Vast voedsel versus vloeibaar voedsel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by akito View Post
    "Jou punt is, dat je niet optimaal kan presteren met vetzuren met duursport en daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens, maar heb ik niet genoeg bewijs voor atm."

Ik ging hierop in, niet op de voorgaande discussie. Bedoel enkel dat je zonder KH geen vergelijkbare prestaties kunt leveren als met KH.
    Snap ik maar dan heb je al de keuze voor glycogeen gemaakt die vervolgens verbruikt is. Als ik ga sporten zonder glycogeenvoorraad is het heel anders en dat was min of meer de basis van de discussie: kan ik het vervangen met vetzuren?
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hier een studie die er wat dieper op ingaat en op keto adapation.

An Error Occurred Setting Your User Cookie

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
        1. Een keton is geen vetzuur (daar ging de discussie om, Patrick Arnold verkoopt overigens volgens mij tegenwoordig ook ketonen drankjes).
        2. Dit werkt pas na een redelijke adaptatie periode (orde van weken).
        3. Je presteert dan nog steeds beter met koolhydraten (misschien niet meer bij ultra-endurance events, maar ik ken weinig duursporters die meedoen aan ultra-endurance). Ik heb het artikel een paar weken geleden gelezen, en als ik me niet vergis bevelen ze dit ook alleen aan voor de prep., niet voor de daadwerkelijke event.
        4. Onderschrift van je grafiekje 'The rate of fat use during exercise at 64% VO2maxin trained cyclist'. Meeste duuratleten zitten rond de 85%~, GL zonder kh.
        Last edited by Spuitelf11; 17-10-2014, 18:51.
        Auteur van Bonds Androgene Anabole SteroĂŻden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

ahah ok ik geef het op, je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Heb je nog een exacte zin/studie waaruit blijkt dat je alleen optimaal kan presteren op 60% van je max met vetzuren?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            ahah ok ik geef het op, je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Heb je nog een exacte zin/studie waaruit blijkt dat je alleen optimaal kan presteren op 60% van je max met vetzuren?
            Kan niet bij m'n NAS met studies om nu te zoeken, beste wat ik je nu kan geven is een citaat uit een boek van m'n boekenplank;
            However, it appears from a number of studies that oxidation of fat can only support around 60% of the maximal aerobic power output.
            http://www.amazon.com/Metabolic-Regu.../dp/1405183594
            Auteur van Bonds Androgene Anabole SteroĂŻden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Thnx voor je uitleg iig, denk dat iedereen hier wel iets van kan leren.

Comment

Ik ben overigens wel heel benieuwd naar duursporters die starten met volle glycogeen voorraaden, geadapteerd zijn aan gebruik van ketonen, en een ketonen/kh mix drinken tijdens een event.

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
                  Kan niet bij m'n NAS met studies om nu te zoeken, beste wat ik je nu kan geven is een citaat uit een boek van m'n boekenplank;
                  http://www.amazon.com/Metabolic-Regu.../dp/1405183594
                  Als je eens tijd over hebt, zou je eens wat tips kunnen geven voor een aantal must-reads wat jou betreft over voeding/training/menselijk lichaam?

Dit boek lijkt me namelijk al heel interessant.

Comment

Ik ben overigens wel heel benieuwd naar duursporters die starten met volle glycogeen voorraaden, geadapteerd zijn aan gebruik van ketonen, en een ketonen/kh mix drinken tijdens een event.
                    Als ik in ketose ben en ik ga kh wegsnacken als een malle, hoe lang duurt het dan om aan te passen? Net zolang als ik ketonen ter beschikking heb vanaf het moment ik alternatieven heb?

Het lijkt namelijk een tegenstrijdigheid maar ben niet heel goed thuis in de overschakeling van ketose. Op papier zou bovenstaand namelijk een ideaal scenario zijn

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Als je eens tijd over hebt, zou je eens wat tips kunnen geven voor een aantal must-reads wat jou betreft over voeding/training/menselijk lichaam?

Dit boek lijkt me namelijk al heel interessant.
                      Fysiologie: Physiology van Berne et al. (beste fysiologie boek wat ik tot op heden heb gelezen, helaas inmiddels wat verouderd), en From Cells to Systems van Sherwood.
                      Celbiologie: Essential Cell Biology van Alberts et al.
                      Biochemie: Fundamentals of Biochemistry: Life at the molecular level van Voet et al.
                      Biomechanica: Basic Biomechanics van Hall
                      Anabole cellulaire signalering (publicaties):
                      - Mechanotransduction and the regulation of mTORC1 signaling in skeletal muscle
                      - mTORC1 and the Regulation of Skeletal Muscle Anabolism and Mass
                      - AMPK - A Nutrient and Energy Sensor that Maintains Energy Homeostasis

Originally posted by pescatore View Post
                      Als ik in ketose ben en ik ga kh wegsnacken als een malle, hoe lang duurt het dan om aan te passen? Net zolang als ik ketonen ter beschikking heb vanaf het moment ik alternatieven heb?

Het lijkt namelijk een tegenstrijdigheid maar ben niet heel goed thuis in de overschakeling van ketose. Op papier zou bovenstaand namelijk een ideaal scenario zijn
                      Zodra je KH gaat eten verschuift het energieverbruik direct naar dat van KH.

Comment

Dag Dynamix, en welkom Spuitelf!

Wederom bedankt voor het verrijken van ons lieve bodynet

Comment

Hoe snel kan er overgeschakeld worden op Ketose als KHs wegvallen? Neem aan dat de conditionering hier invloed op heeft?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                            Hoe snel kan er overgeschakeld worden op Ketose als KHs wegvallen? Neem aan dat de conditionering hier invloed op heeft?
                            Denk dat je binnen 3-5 dagen in ketose kan raken als je <50gram. Weet niet hoeveel dagen precies, maar je hersenen hebben even tijd nodig om bijv. op ketonen over te schakelen, aangezien je hersenen verder enkel glucose verbruiken als brandstof en ketonen dan als je in ketose raakt.
                            "Straight outta gym"

Comment

Fysiologie: Physiology van Berne et al. (beste fysiologie boek wat ik tot op heden heb gelezen, helaas inmiddels wat verouderd), en From Cells to Systems van Sherwood.
                              Celbiologie: Essential Cell Biology van Alberts et al.
                              Biochemie: Fundamentals of Biochemistry: Life at the molecular level van Voet et al.
                              Biomechanica: Basic Biomechanics van Hall
                              Anabole cellulaire signalering (publicaties):
                              - Mechanotransduction and the regulation of mTORC1 signaling in skeletal muscle
                              - mTORC1 and the Regulation of Skeletal Muscle Anabolism and Mass
                              - AMPK - A Nutrient and Energy Sensor that Maintains Energy Homeostasis
                              Aight, tnx.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X