ik kies bewust

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Staat dat er nog niet op dan?!?!?!

Denk dat ik mijn kwark maar vervang voor iets als bier. Bedoel, daar staat een sticker op dat het gezond is!

Comment

Echt, al die logo's en 'light' claims.... Heb een keertje met een vriend een uur door de supermarkt gelopen en zo ongeveer alle logo-producten vergeleken met de 'normale' variant en met producten waar die logo's niet opstaan omdat de producenten er niet voor betalen (zoals gewoon een zak havermout)... Als je het mij vraagt wordt de consument hier enorm mee voor de gek gehouden.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Bilo View Post
        maar ik realiseer me wel degelijk dat we vaak hier arrogant zijn en denken dat we alles weten en de rest van de maatschappij slechts simpele stervelingen zijn als het op voeding aankomt.
        Wil je echte arrogante verhuld onder "respect" zien? Echte "simpele stervelingen" die geen fucking clue hebben wat ze doen? Mensen die zo arrogant zijn dat ze je bijna direct verbannen zodra je iets zegt waar ze het niet mee eensch zijn?
        Online afvallen Weegclub :: Forum index

Zo erg is het hier niet. Daar zijn het allemaal na-praters die geen kaas gegeten hebben van voeding en sportief bezig zijn. Zodra je met een wetenschappelijk en praktijk bewezen alternatief komt zoals Intermittent Fasting dan wordt je verbannen. Alleen Sonja bakker en andere bagger crash dieten zijn toegestaan.

Dus ja dat zijn simpele stervelingen die geen fuck weten waar ze mee bezig zijn. Zo is het gros van de nederlandse maatschappij hoor.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Echt, al die logo's en 'light' claims.... Heb een keertje met een vriend een uur door de supermarkt gelopen en zo ongeveer alle logo-producten vergeleken met de 'normale' variant en met producten waar die logo's niet opstaan omdat de producenten er niet voor betalen (zoals gewoon een zak havermout)... Als je het mij vraagt wordt de consument hier enorm mee voor de gek gehouden.
          Dat worden ze ook...het is niks nobels wat die fabrikanten doen. Het is puur marketing omdat mensen graag gezonder willen leven maar toch te lui zijn om zelf dingen uit te zoeken. Daarom pleuren ze overal dat logo op in de hoop dat de consument er blind vertrouwen in heeft dat de fabrikant het goed met ze voor heeft en ze echt een gezond product wil voorschotelen. Hoe blind kun je zijn?? Een fabrikant geeft geen hol om je gezondheid, alleen om de inhoud van jouw portomonnee en hoe hij die inhoud zsm in zijn eigenste kan overzetten.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by anouk22 View Post
            Nog even en ze gaan op Marlboro Light een klavertje plakken haha.
            Nah in principe is er alleen maar "zware" shag, door het blenderen/bleken houd je dan 3/4, halfzware of light rommel over, wat dus nog schadelijker zou kunnen zijn.

kies bewust logo, laat gewoon de gezondste variant zien uit een catagorie voedsel, nadeel is wel dat wij dus fritessaus/halfvolle fritessaus/american fritessaus hebben staan en op alle 3 staat dus dat logo.
            He who keeps silent consents.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              Wil je echte arrogante verhuld onder "respect" zien? Echte "simpele stervelingen" die geen fucking clue hebben wat ze doen? Mensen die zo arrogant zijn dat ze je bijna direct verbannen zodra je iets zegt waar ze het niet mee eensch zijn?
              Online afvallen Weegclub :: Forum index
              1400 kcal lijkt er de standaard, en adviezen die niet stroken met hun meningen worden verwijdert.
              He who keeps silent consents.

Comment

1400kcal is de max. Als je iemand dat adviseerd begeef je je al op glad ijs :P

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Dat worden ze ook...het is niks nobels wat die fabrikanten doen. Het is puur marketing omdat mensen graag gezonder willen leven maar toch te lui zijn om zelf dingen uit te zoeken. Daarom pleuren ze overal dat logo op in de hoop dat de consument er blind vertrouwen in heeft dat de fabrikant het goed met ze voor heeft en ze echt een gezond product wil voorschotelen. Hoe blind kun je zijn?? Een fabrikant geeft geen hol om je gezondheid, alleen om de inhoud van jouw portomonnee en hoe hij die inhoud zsm in zijn eigenste kan overzetten.
                  De één zijn brood is de ander zijn dood .

Maar goed,volgens mij zijn die klavertjes verzonnen in samenwerking met het Voedingscentrum (wat onafhankelijk is).Dus dan is het niet eens zo gek dat de mensen denken dat het 'gezond' is.

Er zijn meerdere mensen,meerdere visies over 'gezond' eten.Ik vind dat daar inprincipe niks mis mee is,maar inderdaad: mensen worden wel lui wat betreft bv.zelf koken.

Bijvoorbeeld kant en klare rijst,je hoeft niet eens meer te koken.Kom op zeg,hoeveel moeite kost het nou om een pan rijst te maken?15 Minuten?Maar ook daar wordt verschillend over gedacht.

Comment

Om nou te zeggen dat het gros van de Nederlandse bevolking niet weet waar ze mee bezig zijn, vind ik nogal kort door de bocht.

Dat wij een uitgebalanceerd voedingsschema toepassen is nog maar de vraag of dat wel zo gezond is.
                    Hoelang zijn mensen nu bezig met dit soort schema's?
                    Ik ben er zelf ook elke dag mee bezig en ik zie ook resultaat.
                    Dit is een kleine groep mensen die hieraan meedoet, het gros van de mensen die leven "normaal''
                    En die mensen zijn gezond zonder een eetschema toe te passen.
                    Het gros van de mensen word gewoon oud en die houden zich echt niet aan een voedingsschema.
                    Ik denk ook niet dat deze mensen hun dagelijkse behoefte kev berekenen.
                    Wat wij doen is ook niet ''normaal''

just my opinion
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Als je resultaat wilt zoals afslanken dan weten wij opeens wel voldoende van voeding om resultaat te behalen. Dat kun je niet van al die menschen zeggen die sonja bagger en zulk soort crash dieten gebruiken. Dus ja...het gros weet niks van voeding af.

De meeste mensen eten "gewoon". Ze weten niet wat ze eten maar zijn alsnog tevreden over hun lichaam en hoor je niet klagen. Of ze gezond zijn is nog maar de vraag.
                      Last edited by Falstyr; 11-07-2009, 17:35.

Comment

1400kcal is de max.
                        Is dat per uur of per maaltijd, zal ik het anders ff vragen.

Comment

Er zullen echt wel mensen zijn waar 1400 ook gewoon écht de max is. Als je de hele dag op je gat zit op je werk, met de auto naar je werk gaat, en de hele avond alleen maar tv kijkt.. dan heb je ook niet veel nodig.
                          Maar zodra alsdat mensen alleen naar cal kijken en niet naar levensstijl, dan zegt het al voldoende.

Comment

Als je resultaat wilt zoals afslanken dan weten wij opeens wel voldoende van voeding om resultaat te behalen. Dat kun je niet van al die menschen zeggen die sonja bagger en zulk soort crash dieten gebruiken. Dus ja...het gros weet niks van voeding af.

De meeste mensen eten "gewoon". Ze weten niet wat ze eten maar zijn alsnog tevreden over hun lichaam en hoor je niet klagen. Of ze gezond zijn is nog maar de vraag.
                            Wij ''weten'' wel wat gezond eten is....Of dat gezond is ook maar de vraag
                            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Jammer dat je linkse visie zich hier ernstig laat gelden DSO. Het ik-kies-bewustlogo is gemaakt door het voedingscentrum, en dat is een overheidsinstantie. Als een fabrikant een product aflevert dat voldoet aan de normen die het voedingscentrum graag ziet, mogen ze het logo voeren.

Dus niet de fabrikanten zitten hier fout, maar de overheid.

Het ik-kies-bewustlogo is overigens een enorme farce. Het gezonde-keuze-klavertje is overigens al een stuk beter. Dit logo is echter opgesteld door Albert Heijn, en staat daarom ook alleen op eigen merk producten van de AH.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                                Jammer dat je linkse visie zich hier ernstig laat gelden DSO. Het ik-kies-bewustlogo is gemaakt door het voedingscentrum, en dat is een overheidsinstantie. Als een fabrikant een product aflevert dat voldoet aan de normen die het voedingscentrum graag ziet, mogen ze het logo voeren.

Dus niet de fabrikanten zitten hier fout, maar de overheid.

Het ik-kies-bewustlogo is overigens een enorme farce. Het gezonde-keuze-klavertje is overigens al een stuk beter. Dit logo is echter opgesteld door Albert Heijn, en staat daarom ook alleen op eigen merk producten van de AH.
                                De overheid? Ja...vind je het gek met die PvdA? Wolven in schaapskleren noem ik ze! En dan die huichelaars van het CDA er bij...bah!
                                Ik ben helemaal niet voor dit kabinet, dat weet je!
                                Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X