light frisdrank.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Cola light brengt natrium aan in relatief kleine hoeveelheid 15mg/100 ml tegenover water die geen natrium aanbrengt. Als volwassen man en vrouw mag je max 2000 mg Na/dag binnen krijgen. Indien je zoals hier in enkele post weergegeven 1,5 liter cola light drinkt, heb je reeds 11% van je dagenlijkse behoefte aan Na voorzien. Als je weet dat wij door 400 gram brood reeds aan teveel Na/dag zitten zul je dus wel begrijpen dat we elke bron die Na bevat en die we kunnen vermijden door een Na-loos product (zoals in dit geval water) moeten vervangen. Zeg ik nu dat we geen Na meer moeten tot ons nemen?
    Neen, dat in geen geval, maar wij komen sowieso over die 2000 mg, dus zal het beter zijn om water te nuttigen dan cola light. Hieruit volgt dus ook dat water het lichaam beter reinigt, want water zelf brengt geen Na aan die ze dan zelf weer moeten afvoeren (via urine bijvoorbeeld).

Ik weet niet welke bron je hiervoor hebt gebruikt maar zou je die willen posten?
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Duidelijk gleke!

Comment

Nubel en nevo en HGR nr.8309

Blijkbaar hangt het natrium gehalte af van merk tot merk (water). Heb hier thuis ook een aantal flessen staan in de ene zit geen natrium in de andere dan wel weer.. Dus het stuk over natrium blijkt niet helemaal relevant te zijn. Men excuses.

Voorts blijft wel water beter dan cola light. Onder andere ook doordat er in water 100% water zit (logisch) en in cola light 90%.
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
          Nubel en nevo en HGR nr.8309

Blijkbaar hangt het natrium gehalte af van merk tot merk (water). Heb hier thuis ook een aantal flessen staan in de ene zit geen natrium in de andere dan wel weer.. Dus het stuk over natrium blijkt niet helemaal relevant te zijn. Men excuses.

Voorts blijft wel water beter dan cola light. Onder andere ook doordat er in water 100% water zit (logisch) en in cola light 90%.

Cola light bevat 98.7% water.
          Water bevat 2x zoveel calcium als cola light.

Je post rammelt aan alle kanten....no offense.

Comment

cola light is zeer ongezond er zit een vervangende stof in die de suikers vervangt dan kun je beter gwne cola drinken

Comment

ehm... nee. Je kunt beter gewoon geen cola drinken.
              De meningen over aspartaam etc zijn verdeeld. Ik ben er geen fan van. Maar de hoeveelheden en het soort suiker in frisdrank is sowieso niet okay.

Ga maar gewoon melk drinken dan ofzo.
              Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                Cola light bevat 98.7% water.
                Water bevat 2x zoveel calcium als cola light.

Je post rammelt aan alle kanten....no offense.
                Ehm sorry hoor, maar als je die bronnen al niet meer kunt geloven, welke dan wel? Dan moeten wij als BBer zelf van elk VM de nutriënten bepalen.
                Check men bronnen eerst eens even ik verzin hier niet even snel wat.

En zoals sf01 zegt, ik heb het niet willen aanhalen omdat er mensen zijn die vinden dat die kankerverwekkende stoffen toch in een gigantische mate ingenomen moeten worden voor schadenlijk te zijn. Maar zijn ze daarom gezond? Neen, dacht het niet.

Comment

Ik heb je links net bekeken er ik kan niet hoeveelheden vinden die jij aankaart mbt calcium, natrium zuurgraad water etc. Kan jij ze hier anders posten? Het enigste wat ik wel vind is de dagelijkse hoeveelheid calcium voor mannen wat 800 mg is en niet 900 mg.

En als je dan tocn bezig ben wil je ook iets van een link geven waarin staat dat cola light slecht is voor je tanden, had ik namelijk nog niet van gehoord?

Over de uitspraak dat er kankerverwekkende stoffen in zouden zitten ,dan doel je zeker op aspartaam?
                  Er is niet 1 geval bekent waarin aspartaam de veroorzaker van kanker is. Zolang je niet met toonbare feiten kan komen is de uitspraak nogal kort door de bocht.

@ sf01 Is dat omdat jij dat vind of heb jij ook nog feiten?

Comment

De hoeveelheden heb ik uit HGR. (boek)
                    De nutritionele waarde komt uit nubel en nevo (2 boeken).
                    Ik weet niet of jij de laatste versies heb (die heb ik), ze hebben nog niet zo lang geleden de dagenlijkse behoefte aan calcium naar boven getrokken.

Gewoon wat van wiki gepikt:
                    Tanderosie - Wikipedia

Aspartaam (E951) - Hoofdpijn, kankerverwekkend en schadelijk voor kinderen?
                    Zoals je ziet, aspartaam blijkt carcinogeen.

Comment

En als je dan tocn bezig ben wil je ook iets van een link geven waarin staat dat cola light slecht is voor je tanden, had ik namelijk nog niet van gehoord?
                      Water heeft een zuurtegraad waarde 7, maagsappen hebben een zuurtegraad waarde 2 , cola light heeft een zuurtegraag waarde 2,9.
                      cola light is dus bijna net zo zuur als je maagsappen, tel uit je winst.....niet goed voor je tanden dus.
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

Wat ik over aspartaam heb kunnen vinden is dat aspartaam een niet stabiel produkt is en na een half jaar deels wordt afgebroken tot DKP (aspartylfenylalanine diketopiperazin) en dat kan weer afgebroken worden tot nitosamine, dit is wat bekend is over nitrosamine:

De sterk carcinogene werking van nitrosamines, die voor 90% van alle in proefdieren geteste N-nitrosoverbindingen is vastgesteld, is een gevolg van de metabole vorming van het reactieve carbenium ion, een sterk alkylerend reagens. Dit electrofiele ion reageert met de elektronenrijke atomen van DNA-basen. Alkylering vindt voornamelijk plaats aan de O6 en N7 posities van guanine[16] en kan tot verschillende effecten leiden: Vooral methylering van de O6 positie beïnvloedt de paringseigenschappen van guanine met zijn complementaire base cytosine en verstoort daarbij de O6-waterstofbrug.
                        Dit kan als gevolg van DNA-repair-mechanismen tot een G-C A-T mutatie leiden.[16] De mutagene werking via methylering van guanine residuen blijkt de hoofdoorzaak voor tumorinductie door nitrosamines te zijn.[17]
                        Bovendien kan alkylering leiden tot ontwinding of crosslinking van DNA en zodoende tot verstoring van cellulaire transcriptie en [[replicatie_[DNA)|replicatie]] mechanismen. Worden hierbij tumor suppressor genen beschadigd of genen die betrokken zijn bij de regulatie van celgroei- en celdelingprocessen kan zo eveneens een carcinogeen effect optreden.[6]
                        Uit recent onderzoek is verder de potentie van N-nitrosoverbindingen gebleken RNA te acetyleren. Omdat de regulatie van cel proliferatie en -differentiatie niet alleen op het niveau van transcriptie plaats vindt maar tot het grootste gedeelde op niveau van translatie, zouden de acetyleringseigenschappen tov. RNA een tweede belangrijke factor in carcinogenese door nitrosamines kunnen zijn.

Overmatige alkylering van het DNA kan ook direct tot celdood via apoptose (geprogrammeerde celdood) of necrose (niet-intentieuze celdood) leiden.[16][6] Herkenning van sterke beschadiging van het genetisch materiaal door cellulaire regulatie enzymen heeft apoptose tot gevolg, terwijl schade in essentiële genen ook necrose kan veroorzaken door bv de ATP huishouding te verstoren.[16] Acute toxiciteit kan ook worden veroorzaakt door vorming van adducten met proteïnen via carbenium ion-gemedieerde alkylering of proteïnebinding van de nitrosamines via andere reactieve groepen of andere reactieve metabolieten.[10]

niet erg prettig dus lijkt mij.....
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

ja en dat is dan ook weer het tricky punt van de 'onderzoeken naar aspartaam' waaruit blijkt dat het geen negatieve gevolgen heeft... als die kort na de innames zijn uitgevoerd... wordt hier dan dus niks zichtbaar van.

Daarnaast speelt ook gewoon mee dat in sommige markten zoveel geld omgaat... dat onderzoeken tegengewerkt kunnen worden. Ik snap dat het een beetje olie op het vuur gooien is... maar neem de magnetron.
                          Nog steeds een hot topic of het schadelijk is.
                          Al meer dan 20 jaar geleden is uit onderzoeken die in zwitserland zijn uitgevoerd aangetoond dat magnetrons schadelijk zijn... maar die onderzoeken mochten niet gepubliceerd worden omdat dat 'schadelijk zou zijn voor de verkoop van magnetrons'. Fijn dat ze daar dan wel weer rekening mee houden.

Ik blijf gewoon bij mijn filosofie... gewoon zo natuurlijk mogelijk. En misschien dat aspartaam, magnetrons etc allemaal toch niet zo schadelijk zijn. Ach. Zonde van wat extra moeite dan. Maar is het wel schadelijk dan ben ik toch blij dat ik de kat uit de boom kijk hierbij.

Why take the risk? Ik bedoel... gaat het nou om belangrijke echt nuttige dingen kan ik me nog voorstellen dat je risico wil nemen. Maar dit is gewoon... 'oeh, mijn drankje moet wel insane zoet smaken hoor anders vind ik het niet lekker' of 'stel je voor dat je gewoon zeg maar 30 minuten bezig moet zijn met koken'.
                          Fear is the mind killer

Comment

Aspartaam (E951) - Hoofdpijn, kankerverwekkend en schadelijk voor kinderen?
                            Zoals je ziet, aspartaam blijkt carcinogeen.[/QUOTE]

Volgens deze site moet je maar direct stoppen met aspartaam anders groeien de tumors nog uit je oren na 1 glas light frisdrank.....wat dan wel weer apart is, is dat ze deze link op hun site zetten die toch heel iets anders zegt?

Fabels over aspartaam | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Op google(boeken) kom ik ook niet echt verder.

Ik heb dat stukje over tanderosie ook gelezen. Kan je fruit dus beter ook in de vuilnisbak gooien.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                              Wat ik over aspartaam heb kunnen vinden is dat aspartaam een niet stabiel produkt is en na een half jaar deels wordt afgebroken tot DKP (aspartylfenylalanine diketopiperazin) en dat kan weer afgebroken worden tot nitosamine, dit is wat bekend is over nitrosamine:

De sterk carcinogene werking van nitrosamines, die voor 90% van alle in proefdieren geteste N-nitrosoverbindingen is vastgesteld, is een gevolg van de metabole vorming van het reactieve carbenium ion, een sterk alkylerend reagens. Dit electrofiele ion reageert met de elektronenrijke atomen van DNA-basen. Alkylering vindt voornamelijk plaats aan de O6 en N7 posities van guanine[16] en kan tot verschillende effecten leiden: Vooral methylering van de O6 positie beïnvloedt de paringseigenschappen van guanine met zijn complementaire base cytosine en verstoort daarbij de O6-waterstofbrug.
                              Dit kan als gevolg van DNA-repair-mechanismen tot een G-C A-T mutatie leiden.[16] De mutagene werking via methylering van guanine residuen blijkt de hoofdoorzaak voor tumorinductie door nitrosamines te zijn.[17]
                              Bovendien kan alkylering leiden tot ontwinding of crosslinking van DNA en zodoende tot verstoring van cellulaire transcriptie en [[replicatie_[DNA)|replicatie]] mechanismen. Worden hierbij tumor suppressor genen beschadigd of genen die betrokken zijn bij de regulatie van celgroei- en celdelingprocessen kan zo eveneens een carcinogeen effect optreden.[6]
                              Uit recent onderzoek is verder de potentie van N-nitrosoverbindingen gebleken RNA te acetyleren. Omdat de regulatie van cel proliferatie en -differentiatie niet alleen op het niveau van transcriptie plaats vindt maar tot het grootste gedeelde op niveau van translatie, zouden de acetyleringseigenschappen tov. RNA een tweede belangrijke factor in carcinogenese door nitrosamines kunnen zijn.

Overmatige alkylering van het DNA kan ook direct tot celdood via apoptose (geprogrammeerde celdood) of necrose (niet-intentieuze celdood) leiden.[16][6] Herkenning van sterke beschadiging van het genetisch materiaal door cellulaire regulatie enzymen heeft apoptose tot gevolg, terwijl schade in essentiële genen ook necrose kan veroorzaken door bv de ATP huishouding te verstoren.[16] Acute toxiciteit kan ook worden veroorzaakt door vorming van adducten met proteïnen via carbenium ion-gemedieerde alkylering of proteïnebinding van de nitrosamines via andere reactieve groepen of andere reactieve metabolieten.[10]

niet erg prettig dus lijkt mij.....

Ik weet niet of het prettig is, ik snap helemaal niks van die post

Comment

Volgens deze site moet je maar direct stoppen met aspartaam anders groeien de tumors nog uit je oren na 1 glas light frisdrank.....wat dan wel weer apart is, is dat ze deze link op hun site zetten die toch heel iets anders zegt?

Fabels over aspartaam | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Op google(boeken) kom ik ook niet echt verder.

Ik heb dat stukje over tanderosie ook gelezen. Kan je fruit dus beter ook in de vuilnisbak gooien.
                                Nu ga jij verkeerde dingen vergelijken, fruit brengt wel degenlijk nuttige nutriënten aan, iets wat cola light helemaal niet doet. Fruit kan je m.a.w. niet vervangen door een gezonder VM, iets wat je met cola light wel kunt doen.[/quote]
                                Zoals sf01 zegt, what if?
                                Wat als het toch carcinogeen blijkt over langere periode, we moeten afwachten of de generaties die met cola light opgegroeid zijn er later geen problemen van ondervinden.
                                Dus voor alsnog, blijft men stelling staan, water is beter dan cola light.

edit: wat is er toch met dat quoten??

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X