voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

nee na de training is de bedoeling
    ja weet ik maar met koolhydraten zit ik er net overheen en maar7en8 zei dat ik juist beter er iets onder kon zitten

en ik heb gelezen dat je als je droog wilt worden dat je minder koolhydraten moet nemen

dus dacht ik dat ik mijn koolhydraten omlaag moest halen

Comment

Ik zag dat je geen shakes mag nemen. Probeer dan in de middag en/of halverweg de avond een blikje tonijn te eten met eitjes er doorheen en scheutje olijfolie oid.
      Eet je koolhydraten voornamelijk in de ochtend (dus ook fruit) en gooi er 2 boterhammen uit bij je 2e eetmoment.
      Kwark zo laat mogelijk op de avond, heb je er in de nacht zo lang mogelijk profijt van.

Kijk dan even hoe je uitkomt en plaats het desnoods als tekst.

Comment

ja shakes mag nu wel ik mag nu eiwitten gebruiken voorlopig dus dat is geregeld
        en zal 4 boterhammen gaan eten in plaats van 8

ik zal zo mijn voedingsschema erop zetten

Comment

voedingsschema:

06:30
          65 gram brintha 238 kcal 8 gram eiwitten 48 gr. koolhydraten 2 gr. vetten
          halfvolle melk 500 ml 250 kcal 18 gr. eiwitten 25 gr. koolhydraten 8 gr. vetten
          en dan nog een klein glas vers geperste sinaasappelsap

10:15
          meergranen brood 2 sneetjes ( 58 gr.) 145 kcal 6 gr. eiwitten 26 gr. koolhydraten 2 gr. vetten
          kipfilet 19 gr. 29 kcal 3 gr. eiwitten 0 koolhydraten 2 gr. vetten
          banaan 124 kcal 1 gr eiwitten 30 gr koolhydraten 0 gr. vetten
          margarine 15 gr. 88 kcal 0 gr. eiwitten 0 gr. koolhydraten 10 gr. vetten

12:10
          4 sneetjes meergranen brood (118 gram ) 295 kcal 11 gr. eiwitten 53 gr. koolhydraten 4 gr. vetten
          kipfilet 19 gr. 29 kcal 3 gr. eiwitten 0 gr. koolhydraten 2 gr. vetten
          pindakaas 21gr 136 kcal 6 gr. eiwitten 3gr. koolhydraten 11gr. vetten
          margarine 15 gr. 88 kcal 0 gr. eiwitten o gr. koolhydraten 0gr. vetten

15:00 pre wo
          ( soms een banaan )

17:00 post wo
          1 banaan
          25 gram whey isolate

18:00
          wat de pot schaft probeer zo min mogelijk vet te eten.

22:00
          voor slapen gaan
          500 gram magere kwark en 15gr. walnoten

met dit kom ik op een totaal van:
          1991 kcal
          127 gram eiwitten
          237 gram koolhydraten
          59 gram vetten

dus dat is zeg maar wat ik elke dag eet

alvast bedankt gr sil

Comment

Lijkt me nogal weinig kcal, zeker op een trainingsdag. Wat is je onderhoud?
            Wat eet je op een niet-trainingsdag in de middag? Want daar mis ik e.e.a.
            Hoe heb je je avondeten in je berekening meegenomen en waar is je dextrose gebleven?

Ik zou een shake bij je ontbijt nemen om je eiwitten na de nacht aan te vullen en misschien nog wat eitjes of tonijn toevoegen, kom je ook wat hoger met je Kcals.

Comment

niet trainingsdagen eet ik precies hetzelfde om toch een patroon te hebben
              anders voeg ik een shake bij mijn ontbijt van 25 gram whey isloaat toe en eet ik ergens op de dag nog een blikje tonijn op olie basis
              en moet ik nou minder brood gaan eten of is het zo wel goed en wat is eventueel te vervangen door brodd wat ik makkelijk mee kan nemen want moet het op school op eten

bedankt dat je me helpt

Comment

oja en die 1900 nog wat kcal waren zonder het avond eten dat was ik er vergeten bij te zetten

Comment

o en dextrose gebruik ik nog niet dat wou ik eventueel gaan aanschaffen dit weekend
                  en ik kan wel blikje tonijn s'middags gaan eten

Comment

Ik denk dat als je de shake in de ochtend toevoegt en de tonijn dat je aardig in de goede richting zit. Gewoon een week of 6 op trainen, kijken wat de resultaten zijn en op basis daarvan bepalen of er aanpassingen nodig zijn.

Laat maar weten hoe het uitpakt!

Comment

wat zit er veel tijd tussen je verschillende maaltijden. Kan aan mij liggen maar ik zie altijd dat iedereen rond de 2 a 2,5 uur eet. Of zit hier een andere gedachten gang achter?

Comment

bedankt emillio75

muppet
                        ja dat is ook zo maar dit komt het beste uit en dit is mijn ritme nu
                        maar voeg s'ochtends een shake toe en elke dag een blikje tonijn

Comment

Je hoeveelheid eiwitten op een dag (127 gram) is erg weinig in verhouding tot je gewicht. Eet een paar eieren bij je ontbijt, is mijn advies.
                          En focus niet zo erg op die dextrose. Dat zijn alleen maar koolhydraten en daarvan lijk je er al genoeg te hebben.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

ik doe nu s'ochtends ook nog een shake en s'avonds eet ik ook nog een groot stuk vlees dus komt wel hoog in m'n eiwitten

Comment

ik wou even mededelen dat ik nu wel wat strenger let ik heb mijn eerste pot eiwitten er al doorheen gejaagd en ben nu overgegaan op snelle en langzame eiwitten en wel deze :
                              dymatize Elite xt
                              dymatize Whey Hydrolisaat ISO-100

ik eet nu nog steeds hetzelfde ontbijt dus brintha met halve liter halfvolle melk ( zit er over na te denken o eventueel magere melk te gaan gebruiken ) en een glas vers geperste sinaasappelen
                              verder eet ik dan om 10 uur 2 botherhammen een met kipfilet en een met pindakaas
                              dan om 12 uur eet ik een grote appel en 2 manderijnen
                              om half 3 ( eet ik op het moment niks zit er ook over na te dneken om dan een eiwitreep te nemen > als ik die ga aanschaffen )
                              dan rond half 4 - 4 uur eet ik een blikje tonijn in water
                              dan als ik ga trainen eerst langzame shake voor training en na training snelle eiwit shake met banaan
                              dan s'avonds wat de pot schaft
                              en voor het slapen gaan een bak magere kwark met 15 gram ongezouten walnoten

en tot nu toe ben ik nog niet in massa of iets aangekomen maar ik ga m'n aderen op mijn buik en benen ook wel goed zien
                              en dat bevalt me wel

dus ik denk dat ik wel op de goede weg ben

alvast bedankt gr sil

Comment

Als je nog steeds 68kg weegt en er komt niets bij dan gaat het dus niet goed hè.......

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X