Maizena hype

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Snuff-Sann View Post
    Beste Marnop.
    Niets persoonlijks maar hoe kun je in vredesnaam maizena met creatine vergelijken?
    Ik wist niet dat maizena omgezet kan worden in ATP, de energie voor spiercontracties.
    Je neemt geen creatine voor een vollere look, je neemt creatine om je spieren van extra energie te voorzien om meer kracht te hebben tijdens het uitoefenen van sets. Dat creatine vocht vasthoud in de spieren is een leuke bijkomstigheid.

Tevens zou ik het zeer op prijs stellen wanneer je het volgende even aandachtig doorleest.
    Er zijn wel degelijk studies uitgevoert met betrekking tot de vergelijking tussen starch en dextrose.
    En de conclusie was negatief voor starch.

The Latest Supplement Myth

New Waxy Maize Study | Facebook

Waxy maize starch heeft een GI van 63.
    Hoe kun je nou beweren dat het sneller wordt opgenomen dan dextrose wat een GI van 100 heeft?

mbt creatine, gaat het vergelijk alleen om HET werken van(Creatine dus bij lang niet iedereen)...en niet DE werking van.

Ik heb e.e.a. even vluchtig doorgelezen en vind het nog niet overtuigend.
    Er wordt tot nu toe nergens de claim van het razendsnelle passeren van maag en darm tegen gesproken door onderzoek en wetenschappelijk bewijs.

De GI hoeft volgens de claims niet aan de passeersnelheid te conformeren, omdat e.e.a. draait om het moleculair gewicht.
    Amylopectine schijnt direct te worden opgenomen zonder verdere bewerkingen nodig (net als creatine overigens als vergelijkbaar mbt directe opname/beschikbaarheid)
    Het schijnt ook als amylopectine te worden opgeslagen hier en daar, het fijne daar van heb ik echter nog niet kunnen vinden.

Maar Snuff, je goede bedoelingen ten spijt, ik ga er vooralsnog vanuit dat de claims gerechtvaardigd zijn, maar wat toch meer boeit is de werking en het effect van de maize op de meeste trainee.
    Het werkt en werkt erg goed, bij mij iig en bij de meesten die het proberen.
    Ik geloof niet zo in placebo effect, ben normaal nogal sceptisch met dingen en geloof pas als ik de werking ook daadwerkelijk ervaar.

Als je nog wat interresting tegenkomt stuur maar als je wil.
    Evengoed, wel bedankt voor de links man, waardeer ik(maar dat wist je al)
    ik ga ze later even beter doorlezen.
    thanks.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik zweer ook bij maizena
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

is WMS beter dan maizena of juist andersom?

Comment

Ik vind bij maizena dat je veel waar voor je geld krijgt. Ja Vitargo is misschien beter, maar je betaalt je wel scheel eraan. Maizena is cheap en ik ervaar het als positief supplement voor na de training. Beter als dextrose iig.
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
            *fluistert voorzichtig* ik neem altijd een dextro tablet direct na het trainen op weg naar huis..........maar dat is dan zeker helemaal onzin.........

Nee hoor is niet echt onzin, maar voor je vocht/vet is het niet goed.

Comment

Heb hier toevallig een dichte pak liggen, denk dat ik het maar eens ga openmaken.

Comment

Ik heb het vanmiddag na mijn training in combinatie met whey ingenomen.

Op korte termijn gaan je spieren er serieus droger en voller van uitzien

is dat op lange termijn ook zo?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                  Ik heb het vanmiddag na mijn training in combinatie met whey ingenomen.

Op korte termijn gaan je spieren er serieus droger en voller van uitzien

is dat op lange termijn ook zo?
                  op lange termijn ook ja...

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Nope. doe je goed. Zou misschien wel wat meer nemen dan 1. rond de 30-40gr dextrose is voor de meeste gangbaar na een work-out
                    Ik neem er meestal eentje omdat ik inderdaad dan bang ben door die "suiker" vet aan te zetten, maar ik krijg er wel gelijk een oppepper van op weg naar huis. Ben altijd heel flauw net na de training en eet pas als ik dan thuis ben natuurlijk.
                    En het wisselt zo wat je hoort en leest, de éen zegt "ja, juist wel dextro", de ander niet. Moeilijk, hoor.

Originally posted by marnop View Post
                    Nee hoor is niet echt onzin, maar voor je vocht/vet is het niet goed.
                    Hmmm, jammer. Want ik wil nog steeds ietsje vet kwijt. Eigenlijk.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik neem er meestal eentje omdat ik inderdaad dan bang ben door die "suiker" vet aan te zetten, maar ik krijg er wel gelijk een oppepper van op weg naar huis. Ben altijd heel flauw net na de training en eet pas als ik dan thuis ben natuurlijk.
                      En het wisselt zo wat je hoort en leest, de éen zegt "ja, juist wel dextro", de ander niet. Moeilijk, hoor.

Hmmm, jammer. Want ik wil nog steeds ietsje vet kwijt. Eigenlijk.

Kijkend naar je foto (als jij dat bent) waar wil je vet kwijt!?:|

Comment

Ieder lichaam is anders. Alleen door uit te proberen merk je wat het beste voor jou werkt.

Zo hoef ik echt niet te proberen om in de cut kwark te eten voor het slapen gaan. Om maar iets op te noemen.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                          Ieder lichaam is anders. Alleen door uit te proberen merk je wat het beste voor jou werkt.

.

Uiteindelijk is dit dan ook het enige juiste antwoord op elke vraag...... het hoeft ook niet moeilijk te zijn.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            Uiteindelijk is dit dan ook het enige juiste antwoord op elke vraag...... het hoeft ook niet moeilijk te zijn.
                            alle discussies voor dit antwoord.. super...

Iedereen moet gewoon kijken wat wel of niet werkt voor hem / haar...

Comment

Originally posted by Martardt View Post
                              Kijkend naar je foto (als jij dat bent) waar wil je vet kwijt!?:|
                              Ja, dat ben ik, maar er zijn nog wel wat aandachtspuntjes, hoor.

Originally posted by Patricia86 View Post

Zo hoef ik echt niet te proberen om in de cut kwark te eten voor het slapen gaan. Om maar iets op te noemen.

Ja, daar heb je gelijk in natuurlijk. (Ik heb altijd enorm de neiging om echt alles zo goed mogelijk te willen doen.)
                              Maar stel dat die dextro nemen echt haaks zou staan om mijn doel, dan vind ik dat wel fijn om te weten hoe ik het anders kan doen.
                              Ik probeer namelijk altijd om eigenlijk geen suiker te gebruiken maar had dus van dextro begrepen dat dit zo snel in je bloed wordt opgenomen na inspanning dat het geen vet zou kúnnen aanzetten omdat het gelijk verbruikt wordt.
                              Daarom nam ik dat als "opkikker" direct na het trainen. Ik denk inderdaad dat dit voor mij goed werkt, want gisteren had ik het niet gedaan en ik werd er echt een beetje dizzy van op mijn manier.
                              Nou, een heel verhaal op de vroege ochtend.

Wat gebeurt er als jij kwark eet voor het slapen gaan in de cut? Zet dat bij jou snel vet aan dan?
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Het hangt een beetje af van hoe lang en hard je hebt getraind.
                                Maar in principe zou 'wat' dextrose meteen gebruikt worden om weer anabool te worden en gedeeltelijk je glycogeen aan te vullen.

Na je trainen dextrose nemen zet je dus geen vet van aan.

Wel maakt het je meteen weer anabool. En stop je dus na je training meteen met vetverbranden (want anders nog een tijdje door zal gaan.
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X