o zie het gaat het gelijk even aanpassen
voeding
Collapse
X
-
kijken of deze wel de goede isAttached Files
Comment
-
als het goed is is deze eindelijk wel goed
excuses voor al die lege posts van die excelsheets :%Attached Files
Comment
-
wat is je doel?
spiermassa winnen of afvallen?
dat is niet duidelijk, maar gezien de kcals zal het wel afvallen zijn.
maar als ik dan weer naar je vet% kijk geloof ik dat haast niet.
je eet ook om af te vallen nog te weinig. ik zou minimaal 2500kcals eten.
ik ben ook 68 kilo en eet nu ongeveer 3500kcals per dag!!
je vetten zijn nog steeds veel te laag en koolydraten te hoog.
neem koolydraten vooral voor en na het trainen en bij het ontbijt.
de rest van de maaltijden vooral eiwitten en vetten eten, dus die grote hoeveelheden brood eruit en wat meer vervangen door gezonde vetten en wat eiwitten.
eet wat meer groente.
neem minimaal 20 gram whey als post WO want voor 13 gram maak ik mijn shake beker niet eens vies en laat ik liever schoon in de kast staan.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
oke ja mijn doel is om spiermassa te winnen zowiezo niet om af te vallen,
maar die 2 maaltijden met brood moet ik wel ongeveer zo laten want die eet ik op school en kan niet een groente gaan eten dan want kan er niks opwarmen.
en snap nog steeds niet dat mijn koolhydraten te hoog zijn?
maar wat kan ik dan nemen om als vetten te nemen kan wel 2 boterham met vleeswaren vervangen door 2 boterhammen met pindakaas
maar dan komt er ook maar 13 gram aan vetten bij
en zal inderdaad meer groente gaan eten
,
ook ga ik zo met mijn ouders praten over het aanschaffen van eiwitten want dat willen ze liever niet en hebben het altijd kunnen vermijden tot nu:P
maar alvast bedankt
Comment
-
ik heb hem nu weer een beetje verander maar dan komen me eiwitten op 220 gr( plaats van 180 gr) zonder eiwit shake's
en me koolhydraten op 395gr ( plaats van 383 gr )
en mijn vetten komen op 53 gram ( plaats van 83 gram )
dus is nog beetje puzzelen ga ervan het weekend nog wel is paar keer naar kijken met een frisse blik en ga toch nog even goed met mijn ouders praten over eiwitten want ik geloof nooit dat het heel erg gevaarlijk kan zijn
Comment
-
Originally posted by sill View Postik heb hem nu weer een beetje verander maar dan komen me eiwitten op 220 gr( plaats van 180 gr) zonder eiwit shake's
en me koolhydraten op 395gr ( plaats van 383 gr )
en mijn vetten komen op 53 gram ( plaats van 83 gram )
dus is nog beetje puzzelen ga ervan het weekend nog wel is paar keer naar kijken met een frisse blik en ga toch nog even goed met mijn ouders praten over eiwitten want ik geloof nooit dat het heel erg gevaarlijk kan zijn
Succes alvast!!!
Google Vertaling
Wei-eiwit
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Containers van wei-eiwit wordt verkocht op een health food store .
Wei-eiwit is een mengsel van bolvormige eiwitten geïsoleerd uit wei , het vloeibare materiaal gemaakt als een bijproduct van kaas productie. Enkele preklinische studies bij knaagdieren hebben gesuggereerd dat wei-eiwit kan bezitten anti-inflammatoire of anti-kanker eigenschappen;. Echter, gegevens over de mens ontbreekt [1] [2] De effecten van wei-eiwit op de menselijke gezondheid zijn van groot belang en worden momenteel onderzocht als een manier om risico van de ziekte, evenals een eventuele aanvullende behandeling voor verschillende ziekten. [3]
Wei-eiwit is normaal in de handel en opgenomen als een voedingssupplement , en diverse gezondheidsclaims zijn toegeschreven aan het in de alternatieve geneeswijzen gemeenschap. [4] Hoewel wei-eiwitten zijn verantwoordelijk voor een aantal melk allergie , de belangrijkste allergenen in de melk zijn de caseïne . [ 5] [6]
Inhoud [hide]
1 Productie
2 Samenstelling
3 belangrijke vormen
4 Voordelen voor spieropbouw
5 Gevolgen voor de gezondheid
6 Digestive Issues
7 Verwijzingen
8 Externe links
[ bewerken ]Productie
Hoofdartikel: Whey
Wei is overgebleven bij de melk coaguleert en bevat alles wat oplosbaar is uit melk. Het is een 5% oplossing van lactose in het water, met een aantal mineralen en lactalbumine . [7] Het is verwijderd nadat kaas is verwerkt. Het vet wordt verwijderd en vervolgens wordt verwerkt voor menselijke voeding. [7] De verwerking kan gebeuren met een eenvoudige drogen, of het eiwitgehalte kan verhoogd worden door het verwijderen van lipiden en andere niet-eiwit materialen. [8] Bijvoorbeeld, sproeidrogen na het membraan filtratie scheidt de eiwitten uit wei. [9]
Wei kan worden gedenatureerd door de hitte. Hoge hitte (zoals de aanhoudende hoge temperaturen boven 72 ° C worden geassocieerd met het pasteurisatie proces) denatureert wei-eiwitten. Terwijl de inheemse wei-eiwitten niet aggregaat bij toevoegen van het stremsel of verzuring van de melk, denatureren de wei-eiwit triggers hydrofobe interacties met andere eiwitten, en de vorming van een eiwit gel . [8] Warmte-gedenatureerde wei kan nog steeds allergieën veroorzaken bij sommige mensen. [10 ]
[ bewerken ]Samenstelling
Wei-eiwit is het verzamelen van globulaire eiwitten geïsoleerd uit wei , een bijproduct van kaas gemaakt van koe melk . Het eiwit in de melk van de koe is 20% wei-eiwit en 80% caseïne-eiwit, [11] terwijl het eiwit in de moedermelk is 60% wei en 40% caseïne. [12] Wei-eiwit is meestal een mengsel van beta-lactoglobuline (~ 65 %), alpha-lactalbumine (~ 25%), en serum albumine (~ 8%), die oplosbaar zijn in hun eigen vormen, onafhankelijk van de pH . De eiwitfractie in wei (ongeveer 10% van de totale droge stof in wei) bestaat uit vier belangrijke proteïne fracties en zes kleine eiwitfracties. De belangrijkste eiwit-fracties in de wei zijn beta-lactoglobuline , alpha-lactalbumine , bovine serum albumine en immunoglobulinen . [13]
[ bewerken ]Belangrijke vormen
Wei-eiwit komt normaal gesproken in drie belangrijke vormen: concentraat (WPC), isolaat (WPI), en hydrolisaat (WPH).
Concentreert zich meestal een laag (maar nog steeds significant) niveau van vet en cholesterol , maar in het algemeen, hebben hogere niveaus van bioactieve stoffen, en koolhydraten in de vorm van lactose - ze zijn 29% -89% eiwit door het gewicht.
Isolaten worden verwerkt om het vet te verwijderen, en lactose, maar zijn meestal lager in bioactivated verbindingen goed - ze zijn 90% + eiwit door het gewicht. Zowel de WPC en WPI zijn mild tot enigszins melkachtige in smaak.
Hydrolysaten zijn wei-eiwitten die worden verteerd en gedeeltelijk gehydrolyseerd voor het doel van de eenvoudiger metaboliseren, maar hun kosten over het algemeen hoger. [8] Sterk gehydrolyseerde wei kan minder allergeen dan andere vormen van wei. [10]
[ bewerken ]Voordelen voor de spieropbouw
Onderzoek wijst uit dat het gebruik van aanvullende wei of soja-eiwit gecombineerd met een weerstand training enkele voordeel ten opzichte van geen eiwit supplement biedt. De auteurs van dit onderzoek geconcludeerd dat "jonge volwassenen die met eiwit supplement tijdens een gestructureerd weerstand trainingsprogramma ervaring minimaal gunstige effecten in mager weefsel massa en kracht." [14] . In tegenstelling tot andere studie van oudere mannen vonden suppletie met wei-eiwit voor en na de oefening om geen significant effect op de skeletspier hypertrofie in vergelijking met placebo. [15] De timing van eiwit supplement inname mogen geen significante effecten op de kracht, macht , of body-samenstelling. [16]
[ bewerken ]Gevolgen voor de gezondheid
Het gebruik van wei-eiwit als een bron van aminozuren en het effect op het verminderen van de risico's van ziekten, zoals hart-en vaatziekten en kanker is de focus van lopend onderzoek. [3] Wei is een rijke bron van vertakte keten aminozuren (BCAA's) , [17] die worden gebruikt om werkende spieren brandstof en de eiwitsynthese te stimuleren. [18] In het bijzonder, leucine speelt een belangrijke rol in het initiëren van de transcriptie pad dat branden op de eiwitsynthese. [19] Wanneer leucine wordt ingenomen in grote hoeveelheden, zoals als met wei-eiwit suppletie, er is meer stimulatie van de eiwitsynthese, waardoor het herstel en aanpassing kan de snelheid van stress (training). [20]
Wei-eiwit bevat het aminozuur cysteïne , dat kan worden gebruikt om glutathion . Echter, dit aminozuur niet essentieel is voor de synthese van glutathion, en sommige studies hebben gesuggereerd dat de hoeveelheid cysteine in de voeding kan weinig effect op de synthese van glutathion hebben. [21] Echter, een andere studie gesuggereerd dat grote hoeveelheden van wei-eiwit kan verhoging van cellulaire glutathione niveaus. [22] Glutathion is een antioxidant die het lichaam beschermt tegen schade door vrije radicalen en een aantal gifstoffen, en studies in dieren hebben gesuggereerd dat melkeiwitten zou het risico op kanker te verminderen. [23]
[ edit ]Digestive Issues
Een aanzienlijk deel van de bevolking ervaart ernstige spijsverteringsproblemen na consumptie van wei-eiwit poeder. Deze kunnen onder meer gas, opgeblazen gevoel, krampen, vermoeidheid, zwakte, vermoeidheid, hoofdpijn en prikkelbaarheid. De oorzaak van deze problemen met de spijsvertering is nog niet bepaald, maar wordt vaak gemeld op krachttraining forums.
Opgemerkt moet worden dat gelijkaardige symptomen kunnen worden veroorzaakt door ingrediënten te vinden in lagere kwaliteit eiwit poeders zoals lactose in wei-eiwitconcentraat of kunstmatige zoetstoffen in de meeste commerciële eiwitpoeders. De effecten van deze stoffen kunnen worden onderscheiden van de effecten van de wei alleen al door over te schakelen naar een ongezoete whey isolaat of hydrolysaat. Als de symptomen niet geëlimineerd door over te schakelen naar een meer pure vorm van wei-eiwit, veel alternatieve poeders, zoals erwt eiwit of rijst eiwit kunnen worden voorgesteld.
Comment
-
smeer gewoon 40 gram pindakaas op 2 boterhammen. eet gewoon wat gekookte eieren op je brood of los. tussendoor handje noten(amandelen,walnoten), vete vis(bijv, blikjes vis of gerookte makreel/zalm), olijfolie, avocado.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
5 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
5 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment