Originally posted by Obama
Je kan het niet eens zijn ergens over. Of zelfs elkaar niet mogen en dat op een fatsoenlijke manier uiten, maar dreigen met fysiek geweld en ballen in een magnetron is toch echt iets wat je niet zou moeten willen hebben in een forum.
Quib verdedigde alleen zijn mening. Welke ik overigens ook ondersteun. Teveel eieren heeft geen schadelijke uitwerking voor je lijf mbt de cholesterol die er in aanwezig is. Wel zou ik niet alle verzadigde vetten op grote schaal winnen binnenkrijgen. Er zijn ook al links gepost dat het hele geneuzel over dat cholesterol de grote boosdoener is bij hart en vaat ziekten dikke onzin is.
Onderzoeken zijn uit hun verband getrokken en er zijn voorbarige conclusies getrokken.
Net als quib zegt. Ben ik meer een praktijk mens. Tuurlijk is het leuk om veel onderzoeken te lezen maar als ik meerdere ouderen in mijn omgeving zie die nu 80+ zijn en hun hele leven zich kapot hebben gevroten in de eieren en kern gezond zijn.. dan ga ik daar liever van uit dan het zoveelste onderzoek dat de vorige onderzoeken weer tegenspreekt.
Wil niet zeggen dat dat dan de enige juiste conclusie is. Maar wel dat ik de risico's meer met een korreltje zout neem.
Zelfde met rauwe eieren dat je daar volgens velen automatisch doodziek van zou worden.. Ik heb een half jaar elke dag 6-10 rauwe eieren weggeslobbert.. Niet 1 keer ziek.. Ik was destijds in de veronderstelling dat rauwe eieren een hogere biologische eiwitwaarde zou bevatten. Achteraf bleek dat deze juist moeilijker verteren. Maar ik vind het nog steeds lekker hehe. 1 op de 10.000 eieren zou salmonella bevatten omdat 9999 van de 10.000 keer de salmonelle niet door de schaal heen komt. wel even goed de schaal wassen dus.
Moraal van dit verhaal.. Ja je kan er heus wel ziek van worden, daar geloof ik echt wel in. Maar "Risico = Kans X Effect" en het effect mag dan groot zijn als je een paar weken je ingewanden eruit kotst en schijt maar de kans is zo minimaal dat het een laag risico vormt.
Met jan boerenlullen verstand kom je een heel eind.. en soms kom je erachter dat iets wat je een tijdje voor waarheid hebt gehouden toch niet zo zou zijn.. en stel jeje mening en je gewoontes weer bij.. nooit te oude om te leren.
Comment