Cola light brengt natrium aan in relatief kleine hoeveelheid 15mg/100 ml tegenover water die geen natrium aanbrengt. Als volwassen man en vrouw mag je max 2000 mg Na/dag binnen krijgen. Indien je zoals hier in enkele post weergegeven 1,5 liter cola light drinkt, heb je reeds 11% van je dagenlijkse behoefte aan Na voorzien. Als je weet dat wij door 400 gram brood reeds aan teveel Na/dag zitten zul je dus wel begrijpen dat we elke bron die Na bevat en die we kunnen vermijden door een Na-loos product (zoals in dit geval water) moeten vervangen. Zeg ik nu dat we geen Na meer moeten tot ons nemen?
Neen, dat in geen geval, maar wij komen sowieso over die 2000 mg, dus zal het beter zijn om water te nuttigen dan cola light. Hieruit volgt dus ook dat water het lichaam beter reinigt, want water zelf brengt geen Na aan die ze dan zelf weer moeten afvoeren (via urine bijvoorbeeld).
Ik weet niet welke bron je hiervoor hebt gebruikt maar zou je die willen posten?
Neen, dat in geen geval, maar wij komen sowieso over die 2000 mg, dus zal het beter zijn om water te nuttigen dan cola light. Hieruit volgt dus ook dat water het lichaam beter reinigt, want water zelf brengt geen Na aan die ze dan zelf weer moeten afvoeren (via urine bijvoorbeeld).
Ik weet niet welke bron je hiervoor hebt gebruikt maar zou je die willen posten?
Comment