Havermout of brinta als soort van cake

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

zat geen hard korst om heen was beetje de hardheid van een gebakken ei zo voelde het ook aan.

ingrediënten:
    100gram havermout
    500ml half volle melk
    100gram rozijnen
    10 hele eieren middelgroot
    2 eetlepels kaneel
    2 eetlepels dextro

als eerste deed ik de oven op 160 graden

daarna ging ik 100gram havermout afwegen en 500ml melk inschenken
    toen 10 eieren getikt en bij elkaar gedaan in de blender.
    30 sec rustig laten mixen met elkaar daarna kaneel en dextro bij gegooid.
    weer 30sec gedaan en toen vond ik het er wel goed uitzien.
    in de bak gegoten en toen rozijntjes verspreid.

in de oven gegooid en had hem eerst op 20min staan toen was die nog niet echt goed naar mijn idee en nog 10min erbij gegooid op de wekker.
    na de 30min met een saté prikker erin geprikt om te chekken of die goed was.
    was naar mijn smaak en oven uitgedaan, oven opengelaten en 15min daarin laten staan.
    daarna 15min laten staan buiten de oven en toen heb ik het in een tupperware bakje gedaan en mee genomen naar de sportschool waar ik moest werken heb het in 2x opgegeten en vond het met een rozijn een stuk lekkerder dan zonder rozijnen want had ook deel zonder rozijnen gedaan om te chekken hoe dat smaakte, collega vond het naar appeltaart smaken met rozijnen alleen dan heel zacht.

Hoop dat het duidelijk is.

kev ga ik hier nu uitrekenen:

havermout 100g: K 62 E 13.1 V 7
    10 eieren: K 0 E 75 V 60
    half volle melk 500ml: K 24 E 17 V 7.5
    rozijnen 100g: K 66.5 E 2.5 V 0.1
    kaneel 10g: K 5.5 E 0.4 V 0.3
    dextro ?

totaal:
    K 158
    E 108
    V 74.9
    Calisthenics / Street workout

Comment

Thanks goeie post ! nu is alles duidelijk geworden voor me !
      Lost all i got

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
        Denk het niet hoor, van de magnetron droogt het meer uit en wordt het dus steviger. In de oven zal er meer een hardekorst omheen komen lijkt me.
        Is toch afhankelijk van het soort oven, bv hetelucht oven?

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
          Is toch afhankelijk van het soort oven, bv hetelucht oven?
          Zou kunnen Patricia in een heteluchtoven wordt het misschien net iets gelijkmatiger gebakken door de luchtcirculatie.
          Maar de topicstarter zeg toch dat het in de magnetron moet!
          Als er op de achterkant van de verpakking van een pizza staat 20 min. in de oven en je doet het 20 min. in de magnetron dan moet je ook niet zeuren van me pizza is niet goed gebakken?

Ik heb gemerkt bij bijvoorbeeld van die gezonde wheyMuffins je kent het recept misschien wel dat ei-eiwitten beter worden in de magnetron dan in de oven.
          Last edited by fitnessfreak; 13-05-2011, 07:50.
          Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Ik ben geen fan van magnetron vandaar dat ik het in de oven stopte, en ik wil er een soort cake van maken en niet dat nattige spul binnen hebben waar de topic starter over begon vandaar dat ik eens ging kijken hoe het in de oven ging.

ik ga het weekend weer proberen maar dan iets anders erbij te gooien om te kijken of de vocht weg kan gaan en het nog iets meer gaat rijzen en het zo wat luchtiger gaat worden

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
              Ik ben geen fan van magnetron vandaar dat ik het in de oven stopte, en ik wil er een soort cake van maken en niet dat nattige spul binnen hebben waar de topic starter over begon vandaar dat ik eens ging kijken hoe het in de oven ging.

ik ga het weekend weer proberen maar dan iets anders erbij te gooien om te kijken of de vocht weg kan gaan en het nog iets meer gaat rijzen en het zo wat luchtiger gaat worden

Kijk , zo wordt het recept perfecter.
              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

doet me deugd dat er anderen zijn die magnetron mijden
                al is het misschien om verschillende redenen.
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  doet me deugd dat er anderen zijn die magnetron mijden
                  al is het misschien om verschillende redenen.
                  waarom doe jij het?

Comment

ik denk dat magnetron schadelijke effecten heeft op eten.
                    Dit zal ergens liggen tussen dat het de positieve delen van eten (gedeeltelijk) teniet doet en dat het echt schadelijke effecten heeft.
                    Er zijn wel wat onderzoeken geweest die deze schadelijke effecten aantonen, maar deze worden veelal weggemoffeld. magnetron is big bussiness + ik denk dat de meest mensen het niet willen weten omdat magnetron zo handig is.

In mijn ogen is het enige nut van de magnetron dat het sneller is. Meeste magnetron maaltijden zijn troep. Dus ik neem het zekere voor het onzekere en neem wel een paar minuutjes langer om via de oven of gasfornuis eten te bereiden
                    Fear is the mind killer

Comment

ik denk dat magnetron schadelijke effecten heeft op eten.
                      Dit zal ergens liggen tussen dat het de positieve delen van eten (gedeeltelijk) teniet doet en dat het echt schadelijke effecten heeft.
                      Er zijn wel wat onderzoeken geweest die deze schadelijke effecten aantonen, maar deze worden veelal weggemoffeld. magnetron is big bussiness + ik denk dat de meest mensen het niet willen weten omdat magnetron zo handig is.

In mijn ogen is het enige nut van de magnetron dat het sneller is. Meeste magnetron maaltijden zijn troep. Dus ik neem het zekere voor het onzekere en neem wel een paar minuutjes langer om via de oven of gasfornuis eten te bereiden
                      Of doel je op dat het structuur van het voedsel vernietigt wordt door de straling?

Comment

Bioresonantie Soest - Tara Monade | Nadelen van magnetronvoedsel

stukje hieruit:

Hertel verklaart dat als voedsel wordt bereid in de magnetron, dat de oven een ingangsvermogen van ongeveer 1000 Watt of meer gebruikt. De resulterende verwoesting en deformatie van de voedselmoleculen produceert nieuwe "radiolytische" chemische verbindingen, onbekend in de natuur. De huidige kennis in wetenschappelijke kringen is dat magnetron en ander bestraald voedsel geen hogere niveaus van radiolytische chemische verbindingen bezit dan voedsel op de traditionele manier gekookt, maar Hertelís resultaten laten het tegengestelde zien. Bloedonderzoek van de deelnemers bevestigde ook dat het bloed niet goed was bij degenen die voedsel uit de magnetron aten. Monsters, genomen om 7.45 elke morgen, 15 minuten na de voedselinname en twee uren later lieten zien dat erythrocyte, hemoglobine, hematocriet en leucocyte waarden allen op het laagste niveau van normaal waren bij degenen die magnetron voedsel aten. Deze resultaten zijn gelijk aan degenen die bloedarmoede lijken te krijgen; de resultaten werden zekerder en statistisch van betekenis in de tweede maand van de studie. Bovendien, als bovenstaande waarden naar beneden gaan, gingen de cholesterol waarden in het bloed dienovereenkomstig omhoog. Het is niet moeilijk te begrijpen waarom de publicatie van deze resultaten in 1992 een succes zou hebben betekend in Zwitserland.
                        of deze:
                        http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/...-ongezond.html

Nadien zijn er nog vele onderzoeken gedaan. Ze zijn geen van alle 100% bevestigd, maar kunnen ook niet klakkeloos weggeschoven worden. De resultaten en conclusies van deze onderzoeken op een rijtje:
                        • De moleculaire veranderingen zorgen voor een verandering in de energieke waarde van vrijwel alle voedsel soorten.
                        • Het menselijk lichaam kan de bijprodukten die ontstaan tijdens de bereiding met de magnetron niet verteren.
                        • Er is een groot verlies aan anti-oxidanten (een stofje dat ons beschermt tegen o.a. kanker).
                        • Verlies van vitamines en mineralen.

Wat kan het veelvuldig en langdurig eten van magnetron maaltijden voor effect hebben op uw gezondheid?
                        • De produktie van hormonen gaat omlaag.
                        • Een hogere kans op maag en darm kanker.
                        • Bloedarmoede.
                        • Autoimmuun stoornissen.
                        • Concentratie stoornissen.
                        • Emotionele instabiliteit.
                        • Verhoogde stress gevoeligheid.

Last edited by sf01; 13-05-2011, 10:27.
                        Fear is the mind killer

Comment

Het artikel gaat over 1000 watt en hoger.
                          Mijn magnetron gaat tot 900w
                          Maar als je overal rekening mee moet gaan houden heb je geen leven meer...
                          Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Comment

goed lezen:
                            Hertel verklaart dat als voedsel wordt bereid in de magnetron, dat de oven een ingangsvermogen van ongeveer 1000 Watt of meer gebruikt.

Beetje net als bij veel elektrische aparatuur. Bij inschakeling vind een enorme piek plaats.
                            Fear is the mind killer

Comment

goed lezen:
                              Hertel verklaart dat als voedsel wordt bereid in de magnetron, dat de oven een ingangsvermogen van ongeveer 1000 Watt of meer gebruikt.

Beetje net als bij veel elektrische aparatuur. Bij inschakeling vind een enorme piek plaats.
                              Oké dan nog
                              Ik maak me niet druk...
                              Zoals ik al zei, ieder zijn ding natuurlijk.
                              Wat denk je dat je binnenkrijg aan troep als je in het spitsuur in een grote stad rond loopt zo kan je wel aan de gang blijven.

Comment

Ik heb daar weleens eerder over gehoord. Nietemin blijf ik mijn magnetron gebruiken. Maar er zou wel een kern van waarheid in kunnen zitten.

Maar ja er is al zoveel mis tegen woordig met ons voedsel .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X