Originally posted by rainman
View Post
alleen kwark eten
Collapse
X
-
Originally posted by MisterMn View PostFlinke hoeveelheid voor iemand van 50 kg haha. 8 gram per kg lichaamsgewicht..
Dan kom je uit op 6 gr eiwitten/kg lichaamsgewicht.
Nog aardig wat, maar normaal gesproken echt geen reden tot paniek zoals eerder beschreven.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by rainman View PostDan ligt zijn onderhoud een stuk lager en heeft hij aan 3 kg kwark genoeg.
Dan kom je uit op 6 gr eiwitten/kg lichaamsgewicht.
Nog aardig wat, maar normaal gesproken echt geen reden tot paniek zoals eerder beschreven.The expert in anything was once a beginner..
Comment
-
Originally posted by Dexie View PostVoeding moet ik me nog wat beter in verdiepen :$. Ik dacht dat je eiwitten allemaal uit de zelfde bron halen niet goed was.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Het feit dat jullie denken dat je er alleen met eiwitten eten komt, zegt al genoeg. Op de eerste plaats, waarom zou je zoveel eiwitten willen eten? Zegt ureum en creatinine je iets?
Het is broscience dat je veel eiwitten moet eten om te groeien. Je groeit niet door een overdosis eiwitten. Je groeit enkel door belasting. Dat er eiwitten nodig zijn OK, maar tot hoever. Denk je dat je meer gaat groeien omdat je 5 gram eiwitten eet wanneer je een bepaalde training doet waarbij er maar een bepaalde supercompensatie mogelijk is?
Ik ken de specifieke getallen allemaal niet en om eerlijk te zijn weet niemand het. Het voordeel van veel vleesproducten eten is dat er weinig kcal in zit en je daardoor een vol gevoel krijgt zonder dat je er van aankomt (vet).
Fase 1 Enig id waarom je zoveel dorst krijgt nadat je kwark of vlees hebt gegeten? Osmose --> Intracellulaire vloeistof versus interstitiële vloeistof. De een zuigt de ander dan leeg en je krijgt dorst om de balans te herstellen, waarbij je dus wel een fysieke belasting op je lichaam uitoefent. Drie maal raden welke biologische waterbeheer systeem je nieren gebruiken om zijn werk te doen...1 2 3 osmose.
Fase 2 De energie wat normaal gesproken uit glucose gehaald moet worden, wordt of door vetverbranding gewonnen of door omzetting van eiwitten naar glucose. --> Afvalstoffen Ureum, Creatinine --> moeten door je nieren heen.
Het maakt mij niet uit of jullie mij hiermee geloven of niet. Het is niet mijn gezondheid dat op het spel staat, ik heb een dieet van max 55-15-30 en eerder rond de 20.
Laatste keer dat ik een bloedonderzoek liet doen was mijn ureum gehalte vrij hoog (zat toen dus aan de shakes etc. etc.) sindsdien doe ik het rustig aan met de eiwitten en groeien doe ik vanuit mijn optiek hetzelfde.
Ik denk dat het de groei zelfs averechts werkt als je te veel eiwitten consumeert, aangezien er voor de eiwitsynthese energie in de vorm van ATP/ADP nodig is en het best wel eens zo kan zijn dat je te weinig ATP/ADP beschikbaar hebt tegenover de overschot van de eiwitten en de productie om de supercompensatie op gang te zetten.
Het kan nu best zo zijn dat men schreeuwt Jaa maar dit is je behoefte of dat is je behoefte, niemand weet zijn precieze behoefte. Er zijn twee soorten verbrandingen mogelijk in je lichaam --> Anaerobe en Aerobe waarbij er bij een aerobe verbranding 32 ATP (adenitriphospate) moleculen gemaakt worden en bij anaerobe 2 ATP moleculen uit één glucose molecuul (C6H12O6) gehaald wordt. Om eerlijk te zijn, zijn je eerste bewegingen altijd anaeroob.
Nu hoeven jullie niet om bronnen te vragen, alles wat hierboven staat kan zelf opgezocht worden. Geloof je het, goed, geloof je het niet even goede vrienden. Ik wil mij enkel niet inhouden om het belang van gezondheid te delen, ik zal in de toekomst immers in de zorg werkzaam zijn.
Mijn visie:
-Heb je eiwitten nodig om te groeien? JA..
-Maakt het in het kader van spiergroei uit of je overdreven (meer dan 1gram per kg) veel eiwitten eet? NEE (uitgezonderd roidsgebruik).
-Kan er lichamelijke schade optreden als ik te veel eiwitten eet? JA want ureum en creatinine adem je helaas niet uit.
Ieders zijn mening. En ik las hier laatst op de forum dat iemand eiwitpoeder door zijn kwark heen gooit . Ik ben een fitnessfreak voor de gezondheid en we moeten het gezond houden!Last edited by Cell; 24-02-2014, 15:07.There are no pacts between lions and men!
Comment
-
Originally posted by Cell View PostHet feit dat jullie denken dat je er alleen met eiwitten eten komt, zegt al genoeg.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostNiemand beweert dat en men is er heel goed van op de hoogte dat naast eiwitten ook andere macro's cruciaal zijn. Dus die hele lap tekst is overbodig.
Wellicht heb ik aan het begin een beetje teveel focus gelegd op het gedeelte "alleen" eiwitten. Wat ik daadwerkelijk bedoelde was "veel". Het "alleen" kwam eigenlijk door de TS die het over alleen kwark heeft en ik mijn focus dus niet goed kon leggen.
inferno_0666 ik bedoel het niet slecht, het is voor de bestwil van diegenen die proteine powder in hun kwark mengen waarbij er al 16 gram eiwitten per 100 gram x 5 = 80 gram eiwitten aanwezig zijn. Dat ze er daarnaast nog hele dag door shakes en vleesproducten eten maakt mij een beetje bezorgd.
Iedereen die anders zegt en spreekt dan de standaard krijgt het te verduren, en ik doe dat nog al wel eens, het zij zo.There are no pacts between lions and men!
Comment
-
En toch raden kenners als bijv. dynobet en kevster aan om ongeveer 2-2,5x vvm aan grammen eiwitten te eten. Voor zover ik weet, baseren zij dit op wetenschappelijk onderzoek. En jij? Waar haal jij vandaan dat die hoeveelheden eiwitten ongezond zijn?Ik doe een gok
Comment
-
Originally posted by Pren View PostEn toch raden kenners als bijv. dynobet en kevster aan om ongeveer 2-2,5x vvm aan grammen eiwitten te eten. Voor zover ik weet, baseren zij dit op wetenschappelijk onderzoek. En jij? Waar haal jij vandaan dat die hoeveelheden eiwitten ongezond zijn?There are no pacts between lions and men!
Comment
-
Originally posted by Cell View PostIk dacht dat dit een discussie over eiwitten was waarbij er een deel vind dat je er oneindig van kunt eten en de ander denkt dat het met beleid moet gebeuren.
Wellicht heb ik aan het begin een beetje teveel focus gelegd op het gedeelte "alleen" eiwitten. Wat ik daadwerkelijk bedoelde was "veel". Het "alleen" kwam eigenlijk door de TS die het over alleen kwark heeft en ik mijn focus dus niet goed kon leggen.
inferno_0666 ik bedoel het niet slecht, het is voor de bestwil van diegenen die proteine powder in hun kwark mengen waarbij er al 16 gram eiwitten per 100 gram x 5 = 80 gram eiwitten aanwezig zijn. Dat ze er daarnaast nog hele dag door shakes en vleesproducten eten maakt mij een beetje bezorgd.
Iedereen die anders zegt en spreekt dan de standaard krijgt het te verduren, en ik doe dat nog al wel eens, het zij zo.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Pren View PostHet was een serieuze vraag, dus een paar titels zouden fijn zijn.
Staan zo'n beetje alle ziekten en de daarbij behorend fysiologische afwijkingen in die er bestaan.
In dit geval CKD Chronic kidney disease. Waarbij je op ureum en creatinine moet zoeken. Waarna je bij de afname van "Nephrons" terecht komt.
Toen ik dus een bloedtest had gedaan waarbij ik net op het randje van de ureum waarden zat, had ik de link tussen mijn shakes en schadelijkheid al dus gelegd. Alles daarna is dus subjectief.
Docent van mij in een college, hij gaf aan dat als er zelfs een minimale hoeveelheid eiwitten in je urine gevonden zijn, dat je nieren al aangetast zijn. Dus de "Nephrons" in je nieren die de ureum en creatinine schoonmaken zijn dan aangetast en het gaat in fasen.
-Decreased reserve...60% of Nephrons lost
-Renal insufficiency...75% of Nephrons lost
-Uremia...90% of Nephrons lost..hierna hoop je dat er snel donoren komen.
Dit bovenstaande kan voorkomen worden en ik zeg niet dat het bij iedereen die te veel eiwitten gaat eten gaat voorkomen. Het is net Diabetes Mellitus, waarbij er bij de één wel en bij de ander niet een probleem ontstaat (al moet ik zeggen dat er binnen 10 jaar 10% van de bevolking diabetes mellitus diagnose gaat krijgen). PREVENTIE PREVENTIE PREVENTIE PREVENTIE!!!!!!!!!!! voorkomen is beter dan genezen, terughoudend zijn.
Verder heb ik zoals sommigen hier weten een videocourse van Dr. Anthony Goodman gevolgd. Hij benadrukte het ook nog eens bij zijn fitnessfoods serie.
Je hebt wetenschappelijke artikelen en wetenschappelijke artikelen, als je echt bewijs zoekt dan lijkt mij dit wel een geschikte!
Dietary protein intake and renal functionThere are no pacts between lions and men!
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostIedereen met gezond verstand kan wel tot de conclusie komen dat alleen kwark eten het niet gaat worden. Als de TS echt serieus die vraag stelt dan spoort hij niet helemaal.
Wat voor kwark is dat, welk merk?
Ach, de wereld is overbevolkt.
Voedingswaarde Kwark, magere per 100 gram.There are no pacts between lions and men!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
55 minutes ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...3 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment