Maizena hype

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik heb het een keer getest met een hartslagmeter, die gelijk ook de aantal kcal berekent die je verbrand met sporten. En nee het was niet 1 of ander flutding.

1 uur durende workout verbrandde ik 700 kcal. Was toen in een cutperiode, dus minder lange rustperiode's tussen de sets door. Als je dan nog eens een half uur cardio erna zou doen zit je toch al aan ruim 1000 kcal die je verbrand.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
      Ik heb het een keer getest met een hartslagmeter, die gelijk ook de aantal kcal berekent die je verbrand met sporten. En nee het was niet 1 of ander flutding.

1 uur durende workout verbrandde ik 700 kcal. Was toen in een cutperiode, dus minder lange rustperiode's tussen de sets door. Als je dan nog eens een half uur cardio erna zou doen zit je toch al aan ruim 1000 kcal die je verbrand.
      Jij traint misschien wel intensiever dan ik, maar inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat ik zo weinig zou verbruiken. Alleen al door de honger erna, zeg maar.
      Ik ga altijd "goed gevoed" trainen en kom rammelend terug.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
        Dan zou ik slechts 177 cal. verbruiken na een uur kt? Ik geloof er niets van!
        Ik weet niet wat jij heb ingevuld ..

Ik kom uit op 222 kcal voor uurtje gewichtheffen algemeen.

Comment

• Originally posted by nibor76nl View Post
          Ik weet niet wat jij heb ingevuld ..

Ik kom uit op 222 kcal voor uurtje gewichtheffen algemeen.
          Ik dus op 177. Mijn gewicht is lager, misschien ligt het daaraan.
          Maar 222 kcal geloof ik ook niet.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik dus op 177. Mijn gewicht is lager, misschien ligt het daaraan.
            Maar 222 kcal geloof ik ook niet.
            bij een andere site kwam ik uit op 420 kcal..

ligt er wel aan of het matig is of intensief enz...

Comment

• activiteit kcal/uur/kg

(jazz)ballet 5
              aerobics 5
              badminton 3.5
              basketbal 5
              circuittraining 7
              fitness-training 4.5
              handbal 7
              joggen (rustig) 9
              hardlopen (zone 1, hersteltraining) - makkelijk

deze zag ik ook nog op internet staan..

Hier kom ik dus uit op 315 kcal per uur in mijn geval...

Comment

Jij traint misschien wel intensiever dan ik, maar inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat ik zo weinig zou verbruiken. Alleen al door de honger erna, zeg maar.
                Ik ga altijd "goed gevoed" trainen en kom rammelend terug.
                Het ligt er gewoon aan hoe hoog je hartslag op het moment van je workout is
                Kan makkelijk dat jouw hartslag net zo hoog of zelfs hoger is als mijn hartslag.

177 kcal is helemaal niks, dat kan niet kloppen. Dat verbrand je alleen al met het vullen van je bidon met water

Comment

• het ligt aan zoveel factoren ,dus lastig om te berekenen..

Comment

• Originally posted by marnop View Post
                    Als je de stukken van 3XL leest dan heb je je antwoord. Dextrose er na zou niet werken, blijft in je bloed hangen en zal uiteindelijk vet worden.
                    Jij zegt geen dextrose en Snuff zegt van wel, wie moet ik nou geloven haha

Comment

• Originally posted by Datel View Post
                      Er zijn nu heel wat pagina´s die over het onderwerp gaan, ik zou zeggen, lees en gij zult vinden

Maar imo, neem gewoon je dextrose.

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
                        Het ligt er gewoon aan hoe hoog je hartslag op het moment van je workout is
                        Kan makkelijk dat jouw hartslag net zo hoog of zelfs hoger is als mijn hartslag.

Nou, die gaat soms flink tekeer!

Comment

• Originally posted by Datel View Post

De ene bron zegt wel snelle suikers en de andere zegt geen snelle suikers.

Zelf ga ik voor zoveel mogelijk GH aanmaak en respons, dat is wel algemeen bekend bij de meesten. Mijn manier van trainen is daar ook op ingesteld, altijd tot fail en burn.

3XL haalde laatst al aan dat het onzin zou zijn de grotere GH prikkel en respons omdat die weer teniet wordt gedaan als je een insuline piek krijgt na de training.
                          Nu kwam ik tegen dat GH de insuline gevoeligheid onderdrukt en je bloedsuiker te hoog blijft, dus nog een reden om geen te snelle suikers te nemen na de training als je ook daadwerkelijk effect wil hebben van de GH aanmaak door de training.

Als de insuline piek en de hoeveelheid snelle suikers al nie kan worden opgenomen door de beschadigde spiercellen en het staat je GH in de weg,...dan is er voor mij maar 1 ding te nemen na de training en dat is complexe KH.
                          Hier: HGH en voeding en insuline - DutchBodybuilding.com forum staat ook nog e.e.a. in een discussie over GH en insuline.

In de links die 3XL plaatste hier in de discussie komt al naar voren dat je snelle suikers moet nemen als je geen beschadigde spiercellen hebt, dus dat is vlak voor de training en eventueel nog tijdens.

Hier: Downloads - Pre, During en Post -workout vind je ook nog een leuke tekst over hoe en wat post workout door een topcoach/trainer. Maar zal minder leuk zijn voor de fans van snelle suikers na de training. Staat alleen niks in over maize.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• ik hou het lekker bij de maizena hoor marnop

Comment

• zooo... weekendje weg geweest... nu eindelijk de 10 pagina opgelopen achterstand bijgelezen... en mijn 5 cent

Er zit een duidelijk verschil tussen: muscle glycogeen op na een uur trainen... en totale glycogeen op na een uur trainen. Eerste lijkt me goed haalbaar. 2e lijkt me onwaarschijnlijk. Maar boeit dat eigenlijk?

Stel dat je tussen de 240 en 540 kcals aan glycogeen (uit je spieren) opgebruikt. Dan kun je tussen de 50 en 100 gram dextrose met gemak nemen omdat dit nog steeds minder is dan wat je verbruikt hebt.

Verder... zodra er minder energie beschikbaar komt/is dan wordt verbruikt... ben je al catabool. Glycogeenvoorraad aanspreken is een catabool proces. Door dextro tijdens je training te gebruiken kun je dit geheel of gedeeltelijk voorkomen. Je helpt er in ieder geval de aanspraak naar glycogeen mee verlagen.

WMS mag dan een relatief laag GI hebben. Het is nog steeds behoorlijk hoog. Blijft daarmee in mijn ogen enkel als PWO maaltijd of shake geschikt. Tijdens de training heb je een verhoogde energievraag. Door de WMS heb je een verhoogde afgifte aan energie.

Ik kan me dus voorstellen dat als je niet superzwaar traint. Je WMS voor je workout gebruikt, en dextro tijdens... je amper catabool hoeft te worden.
                              In dat geval zou dextro achteraf onnodig zijn, lijkt me.

Hierbij lijkt het mij verder nogal mee te spelen hoe je traint.
                              Als ik een van mijn ub of lb trainingen doe... gebruik ik achterlijk veel meer energie dan een BB'er die zijn armendag doet (lijkt mij)
                              Dus dat is ook een aspect wat je niet kunt negeren. De uitkomst wat handig/ nuttig voor jou is, hangt ook voor een groot deel af van hoe je traint.
                              Fear is the mind killer

Comment

Nou, die gaat soms flink tekeer!
                                Ik bedoel tijdens het sporten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...