Vlees/vis bereid of onbereid wegen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vlees/vis bereid of onbereid wegen

Ikzelf heb altijd bereid gewogen, echter ben ik laatst op deze berekening gekomen op een ander forum. Waar ik het eigenlijk toch wel eens mee ben, dus mijn voedingswaarde voor kip/vis ga ik hiervoor aanpassen. Andere voedingswaarde van bieflappen etc. klopte al volgens bereid, enkel hanteerde ikzelf nog altijd de onbereide varianten in me schema.

Hierdoor zou ik dus meer kcal/eiwitten binnenkrijgen dat ik berekend had.

Hier een voorbeeld van de gedachtegang:

1kg rauwe kipfilet = 240gram eiwit
    700gram gebakken kipfilet = 240gram eiwit

100gram rauwe kipfilet = 24gram eiwit
    100gram gebakken kipfilet = 240/7 = 34gram eiwit

Bij deze mijn vraag aan jullie. Wegen jullie je vlees bereid of onbereid of hebben jullie er zelf nog nooit over nagedacht?
    36
    Ik weeg mijn vlees/vis onbereid
    66.67%
    24
    Ik weeg mijn vlees/vis na bereiding
    16.67%
    6
    Ik heb er nog nooit over nagedacht
    16.67%
    6
    Last edited by Iron Mind; 26-10-2012, 18:29.
    "Straight outta gym"

Toen ik nog wat seri was, woog ik het altijd voor het koken.

Comment

Ik weeg het onbereid, ik bedoel de voedingswaarde blijven toch hetzelfde alleen het gewicht veranderd uiteraard?
      Wel reken ik de eventuele boter/olijfolie etc. erbij natuurlijk.

Comment

Ik weeg altijd na het bereiden omdat ik meestal voor meerdere dagen bereid. Bijv. 900gr kip bereid ik en moet 150 ongekookt per dag dan moet ik 6 even grote porties.

Comment

Woog het voor het koken, maar weeg nu nooit meer, weet het wel ongeveer, en ik koop altijd zo`n pak met lappen van 200 gram dus dan weet ik het meteen

Comment

Voor de bereiding wegen is nauwkeuriger. De manier van bereiden zorgt voor meer variatie in de voedingswaarde.

Comment

Na het uitlekken en voor het bereiden
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Foutje gemaakt weeg het eten altijd naar koken.

Comment

onbereid, als ik het al doe
                  Last edited by wzoet; 26-10-2012, 21:18.
                  sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                    Ik weeg altijd na het bereiden omdat ik meestal voor meerdere dagen bereid. Bijv. 900gr kip bereid ik en moet 150 ongekookt per dag dan moet ik 6 even grote porties.
                    Dus jij laat kip zown 6 dagen in de koelkast staan? Man dat zal behoorlijk stinken en niet te vreten zijn toch? Ik deed het een tijd geleden max 4 dagen. Nu altijd vers of max 1 dag in de koelkast.
                    Ik haal altijd kiloverpakkingen. 250 gram per dag dus pak altijd 1 filet en een kwart.
                    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                      Dus jij laat kip zown 6 dagen in de koelkast staan? Man dat zal behoorlijk stinken en niet te vreten zijn toch? Ik deed het een tijd geleden max 4 dagen. Nu altijd vers of max 1 dag in de koelkast.
                      Ik haal altijd kiloverpakkingen. 250 gram per dag dus pak altijd 1 filet en een kwart.
                      Je kan het invriezen? Ik vries mijn kip met rijst en soms pasta met rijst in en elke avond haal ik er eentje uit voor de volgende dag. En 6 porties hoeft niet 6 dagen te zijn he =)

Comment

Je zei 150 gram per dag of moet ik naar specsavers. Ja oke invriezen zou beter zijn,doe ik nooit, sterker nog: ik heb geen vriezer
                        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                          Je zei 150 gram per dag of moet ik naar specsavers. Ja oke invriezen zou beter zijn,doe ik nooit, sterker nog: ik heb geen vriezer
                          Hahaha klopt sorry nog te weinig zuurstof in mijn hersenen. Het bespaart mij tijd en de smaak gaat nauwelijks verloren.

Comment

Eerst deed ik altijd onbereid maar volgens mij moet het bereid. Vooral vis en vlees omdat bevrore is. Maar als je je kip bijvoorbeeld koopt en alvast afweegt voordat het in de vriezer is. Dan doe ik het onbereid omdat je dan geen last heb van het water dat bevrore is en dus meeweegt.

Comment

Ik maak alles vaak al van te voren en heb uitgerekend/getest hoeveel onbereid versus bereid weegt. Als ik nu mijn voeding om mee te nemenin de bakjes doe, weeg ik het dus bereid.
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X