Alcoho len krachttraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alcoho len krachttraining

Hoe zit dit nu ? is et egt zo erg als ik soms lees ?
    Hoe lang moeten je spieren herstellen voor dat je alcohol drinkt ?
    Stel je traint en eet de hele week goed en een dag in het weekend drink je alcohol ( niet weinig maar ook niet dat je pertotal bent ) zou dit kwaad kunnen? een beetje invloed zal dit wel hebben maar overdreven veel ?

Hoe minder hoe beter.
    Niks is het beste elke dag lam het slechtste.

Comment

ja ' hoe minder hoe beter ' maar je gaat me niet zeggen als je heel goed traint en een goed voedingsschema hebt en 1x in het weekend een beetje meer drinkt dat dit je prestaties erg gaat beïnvloeden?

Comment

Een beetje meer? Dus je drinkt vaker in een week?
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Tuurlijk wel. Je vochtbalans is naar de klote en de dag dat je een kater hebt kan je je niet aan je schema houden. Ook is je nachtrust fucked up door alcohol
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by BeauSchevenels View Post
            ja ' hoe minder hoe beter ' maar je gaat me niet zeggen als je heel goed traint en een goed voedingsschema hebt en 1x in het weekend een beetje meer drinkt dat dit je prestaties erg gaat beïnvloeden?
            gewoon blijven drinken moat, #glmik*

*Ge lift moar inne keer

Comment

Vraag:

Beïnvloedt alcohol de spieropbouw?Antwoord:

Alcohol heeft een direct en indirect remmend effect op het aanmaken van nieuw spierweefsel. In alcohol zelf zitten twee metabolieten die een direct remmende werking hebben.
              Daarnaast wordt door de hechting van testosteron de spiereiwitsynthese bevorderd. Alcohol heeft een remmende werking op de hechting van testosteron aan spiereiwit. Alcohol heeft hier dus ook een indirect remmende werking.
              De spieropbouw wordt na het drinken van 1 glas bier wel binnen 24 uur hervat, maar er is geen zuivere tijdsindicatie aan te verbinden. Verder is de stofwisselingssnelheid (afbraak van alcohol) bepalend voor het effect. Mensen met een trage stofwisseling zullen langer blootgesteld zijn aan het effect van alcohol dan mensen met een snelle stofwisseling. De kans is aanwezig dat de effecten bij mensen met een trage stofwisseling langer aanhouden en de spieropbouw dus pas later zal plaatsvinden.

Effect van alcohol op de spieren na het sporten:
              Er zijn een aantal redenen te noemen om het gebruik van alcohol na een sportieve prestatie af te raden. Na een grote fysieke inspanning moet je lichaam hiervan herstellen. Alcohol verhindert dit herstellingsproces. Bij een fysieke inspanning wordt er melkzuur in de spieren gevormd. Melkzuur kan op den duur spierpijn veroorzaken. De afbraak van melkzuur wordt gehinderd op het moment dat er alcohol gedronken wordt. De lever geeft voorrang aan de afbraak van alcohol. Een standaardglas alcohol heeft 1 tot 1,5 uur nodig om door de lever afgebroken te worden. Bij het gebruik van alcohol in combinatie met het intensief beoefenen van sport is er spraken van extra vochtverlies. Te veel vochtverlies levert een tekort op van allerlei belangrijke mineralen. Voor het afbreken van alcohol heeft het lichaam extra suiker nodig. Dit kan na een fysieke inspanning een tekort opleveren. Tenslotte: waarschijnlijk is na het sporten je maag leeg. Als je dan alcohol drinkt wordt dit extra snel in je bloed opgenomen en zijn de merkbare effecten van alcohol extra hevig.
              in deze link staat dit stukje:
              Schooltv: Eigenwijzer - Bio-Bits Onderbouw: Mens en lichaam - Biologie - Alcohol en je zenuwstelsel

Je hersenen en het ruggenmerg vormen het centraal zenuwstelsel, de regelkamer van je lichaam. Het centraal zenuwstelsel samen met de zenuwen noemen we het zenuwstelsel. Via de zenuwen is het centraal regelstelsel verbonden met alle delen van je lichaam. Zoals de spieren en de zintuigen.
              We belasten met krachttraining het zenuwstelsel daarom hebben we rustdagen nodig niet alleen om de spieren rust te geven maar ook om het czs (centrale zenuwstelsel) tot rust te brengen.
              Ik leg dus de link als ik met drank het czs belast is het geen rust dag omdat het giftige stoffen binnen krijgt en hard aan het werk moet om dit weg te werken.
              in rust groeien je spieren pas dus als je drank naar binnen werkt belemmert het mijn spiergroei omdat het geen rust krijgt.
              In hoever het uitmaakt is bij iedereen verschillend ligt eraan hoe goed jou lichaam het verwerkt, een feit is wel het werkt tegen je spiergroei en alle kleine beetjes helpen.

Drink nu zelf al 15 maanden niet meer, weet niet waarom maar mensen leggen de link drank en gezelligheid met elkaar.
              Vaak hoor je mensen zeggen doe eens gezellig mee, waarom is het gezellig als ik mee drink? ben ik dan niet gezellig als ik niet drink?
              Calisthenics / Street workout

Comment

Dit is weer zo'n discussie waar het antwoord op is, het is beter om niet te drinken, maar je moet voor jezelf bepalen wat waar jij je prettig bijvoelt.

Voel jij je beter als je niet drinkt, zodat het je herstel, groei niet in de weg staat of accepteer je minder herstel, groei als je af en toe een biertje kan drinken. Doe waar je je prettig bij voelt.

Ikzelf drink nooit een paar biertjes, ik drink gewoon een paar keer per jaar tot ik flink aangeschoten ben. Ik drink alleen nog maar alcohol daarvoor. Dat maakt voor mij de drempel alweer makkelijker hoog om makkelijk 4-6 maanden achter elkaar niets te drinken omdat ik voor veel of niets ga. Dit werkt voor mij prima.
                "Straight outta gym"

Comment

Wat een bullshit, je kan best 1x in de week wat alcohol nuttigen zonder dat het je prestaties drastisch beinvloed.
                  Als je jezelf maar aan je voedingschema houd, kan het niet zo veel kwaad

Comment

fun fact: mensen die drinken zullen hier vaak zeggen dat het totaal geen kwaad kan.
                    another fun fact: mensen die niet drinken zeggen vaak dat het wel kwaad kan.
                    another fun fact: De persoon die uiteindelijk bewijs (een artikel, is natuurlijk niet het einde van de discussie) levert word dan vaak genegeerd.

edit: er zijn zo al meerdere discussie geweest en zo lopen ze altijd af.

Mijn mening: het minder hoe beter. Maar het is je eigen keus.
                    Last edited by axel1994; 08-04-2013, 14:28.
                    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                      fun fact: mensen die drinken zullen hier vaak zeggen dat het totaal geen kwaad kan.
                      another fun fact: mensen die niet drinken zeggen vaak dat het wel kwaad kan.
                      another fun fact: De persoon die uiteindelijk bewijs (een artikel, is natuurlijk niet het einde van de discussie) levert word dan vaak genegeerd.

edit: er zijn zo al meerdere discussie geweest en zo lopen ze altijd af.

Mijn mening: het minder hoe beter. Maar het is je eigen keus.
                      *Druipt af, wordt genegeerd*
                      Calisthenics / Street workout

Comment

Het is net als met sommige rokers. Die wringen zichzelf in allerlei bochten om hun verslaving goed te praten.

Let wel, ik zei SOMMIGE. Er zijn ook genoeg rokers die zonder moeite toegeven dat hun gewoonte slecht is.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

If you're one of those casual drinkers, don't get cocky yet: In another study, two to three beers per day was shown to lower Testosterone levels by 6.8 percent during a three-week period. (15) But even that news isn't necessarily bad. The beer also increased dehydroepiandrosterone sulfate (DHEAS) levels by 16.5 percent. DHEAS elevation has the potential to lower cardiovascular disease risk. We can only speculate over the impact of these results, since the researchers didn't measure the effects on performance or body composition.
                          Another study looked at the acute effect of alcohol intoxication on post-exercise hormonal response, using trained lifters as subjects. (16) After a workout, half the subjects were given the equivalent of five drinks. The researchers then monitored all the subjects' hormone levels for the next five hours. No differences were seen in Testosterone and other related hormones in either group. Cortisol was elevated in the ethanol group, but only for a short period.
                          Niet zo'n enorm effect op testosteron dus. Natuurlijk blijft niet drinken beter. Zelf drink ik per week iets van 5-10 bier, wat vrij gematigd is voor een student.

T NATION | Musclehead's Guide to Alcohol
                          Lid van de 200 club

Comment

Eerste antwoord volstond wel dacht ik
                            Goede post hoor ijsblok.

Comment

Roken slecht? Het helpt mn honger te onderdrukken tijdens de cut.
                              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X