voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik ben nog steeds bezig met mijn voedingsschema maar het gaat al wat beter want ik zat vandaag op 3000 kcal eiwitten 178 gram dus bijna 180 en mijn koolhydraten zijn nog steeds veel te hoog en daar baar ik mijn zorgen over want die is nu 433 dus dat is veel te hoog maar weet niet hoe ik die omlaag krijg en mijn vetten gaan ook al iets omhoog en die staan vandaag op 60 gram en die moet volgens mijn schema iets over de 80 gram zitten dus dat gaat de goede richting op.

maar als ik zo mijn voeding kijk snap ik niet als ik het zou mogen een whey shake voor nodig heb want dan zou ik dingen die ik nu eet of drink moeten schrappen om niet te hoog in me eiwitten te zitten.

maar ik blijf bezig ga binnenkort ook even bij de sportschool even onderzoek doen of hun voedingsadvies geven en of ze me kunnen helpen.

Comment

Originally posted by sill View Post
      ik ben nog steeds bezig met mijn voedingsschema maar het gaat al wat beter want ik zat vandaag op 3000 kcal eiwitten 178 gram dus bijna 180 en mijn koolhydraten zijn nog steeds veel te hoog en daar baar ik mijn zorgen over want die is nu 433 dus dat is veel te hoog maar weet niet hoe ik die omlaag krijg en mijn vetten gaan ook al iets omhoog en die staan vandaag op 60 gram en die moet volgens mijn schema iets over de 80 gram zitten dus dat gaat de goede richting op.

maar als ik zo mijn voeding kijk snap ik niet als ik het zou mogen een whey shake voor nodig heb want dan zou ik dingen die ik nu eet of drink moeten schrappen om niet te hoog in me eiwitten te zitten.

maar ik blijf bezig ga binnenkort ook even bij de sportschool even onderzoek doen of hun voedingsadvies geven en of ze me kunnen helpen.
      hoezo te hoog in eiwitten,
      te hoog in eiwitten is geen probleem een teveel aan koolydraten is wel een probleem. haal er een paar boterhammen en aardappellen vanaf en eet inplaats daarvan wat noten en na het trainen nog een whey shake
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

maar als ik dan na dit ook nog whey shake zou nemen zit ik denk zo over de 200 gram aan eiwitten en dat is best veel voor mij denk ik en ook niet al te best voor me nieren

Comment

maar als ik dan na dit ook nog whey shake zou nemen zit ik denk zo over de 200 gram aan eiwitten en dat is best veel voor mij denk ik en ook niet al te best voor me nieren
          180 is genoeg maar het is onzin je zorgen te maken over je nieren,
          te veel eiwitten worden prima verwerkt door je nieren mits je gezonde nieren hebt.
          dat het slecht zou zijn is een fabeltje

1000 jaar geleden aten ze niets anders dan vlees en vis, toen hadden ze ook geen last van hun nieren hoor.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

ja ik denk dat ook maar maak dat me moeder maar wijs want overal op internet staat dat het theoretisch slecht is voor je nieren alleen nooit bewezen is en dat als je veel water drinkt gewoon makkelijk aan kunt maar me moeder gelooft het niet.
            denk dat ze gewoon niet wilt dat ik voedingssuplementen gebruikt maarja moet nog goede gesprekken met haar voeren daar over.

Comment

Dit vind ik wel interessante, korte stukken:

Eigen Kracht Nieuws - Eiwitdieet misschien probleem voor oude nieren, niet voor jonge

En op Eiwitten voor gevorderden

vind je dit stuk:

Eiwit en de nieren

Een eiwitinname van meer dan 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is onverstandig, hebben voedingswetenschappers altijd gezegd. Zulke hoeveelheden zouden op de lange termijn leiden tot een verhoogde kans op beschadiging van de nieren.12 Die ongerustheid was theoretisch. Weliswaar tast een dieet met veel eiwit de nieren aan van een kleine groep mensen die daarvoor gevoelig is, maar bij gezonde mensen is daar nooit iets van gebleken. Belgische fysiologen, die een groep bodybuilders onderzochten met een dagelijkse inname van meer dan 2.3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, hebben bij hen geen verminderde nierfunctie gevonden.13
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

oke bedankt zal het er met me moeder over hebben

Comment

hallo allemaal sorry dat ik zo laat weer reageer maar was met andere dingen bezig zoals school.

maar ik mag van me ouders nu whey isolaat gaan gebruiken en dextrose

maar dan vraag ik me nog steeds af wat ik moet verbeten in me voeding ik ga sowieso minder brood eten en waarschijnlijk minder gram brintha s'ochtend dan zit ik al een heel eind in mijn verbetering en ga sowieso minder eiwit voedselrijk beleg s'midags nemen denk ik

alvast bedankt Sil

Comment

sorry dat ik zolang weg ben geweest had het druk met school en belangrijke toetsen
                    maar ik ben er weer heb mijn voeding het een en ander aangepast maar heb nog steeds de vraag heb sinds vandaag whey isolaat aangeschaft
                    van het met mdy en dan ultra pure whey

ik heb vandaag na de training 25 gram whey op met een banaan
                    maar nu wou ik ook nog dextrose gaan gebruiken ( wou ik vandaag ook aanschaffen maar kreeg de winkel morgen pas weer binnen. )
                    maar is mijn vraag hoeveel moet ik daarvoor gebruiken en wat moet ik innemen met rustdagen en moet ik mijn whey poeder ( aantal grammen ) verhogen of juist niet?

ik wou mijn aaneenpasten voeddingsschema weer uploaden maar hij geeft aan dat ik al 2 mb op dit forum heb upgeload en dat ik dan niet meer kan uploaden dus weet niet wat ik daar aan kan doen.
                    heb al gekeken of ik die andere uploads kon verwijderen maar is me niet gelukt

alvast vriendelijk dank

met vriendelijke groet sil

Comment

sorry dat ik zolang weg ben geweest had het druk met school en belangrijke toetsen
                      maar ik ben er weer heb mijn voeding het een en ander aangepast maar heb nog steeds de vraag heb sinds vandaag whey isolaat aangeschaft
                      van het met mdy en dan ultra pure whey

ik heb vandaag na de training 25 gram whey op met een banaan
                      maar nu wou ik ook nog dextrose gaan gebruiken ( wou ik vandaag ook aanschaffen maar kreeg de winkel morgen pas weer binnen. )
                      maar is mijn vraag hoeveel moet ik daarvoor gebruiken en wat moet ik innemen met rustdagen en moet ik mijn whey poeder ( aantal grammen ) verhogen of juist niet?

ik wou mijn aaneenpasten voeddingsschema weer uploaden maar hij geeft aan dat ik al 2 mb op dit forum heb upgeload en dat ik dan niet meer kan uploaden dus weet niet wat ik daar aan kan doen.
                      heb al gekeken of ik die andere uploads kon verwijderen maar is me niet gelukt

alvast vriendelijk dank

met vriendelijke groet sil
                      ik zou geen dextrose nemen, je eet al genoeg brood.

Comment

oke maar ben al minder brood gaan eten eet nu maar 6 sneetjes in plaats van 8
                        wat is dan een anders soort product om goed te gebruiken voor extra spiergroei?

bedankt dat je me helpt :d

Comment

oke maar ben al minder brood gaan eten eet nu maar 6 sneetjes in plaats van 8
                          wat is dan een anders soort product om goed te gebruiken voor extra spiergroei?

bedankt dat je me helpt :d
                          whey is de basis,
                          je zou eventueel nog creatine kunnen nemen.
                          http://www.bodyenfitshop.nl/creatine...tine-worldwide

Comment

Creatine na een paar maanden trainen, lekker nuttig.
                            Hou het maar gewoon bij whey zou ik zeggen, das een goede supp om mee te starten.

Comment

oke is goed dan hou ik het voorlopig met whey maar eventueel nog dextrose
                              want wil maar 2 boterhammen per dag gaan eten maar zou niet weten wat ik dan zou moeten eten , want ik zit nog op school en moet het wel meenemen en makkelijk kunnen op eten.

gegroet sil

Comment

Dextro neem je dan tijdens de training? Of begrijp ik je verkeerd?
                                En wat is er zo enorm verkeerd aan volkorenbrood dat je uit je schema wilt gooien? Je moet gewoon genoeg E/K/V binnenkrijgen, das het belangrijkste zeker in het begin.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X