbijt echt wel nodig voor de eerste energie behoefte op de dag.

Een per workout shake kan altijd, een klein uurtje voor de training een kleine shake van ca 20gr is zat. Dat beetje tonijn dat je eet kan eventueel gewoon blijven, maar die kan je ook wat eerder nemen natuurlijk.

Comment

Ok. Zal even kijken hoe ik het doe. Thanks alvast. Zal ook een log bij gaan houden dus dan kun je het volgen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X